%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش 3ds Max: رندر برای کامپوزیت در V-Ray Next (با زیرنویس فارسی AI)
3ds Max: Rendering for Compositing in V-Ray Next
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL5961-2823040
لیندا _ آموزش 3ds Max: رندر برای کامپوزیت در V-Ray Next (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ 3ds Max: Rendering for Compositing in V-Ray Next
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
91,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Brian Bradley - برایان برادلی
تاریخ انتشار
1399/6/31
2020-09-21
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
3ساعت و 2دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
49 ویدیو
حجم فایل‌ها
496 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
8 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 6439
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

با استفاده از عناصر رندر، V-Ray Next برای 3ds Max کنترل دقیق روی پارامترهای لازم برای ایجاد کامپوزیت‌های با کیفیت بالا، مانند بازتاب‌ها، سایه‌ها، مات‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. در این دوره، مربی Brian Bradley نحوه استفاده از V-Ray Next را برای ایجاد رندرهای خاص برای گردش کار پس-تولید (post-production) در برنامه‌هایی مانند فتوشاپ و افتر افکت نشان می‌دهد. عناصر رندر رابط کاربری و گردش کار و گزینه‌های خروجی تصاویر ثابت و توالی‌های متحرک را کاوش کنید. سپس بیاموزید که چگونه از مجموعه‌های حالت 3ds Max برای مدیریت چندین پاس رندر استفاده کنید و نحوه تجزیه و تحلیل یک صحنه را بیاموزید. در فصل چهار، او به عناصری مانند MultiMatte، Cryptomatte، ZDepth، VRayLightSelect و سایر موارد رندر می‌پردازد. فصل پنجم یک درس مبتنی بر پروژه است که نحوه انتخاب و تنظیم عناصر رندر را برای یک دنباله متحرک نشان می‌دهد. سرانجام، بیاموزید که چگونه نور و جلوه‌های دیگر را به منظور تولید کامپوزیت نهایی بسیار متفاوت، اضافه کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
_ | 00_01 ایجاد کامپوزیت با استفاده از V-Ray در 3ds Max
_ | 00_02 نسخه‌های نرم‌افزاری مورد استفاده در این دوره
_ | 00_03 ساختار پروژه 3ds Max
_ | 00_04 راه اندازی گاما و واحدها
_ | 00_05 یک کلمه درباره HDRI ها

01 رندر برای آهنگسازی
_ | 01_01 چرا از گردش کار ترکیبی استفاده می‌شود؟
_ | 01_02 مات‌ها، ماسک‌ها و کانال‌های آلفا
_ | 01_03 عناصر رندر توضیح داده شده است
_ | 01_04 تصمیم گیری pipeline
_ | 01_05 عناصر رندر UI و گردش کار
_ | 01_06 روند ارائه پارامترهای عنصر رندر
_ | 01_07 گزینه‌های خروجی، قسمت 1
_ | 01_08 گزینه‌های خروجی، قسمت 2
_ | 01_09 اهمیت عمق بیت در ترکیب بندی

02 مقدمه‌ای بر مجموعه‌های دولتی
_ | 02_01 مجموعه‌های دولتی توضیح داده شده است
_ | 02_02 رابط کاربر نوار ابزار State Sets
_ | 02_03 وضعیت تنظیمات رابط کاربر
_ | 02_04 Basic State Sets گردش کار
_ | 02_05 استفاده از مجموعه‌های حالت برای ارائه در پاس، قسمت 1
_ | 02_06 استفاده از مجموعه‌های حالت برای ارائه در پاس، قسمت 2
_ | 02_07 استفاده از مجموعه‌های دولتی برای انعطاف پذیری

03 کار با عناصر Beauty Pass
_ | 03_01 روشنایی
_ | 03_02 روشنایی جهانی
_ | 03_03 انعکاس و خاص
_ | 03_04 انکسار و SSS
_ | 03_05 تنظیمات رندر نهایی
_ | 03_06 بازآفرینی پاس زیبایی
_ | 03_07 اضافه کردن در برخی از اصلاحات

04 شیرجه رفتن عمیق‌تر به عناصر رندر
_ | 04_01 شناسه‌های مواد، اشیا، و ارائه
_ | 04_02 چند مات
_ | 04_03 رمزنگاری
_ | 04_04 با استفاده از ابزار Render Mask
_ | 04_05 بافت اضافی
_ | 04_06 استفاده از مات‌های RE در فتوشاپ
_ | 04_07 Z-عمق
_ | 04_08 سرعت
_ | 04_09 VRayLightSelect
_ | 04_10 نرخ نمونه
_ | 04_11 Denoiser

05 پروژه: کار با یک دنباله متحرک
_ | 05_01 شکستن شات
_ | 05_02 تنظیمات رندر پارامترهای عنصر
_ | 05_03 ارائه
_ | 05_04 گرفتن فیلم به افتر افکت

06 آهنگسازی در افتر افکت
_ | 06_01 دستکاری نور
_ | 06_02 اصلاح گلبرگ ها
_ | 06_03 اضافه کردن یک اثر عمق میدان
_ | 06_04 اعمال تاری حرکت در عکس
_ | 06_05 اصلاحات نهایی و ارائه

07 نتیجه گیری
_ | 07_01 مراحل بعدی

00 Introduction
_ 00_01 Creating composites using V-Ray in 3ds Max
_ 00_02 Software versions used in this course
_ 00_03 The 3ds Max project structure
_ 00_04 Gamma and units setup
_ 00_05 A word about HDRIs

01 Rendering for Compositing
_ 01_01 Why use a compositing workflow
_ 01_02 Mattes, masks, and alpha channels
_ 01_03 Render elements explained
_ 01_04 Making a pipeline decision
_ 01_05 The render elements UI and workflow
_ 01_06 The render element parameters rollout
_ 01_07 Output options, part 1
_ 01_08 Output options, part 2
_ 01_09 The importance of bit depth in compositing

02 An Introduction to State Sets
_ 02_01 State Sets explained
_ 02_02 The State Sets toolbar UI
_ 02_03 State Sets dialogue UI
_ 02_04 Basic State Sets workflow
_ 02_05 Using State Sets for rendering in passes, part 1
_ 02_06 Using State Sets for rendering in passes, part 2
_ 02_07 Using State Sets for flexibility

03 Working with the Beauty Pass Elements
_ 03_01 Lighting
_ 03_02 Global Illumination
_ 03_03 Reflection and specular
_ 03_04 Refraction and SSS
_ 03_05 Final render settings
_ 03_06 Recreating the beauty pass
_ 03_07 Adding in some tweaks

04 A Deeper Dive into Render Elements
_ 04_01 Material, object, and render IDs
_ 04_02 MultiMatte
_ 04_03 Cryptomatte
_ 04_04 Using the Render Mask tool
_ 04_05 Extra texture
_ 04_06 Using RE mattes in Photoshop
_ 04_07 Z-Depth
_ 04_08 Velocity
_ 04_09 VRayLightSelect
_ 04_10 Sample rate
_ 04_11 Denoiser

05 Project; Working with an Animated Sequence
_ 05_01 Breaking down the shot
_ 05_02 Tweaking render element parameters
_ 05_03 Rendering out
_ 05_04 Getting footage into After Effects

06 Compositing in After Effects
_ 06_01 Tweaking the lighting
_ 06_02 Color correcting the petals
_ 06_03 Adding a depth-of-field effect
_ 06_04 Applying motion blur to the shot
_ 06_05 Final tweaks and rendering out

07 Conclusion
_ 07_01 Next steps

مدرس: Brian Bradley - برایان برادلی

تعداد دوره های آموزشی: 20

برایان برادلی هنرمند طراح 3D و صاحب بیزنس است که حدوداً اواخر 1993 شروع به آزمایش و کار با نرم افزارهای خلاق و اپلیکیشن های 3D کرد، تا اینکه بفهمد آیا می تواند از طریق کار کردن با چنین ابزارهایی امرار معاش کند! تا سال 1998، بیزنس چند رسانه ایی خودش را شروع کرده بود، و روی پروژه هایی از جمله logoهای هوانوردی ، طراحی گرافیکی برای لباس ، وسایل نقلیه ، ساخت محصولات و پروژه های تصویری-معماری کار کرده است. در حالی که برروی ابزارهای مورد نیازش کار می کرد، با زیرکی به این آگاهی رسید که نیاز مبرمی به یک آموزش مفصل و با کیفیت است که بتواند ابزارهای نرم افزار را برای همه افرادی که مایل به یادگیری هستند قابل دسترس و آشکار کند. او در سال 2007 توجه اصلی بیزنس خانوادگی اش را معطوف تدریس تمام وقت طراحی گرافیک و ابزارهای تولیدی مورد علاقه خود به دیگران کرد.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس