%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش بلندر 2.8 UV Mapping (با زیرنویس فارسی AI)
Blender 2.8 UV Mapping
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL4962-2824232
لیندا _ آموزش بلندر 2.8 UV Mapping (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Blender 2.8 UV Mapping
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
167,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Darrin Lile - دارین لیل
تاریخ انتشار
1398/9/25
2019-12-16
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
5ساعت و 52دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
44 ویدیو
حجم فایل‌ها
1290 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
22 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 7020
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

UV mapping یک مهارت اساسی برای استفاده از بافت‌های 2 بعدی در اشیاء سه بعدی است. بلندر ابزارهای مختلفی را برای UV mapping اشیاء پیچیده از دارایی‌های بازی گرفته تا شخصیت‌های انیمیشن ارائه می‌دهد. در این دوره، Darrin Lile مربی خبره Blender Foundation در مورد اصول UV mapping در Blender 2.8، به معرفی 5 پروژه دستی در افزایش پیچیدگی می‌پردازد که به شما امکان می‌دهد ابزارها و تکنیک‌های مختلفی را کشف کنید. کشف کنید که چگونه UV را با استفاده از اشیاء ابتدایی، تنظیم درزها، آماده سازی نقشه‌های بافت، بهینه‌سازی گردش کار UV mapping هنگام کار با اشیاء مشابه، و نقشه‌های خود را به یک برنامه شخص ثالث مانند Krita ببرید تا بتوانید ببینید که چگونه بافت‌ها روی نقشه‌های شما تأثیر می‌گذارند. به علاوه، بیاموزید که چگونه UV یک شخصیت انسانی واقع بینانه را نقشه برداری کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 


00 مقدمه
___| 00_01 نقشه برداری UV در مخلوط کن 2.8
___| 00_02 آنچه باید بدانید

مبانی نقشه برداری UV 01
___| 01_01 نقشه برداری UV چیست؟
___| 01_02 علامت گذاری درزها و بازشدن
___| 01_03 تست کشش
___| 01_04 درزها و مقیاس کاربردی
___| 01_05 ترتیب جزایر UV
___| 01_06 استفاده از نقشه UV برای بافت
___| 01_07 UV نقشه برداری یک شی استوانه ای
___| 01_08 افزودن سودا می‌تواند بافت را ایجاد کند
___| 01_09 با استفاده از پروژه UV هوشمند
___| 01_10 ایجاد بافت چوبی در کریتا
___| 01_11 ایجاد و استفاده از یک نقشه عادی

02 پروژه شماره 1؛ نقشه برداری UV و بافت Dumpster
___| 02_01 شروع نقشه UV دامپر
___| 02_02 در ادامه نقشه UV dumpster
___| 02_03 اشعه ماوراء بنفش چرخ نقشه
___| 02_04 سازماندهی نقشه UV
___| 02_05 نقشه UV دامپرس
___| 02_06 شروع بافت دامپر در Krita
___| 02_07 به پایان رساندن نقشه بافت دامپر
___| 02_08 استفاده از نقشه بافت روی مواد مختلف

03 پروژه شماره 2؛ نقشه برداری UV و بافت در یک ساختمان
___| 03_01 شروع به ساختمان UV نقشه 01
___| 03_02 ادامه به ساختمان نقشه UV 01
___| 03_03 اتمام ساختمان UV نقشه 01
___| 03_04 با استفاده از ابزار بخیه
___| 03_05 اندازه گیری بافت در کریتا
___| 03_06 ایجاد نقشه رنگی ساختمان
___| 03_07 تکمیل بافت‌های ساختمان
___| 03_08 ایجاد مواد و استفاده از بافت

04 پروژه شماره 3؛ پخت یک نقشه عادی
___| 04_01 UV نقشه برداری از سطل آشغال
___| 04_02 اضافه کردن جزئیات مجسمه به سطل زباله
___| 04_03 پخت یک نقشه معمولی

05 پروژه شماره 4؛ UV نگاشت یک شخصیت
___| 05_01 شروع به UV نقشه سر
___| 05_02 UV سر را نقشه برداری می‌کند
___| 05_03 نقشه برداری از نیم تنه، بازوها و دست ها
___| 05_04 UV نقشه برداری از پاها و boots
___| 05_05 UV نقشه برداری از چشم و دندان
___| 05_06 مقیاس‌بندی و بسته‌بندی جزایر UV

06 پروژه شماره 5؛ UV نقشه برداری یک کوچه
___| 06_01 اشعه ماوراء بنفش نقشه برداری از زمین و ساختمان 5
___| 06_02 ساختمان نقشه برداری UV 2
___| 06_03 ساختمان نقشه برداری UV 3
___| 06_04 ساختمان UV نقشه برداری 4
___| 06_05 UV نقشه برداری از جزئیات باقیمانده

07 نتیجه گیری
___| 07_01 مراحل بعدی



00 Introduction
___| 00_01 UV mapping in Blender 2.8
___| 00_02 What you should know

01 UV Mapping Fundamentals
___| 01_01 What is UV mapping
___| 01_02 Marking seams and unwrapping
___| 01_03 Testing for stretching
___| 01_04 Seams and applying scale
___| 01_05 Arranging UV islands
___| 01_06 Using the UV map for texturing
___| 01_07 UV mapping a cylindrical object
___| 01_08 Adding the soda can texture
___| 01_09 Using smart UV project
___| 01_10 Creating a wood texture in Krita
___| 01_11 Creating and applying a normal map

02 Project #1; UV Mapping and Texturing a Dumpster
___| 02_01 Beginning the UV map of the dumpster
___| 02_02 Continuing the UV map of the dumpster
___| 02_03 UV mapping the wheel
___| 02_04 Organizing the UV map
___| 02_05 Finishing the dumpster UV map
___| 02_06 Beginning the dumpster texture in Krita
___| 02_07 Finishing the dumpster texture map
___| 02_08 Applying the texture map to different materials

03 Project #2; UV Mapping and Texturing a Building
___| 03_01 Beginning to UV map building 01
___| 03_02 Continuing to UV map building 01
___| 03_03 Finishing the UV map building 01
___| 03_04 Using the stitch tool
___| 03_05 Testing the texture size in Krita
___| 03_06 Creating the color map for the building
___| 03_07 Finishing the building textures
___| 03_08 Creating materials and applying textures

04 Project #3; Baking a Normal Map
___| 04_01 UV mapping the trash can
___| 04_02 Adding sculpt detail to the trash can
___| 04_03 Baking a normal map

05 Project #4; UV Mapping a Character
___| 05_01 Beginning to UV map the head
___| 05_02 UV mapping the head
___| 05_03 Mapping the torso, arms, and hands
___| 05_04 UV mapping the legs and boots
___| 05_05 UV mapping the eyes and teeth
___| 05_06 Scaling and packing the UV islands

06 Project #5; UV Mapping an Alley
___| 06_01 UV mapping the ground and building 5
___| 06_02 UV mapping building 2
___| 06_03 UV mapping building 3
___| 06_04 UV mapping building 4
___| 06_05 UV mapping the remaining details

07 Conclusion
___| 07_01 Next steps

مدرس: Darrin Lile - دارین لیل

تعداد دوره های آموزشی: 8

دارین لیل انیماتور، نویسنده و عضو تمام وقت هیئت علمی برنامه هنرهای رسانه و انیمیشن در موسسه هنر Wisconsin است. او کورس های نمونه سازی 3D، نورپردازی، texturing و rigging را تدریس می کند. او در رشته مطالعات فیلم و رسانه از دانشگاه کانزاس لیسانس و فوق لیسانس دریافت کرده و منتقد فنی کتاب های زیادی از انتشارات Packet بوده است. به علاوه، "دارین" بازی های عادی برای platformهای اندروید و iOS می سازد. وی در حال حاضر به همراه همسر و فرزندانش در Wisconsin نزدیک سواحل دریاچه میشیگان زندگی می کند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس