%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش مبانی حسابداری: اتخاذ تصمیمات تجاری با استفاده از IRR و NPV (با زیرنویس فارسی AI)
Accounting Foundations: Making Business Decisions Using IRR and NPV
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL6510-2833054
لیندا _ آموزش مبانی حسابداری: اتخاذ تصمیمات تجاری با استفاده از IRR و NPV (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Accounting Foundations: Making Business Decisions Using IRR and NPV
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
85,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Earl Stice - ارل استیس
تاریخ انتشار
1399/10/3
2020-12-23
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 42دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
25 ویدیو
حجم فایل‌ها
817 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
14 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 4100
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

رهبران مشاغل که از سرمایه گذاری‌های پرخطر چشم پوشی می‌کنند،هیچ توانایی بیشتری برای رسیدگی به آینده ندارند جز اینکه برای یک خانواده متوسط در یک خانه تصمیم‌گیری کنند. با این حال، آنها دارای استراتژی‌های آزمایش شده از نظر زمان هستند - از جمله محاسبه و در نظر گرفتن ارزش خالص فعلی (NPV) و نرخ بازده داخلی (IRR) - که به آنها در تصمیم گیری‌های طولانی مدت خود کمک میکند. در این دوره، اساتید حسابداری و مالی، Jim و Kay Stice، با توضیح این که چگونه محاسبه NPV و IRR، و همچنین استفاده از مبانی ارزش زمانی پول، می‌تواند به تصمیم گیری هوشمندانه مشاغل کمک کند، در این مفاهیم تحقیق می‌کنند. آنها اهمیت تعیین مقدار، زمان و ریسک جریان‌های نقدی آینده هنگام تصمیم گیری در مورد انجام یک پروژه بلند مدت را پوشش می‌دهند. آنها همچنین در مورد چگونگی ساخت یک تحلیل بودجه‌بندی سرمایه، محاسبه NPV و IRR، ارزیابی هزینه‌های فرصت و موارد دیگر بحث می‌کنند. در طول مسیر، آنها مثالهای عملی دلنشینی را ارائه می‌دهند که نحوه عملکرد هر مفهوم را در دنیای واقعی روشن می‌کنند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
_ | 00_01 اتخاذ تصمیمات تجاری آگاهانه

01 ارزش زمانی پول و نرخ بهره تعدیل شده توسط ریسک
_ | 01_01 درک ارزش زمانی پول
_ | 01_02 ارزش زمانی پول: استفاده از این ایده ها
_ | 01_03 نمای کلی ارزش زمانی اصطلاحات پول
_ | 01_04 محاسبه ارزش زمانی پول

02 تحلیل جریان نقدی تخفیف خورده
_ | 02_01 جریانات نقدی آینده و خرید ماشین
_ | 02_02 ایده اساسی: جریان‌های نقدی، زمان‌بندی و ریسک
_ | 02_03 ریسک و نرخ بهره
_ | 02_04 پیش بینی جریانات نقدی
_ | 02_05 نمونه ارزیابی ساده جریان نقدی با تخفیف

بودجه‌بندی 03 پایتخت: NPV و IRR
_ | 03_01 معرفی بودجه‌بندی سرمایه
_ | 03_02 بررسی اجمالی بودجه سرمایه
_ | 03_03 نرخ بازده داخلی (IRR)
_ | 03_04 مثال: خرید ماشین در هنگ کنگ، تغییر جریان‌های نقدی پیش بینی شده
_ | 03_05 مثال: خرید دستگاه پیراشکی

04 تمرین: جریان‌های نقدی بر اساس مورد یا براساس سال؟
_ | 04_01 جریان‌های نقدی برای شرکت لیلی کمپانی
_ | 04_02 NPV و IRR را محاسبه کنید
_ | 04_03 تجزیه و تحلیل صفحه گسترده: تجزیه و تحلیل جریان‌های نقدی بر اساس اقلام و سال

05 تمرین: سرمایه در گردش به علاوه مالیات بر درآمد
_ | 05_01 هزینه فرصت پول نقد زیر تشک
_ | 05_02 هزینه ارزش زمانی مورد نیاز سرمایه در گردش
_ | 05_03 مالیات بر درآمد: جریان نقدی پس از کسر مالیات از محل درآمد و هزینه ها
_ | 05_04 مالیات بر درآمد: ارزش سپر مالیات استهلاک
_ | 05_05 محاسبه NPV و IRR با همه پیچیدگی ها
_ | 05_06 تجزیه و تحلیل صفحه گسترده: حساسیت به تغییرات تخمین ها

06 نتیجه گیری
_ | 06_01 بودجه‌بندی سرمایه به ساختاردهی تفکر شما کمک می‌کند

00 Introduction
_ 00_01 Making informed business decisions

01 Time Value of Money and Risk-Adjusted Interest Rates
_ 01_01 Understanding the time value of money
_ 01_02 Time value of money; Applying these ideas
_ 01_03 Overview of time value of money terms
_ 01_04 Computing the time value of money

02 Discounted Cash Flow Analysis
_ 02_01 Future cash flows and buying a car
_ 02_02 Basic idea; Cash flows, timing, and risk
_ 02_03 Risk and interest rates
_ 02_04 Forecasting cash flows
_ 02_05 Simple discounted cash flow valuation example

03 Capital Budgeting; NPV and IRR
_ 03_01 Introducing capital budgeting
_ 03_02 Capital budgeting overview
_ 03_03 The internal rate of return (IRR)
_ 03_04 Example; Buying a car in Hong Kong, changing forecasted cash flows
_ 03_05 Example; Buying a doughnut machine

04 Practice; Cash Flows by Item or by Year
_ 04_01 Cash flows for Lily Company Machine
_ 04_02 Calculate NPV and IRR
_ 04_03 Spreadsheet analysis; Analyzing cash flows by item and year

05 Practice; Working Capital Plus Income Taxes
_ 05_01 The opportunity cost of cash under the mattress
_ 05_02 The time value cost of a working capital requirement
_ 05_03 Income taxes; After-tax cash flows from revenues and expenses
_ 05_04 Income taxes; The value of the depreciation tax shield
_ 05_05 Computing NPV and IRR with all the complexities
_ 05_06 Spreadsheet analysis; Sensitivity to changes in estimates

06 Conclusion
_ 06_01 Capital budgeting helps structure your thinking

مدرس: Earl Stice - ارل استیس

تعداد دوره های آموزشی: 16

ارل استیس، استاد حسابداری PricewaterhouseCoopers در دانشکده مدیریت BYU Marriott است.
وی در دانشکده تمام وقت در دانشگاه رایس ، دانشگاه آریزونا و دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ (HKUST) بوده است. او همچنین مدرس اجرایی MBA در HKUST ، SKOLKOVO (دانشکده مدیریت مسکو) ، دانشکده تجارت بین المللی چین-اروپا (CEIBS) ، دانشگاه ایلینویز (ایالات متحده) و INSEAD (سنگاپور و پاریس) بوده است. پروفسور کای استیس در دانشگاه های Arizona, Rice و دانشگاه Brigham Young جوایزی را برای تدریس با کیفیت بالا دریافت کرده است و او دو بار به عنوان یکی از ده مدرس برتر HKUST انتخاب شد.
پروفسور استیس در ایالات متحده ، هنگ کنگ ، چین ، روسیه ، مالزی و آفریقای جنوبی به آموزش های اجرایی و آموزش های شرکتی مشغول بوده است. وی همچنین یک شاهد متخصص در پرونده‌های جبران خسارت و اختلافات مالیاتی بوده است.
پروفسور استیس مدرک لیسانس و کارشناسی ارشد حسابداری را از دانشگاه Brigham Young دریافت کرد و دکترای خود را در دانشگاه Cornell University (ایالات متحده) به اتمام رساند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس