Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
After Effects CC Essential Training تمام اصول اساسی مورد نیاز برای به دست آوردن ویرایشگرهای ویدیویی جدید و هنرمندان مورف را با سرعت بیشتری در این برنامه قدرتمند قرار میدهد. در دو فصل اول مفاهیم کلیدی، اصطلاحات و رابط کاربری After Effects را کشف کرده و شش مبنای سازه، جلوهها، لایهها، انیمیشن، افکتها، سه بعدی و رندرینگ را میگذارنید. فصلهای بعدی انواع مختلفی از پروژههای دنیای واقعی را برای تقویت مهارتهای آموخته شده ارائه میدهد، مانند: ساخت گرافیک مانند lower thirds, logos, credit rolls ,Repairing and retiming video ,Keying green-screen footage ,Rotoscoping Animating a 3D logo Motion tracking
دوره با برخی از تکنیکهای مدیریت پروژه به پایان میرسد که به شما کمک میکند پروژهها را از چندین ویرایشگر ادغام کنید، و شما را در عادت به بایگانی کردن کامل کارها، قرار میدهد.
نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه
_ | 00_01 خوش آمدید
_ | 00_02 After Effects چیست؟
_ | 00_03 موشن گرافیک و اصطلاحات ویدیویی
_ | 00_04 بعد از افکتها چه نسخهای دارم؟
_ | 00_05 چه جدید در سال 2015 است
_ | 00_06 با استفاده از فایلهای تمرینی و فیلم در حال relinking
_ | 00_07 مدیریت تنظیمات صفحه کلید
01 اصول اثرات بعدی
_ | 01_01 کاوش در رابط کاربری After Effects
_ | 01_02 شش مبحث After Effects
_ | 01_03 درک کامپوزیشن
_ | 01_04 کار با لایه ها
_ | 01_05 ایجاد انیمیشن
_ | 01_06 اعمال اثر
_ | 01_07 معرفی به صورت سه بعدی
_ | 01_08 درک رندرینگ
02 درک ترکیبات
_ | 02_01 وارد کردن فایلها در After Effects
_ | 02_02 کاوش در ترکیب و تنظیمات پروژه
_ | 02_03 وارد کردن فایلهای فتوشاپ به عنوان ترکیب
_ | 02_04 وارد کردن فایلهای Illustrator به عنوان ترکیب
_ | 02_05 درک پیش نویس نوشتن
_ | 02_06 وارد کردن و تفسیر فیلم
03 ترکیب ساختمان با لایه ها
_ | 03_01 تعریف لایه ها
_ | 03_02 درک دکمهها و کلیدهای Timeline
_ | 03_03 ایجاد لایههای نوع
_ | 03_04 کلیدهای میانبر قدرت نوع هسته
_ | 03_05 درک جامدات لایه
_ | 03_06 ترکیب لایه: ماسک، سوئیچ و حالتهای ترکیبی
_ | 03_07 ایجاد عناصر طراحی با لایههای شکل
_ | 03_08 با استفاده از مات آهنگ
04 ایجاد انیمیشن
_ | 04_01 درک انیمیشن
_ | 04_02 افزودن و تنظیم کادرهای کلید
_ | 04_03 درک درون یابی قاب کلید
_ | 04_04 تنظیم کادرهای کلیدی در ویرایشگر نمودار
_ | 04_05 قدرت فرزندپروری
_ | 04_06 با استفاده از اشیاء تهی
_ | 04_07 ایجاد عبارات با وانت
_ | 04_08 زمان انیمیشن به صدا
05 با استفاده از جلوه ها
_ | 05_01 درک ترتیب اثر
_ | 05_02 ایجاد زمینه با افکت
_ | 05_03 انیمیشن strokes با جلوه های
_ | 05_04 با استفاده از لایههای تنظیم
_ | 05_05 افزودن شیبها و درخشش ها
_ | 05_06 تصحیح قرار گرفتن در معرض و رنگ با Color Finesse 3
06 پرش به صورت سه بعدی
_ | 06_01 درک 3D در جلوههای بعدی
_ | 06_02 معرفی به دوربین ها
_ | 06_03 معرفی به نورها و گزینههای مواد
_ | 06_04 موقعیت یابی لایهها در فضای سه بعدی
_ | 06_05 دوربینهای متحرک
_ | 06_06 ایجاد عمق میدان
_ | 06_07 کاوش در پرتوهای ردیابی 3D رندرer
_ | 06_08 نگاهی گذرا به CINEMA 4D Lite و After Effects
07 صادرات و ارائه
_ | 07_01 ارائه با رمزگذار Adobe Media
_ | 07_02 ارائه گرافیک در صف رندر
_ | 07_03 Preرندرینگ را با Render و Replace جایگزین کنید
_ | 07_04 هوشمندتر کار: یک رندر، خروجیهای متعدد
08 نوع گرافیکی و اطلاعات گرافیکی
_ | 08_01 ایجاد انیماتورهای نوع
_ | 08_02 ایجاد و ایجاد نوع متحرک در یک مسیر
_ | 08_03 لایههای شکل انیمیشن
_ | 08_04 انیمیشن لایههای تکرار شکل
_ | 08_05 برس انیمیشن strokes با رنگ
پروژه 09: ساخت گرافیک برای ویرایش ویدیو
_ | 09_01 ساخت یک سوم پایین
_ | 09_02 انیمیشن کردن یک آرم، قسمت اول: حلقه ها
_ | 09_03 انیمیشن کردن یک آرم، قسمت دوم: متن
_ | 09_04 انیمیشن کردن یک آرم، قسمت سوم: صفحات گرافیکی
_ | 09_05 متحرک کردن یک لیست اعتباری
_ | 09_06 ایجاد قالبهای گرافیکی برای استفاده در Premiere Pro
10 فیلم تعمیر و بازپرداخت
_ | 10_01 لایههای کشش زمان با ترکیب قاب
_ | 10_02 بازپرداخت با بازسازی زمان
_ | 10_03 بازپرداخت فیلم با Timewarp
_ | 10_04 صاف کردن تصاویر لرزان دوربین با Warp Stabilizer VFX
11 پروژه: Keying فیلمهای صفحه نمایش سبز
_ | 11_01 شروع با Keylight
_ | 11_02 تصحیح کلید خود با Keylight
_ | 11_03 تمیز کردن کلیدها با ماسک
12 پروژه: Rotoscoping
_ | 12_01 روتوسکوپی با ماسک
_ | 12_02 معرفی برس روتو
_ | 12_03 پالایش برس روتو
13 پروژه: متحرک کردن یک آرم سه بعدی در CINEMA 4D Lite
_ | 13_01 تطبیق پروژههای CINEMA 4D Lite و AE
_ | 13_02 ایجاد 3D از فایلهای Illustrator
_ | 13_03 بررسی مدلسازی در CINEMA 4D Lite
_ | 13_04 درک مواد
_ | 13_05 صحنه خود را روشن کنید
_ | 13_06 انیمیشن در CINEMA 4D Lite
_ | 13_07 کار با CINEWARE و رندرینگ
14 پروژه: پیگیری
_ | 14_01 ایجاد یک مسیر واحد
_ | 14_02 کار با ردیاب ماسک
_ | 14_03 حل دوربین
_ | 14_04 تکنیکهای کاربردی: Matchmoves
مدیریت پروژه و ترجیحات اساسی
_ | 15_01 بایگانی پروژههای خود
_ | 15_02 حذف فیلمهای بلااستفاده
_ | 15_03 حرکت ترکیبها بین پروژه ها
_ | 15_04 بهینهسازی موارد برگزیده
16 نتیجه گیری
_ | 16_01 بعدی چیست؟
00 Introduction
_| 00_01 Welcome
_| 00_02 What is After Effects?
_| 00_03 Motion graphics and video terminology
_| 00_04 What version of After Effects do I have?
_| 00_05 What`s new for 2015
_| 00_06 Using the exercise files and relinking footage
_| 00_07 Managing keyboard settings
01 The Fundamentals of After Effects
_| 01_01 Exploring the interface of After Effects
_| 01_02 The six foundations of After Effects
_| 01_03 Understanding compositions
_| 01_04 Working with layers
_| 01_05 Creating animation
_| 01_06 Applying effects
_| 01_07 Introduction to 3D
_| 01_08 Understanding rendering
02 Understanding Compositions
_| 02_01 Importing files into After Effects
_| 02_02 Exploring composition and project settings
_| 02_03 Importing Photoshop files as compositions
_| 02_04 Importing Illustrator files as compositions
_| 02_05 Understanding Pre-compose
_| 02_06 Importing and interpreting footage
03 Building Compositions with Layers
_| 03_01 Defining layers
_| 03_02 Understanding the Timeline buttons and switches
_| 03_03 Creating type layers
_| 03_04 Kerning-type power shortcuts
_| 03_05 Understanding layer solids
_| 03_06 Layer compositing: Masks, switches, and blend modes
_| 03_07 Creating design elements with shape layers
_| 03_08 Using track mattes
04 Creating Animation
_| 04_01 Understanding animation
_| 04_02 Adding and adjusting keyframes
_| 04_03 Understanding keyframe interpolation
_| 04_04 Adjusting keyframes in the Graph Editor
_| 04_05 The power of parenting
_| 04_06 Using null objects
_| 04_07 Creating expressions with the pickwhip
_| 04_08 Timing animation to audio
05 Using Effects
_| 05_01 Understanding the order of effects
_| 05_02 Generating backgrounds with effects
_| 05_03 Animating strokes with effects
_| 05_04 Using adjustment layers
_| 05_05 Adding gradients and glows
_| 05_06 Correcting exposure and color with Color Finesse 3
06 Jumping into 3D
_| 06_01 Understanding 3D in After Effects
_| 06_02 Intro to cameras
_| 06_03 Intro to lights and material options
_| 06_04 Positioning layers in 3D space
_| 06_05 Animating cameras
_| 06_06 Creating depth of field
_| 06_07 Exploring the ray-traced 3D renderer
_| 06_08 A quick look at CINEMA 4D Lite and After Effects
07 Exporting and Rendering
_| 07_01 Rendering with Adobe Media Encoder
_| 07_02 Rendering graphics in the render queue
_| 07_03 Prerendering with Render and Replace
_| 07_04 Working smarter: One render, multiple outputs
08 Animating Type and Info Graphics
_| 08_01 Creating type animators
_| 08_02 Creating and animating type on a path
_| 08_03 Animating shape layers
_| 08_04 Animating repeating shape layers
_| 08_05 Animating brush strokes with Paint
09 Project: Building Graphics for Video Editing
_| 09_01 Building a lower third
_| 09_02 Animating a logo, part one: Circles
_| 09_03 Animating a logo, part two: Text
_| 09_04 Animating a logo, part three: Surfboards
_| 09_05 Animating a credit roll
_| 09_06 Creating graphic templates for use in Premiere Pro
10 Repairing and Retiming Video
_| 10_01 Time stretching layers with Frame Blending
_| 10_02 Retiming with Time Remapping
_| 10_03 Retiming footage with Timewarp
_| 10_04 Smoothing shaky camera footage with Warp Stabilizer VFX
11 Project: Keying Green-Screen Footage
_| 11_01 Getting started with Keylight
_| 11_02 Refining your key with Keylight
_| 11_03 Cleaning up keys with masks
12 Project: Rotoscoping
_| 12_01 Rotoscoping with masks
_| 12_02 Introducing the Roto Brush
_| 12_03 Refining the Roto Brush
13 Project: Animating a 3D Logo in CINEMA 4D Lite
_| 13_01 Matching CINEMA 4D Lite and AE projects
_| 13_02 Creating 3D from Illustrator files
_| 13_03 Exploring modeling in CINEMA 4D Lite
_| 13_04 Understanding materials
_| 13_05 Lighting your scene
_| 13_06 Animating in CINEMA 4D Lite
_| 13_07 Working with CINEWARE and rendering
14 Project: Tracking
_| 14_01 Creating a single point track
_| 14_02 Working with the Mask Tracker
_| 14_03 Solving cameras
_| 14_04 Applied techniques: Matchmoves
15 Project Management and Essential Preferences
_| 15_01 Archiving your projects
_| 15_02 Removing unused footage
_| 15_03 Moving compositions between projects
_| 15_04 Optimizing preferences
16 Conclusion
_| 16_01 What`s next?
Ian Robinson یک طراح گرافیک متحرک و آموزش دهنده است که با Discovery و National Geographic کار میکند. Ian همچنین یک استاد، عکاس، و مالک مشترک SoftBox Media LLC است. او با Discovery Communications, National Geographic International و شبکه های تولیدی و پسا تولیدی مختلفی کار کرده است. اگرچه او متخصص پخش است، ولی Ian یک format agnostic واقعی است، با یک portfolio گسترده که شامل print, HD, DVD, و podcasting میشود. او از هر وسیله ای که بیشترین کارایی را در تحویل پیام مشتریانش دارد، استفاده میکند. همچنین تدریس یکی از جنبه های مهم کار Ian است، و باور دارد که یک فرد تنها زمانی واقعا چیزی را یاد گرفته که آن را تدریس کند.