%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش راهنمای کامل توسعه اندروید با کاتلین برای مبتدیان (با زیرنویس فارسی AI)
Complete Guide to Android Development with Kotlin for Beginners
از پربازدیدهای چند ماه اخیر
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL10373-3809128
لیندا _ آموزش راهنمای کامل توسعه اندروید با کاتلین برای مبتدیان (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Complete Guide to Android Development with Kotlin for Beginners
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
127,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Annyce Davis - انیس دیویس
تاریخ انتشار
1403/6/28
2024-09-18
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
6ساعت و 45دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
110 ویدیو
حجم فایل‌ها
1000 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
17 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 706
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

این راهنمای کامل برای توسعه اندروید با Kotlin یک نمای کلی از اصول مدیریت برنامه را برای توسعه دهندگان اندرویدی جدید و اولیه ارائه می دهد. مهارت‌های اساسی مورد نیاز برای راه‌اندازی و اجرای همه چیز، از ایجاد اولین برنامه اندروید و سفارشی‌سازی اجزای معماری مانند صفحه‌نمایش، متن، و تصاویر گرفته تا درک و مدیریت داده‌ها و ذخیره‌سازی مانند یک حرفه‌ای را کاوش کنید. در طول مسیر، مربی Annyce Davis نکات عملی را در مورد نحوه بهینه سازی برنامه و گردش کار ارائه می دهد. در پایان این دوره، شما آماده خواهید بود تا مراحل بعدی را در مسیر یادگیری اندروید خود ادامه ده

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 اولین برنامه اندروید شما
01-02 آنچه باید بدانید

02 مبانی اندروید
02-01 تاریخچه اندروید را کاوش کنید
02-02 چارچوب اندروید را کاوش کنید
02-03 برنامه نویسی برای اندروید با Kotlin
02-04 اندروید استودیو را روی مک نصب کنید
02-05 اندروید استودیو را روی ویندوز نصب کنید
02-06 به‌روزرسانی‌های Android Studio را مدیریت کنید
02-07 اجزای موجود در SDK Manager را مدیریت کنید

03 شروع به کار
03-01 اولین برنامه اندروید خود را ایجاد کنید
03-02 Android Studio را کاوش کنید
03-03 دستگاه های مجازی برای آزمایش ایجاد کنید
03-04 درایورهای دستگاه را روی ویندوز نصب کنید
03-05 اشکال زدایی را در یک دستگاه فیزیکی تنظیم کنید
03-06 ابزارهای خط فرمان اندروید
03-07 پاسخ ها را در مستندات بیابید

04 پروژه های اندروید را کاوش کنید
04-01 فایل های تمرین را در GitHub بررسی کنید
04-02 ساختار پروژه را کاوش کنید
04-03 مقدمه ای بر Gradle
04-04 اسکریپت های ساخت Gradle را مدیریت کنید
04-05 استفاده از وابستگی ها
04-06 اجزای Jetpack را کاوش کنید
04-07 عیب یابی پروژه های Android Studio
چالش 04-08: وابستگی را پیدا کنید
04-09 راه حل: وابستگی را پیدا کنید

05 Kotlin برای توسعه اندروید
05-01 نگاهی سریع به توابع Kotlin
05-02 با متغیرها و عبارات Kotlin کار کنید
05-03 با توابع و ویژگی های پسوند Kotlin کار کنید
05-04 لامبدا را درک کنید
05-05 توابع مرتبه بالاتر را تعریف کنید
05-06 کد را به صورت ناهمزمان با Kotlin Coroutines اجرا کنید

06 صفحه نمایش را با قابلیت های Composable تعریف کنید
06-01 صفحه نمایش را با Activities و Composables تعریف کنید
06-02 طرح ها را با استفاده از Composables پیاده سازی کنید
06-03 عناصر رابط کاربری را با ستون، ردیف و کادر نمایش دهید
06-04 واحدهای اندازه گیری در اندروید
06-05 از اصلاح کننده ها برای سفارشی کردن طرح خود استفاده کنید
06-06 چالش: چیدمان آن
06-07 راه حل: چیدمان آن

07 تم و سبک ایجاد کنید
07-01 سبک ها و تم های بصری را تعریف کنید
07-02 پیکربندی رنگ های تم طراحی مواد
07-03 از اجزای طراحی متریال استفاده کنید

08 نمایش و جمع آوری متن
08-01 مقادیر رشته را به عنوان منابع مدیریت کنید
08-02 به متن برنامه خود استایل بدهید
08-03 ورود داده ها را با TextField مدیریت کنید
08-04 از منابع رشته ای با متغیرهایی استفاده کنید
08-05 پیام های نوار اسنک را نمایش دهید
چالش 08-06: شما را بشناسد
08-07 راه حل: شما را بشناسید

09 نمایش تصاویر
09-01 نمایش منابع تصویر
09-02 منابع تصویر را در زمان اجرا بارگیری کنید
09-03 اندازه فایل را با تصاویر WebP کاهش دهید
09-04 از تصاویر VectorDrawable مبتنی بر XML استفاده کنید
09-05 آیکون ها را در Android Studio ایجاد کنید
09-06 چالش: یک تصویر شبکه را بارگیری کنید
09-07 راه حل: یک تصویر شبکه را بارگیری کنید

10 چرخه زندگی و وضعیت نوشتن را مدیریت کنید
10-01 توابع قابل ترکیب را درک کنید
10-02 مقدمه ای برای حالت در Compose
10-03 بالا بردن حالت را درک کنید
10-04 از تابع یادآوری استفاده کنید
10-05 چالش: در چه وضعیتی هستید؟
10-06 راه حل: در چه وضعیتی هستید؟

11 معماری UI Compose شما
11-01 مقدمه ای بر جریان داده های یک طرفه
11-02 یک ViewModel را به یک Composable اضافه کنید
11-03 داده ها را در ViewModel ذخیره و منتشر کنید
11-04 چالش: سفارش من را بپذیرید
11-05 راه حل: سفارش من را بگیرید

12 ناوبری را مدیریت کنید
12-01 ارتباط برنامه را با Intent مدیریت کنید
12-02 داده ها را با مقاصد ضمنی به اشتراک بگذارید
12-03 مقدمه ای بر جزء ناوبری
12-04 یک کنترلر ناوبری راه اندازی کنید
12-05 نحوه پیمایش بین صفحات را بیاموزید

13 با مؤلفه ناوبری پایین کار کنید
13-01 یک جزء ناوبری پایینی اضافه کنید
13-02 ناوبری رویدادهای مورد ناوبری را مدیریت کنید
13-03 ناوبری را با پشته کنترل کنید
13-04 چالش: نشان افتخار
13-05 راه حل: نشان افتخار

14 داده های استاتیک را در فایل های JSON بسته بندی کنید
14-01 یک موجودیت را در کلاس داده Kotlin مدل کنید
14-02 خواندن فایل ها از منابع
14-03 خواندن فایل ها از دارایی ها
14-04 رشته های JSON را با موشی تجزیه کنید

15 داده ها را از وب سرویس دریافت کنید
15-01 داده ها را با اشیاء StateFlow به اشتراک بگذارید
15-02 مشتریان HTTP را کاوش کنید
15-03 وابستگی های Retrofit را اضافه کنید
15-04 رابط Retrofit را تعریف کنید
15-05 داده های راه دور را با Retrofit بازیابی کنید

16 نمایش داده ها در LazyGrid
16-01 طرح‌بندی‌های تنبل را در Compose کاوش کنید
16-02 یک LazyGrid را به یک صفحه قابل ترکیب اضافه کنید
16-03 یک آیتم گرید قابل ترکیب ایجاد کنید
16-04 چالش: عکس های تصادفی
16-05 راه حل: عکس های تصادفی

17 موارد داده انتخابی را نمایش دهید
17-01 رویدادهای کلیک روی آیتم طرح بندی تنبل را مدیریت کنید
17-02 به یک صفحه نمایش قابل ترکیب با جزئیات بروید
17-03 داده ها را در ViewModel ارسال کنید
17-04 چالش: نور، دوربین، اکشن
17-05 راه حل: چراغ ها، دوربین، اکشن

18 خواندن و نوشتن فایل ها
18-01 فضای ذخیره سازی را در Android مدیریت کنید
18-02 فایل ها را در حافظه داخلی ذخیره کنید
18-03 فایل ها را از حافظه داخلی بخوانید
18-04 مجوزهای زمان اجرا را مدیریت کنید
18-05 فایل ها را در حافظه خارجی ذخیره کنید

19 Persist Data در DataStore
19-01 Jetpack DataStore را کاوش کنید
19-02 از Preferences DataStore برای مدیریت تنظیمات کاربر استفاده کنید
چالش 19-03: خبرنامه ما را بخوانید
19-04 راه حل: خبرنامه ما را بخوانید

20 پایگاه داده را با اتاق مدیریت کنید
20-01 داده ها را با اتاق مدیریت کنید
20-02 یک پایگاه داده با Room تعریف کنید
20-03 عملیات SQL را در DAO تعریف کنید
20-04 داده ها را با Room وارد کنید
20-05 بازیابی اطلاعات با Room

21 نتیجه گیری
21-01 مراحل بعدی

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Your first Android app
01-02 What you should know

02 Android Basics
02-01 Explore the history of Android
02-02 Explore the Android framework
02-03 Programming for Android with Kotlin
02-04 Install Android Studio on Mac
02-05 Install Android Studio on Windows
02-06 Manage Android Studio updates
02-07 Manage components in the SDK Manager

03 Getting Started
03-01 Create your first Android app
03-02 Explore Android Studio
03-03 Create virtual devices for testing
03-04 Install device drivers on Windows
03-05 Set up debugging on a physical device
03-06 Android command-line tools
03-07 Find answers in the documentation

04 Explore Android Projects
04-01 Check out the exercise files on GitHub
04-02 Explore the project structure
04-03 Introduction to Gradle
04-04 Manage Gradle build scripts
04-05 Using dependencies
04-06 Explore Jetpack components
04-07 Troubleshoot Android Studio projects
04-08 Challenge: Find the dependency
04-09 Solution: Find the dependency

05 Kotlin for Android Development
05-01 Quick look at Kotlin functions
05-02 Work with Kotlin variables and expressions
05-03 Work with Kotlin extension functions and properties
05-04 Understand lambdas
05-05 Define higher-order functions
05-06 Execute code asynchronously with Kotlin Coroutines

06 Define Screens with Composables
06-01 Define screens with Activities and Composables
06-02 Implement designs using Composables
06-03 Display UI elements with Column, Row, and Box
06-04 Units of measurement in Android
06-05 Use modifiers to customize your layout
06-06 Challenge: Laying it out
06-07 Solution: Laying it out

07 Create Themes and Styles
07-01 Define visual styles and themes
07-02 Configure Material Design theme colors
07-03 Use Material Design Components

08 Display and Collect Text
08-01 Manage string values as resources
08-02 Style the text in your app
08-03 Manage data entry with TextField
08-04 Use string resources with placeholders
08-05 Display snackbar messages
08-06 Challenge: Get to know you
08-07 Solution: Get to know you

09 Display Images
09-01 Display image resources
09-02 Load image resources at runtime
09-03 Reduce file size with WebP images
09-04 Use XML-based VectorDrawable images
09-05 Create icons in Android Studio
09-06 Challenge: Load a network image
09-07 Solution: Load a network image

10 Manage Compose Lifecycle and State
10-01 Understand composable functions
10-02 Introduction to state in Compose
10-03 Understand state hoisting
10-04 Use the remember function
10-05 Challenge: What state are you in?
10-06 Solution: What state are you in?

11 Architecting Your Compose UI
11-01 Introduction to unidirectional data flow
11-02 Add a ViewModel to a composable
11-03 Store and publish data in a ViewModel
11-04 Challenge: Take my order
11-05 Solution: Take my order

12 Manage Navigation
12-01 Handle app communication with Intents
12-02 Share data with implicit Intents
12-03 Introduction to the Navigation component
12-04 Set up a navigation controller
12-05 Learn how to navigate between screens

13 Work with the Bottom Navigation Component
13-01 Add a bottom Navigation component
13-02 Handle navigation of navigation item events
13-03 Handle navigation with the back stack
13-04 Challenge: Badge of honor
13-05 Solution: Badge of honor

14 Package Static Data in JSON Files
14-01 Model an entity in a Kotlin data class
14-02 Read files from resources
14-03 Read files from assets
14-04 Parse JSON strings with Moshi

15 Get Data from a Web Service
15-01 Share data with StateFlow objects
15-02 Explore HTTP clients
15-03 Add Retrofit dependencies
15-04 Define a Retrofit interface
15-05 Retrieve remote data with Retrofit

16 Display Data in a LazyGrid
16-01 Explore lazy layouts in Compose
16-02 Add a LazyGrid to a composable screen
16-03 Create a grid item composable
16-04 Challenge: Random pics
16-05 Solution: Random pics

17 Display Selected Data Items
17-01 Handle lazy layout item click events
17-02 Navigate to a detail composable screen
17-03 Pass data in a ViewModel
17-04 Challenge: Lights, camera, action
17-05 Solution: Lights, camera, action

18 Read and Write Files
18-01 Manage storage on Android
18-02 Save files to internal storage
18-03 Read files from internal storage
18-04 Manage runtime permissions
18-05 Save files to external storage

19 Persist Data in DataStore
19-01 Explore Jetpack DataStore
19-02 Use the Preferences DataStore to manage user settings
19-03 Challenge: Read our newsletter
19-04 Solution: Read our newsletter

20 Manage Databases with Room
20-01 Manage data with Room
20-02 Define a database with Room
20-03 Define SQL operations in a DAO
20-04 Insert data with Room
20-05 Retrieve data with Room

21 Conclusion
21-01 Next steps

 

مدرس: Annyce Davis - انیس دیویس

تعداد دوره های آموزشی: 13

انیس دیویس سازنده و توسعه دهنده نرم افزار، سخنگوی کنفرانس بین المللی، و نویسنده است. در حال حاضر، او سازنده (developer) اصلی اندروید در Off Grid Electrics است، جایی که وی روی تکمیل نسل آینده user interface موبایل اندروید و مهندسی مجدد app و کاربرد آن نسبت به پوشش داده spotty کار می کند. انیس متخصص ساخت و توسعه اندروید برای گوگل هم می باشد. بدین معنا که او وقت زیادی را صرف ساخت ویدئوها، پست های بلاگ، و سخنرانی های کنفرانس برای جامعه سازندگان APP می کند. او به این کار افتخار می کند و علاقه زیادی نیز نسبت به آن دارد. هدف نهایی او در رابطه با تکنولوژی ، سهیم شدن تجاربش در حوزه فن آوری و مهندسی است تا سایرین را نیز به این کار تشویق کند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس