Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
Grasshopper روشهای جدیدی را برای گسترش و کنترل روند طراحی و مدلسازی سه بعدی ارائه میدهد. این روشها شامل خودکارسازی فرآیندهای تکراری است. تولید هندسه از طریق توابع ریاضی. تغییر سریع در مدلهای پیچیده. و ایجاد فرمهای پیچیده از طریق تکرار هندسه ساده. Grasshopper به دانش برنامه نویسی یا برنامه نویسی نیاز ندارد و انعطاف پذیری بالایی را به طراحان میدهد. در این دوره، مربی Chris Reilly به شما نشان میدهد که چگونه سریع و سریع با Grasshopper شروع بکار کنید. او الگوریتمهایی را توضیح میدهد که شما باید بیشترین بهره را از Grasshopper ببرید و شما را از طریق رابط Grasshopper رد میکند. او با استفاده از میانبرهایی در Grasshopper نحوه سرعت بخشیدن به روند کار شما را ارائه میدهد. او به تطبیق دادهها، توالیهای فیبوناچی، بردارها و بسیاری دیگر از توابع ریاضی و منطقی میپردازد. او در مورد منحنیها، سطوح، تغییرات، درختان داده و موارد دیگر بحث میکند. وی در پایان با مجموعهای از پروژههای نمونه آنچه را که در این دوره آموختهاید نشان میدهد.
نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویسها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه
_ | 00_01 آیا میخواهید فرمهای پیچیدهای ایجاد و ویرایش کنید؟
_ | 00_02 آنچه قبل از تماشای این دوره باید بدانید
_ | 00_03 استفاده از فایلهای تمرینی
_ | 00_04 Grasshopper چیست؟
_ | 00_05 در Grasshopper برای Rhino 6/7 چه خبر؟
_ | 00_06 بارگیری و نصب Rhino 6 با Grasshopper
01 الگوریتم
_ | 01_01 الگوریتم چیست؟
_ | 01_02 داده چیست؟
02 کار در Grasshopper
_ | 02_01 نحوه مدیریت همزمان پنجرههای Grasshopper و Rhino
_ | 02_02 بررسی اجمالی رابط Grasshopper
_ | 02_03 نحوه باز کردن فایلها در Grasshopper
_ | 02_04 نحوه استفاده از برگههای م componentلفه در Grasshopper
_ | 02_05 نحوه استفاده از Grasshopper`s canvas
_ | 02_06 نحوه پیمایش ورودی و خروجی م componentلفه در Grasshopper
_ | 02_07 نحوه استفاده از پارامترها در Grasshopper
_ | 02_08 نحوه تفسیر رنگ م componentلفهها در Grasshopper
_ | 02_09 نحوه تنظیم دادههای ورودی م componentلفه بصورت محلی در Grasshopper
_ | 02_10 نحوه تنظیم دادههای ورودی م componentلفه از طریق اتصال مستقیم در Grasshopper
_ | 02_11 نحوه تنظیم دادههای ورودی م componentلفه از هندسه Rhino در Grasshopper
_ | 02_12 نحوه تشخیص و اصلاح خطاها در تعاریف Grasshopper
_ | 02_13 نحوه استفاده از تعاریف بزرگ Grasshopper
_ | 02_14 نحوه استفاده از نمایشگر سیم فانتزی در Grasshopper
_ | 02_15 نحوه تنظیم خصوصیات نمایش م componentلفه در Grasshopper
_ | 02_16 نحوه سازماندهی تعاریف پیچیده Grasshopper با گروهها و خوشه ها
_ | 02_17 نحوه سرعت بخشیدن به گردش کار خود با میانبرهای بوم نقاشی در Grasshopper
_ | 02_18 نحوه استفاده از پانل کنترل از راه دور Grasshopper در Rhino
_ | 02_19 ذخیره و پخت فایلهای Grasshopper
03 توابع ریاضی و منطق
_ | 03_01 نحوه استفاده از تطبیق داده در Grasshopper
_ | 03_02 نحوه استفاده از اجزای عملگر ریاضی در Grasshopper
_ | 03_03 نحوه استفاده از اجزای ثابت ریاضی در Grasshopper
_ | 03_04 نحوه استفاده از اجزای مقایسه کننده در Grasshopper
_ | 03_05 نحوه استفاده از اجزای Series و Range در Grasshopper
_ | 03_06 نحوه تولید توالیهای تصادفی و فیبوناچی در Grasshopper
_ | 03_07 نحوه ایجاد توابع صریح ریاضی صحیح در Grasshopper
_ | 03_08 نحوه ایجاد توابع ریاضی پارامتری سفارشی در Grasshopper
_ | 03_09 نحوه کنترل لیستها با منطق و ارسال در Grasshopper
_ | 03_10 نحوه کنترل جریان داده با گیتهای منطقی در Grasshopper
_ | 03_11 نحوه ساخت بردارها در Grasshopper
_ | 03_12 نحوه حرکت هندسه با بردارها در Grasshopper
_ | 03_13 نحوه تجزیه و تحلیل بردارها در Grasshopper
04 منحنی و سطح
_ | 04_01 نحوه استفاده از اجزای منحنی spline در Grasshopper
_ | 04_02 نحوه تجزیه و تحلیل دادههای منحنی در Grasshopper
_ | 04_03 نحوه تولید سطوح فرم آزاد در Grasshopper
_ | 04_04 نحوه ایجاد سطوح جامد با Brep Join در Grasshopper
_ | 04_05 نحوه تجزیه و تحلیل دادههای سطح در Grasshopper
_ | 04_06 نحوه استفاده از اجزای مش چند ضلعی در Grasshopper
05 تحولات
_ | 05_01 نحوه انجام تحولات متحرک در Grasshopper
_ | 05_02 نحوه استفاده از اجزای Rotate در Grasshopper
_ | 05_03 نحوه انجام تبدیل مقیاس در Grasshopper
_ | 05_04 نحوه اعمال تحولات به صورت الگوریتمی در Grasshopper
_ | 05_05 نحوه استفاده از نمونه برداری تصویر برای کنترل تحولات در Grasshopper
_ | 05_06 نحوه تبدیل هندسه با شکل گیری در Grasshopper
06 درخت داده
_ | 06_01 نحوه تجزیه و تحلیل دادههای لیست در Grasshopper
_ | 06_02 نحوه فیلتر کردن دادههای لیست با م componentلفه List List در Grasshopper
_ | 06_03 نحوه فیلتر کردن دادههای لیست با م componentلفه Shift List در Grasshopper
_ | 06_04 نحوه فیلتر کردن دادههای لیست با م Spلفه Split List در Grasshopper
_ | 06_05 نحوه فیلتر کردن دادههای لیست با اجزای حذف در Grasshopper
_ | 06_06 نحوه درک ساختارهای درخت داده در Grasshopper
_ | 06_07 نحوه ترکیب مسیرهای داده با درخت مسطح در Grasshopper
_ | 06_08 نحوه ادغام و جدا کردن مسیرهای داده در Grasshopper
_ | 06_09 نحوه جدا کردن مسیرهای درخت داده در Grasshopper
07 نمونه پروژه ها
_ | 07_01 درک نکات جذاب در Grasshopper
_ | 07_02 نحوه ایجاد نقاط جذب در Grasshopper
_ | 07_03 درک سطح شبکههای مورب در Grasshopper
_ | 07_04 نحوه ایجاد سطوح شبکه مورب در Grasshopper
_ | 07_05 نحوه ایجاد کرههای انحنا در Grasshopper
_ | 07_06 درک پنل در Grasshopper
_ | 07_07 نحوه ساخت سطوح پانل در Grasshopper
08 نتیجه گیری
_ | 08_01 مراحل بعدی
00 Introduction
_ 00_01 Want to create and edit complex forms
_ 00_02 What you should know before watching this course
_ 00_03 Using the exercise files
_ 00_04 What is Grasshopper
_ 00_05 What`s new in Grasshopper for Rhino 6 7
_ 00_06 Downloading and installing Rhino 6 with Grasshopper
01 Algorithms
_ 01_01 What`s an algorithm
_ 01_02 What is data
02 Working in Grasshopper
_ 02_01 How to manage Grasshopper and Rhino windows simultaneously
_ 02_02 Overview of the Grasshopper interface
_ 02_03 How to open files in Grasshopper
_ 02_04 How to use component tabs in Grasshopper
_ 02_05 How to use Grasshopper`s canvas
_ 02_06 How to navigate component inputs and outputs in Grasshopper
_ 02_07 How to use parameters in Grasshopper
_ 02_08 How to interpret component colors in Grasshopper
_ 02_09 How to set component input data locally in Grasshopper
_ 02_10 How to set component input data through a direct connection in Grasshopper
_ 02_11 How to set component input data from Rhino geometry in Grasshopper
_ 02_12 How to detect and correct errors in your Grasshopper definitions
_ 02_13 How to navigate large Grasshopper definitions
_ 02_14 How to use fancy wire display in Grasshopper
_ 02_15 How to adjust component display properties in Grasshopper
_ 02_16 How to organize complex Grasshopper definitions with groups and clusters
_ 02_17 How to speed up your workflow with canvas shortcuts in Grasshopper
_ 02_18 How to use Grasshopper`s Remote Control panel in Rhino
_ 02_19 Saving and baking Grasshopper files
03 Math and Logic Functions
_ 03_01 How to use data matching in Grasshopper
_ 03_02 How to use mathematical operator components in Grasshopper
_ 03_03 How to use mathematical constant components in Grasshopper
_ 03_04 How to use comparator components in Grasshopper
_ 03_05 How to use Series and Range components in Grasshopper
_ 03_06 How to generate random and Fibonacci sequences in Grasshopper
_ 03_07 How to make custom explicit math functions in Grasshopper
_ 03_08 How to make custom parametric math functions in Grasshopper
_ 03_09 How to control lists with logic and dispatch in Grasshopper
_ 03_10 How to control data flow with logic gates in Grasshopper
_ 03_11 How to construct vectors in Grasshopper
_ 03_12 How to move geometry with vectors in Grasshopper
_ 03_13 How to analyze vectors in Grasshopper
04 Curves and Surfaces
_ 04_01 How to use spline curve components in Grasshopper
_ 04_02 How to analyze curve data in Grasshopper
_ 04_03 How to generate freeform surfaces in Grasshopper
_ 04_04 How to create solid surfaces with Brep Join in Grasshopper
_ 04_05 How to analyze surface data in Grasshopper
_ 04_06 How to use polygon mesh components in Grasshopper
05 Transformations
_ 05_01 How to perform Move transformations in Grasshopper
_ 05_02 How to use Rotate components in Grasshopper
_ 05_03 How to perform Scale transformations in Grasshopper
_ 05_04 How to apply transformations algorithmically in Grasshopper
_ 05_05 How to use image sampling to control transformations in Grasshopper
_ 05_06 How to transform geometry with morphing in Grasshopper
06 Data Tree
_ 06_01 How to analyze list data in Grasshopper
_ 06_02 How to filter list data with the List Item component in Grasshopper
_ 06_03 How to filter list data with the Shift List component in Grasshopper
_ 06_04 How to filter list data with the Split List component in Grasshopper
_ 06_05 How to filter list data with culling components in Grasshopper
_ 06_06 How to understand data tree structures in Grasshopper
_ 06_07 How to combine data paths with flatten tree in Grasshopper
_ 06_08 How to merge and separate data paths in Grasshopper
_ 06_09 How to isolate data tree paths in Grasshopper
07 Example Projects
_ 07_01 Understanding attractor points in Grasshopper
_ 07_02 How to create attractor points in Grasshopper
_ 07_03 Understanding diagonal grid surfaces in Grasshopper
_ 07_04 How to create diagonal grid surfaces in Grasshopper
_ 07_05 How to create curvature spheres in Grasshopper
_ 07_06 Understanding paneling in Grasshopper
_ 07_07 How to make panel surfaces in Grasshopper
08 Conclusion
_ 08_01 Next steps
Chris Reilly یک معلم ، هنرمند Detroit-area و هکر می باشد . کار های گروهی و شخصی او موجب فهم telepresence، ارتباطات، physical subjectivity و کمپانی های ساخت games، performances، relational objects ،روبات ها و پروژه های سخت افزار و نرم افزار های open-source می باشد. Chris دارای MFA از مدرسه ی UCLA's School of the Arts and Architecture می باشد و کارهای گروهی و فردی خود را به صورت بین المللی نشان داده است که شامل Ann Arbor Film Festival، کارگاه ابزار در موزه ی Hammer در Los Angeles مجمع عمومی ZERO1 Biennial در San Jose و پروژه های مشارکتی در جشنواره ی هنر رسانه های جدید Hong Kong's Microwave International می باشد. کار های او در مجله ی Make، Wired و Punk Planet به نمایش درامده و او متن های هنری خود را در Geez and Infinite Mile منتشر کرده است. او دوره های آموزش دیجیتال و رسانه را در مدرسه ی School of the Art Institute of Chicago و دوره ی آموزش 3D animation را در Lynda.com at LinkedIn ارائه داده است . او یک دستیار پروفسور در رسانه ی دیجیتالی در دانشگاه Eastern Michigan University می باشد.