%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش هنر فیلمبرداری سینما بخش 1: مبانی داستان سرایی (با زیرنویس فارسی AI)
Learning Cinematography: 1 Narrative Fundamentals
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL5237-423992
لیندا _ آموزش هنر فیلمبرداری سینما بخش 1: مبانی داستان سرایی (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Learning Cinematography: 1 Narrative Fundamentals
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
95,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Bill Dill - بیل دیل
تاریخ انتشار
1395/7/9
2016-09-30
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
2ساعت و 44دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
42 ویدیو
حجم فایل‌ها
2710 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
45 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 5397
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

این آموزش، بخشی از این مسیرهای یادگیری میباشد:

فارسی لیندا

تصمیم گیری خلاقانه، در هسته اصلی فیلم‌سازی نهفته است. برای فیلمبرداری یک فیلم، باید بدانید که تجهیزات چگونه کار می‌کنند، اما مهمتر از آن، باید بدانید انتخاب‌های شما - ترکیب، قرار گرفتن در معرض، نورپردازی و غیره - چگونه بر تماشای فیلم اثر می‌گذارد. سری هنر فیلمبرداری، با Bill Dill اصول اولیه مورد نیاز شما را برای گرفتن یک فیلم متحرک مدرن را پوشش می‌دهد و داستان‌ها را با قدرتمندترین راه ممکن بازگو می‌کند. قسمت اول به ساخت فیلم روایی می‌پردازد: ایجاد جهان از ابتدا، استفاده از فیلمنامه. او فیلمبردار ASC و استاد هنرهای سینمایی و رسانه‌ای در دانشگاه Chapman، تکنیکی را که فیلمسازان حرفه‌ای برای حفظ توهم واقعیت در میان دنیای مصنوعی دیگر، استفاده می‌کنند، معرفی می‌کند.
در ادامه همراه باشید و اصول اساسی مورد نیاز برای فیلمبرداری از یک داستان را با دوربین یاد بگیرید. یاد بگیرید که چگونه می‌توانید تولید خود را برنامه ریزی کنید، یک خدمه خوب را بکار گیرید، دوربین و لنزهای مناسب را انتخاب کنید و انتخاب خلاقانه‌ای داشته باشید که به بهترین وجه با مضامین، شخصیت‌ها و داستان فیلم شما مناسب باشد. او عناصر ترکیب، قرار گرفتن در معرض، نور، روشنایی و حرکت دوربین را در بر می‌گیرد. قسمت 2 به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید تمام این ایده‌ها را در کنار هم قرار دهید و فیلم را به یک ویراستار و کارگردان برای مونتاژ تحویل دهید تا داستانی کامل، منسجم و قانع کننده داشته باشد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
 _ | 00_01 خوش آمدید
 _ | 00_02 این دوره برای چه کسی است؟
 _ | 00_03 تاریخچه مختصر از تصاویر متحرک

 01 قبل از شروع فیلمبرداری
 _ | 01_01 تمرکز خود را بر فیلم‌سازی داستانی بگذارید
 _ | 01_02 برنامه ریزی پیش تولید
 _ | 01_03 یک فرآیند ایجاد کنید
 _ | 01_04 خدمه خود را جمع کنید
 _ | 01_05 دیدگاه بازیگر

 02 اصول داستان پردازی
 _ | 02_01 مبانی قصه گویی
 _ | 02_02 داستان را درک کنید
 _ | 02_03 تئوری فیلمسازی خود را انتخاب کنید
 _ | 02_04 تجربه مخاطب

 03 ترکیب
 _ | 03_01 با شکل‌ها ارتباط برقرار کنید
 _ | 03_02 سیستم تشخیص الگوی بصری
 _ | 03_03 مخاطب را جهت دهی کنید
 _ | 03_04 یک الگوی را برای یک هدف تغییر دهید
 _ | 03_05 عناصر ترکیب
 _ | 03_06 چه کسی صحنه را راهنمایی می‌کند؟

 04 درک دوربین
 _ | 04_01 انواع دوربین‌های دیجیتال
 _ | 04_02 دوربین‌های ساده
 _ | 04_03 دوربین‌های پیچیده
 _ | 04_04 ضبط، فشرده‌سازی و ذخیره سازی

 05 اپتیک
 _ | 05_01 آنچه لنز واقعاً انجام می‌دهد
 _ | 05_02 Primes در مقابل Zooms
 _ | 05_03 یک فاصله کانونی را انتخاب کنید
 _ | 05_04 اجزای عمق میدان
 _ | 05_05 زیبایی شناسی عمق میدان

 06 قرار گرفتن در معرض
 _ | 06_01 هفت عنصر قرار گرفتن در معرض
 _ | 06_02 سرعت دوربین
 _ | 06_03 قرار گرفتن در معرض صحیح چیست؟
 _ | 06_04 متر نور

 07 نورپردازی
 _ | 07_01 نور را در ذهن خود تصویر کنید
 _ | 07_02 به چه میزان نور نیاز دارید؟
 _ | 07_03 روشنایی اساسی
 _ | 07_04 روشنایی با کیفیت
 _ | 07_05 تجهیزات نورپردازی
 _ | 07_06 تجهیزات چنگ زدن

 08 حرکت دوربین
 _ | 08_01 چرا دوربین را جابجا می‌کنیم؟
 _ | 08_02 چگونه حرکت دوربین با داستان ارتباط دارد
 _ | 08_03 چگونه دوربین را جابجا کنیم؟
 _ | 08_04 مسدود کردن و روشنایی

 09 نتیجه گیری
 _ | 09_01 بهترین انتخاب را برای فیلم خود انجام دهید

 

00 Introduction
_| 00_01 Welcome
_| 00_02 Who is this course for?
_| 00_03 A brief history of motion pictures

01 Before You Start Filming
_| 01_01 Focus on narrative filmmaking
_| 01_02 Pre-production planning
_| 01_03 Develop a process
_| 01_04 Assemble your crew
_| 01_05 The actor's perspective

02 Principles of Storytelling
_| 02_01 The basics of storytelling
_| 02_02 Understand the story
_| 02_03 Choose your own theory of filmmaking
_| 02_04 The audience's experience

03 Composition
_| 03_01 Communicate with shapes
_| 03_02 The visual pattern recognition system
_| 03_03 Orient the audience
_| 03_04 Change a pattern for a purpose
_| 03_05 Elements of composition
_| 03_06 Who's driving the scene?

04 Understanding the Camera
_| 04_01 Types of digital cameras
_| 04_02 Simple cameras
_| 04_03 Complex cameras
_| 04_04 Recording, compression, and storage

05 Optics
_| 05_01 What a lens actually does
_| 05_02 Primes vs. Zooms
_| 05_03 Choose a focal length
_| 05_04 The components of depth of field
_| 05_05 The aesthetics of depth of field

06 Exposure
_| 06_01 The seven elements of exposure
_| 06_02 The speed of the camera
_| 06_03 What is correct exposure?
_| 06_04 Light meters

07 Lighting
_| 07_01 Picture the light in your mind
_| 07_02 How much light do you need?
_| 07_03 Basic lighting
_| 07_04 Quality lighting
_| 07_05 Lighting equipment
_| 07_06 Grip equipment

08 Camera Movement
_| 08_01 Why do we move the camera?
_| 08_02 How camera movement relates to story
_| 08_03 How do we move the camera?
_| 08_04 Blocking and lighting

09 Conclusion
_| 09_01 Make the best choices for your film

مهارت های موجود در این دوره:

فیلم ، ویدیو ، صوت فیلم سازی

مدرس: Bill Dill - بیل دیل

تعداد دوره های آموزشی: 3

بیل دیل، فیلمبردار و استاد سینما و هنرهای رسانه ای است. او یک فیلمساز ارشد در هنرستان مؤسسه فیلم آمریکا و مدرس ارشد دانشکده هنرهای سینمایی USC است. اکنون او در کالج فیلم و هنرهای رسانه ای Dodge در دانشگاه Chapman تدریس می کند. او لحظه دقیق زمانی را به یاد می آورد که "جهان از چرخش دست کشید." در یک نمایشگاه عکس توسط Walker Evans ، دیل ایستاده بود و با دیدن عکسی از یک ارگ در یک کلیسا در وست ویرجینیای غربی، اشک بر روی صورتش نقش بسته بود. این لحظه‌ای بود که دیل شروع به دنبال کردن علاقه خود به عکاسی کرد.
به این ترتیب، حرفه بازیگری را از فیلم‌های موزیکال گرفته تا فیلم‌ها بلند زا آغاز کرد. کار او برنده جایزه Emmys محلی در شهر نیویورک برای magazine format TV شد. او برای AT&T و US Marines و اپل کار کرد. او فیلم های تلویزیونی را برای Paramount و HBO فیلمبرداری کرد ، و ویژگی هایی از جمله Stewewalk Stories را که در جشنواره کن موفق به کسب جایزه Prix du Public شد. وی به عنوان عضو معتبر انجمن (American Society of Cinematographers (ASC انتخاب شد - نشان برجسته شناختن رشته او است.
اما او همچنین از شغل و پروژه‌ای که مستلزم آن بود تا حوادث رانندگی خونین برای اخبار تلویزیونی و یا کار بر روی "اسکریپت های توهین‌آمیز" را مورد فیلمبرداری قرار دهد و یا یک مشروبات الکلی دیگر تولید کند، دور شد. او به عنوان یک استاد هنر، از دانش آموزان خود می‌خواهد که همان مسیر را دنبال کنند - به دنبال برتری باشند، تا کار خود را با سطحی از شدت انجام دهند که آن‌ها می‌خورند، می‌نوشند و نفس می‌کشند، و سینماتوگرافی مانند خوابیدن است ، و به دنبال تولید تصاویری باشند که دنیا را میخکوب می‌کند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس