%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش جامع وردپرس آنلاین (با زیرنویس فارسی AI)
WordPress.com Essential Training
از پربازدیدهای چند ماه اخیر
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL10163-3017726
لیندا _ آموزش جامع وردپرس آنلاین (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ WordPress.com Essential Training
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
95,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Carrie Dils - کری دیلز
تاریخ انتشار
1403/4/4
2024-06-24
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
2ساعت و 53دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
59 ویدیو
حجم فایل‌ها
605 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
10 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 840
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

بیاموزید که چگونه وب سایت یا وبلاگ خود را با WordPress.com ایجاد کنید - سرویس رایگان و با استفاده آسان که انتشار را در وب دموکراتیزه می کند. به مربی Carrie Dils بپیوندید تا نحوه ثبت نام برای یک حساب WordPress.com، شخصی سازی نمایه خود و شروع ارسال فوراً را نشان دهد. بعلاوه، یاد بگیرید که چگونه تصاویر، ویدئوها و پیوندهایی اضافه کنید که پست‌های وبلاگ را پاپ می‌کنند. اشتراک گذاری اجتماعی را فعال کنید. و ظاهر سایت خود را با تم ها، بلوک ها و منوهای سفارشی تغییر دهید. او همچنین ویژگی‌های جدیدتری مانند ویرایش کامل سایت، که به شما امکان می‌دهد یک وب‌سایت کامل با بلوک‌ها ایجاد کنید، و ابزارهایی مانند Crowdsignal، یک ادغام WordPress.com را که به شما امکان می‌دهد به طور یکپارچه نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها را به محتوای خود اضافه کنید، توضیح می‌دهد. او با تکیه بر تجربه 20 ساله خود در توسعه وب، بینش خود را در مورد یافتن و افزایش مخاطب و همچنین تصمیم گیری در مورد زمان رشد با ارتقاء حساب خود یا رفتن به میزبانی خود با WordPress.org ارائه می دهد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 یک سایت با WordPress.com بسازید
01-02 آنچه باید بدانید

02 با وردپرس آشنا شوید
02-01 وردپرس چیست؟
02-02 WordPress.com در مقابل WordPress.org
02-03 انواع حساب های WordPress.com
02-04 انواع سایت هایی که می توانید بسازید

03 مدیریت حساب خود در WP.com
03-01 حساب WordPress.com خود را ایجاد کنید
03-02 حوزه اداری
03-03 به روز رسانی نمایه من
03-04 تنظیمات حساب خود را تنظیم کنید
03-05 خریدها و روش های پرداخت را مدیریت کنید
03-06 تنظیمات امنیتی را مدیریت کنید
03-07 تنظیمات حریم خصوصی خود را مدیریت کنید
03-08 تنظیمات اعلان خود را مدیریت کنید

04 مدیریت سایت خود در WP.com
04-01 تنظیمات عمومی سایت را پیکربندی کنید
04-02 عملکرد سایت را بهینه کنید
04-03 تنظیمات نوشتن
04-04 تنظیمات بحث سایت
04-05 تنظیمات خواندن
04-06 پیکربندی میزبانی

05 ایجاد محتوا
05-01 پست ها در مقابل صفحات
05-02 با ویرایشگر بلوک آشنا شوید
05-03 کار با بلوک ها
05-04 پست ها را ایجاد و ویرایش کنید
05-05 گزینه های انتشار
05-06 پیوندها را ایجاد و مدیریت کنید
05-07 دسته ها و برچسب ها
05-08 با استفاده از گزیده ها
05-09 یک صفحه اصلی ایجاد کنید
05-10 ویژگی های صفحه را درک کنید

06 کار با تصاویر
06-01 تنظیمات رسانه
06-02 استفاده از کتابخانه رسانه
06-03 تصاویر را حفظ کنید
06-04 انواع بلوک های تصویری
06-05 تصاویر ویژه
06-06 افزودن صدا و تصویر به محتوا

07 سایت خود را سفارشی کنید
07-01 مقدمه ای بر ویرایش کامل سایت
07-02 یک موضوع را انتخاب کنید
07-03 صفحه وبلاگ و صفحه اول را تنظیم کنید
07-04 منوهای سفارشی ایجاد کنید
07-05 سفارشی ساز را کاوش کنید
07-06 هویت و تنظیمات سایت
07-07 رنگ ها و پس زمینه ها
07-08 گزینه های محتوا
07-09 استفاده از بلوک ها در مناطق ویجت
07-10 از صفحه اول ثابت استفاده کنید
07-11 کار با سبک های جهانی

08 بازخورد و فرم ها را مدیریت کنید
08-01 ایجاد فرم ها و دریافت پاسخ
08-02 با استفاده از Crowdsignal

09 مدیریت کاربران
09-01 نقش های کاربر را درک کنید
09-02 افزودن و مدیریت کاربران

10 مدیریت تعامل خواننده
10-01 از آمار سایت خود استفاده کنید
10-02 دریافت اطلاعیه و پاسخگویی به نظرات

11 با وردپرس به ادامه مطلب بروید
11-01 از سایت خود پشتیبانی دریافت کنید
11-02 از سایت خود کسب درآمد کنید
11-03 واردات و صادرات محتوا
11-04 از Reader استفاده کنید
11-05 چندین سایت وردپرس را مدیریت کنید

12 نتیجه گیری
12-01 سفر WordPress.com را ادامه دهید

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Build a site with WordPress.com
01-02 What you should know

02 Get to Know WordPress
02-01 What is WordPress?
02-02 WordPress.com versus WordPress.org
02-03 Types of WordPress.com accounts
02-04 Types of sites you can build

03 Managing Your Account on WP.com
03-01 Create your WordPress.com account
03-02 Administrative area
03-03 Update My Profile
03-04 Adjust your account settings
03-05 Manage purchases and payment methods
03-06 Manage security settings
03-07 Manage your privacy settings
03-08 Manage your notification settings

04 Managing Your Site on WP.com
04-01 Configure general site settings
04-02 Optimize site performance
04-03 Writing settings
04-04 Site discussion settings
04-05 Reading settings
04-06 Hosting configuration

05 Creating Content
05-01 Posts vs. pages
05-02 Get familiar with the Block Editor
05-03 Working with blocks
05-04 Create and edit posts
05-05 Publishing options
05-06 Create and manage links
05-07 Categories and tags
05-08 Using excerpts
05-09 Create a basic page
05-10 Understand page attributes

06 Work with Images
06-01 Media Settings
06-02 Using media library
06-03 Maintain images
06-04 Types of image blocks
06-05 Featured images
06-06 Adding audio and video to content

07 Customize Your Site
07-01 Introduction to Full Site Editing
07-02 Select a theme
07-03 Set the blog page and front page
07-04 Create custom menus
07-05 Explore the customizer
07-06 Site identity and settings
07-07 Colors and backgrounds
07-08 Content options
07-09 Using blocks in widget areas
07-10 Use a static front page
07-11 Working with Global Styles

08 Manage Feedback and Forms
08-01 Creating forms and getting responses
08-02 Using Crowdsignal

09 Manage Users
09-01 Understand user roles
09-02 Add and manage users

10 Manage Reader Interactions
10-01 Use your site stats
10-02 Receiving notifications and responding to comments

11 Go Further with WordPress
11-01 Get support for your site
11-02 Monetize your site
11-03 Importing and exporting content
11-04 Use the Reader
11-05 Manage multiple WordPress sites

12 Conclusion
12-01 Continue the WordPress.com journey

 

مدرس: Carrie Dils - کری دیلز

تعداد دوره های آموزشی: 16

کری دیلز یک سازنده و توسعه دهنده آزاد، و عاشق Wordpress است. او از سال 1998 به بیزنس ها کمک می کرده تا هویت آنلاین خود را بسازند و از ساخت سایت هایی لذت می برد که از لحاظ بصری ، ظاهر عالی دارند و از درون هم به خوبی کار می کنند. کری که دختر یک مدرس و دانشمند کامپیوتر است، همیشه همانطور که پیش می رود ، در کار یادگیری بیشتر و تدریس به سایرین است. او به طور مرتب درباره WordPress و بیزنس کار آزاد (freelancing) در Carriedlis.com بلاگ می کند. وقتی پشت کامپیوتر نیست، احتمالاً درحال خواندن کتاب، دویدن به دنبال سگ هایش، یا لذت بردن از یک غذای خوشمزه به همراه شوهرش است.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس