%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش جامع راینو 4 (با زیرنویس فارسی)
Rhino 4 Essential Training
از پربازدیدترین ها
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FCL1036-59223
لیندا _ آموزش جامع راینو 4 (با زیرنویس فارسی) - Lynda _ Rhino 4 Essential Training
سطح عمـومی
زیرنویس فارسی
198,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Dave Schultze - داو شولتز
تاریخ انتشار
1391/1/20
2012-04-08
سطح آموزش
عمومی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط انسان
مدت زمان آموزش
5ساعت و 48دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
67 ویدیو
حجم فایل‌ها
940 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
16 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 12999
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

در Rhino 4.0 Essential Training مدرس Dave Schultze نشان می دهد که چگونه ابزار مدل های پایه 3D NURBS در Rhino 4.0 برای مهندسی اجزا ، از اسباب بازی های روبات گرفته تا فضاپیما ها استفاده می شود. این دوره روی طرح های صنعتی و prototyping سریع با بررسی 3D terminology و ارائه ی مثال هایی از این دست متمرکز شده است. در این دوره علاوه بر آشنایی جامع با رابط Rhino با مقدمات ساخت 3D objects با 3 بخش اساسی و هویتی Rhino یعنی منحنی ، سطح و جامدات آشنا می شوید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
به همراه فایلهای تمرین
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی:

نمونه ویدیوی آموزشی:

 

 

00 معرفی
00-01 خوشامد گویی
00-02 استفاده از فایل های تمرینی
00-03 سخت افزار پیشنهاد شده

01 اساس 3D Terminology
01-01 درک 3 بخش هویتی یعنی منحنی ، سطح و جامدات
01-02 مقایسه ی Bezier curves, B-splines و NURBS objects
01-03 مقایسه ی سطوح isocurve و mesh
01-04 برقراری واحد های اندازه گیری و تلورانس

02 مسیریابی
02-01 معرفی viewport
02-02 استفاده از طرح های ساخت برای مدل سازی معماری
02-03 تغییر طرز نمایش مدل با shading modes
02-04 مسیردهی viewport با pan، zoom, rotate و کنترل های ریست
02-05 آشنایی با گزینه های کمکی

03 معرفی رابط کاربری
03-01 درک فلسفه ی دستور Rhino
03-02 استفاده از toolbars و docking buttons
03-03 مسیردهی منوی geometry با آنالوژی department store
03-04 استفاده از خط دستور و status bar برای گرفتن feedback
03-05 بهینه سازی کنترل nudge و تنظیمات دیگر
03-06 استفاده از خواص ویندوز
03-07 بازکردن و ذخیره ی فایل ها

04 اساس Workflow
04-01 ایجاد اشکال پایه : منحنی ، سطح و جامدات
04-02 اجرای انتقال های اساسی
04-03 انتخاب اجزا
04-04 تنظیم پروژه با layer
05 طراحی : هندسه ی دو بعدی
05-01 درک lines و polylines
05-02 ساخت مثلثات و polygons
05-03 ایجاد arcs، دایره و ellipses
05-04 طرح منحنی های دلخواه

06 مدل سازی : سطوح 3 بعدی
06-01 مقایسه ی سطوح مختلف سه بعدی
06-02 Extruding کردن سطح برای ایجاد ویژگی در محیط
06-03 ایجاد سطوح با lofts
06-04 ایجاد سطوح با Revolve و Rail Revolve
06-05 استفاده از Sweep Rail برای ایجاد 3D claw
06-06 ایجاد سطوح پیچیده با Network Surface

07 مدل سازی : جامد های سه بعدی
07-01 معرفی جامدات
07-02 ساخت جامدات با primitives
07-03 Extruding کردن منحنی برای ساخت جامدات بدون primitives
07-04 ایجاد شکل های منحصر به فرد با union و اختلاف و تقاطع Boolean
07-05 رفع مشکل جامدات و Booleans
07-06 ویرایش با اجزا ویرایش جامدات
07-07 ایجاد و انتقال سوراخ ها در جامدات

08 کمک های مدل سازی
08-01 درک کمک های مدل سازی Rhino
08-02 کار با کمک مدل سازی Grid Snap
08-03 استفاده از Ortho
08-04 استفاده از Planar
08-05 ترکیب مدل سازی Osnap با workflow
08-06 درک پروژه وردیابی کمک های مدل سازی
08-07 برقراری cursor constraints

09 ویرایش و انتقال اجزاء
09-01 ویرایش گوشه ها با Fillet و Chamfer
09-02 پیرایش با curve Booleans
09-03 انتقال اشکال چرخشی با ابزار Drag و Nudge
09-04 کپی و چسباندن اجزاء
09-05 درک چگونگی استفاده ی Rhino از Undo و Redo
09-06 دسته بندی اجزاء
09-07 اندازه گیری اجزاء
09-08 تکثیر اجزا با Mirror command
09-09 ایجاد کپی و دسته ی ساختار ها با آرایه ها

10 آنالیز و درجه ها
10-01 استفاده از آنالیز toolbar برای درک ویژگی های مدل
10-02 تعریف درجه ها ی منحنی ها وسطوح
10-03 استفاده از Rebuild و تغییر درجه

11 داکیومنت سازی و فایل ها
11-01 اندازه گیری و ارزش دهی در مدل با استفاده از اندازه گیری
11-02 ایجاد screen captures برای quick proofs
11-03 ایجاد نمایش 2 بعدی از مدل 3 بعدی
11-04 تفسیر پروژه

12 Prototyping
12-01 آماده سازی مدل برای prototyping با تایید بسته شدن تمام gaps
12-02 استفاده از تکنیک shelling برای ایجاد ضخاومت دیوار
12-03 استخراج STL format برای 3D printing

13 جمع بندی
13-01 خداحافظی

مدرس: Dave Schultze - داو شولتز

تعداد دوره های آموزشی: 14

Dave Schultze یک طراح صنعتی و یک خوره ی طراحی های سه بعدی است. به عنوان یک طراح صنعتی، او محصولاتی برای Microsoft، LG و Hasbro توسعه داده است. او چندین جایزه ی طراحی صنعتی برنده شده است و کارهای او در سطح جهانی تحت پوشش رسانه ها قرار گرفته اند. اخیرا، کامپیوتر مفهومی Philco PC او در بیش از ۲۰ مجله مورد اشاره قرار گرفت. Dave یک مربی فداکار است که در ۱۰ سال اخیر، کلاس های 3D visualization در Otis College of Art and Design در Los Angeles را تدریس کرده است. در تحسین مهارت طراحی، فنی و ارتباطی منحصر به فرد او، Dave توسط تولید کنندگان Fortune 500 استخدام شده است تا کارکنان آنها را در حوزه ی آخرین ابزارهای سه بعدی آموزش دهد و الهام بخش آنها باشد.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس