Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
آیا تعجب میکنید که چگونه میتوان فایل QuickBooks شرکت خود را ایجاد و از آن نسخه پشتیبان تهیه کرد و به سرعت فروشگاه را راه اندازی کرد؟ یا چگونه میتوان اطلاعات بانکی، کارتهای اعتباری و دادههای تاریخی خود را به نمودار حساب اضافه کرد؟ در مورد چگونگی تنظیم مشتریان، فروشندگان، کارمندان و کالاهای موجودی خود چطور؟ در این دوره، مدرس Jess Stratton به همه این سوالات و سایر موارد پاسخ میدهد. او عملیات روزمره را ادامه میدهد که باعث ادامه کار شما میشود: ایجاد تخمین، فاکتور و رسید فروش ؛ پردازش پرداختها ثبت سپردهها و چاپ چک. او نحوه اجرای گزارشها را پوشش میدهد. اطلاعات مربوط به تجارت خود را پیدا کنید. و با آمادهسازی پایان سال کتابها را ببندید. او در پایان با بحث در مورد چگونگی سفارشی کردن QuickBooks برای پاسخگویی به نیازهای خاص شرکت شما تا حد ممکن کارآمد.
نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویسها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه
_ | 00_01 هر روز تجارت خود را با QuickBooks انجام دهید
_ | 00_02 سیستم حسابداری دوگانه
_ | 00_03 نحوه استفاده از نمونه و فایلهای تمرینی
01 چه جدید در QuickBooks Pro 2021 وجود دارد
_ | 01_01 ارسال یادآوری پرداخت خودکار
_ | 01_02 برای اسکن و ارسال رسیدها از برنامه تلفن همراه استفاده کنید
_ | 01_03 رسیدهای مربوط به تراکنشهای QuickBooks را مطابقت دهید
02 به QuickBooks بروید
_ | 02_01 گشت و گذار در رابط کاربری
_ | 02_02 داخل هر مرکز حرکت کنید
03 کار با فایلهای شرکت
_ | 03_01 فایل شرکت موجود را باز و بسته کنید
_ | 03_02 یک فایل شرکت جدید تنظیم کنید
_ | 03_03 پشتیبان گیری و بازیابی فایل شرکت
04 فروشگاه راه اندازی کنید
_ | 04_01 با نمودار حساب کار کنید
_ | 04_02 حسابهای بانکی و کارتهای اعتباری را اضافه کنید
_ | 04_03 از شمارههای حساب استفاده کنید
_ | 04_04 سرویس یا موارد موجودی را اضافه کنید
_ | 04_05 مالیات فروش را تنظیم کنید
_ | 04_06 افزودن وسایل نقلیه
_ | 04_07 از مدیر دارایی ثابت استفاده کنید
_ | 04_08 ویرایش اطلاعات شرکت
05 مشتری اضافه کنید
_ | 05_01 مشخصات مشتری را تنظیم کنید
_ | 05_02 مشتریان ایجاد و ویرایش کنید
_ | 05_03 مشتریان را از برنامه دیگری وارد کنید
_ | 05_04 با لید کار کنید
06 کار با فروشندگان
_ | 06_01 نمایه فروشنده را تنظیم کنید
_ | 06_02 فروشندگان را ایجاد و ویرایش کنید
07 اضافه کردن کارمندان
_ | 07_01 ایجاد و ویرایش کارمندان
_ | 07_02 تکرارهای فروش را ایجاد و ویرایش کنید
08 مدیریت عملیات روزمره
_ | 08_01 ایجاد تخمین بزنید
_ | 08_02 سفارشات خرید برای فروشندگان ایجاد کنید
_ | 08_03 صورتحسابهای فروشنده را وارد کنید
_ | 08_04 مشتریان فاکتور
_ | 08_05 مشتریان فاکتور پیشرفت
_ | 08_06 زمان و مسافت پیموده شده را در برابر مشاغل وارد کنید
_ | 08_07 پرداختها و رسیدهای چاپی را دریافت کنید
_ | 08_08 برای فروش نقدی رسید فروش ایجاد کنید
_ | 08_09 مشاهده یادآورهای فاکتورهای معوقه
_ | 08_10 ارسال اظهارات به مشتریان
_ | 08_11 هزینه کارت اعتباری را وارد کنید
_ | 08_12 ثبت سپرده ها
_ | 08_13 پرداخت قبضهای فروشنده
_ | 08_14 چاپ چک
_ | 08_15 کار با مشاغل
09 رسیدگی به موارد خاص
_ | 09_01 از بازپرداختها مراقبت کنید
_ | 09_02 اعتبارات مشتری را مدیریت کنید
_ | 09_03 فاکتورهای فاقد اعتبار و سایر موارد خط
_ | 09_04 رفع دادههای ناسازگار
_ | 09_05 با ثبتهای چک دستی کار کنید
_ | 09_06 تخفیف
_ | 09_07 مشتریان گروه را برای دسته فاکتورها گروهبندی کنید
_ | 09_08 موارد را غیرفعال کنید و علامت گذاری کنید
_ | 09_09 هزینه اظهارات را وارد کنید
_ | 09_10 ارزیابی هزینههای مالی
_ | 09_11 معاملات را به خاطر بسپارید
_ | 09_12 آشتی حسابهای بانکی
10 حقوق و دستمزد را اداره کنید
_ | 10_01 لیست حقوق را روشن کنید
_ | 10_02 موارد حقوق و دستمزد را تنظیم کنید
_ | 10_03 کارمندان را برای لیست حقوق تنظیم کنید
_ | 10_04 حقوق کارمندان را پرداخت کنید
11 بانکداری آنلاین را مدیریت کنید
_ | 11_01 برای بانکداری آنلاین حساب تنظیم کنید
_ | 11_02 آشتی معاملات آنلاین
12 کتابهای سریع را با دیگران به اشتراک بگذارید
_ | 12_01 حالت چند کاربره را فعال کنید
_ | 12_02 حسابهای کاربری را اضافه و ویرایش کنید
_ | 12_03 کتابهای سریع را به روز نگه دارید
_ | 12_04 محافظت از کارت اعتباری را فعال کنید
13 به سرعت اطلاعات را پیدا کنید
_ | 13_01 از ابزارهای Snapshot، Insights و Bill Tracker استفاده کنید
_ | 13_02 جستجو برای داده ها
_ | 13_03 لیست فیلترها
_ | 13_04 معاملات و مشتریان را براساس کلاس ردیابی کنید
14 گزارش را اجرا کنید
_ | 14_01 معرفی گزارشات
_ | 14_02 دادههای گزارش را مرور و سفارشی کنید
_ | 14_03 گزارش را فیلتر کنید
_ | 14_04 یک گزارش را بخاطر بسپارید، صادر کنید و چاپ کنید
15 آماده سازیهای پایان سال را مدیریت کنید
_ | 15_01 1099 فرم را تنظیم کنید
_ | 15_02 کتابها را ببندید
16 QuickBooks را سفارشی کنید
_ | 16_01 فاکتورها و فرمها را سفارشی کنید
_ | 16_02 تنظیمات برگزیده کتابهای سریع را تنظیم کنید
17 نتیجه گیری
_ | 17_01 حسابداری بیشتری انجام دهید
00 Introduction
_ 00_01 Run your business every day with QuickBooks
_ 00_02 The double-entry system of accounting
_ 00_03 How to use the sample and exercise files
01 What`s New in QuickBooks Pro 2021
_ 01_01 Send out automatic payment reminders
_ 01_02 Use the mobile app to scan and send receipts
_ 01_03 Match receipts to transactions in QuickBooks
02 Navigate QuickBooks
_ 02_01 A tour of the interface
_ 02_02 Navigate inside each center
03 Work with Company Files
_ 03_01 Open and close an existing company file
_ 03_02 Set up a new company file
_ 03_03 Back up and restore a company file
04 Set Up Shop
_ 04_01 Work with the chart of accounts
_ 04_02 Add bank accounts and credit cards
_ 04_03 Use account numbers
_ 04_04 Add service or inventory items
_ 04_05 Set up sales tax
_ 04_06 Add vehicles
_ 04_07 Use the Fixed Asset Manager
_ 04_08 Edit company information
05 Add Customers
_ 05_01 Set up the customer profile
_ 05_02 Create and edit customers
_ 05_03 Import customers from another program
_ 05_04 Work with leads
06 Work with Vendors
_ 06_01 Set up the vendor profile
_ 06_02 Create and edit vendors
07 Add Employees
_ 07_01 Create and edit employees
_ 07_02 Create and edit sales reps
08 Manage Day-to-Day Operations
_ 08_01 Create estimates
_ 08_02 Create purchase orders for vendors
_ 08_03 Enter vendor bills
_ 08_04 Invoice customers
_ 08_05 Progress invoice customers
_ 08_06 Enter time and mileage against jobs
_ 08_07 Receive payments and print receipts
_ 08_08 Create sales receipts for cash sales
_ 08_09 View reminders for overdue invoices
_ 08_10 Send statements to customers
_ 08_11 Enter credit card charges
_ 08_12 Record deposits
_ 08_13 Pay vendor bills
_ 08_14 Print checks
_ 08_15 Work with jobs
09 Handle Special Cases
_ 09_01 Take care of refunds
_ 09_02 Handle customer credits
_ 09_03 Void invoices and other line items
_ 09_04 Fix mismatched data
_ 09_05 Work with check registers manually
_ 09_06 Discounts
_ 09_07 Group customers to batch invoices
_ 09_08 Delete and mark items inactive
_ 09_09 Enter statement charges
_ 09_10 Assess finance charges
_ 09_11 Memorize transactions
_ 09_12 Reconcile bank accounts
10 Administer Payroll
_ 10_01 Turn on payroll
_ 10_02 Set up payroll items
_ 10_03 Set up employees for payroll
_ 10_04 Pay employees
11 Manage Online Banking
_ 11_01 Set up accounts for online banking
_ 11_02 Reconcile online transactions
12 Share QuickBooks with Others
_ 12_01 Enable multi-user mode
_ 12_02 Add and edit user accounts
_ 12_03 Keep QuickBooks up to date
_ 12_04 Enable credit card protection
13 Find Information Quickly
_ 13_01 Use the Snapshot, Insights, and Bill Tracker tools
_ 13_02 Search for data
_ 13_03 Filter lists
_ 13_04 Track transactions and customers by class
14 Run Reports
_ 14_01 Introduction to reports
_ 14_02 Navigate and customize report data
_ 14_03 Filter a report
_ 14_04 Memorize, export, and print a report
15 Manage Year-End Preparations
_ 15_01 Set up 1099 forms
_ 15_02 Close the books
16 Customize QuickBooks
_ 16_01 Customize invoices and forms
_ 16_02 Set QuickBooks preferences
17 Conclusion
_ 17_01 Do more accounting
جس استراتن یک کارمند نویسنده و مشاور متخصص تکنولوژی در تولید نرم افزار و تکنولوژی موبایل است. جس استراتن، بیش از 10 سال را به گرداندن کسب و کار مشاوره تکنولوژی خودش، ساخت و نگه داری پایگاه داده برای شرکت ها و کسب و کار های کوچک و متوسط، ساخت وبسایت، نصب شبکه و رهبری تیم ها، کارمندان، و افراد کرده است تا برای تولید بیشتر از آخرین فن آوری های desktop و موبایل استفاده کنند. هم اکنون، جس علاوه بر اینکه یک ارائه دهنده برجسته کنفرانس های Lotus Note و نویسنده مشارکتی برای چندین صنعت چاپ و مجله ها، کتب درسی، پادکست ها، وب کست ها و سایر سایت های محبوب از جمله: Lifehacker.com است، یک نویسنده تمام وقت در Lynda.com نیز می باشد. جس را می توانید از طریق وب سایت او www.solacelearning.com ودنبال کردن در تویتر به آدرس@NerdGirlJess پیدا کنید.