%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش React: احراز هویت (با زیرنویس فارسی AI)
React: Authentication
جدید ( 16 روز قبل)
کد محصول: FL11203-6035050
لیندا _ آموزش React: احراز هویت (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ React: Authentication
سطح پیشرفته
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
127,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Shaun Wassell - شاون واسل
تاریخ انتشار
1404/2/19
جدید ( 16 روز قبل)
سطح آموزش
پیشرفته
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
4ساعت و 15دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
54 ویدیو
حجم فایل‌ها
531 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
9 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 57
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

این آموزش، بخشی از این مسیرهای یادگیری میباشد:

فارسی لیندا

احراز هویت کاربر بخش مهمی از تقریباً هر وب‌سایتی است، با این حال تعداد کمی از توسعه‌دهندگان وب تمام جزئیات مربوط به نحوه کار و نحوه استفاده از آن را برای ارائه یک تجربه کاربری خوب می‌دانند. در این دوره، مربی Shaun Wassell به جزئیات مربوط به احراز هویت کاربر در زمینه React و نحوه گنجاندن احراز هویت کاربر در برنامه‌های React می‌پردازد. او با برخی تعاریف، مراحل و پروژه‌های احراز هویت اولیه شروع می‌کند. سپس او در مورد تأیید ایمیل و نحوه تنظیم آن به طور عمیق بحث می‌کند. او توضیح می‌دهد که چگونه به کاربران امکان تنظیم مجدد رمزهای عبور خود را بدهید، سپس مراحل تنظیم OAuth را شرح می‌دهد. او چندین گزینه احراز هویت از پیش ساخته شده را بررسی می‌کند، سپس با برخی از توصیه‌های بهترین روش‌ها نتیجه‌گیری می‌کند. این دوره شامل چالش‌های کد ارائه شده توسط CoderPad است. چالش‌های کد، تمرین‌های کدنویسی تعاملی با بازخورد در زمان واقعی هستند، بنابراین می‌توانید در کنار محتوای دوره، تمرین کدنویسی عملی را برای پیشرفت مهارت‌های برنامه‌نویسی خود دریافت کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 شیوه های احراز هویت ایمن در React
01-02 ساختار این دوره

02 مبانی احراز هویت کاربر
02-01 احراز هویت کاربر چیست؟
02-02 راه اندازی پروژه اساسی
02-03 ایجاد مسیرهای React خصوصی
02-04 JSON WEB TOKEN BASICICS
راه حل 02-05: کار با نشانه های وب JSON
02-06 اضافه کردن یک مسیر ثبت نام به سرور
02-07 تولید نشانه های وب JSON
02-08 اضافه کردن یک مسیر ورود به سیستم به سرور
02-09 اضافه کردن JWT به قسمت جلویی
02-10 تجزیه داده های JWT
02-11 اضافه کردن JWT به صفحات ثبت نام و ورود به سیستم
02-12 اضافه کردن JWT به صفحه اطلاعات کاربر
02-13 اضافه کردن یک مسیر کاربر به روزرسانی
02-14 اضافه کردن عملکرد به روزرسانی به قسمت جلویی
02-15 مدیریت دولت برای نشانه ها
02-16 اضافه کردن قابلیت ورود به سیستم

03 تأیید ایمیل
03-01 فرآیند تأیید ایمیل اصلی
03-02 تنظیم ارائه دهنده ایمیل
03-03 ایجاد یک کلید API ارائه دهنده ایمیل
03-04 ارسال ایمیل از گره
03-05 نشانه های تأیید ادغام
03-06 اضافه کردن صفحه لطفا ایمیل را تأیید کنید
03-07 اضافه کردن یک مسیر ایمیل تأیید
03-08 ایجاد یک صفحه فرود تأیید

04 تنظیم مجدد رمزهای عبور
04-01 فرآیند تنظیم مجدد رمز عبور اصلی
04-02 اضافه کردن صفحه رمز عبور فراموش شده
04-03 ارسال ایمیل بازنشانی رمز عبور
04-04 ایجاد صفحه فرود تنظیم مجدد رمز عبور
04-05 اضافه کردن نقطه پایانی سرور تنظیم مجدد رمز عبور

05 اوت
05-01 اصول اولیه OAUTH
05-02 تنظیم OAUTH در Google
05-03 اضافه کردن یک مسیر UAUTH URL
05-04 ایجاد دکمه ورود به سیستم با Google
05-05 اضافه کردن یک مسیر پاسخ به تماس OAUTH
05-06 بارگیری اطلاعات کاربر از Google
05-07 ایجاد کاربران جدید از داده های OAUTH
05-08 رسیدگی به تأیید اعتبار OAuth موفق

06 گزینه های Auth preuilt
06-01 چرا گزینه های Auth از پیش ساخته؟
06-02 احراز هویت با Auth0
تأیید هویت 06-03 با Firebase
06-04 احراز هویت با NextAuth.js
06-05 احراز هویت با منشی
تأیید هویت 06-06 با AWS

07 بهترین روشها
07-01 با استفاده از HTTPS و SSL
07-02 رمزهای عبور و نمکی و فلفل
محلول 07-03: اضافه کردن نمک و فلفل
07-04 هرگز به جلو اعتماد نکنید
07-05 رسیدگی به خطای احراز هویت
07-06 صید

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Secure authentication practices in React
01-02 The structure of this course

02 User Authentication Basics
02-01 What is user authentication?
02-02 Basic project setup
02-03 Creating private React routes
02-04 JSON Web Token basics
02-05 Solution: Working with JSON Web Tokens
02-06 Adding a sign-up route to the server
02-07 Generating JSON Web Tokens
02-08 Adding a log-in route to the server
02-09 Adding JWTs to the front-end
02-10 Parsing JWT data
02-11 Adding JWTs to sign-up and log-in pages
02-12 Adding JWTs to the user info page
02-13 Adding an update user route
02-14 Adding update functionality to the front-end
02-15 State management for tokens
02-16 Adding log-out functionality

03 Email Verification
03-01 The basic email verification process
03-02 Setting up an email provider
03-03 Creating an email provider API key
03-04 Sending emails from Node
03-05 Integrating verification tokens
03-06 Adding a please verify email page
03-07 Adding a verify email route
03-08 Creating a verification landing page

04 Resetting Passwords
04-01 The basic password reset process
04-02 Adding a forgot password page
04-03 Sending a reset password email
04-04 Creating a reset password landing page
04-05 Adding a reset password server endpoint

05 OAuth
05-01 OAuth basics
05-02 Setting up OAuth on Google
05-03 Adding an OAuth URL route
05-04 Creating a sign-in with Google button
05-05 Adding an OAuth callback route
05-06 Loading user info from Google
05-07 Creating new users from OAuth data
05-08 Handling successful OAuth authentication

06 Prebuilt Auth Options
06-01 Why prebuilt auth options?
06-02 Authentication with Auth0
06-03 Authentication with Firebase
06-04 Authentication with NextAuth.js
06-05 Authentication with Clerk
06-06 Authentication with AWS

07 Best Practices
07-01 Using HTTPS and SSL
07-02 Salting and peppering passwords
07-03 Solution: Adding salt and pepper
07-04 Never trust the front-end
07-05 Authentication error handling
07-06 Catching & handling errors
07-07 Securing your database

08 Conclusion
08-01 Next steps in your React journey

09 Appendix
09-01 A tour of Coderpad

 

مدرس: Shaun Wassell - شاون واسل

تعداد دوره های آموزشی: 22

Shaun Wassell یک توسعه دهنده ی نرم افزار full-stack است که در برنامه نویسی و اتوماسیون صنعتی تخصص دارد. Shaun برنامه نویسی را از دوره ی راهنمایی با امید به ساختن بازی های ویدئویی خارق العاده شروع کرد. او مدرک علوم کامپیوتر را گرفت و شغل توسعه ی نرم افزار را به صورت حرفه ای ادامه داد. او هم از توسعه ی full-stack و هم از توسعه ی mobile لذت میبرد. در کنار کامپیوتر، Shaun به موسیقی، معماری، باغبانی و درست کردن دستی ابجو هم علاقه دارد.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس