%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش سواد داده: کاوش و توصیف داده ها (با زیرنویس فارسی AI)
Data Literacy: Exploring and Describing Data
کد محصول: FL9817-2899426
لیندا _ آموزش سواد داده: کاوش و توصیف داده ها (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Data Literacy: Exploring and Describing Data
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
149,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Barton Poulson - بارتون پوولسون
تاریخ انتشار
1402/11/27
2024-02-16
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
5ساعت و 14دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
55 ویدیو
حجم فایل‌ها
739 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
12 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 1297
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

تجزیه و تحلیل داده ها فقط برای متخصصانی نیست که نیاز به درک مجموعه داده های عظیم دارند. تصمیم گیرندگان در هر صنعتی می توانند از درک اساسی اهداف و مفاهیم تحلیل داده های کاربردی بهره مند شوند. در این دوره، مربی Barton Poulson بر اصول روانی داده ها یا توانایی کار با داده ها برای استخراج بینش و تعیین مراحل بعدی شما تمرکز می کند. او نشان می دهد که چگونه کاوش داده ها با نمودارها و توصیف داده ها با آمار می تواند به شما در رسیدن به اهداف و تصمیم گیری بهتر کمک کند. او به جای تمرکز بر ابزارهای خاص، روی روش های کلی تمرکز می کند که می تواند به شما در حل مشکلات خاص کمک کند. او نحوه تهیه و تطبیق داده ها، کاوش بصری آنها و استفاده از روش های آماری برای توصیف آنها را پوشش می دهد. او به عمق احتمالات و تداخل می پردازد و همچنین به اخلاق داده ها و هوش مصنوعی قابل توضیح اشاره می کند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 با داده های خود تصمیمات بهتری بگیرید

02 با داده ها فکر کنید
02-01 معنای روانی داده ها
02-02 روان بودن داده برای همه است
02-03 روان بودن داده ها در عمل
02-04 صریح کردن تفکر شهودی
02-05 تفکر در مورد علل
02-06 نحوه توسعه روانی داده ها
02-07 تصمیم گیری مبتنی بر داده
02-08 ROI و قانون 80/20 برای روان بودن داده ها
02-09 قرار دادن داده ها در زمینه

03 داده ها را آماده کنید
03-01 اخلاق داده ها
03-02 از داده های داخلی استفاده کنید
03-03 از داده های باز استفاده کنید
03-04 داده های جدید جمع آوری کنید
03-05 از داده های شخص ثالث استفاده کنید
03-06 کیفیت داده ها را ارزیابی کنید
03-07 تعمیم پذیری داده ها را ارزیابی کنید
03-08 معنای داده ها را ارزیابی کنید
03-09 ابهامات موجود در داده ها را ارزیابی کنید

04 داده ها را تطبیق دهید
04-01 مرتب سازی داده ها
04-02 داده ها را فیلتر کنید
04-03 دسته ها را ترکیب و تقسیم کنید
04-04 متن کد
04-05 محاسبه مجموع و میانگین
04-06 محاسبه نرخ
04-07 محاسبه نسبت
04-08 نسبت ها را در عمل تنظیم کنید

05 داده ها را کاوش کنید
05-01 تقدم بصری: اهمیت شروع با تصاویر
05-02 نمودار میله ای
05-03 نمودار میله ای گروه بندی شده
05-04 نمودار دایره ای
05-05 نمودارهای نقطه ای
05-06 قطعات جعبه
05-07 هیستوگرام
05-08 نمودارهای خطی
05-09 Sparklines
05-10 پراکندگی
05-11 نقشه های داده

06 داده ها را توصیف کنید
06-01 توضیحات عددی
06-02 اقدامات مرکز را شرح دهید
06-03 تغییرپذیری را با محدوده و IQR توصیف کنید
06-04 تغییرپذیری را با واریانس و انحراف معیار توصیف کنید
06-05 مقیاس مجدد داده ها با امتیاز z
06-06 نمرات z را تفسیر کنید
06-07 تفاوت های گروهی را با اندازه اثر توصیف کنید
06-08 نمرات را با رگرسیون پیش بینی کنید
06-09 ارتباط با همبستگی ها را شرح دهید
06-10 اندازه اثر برای همبستگی و رگرسیون
06-11 کاوش جداول

07 احتمال و استنتاج
07-01 احتمال پایه
07-02 احتمال شرطی
07-03 مقادیر مورد انتظار
07-04 تنوع نمونه گیری
07-05 استنتاج به عنوان توصیف جمعیت

08 به جستجوی یادگیری روانی داده خود ادامه دهید
08-01 مراحل بعدی و منابع اضافی

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Make better decisions with your data

02 Think with Data
02-01 The meaning of data fluency
02-02 Data fluency is for everyone
02-03 Data fluency in practice
02-04 Making intuitive thinking explicit
02-05 Thinking about causes
02-06 How to develop data fluency
02-07 Data-driven decision-making
02-08 ROI and the 80/20 rule for data fluency
02-09 Putting data in context

03 Prepare Data
03-01 Data ethics
03-02 Use in-house data
03-03 Use open data
03-04 Gather new data
03-05 Use third-party data
03-06 Assess the quality of data
03-07 Assess the generalizability of data
03-08 Assess the meaning of data
03-09 Assess the ambiguities in data

04 Adapt Data
04-01 Sort data
04-02 Filter data
04-03 Combine and split categories
04-04 Code text
04-05 Calculate sums and means
04-06 Calculate rates
04-07 Calculate ratios
04-08 Adjust ratios in practice

05 Explore Data
05-01 Visual primacy: The importance of starting with pictures
05-02 Bar charts
05-03 Grouped bar charts
05-04 Pie charts
05-05 Dot plots
05-06 Box plots
05-07 Histograms
05-08 Line charts
05-09 Sparklines
05-10 Scatterplots
05-11 Data maps

06 Describe Data
06-01 Numerical descriptions
06-02 Describe measures of center
06-03 Describe variability with the range and IQR
06-04 Describe variability with the variance and standard deviation
06-05 Rescale data with z-scores
06-06 Interpret z-scores
06-07 Describe group differences with effect sizes
06-08 Predict scores with regression
06-09 Describe associations with correlations
06-10 Effect size for correlation and regression
06-11 Exploring tables

07 Probability and Inference
07-01 Basic probability
07-02 Conditional probability
07-03 Expected values
07-04 Sampling variation
07-05 Inference as describing populations

08 Continuing Your Data Fluency Learning Quest
08-01 Next steps and additional resources

 

مدرس: Barton Poulson - بارتون پوولسون

تعداد دوره های آموزشی: 28

بارتون پوولسون استاد، طراح و متخصص تجزیه و تحلیل داده است. بارتون ، از تحلیل و زیبایی شناختی ، پلی زده است با پس زمینه ای در طراحی صنعتی، و دکترای روانشناسی اجتماعی و شخصیتی و عشق عمیق به تجزیه و تحلیل داده ها و تجسم داده ها و همچنین با هنرهای تجسمی و تصویری، برای اکثر اوقات زندگی خود . او یک استاد روانشناسی در دانشگاه Utah Valley است و در دانشگاه Brigham Young، دانشگاه یوتا و دانشگاه شهر نیویورک تحصیل کرده است. در نقش او به عنوان یک معلم تحقیق و تجزیه و تحلیل، او صدها مطالعه با دانش آموزان خود را در موضوعاتی از تمایلات اجتماعی و آرزوها برای ترجیحات ضمنی ، برای شعر و معماری انجام داده است. بارت و همسرش، ژاک لین بول، که یک طراح رقص مدرن است و با سه فرزند خود در Salt Lake City زیبا زندگی می کنند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس