%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش زبان اسمبلی (با زیرنویس فارسی AI)
Learning Assembly Language
کد محصول: FL6635-2876025
لیندا _ آموزش زبان اسمبلی (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Learning Assembly Language
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
64,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Malcolm Shore - مالکوم شور
تاریخ انتشار
1399/11/7
2021-01-26
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
3ساعت و 4دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
43 ویدیو
حجم فایل‌ها
536 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
9 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 4862
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

در این دوره، مربی Malcolm Shore به شما معرفی کاملی از برنامه نویسی در اسمبلر 32 بیتی و 64 بیتی x86 می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از آن برای دسترسی به عملکردهای سیستم از طریق API ویندوز استفاده کنید. ابتدا او به شما نحوه نصب و تست اسمبلر GoAsm، Easy Code IDE و اشکال زدای x64 را نشان می‌دهد. وی چگونگی ساخت یک ساختار داده پیچیده و نحوه دستکاری ثابت‌ها، ثبات‌ها و حافظه اصلی را توضیح می‌دهد. او به شما نحوه نوشتن و فراخوانی زیر برنامه‌ها و نحوه دستکاری اطلاعات به عنوان یک آرایه را نشان می‌دهد. سپس مالکوم وارد API ویندوز و نحوه استفاده از آن می‌شود. وی نحوه اجرای یک دستور سیستم از داخل یک برنامه اسمبلر و همچنین نحوه کدگذاری و استفاده از جداول پرش را شرح می‌دهد. در مرحله بعدی، او شما را در چگونگی استفاده از آموخته شده برای تکمیل رمزنگاری معمایی راهنمایی می‌کند. او پس از نشان دادن نحوه حل برخی از مسائل امنیتی در اسمبلر، با چندین نمونه از نحوه اجرای کد اسمبلی از زبان دیگر با زیر برنامه‌های اسمبلر نتیجه گیری می‌کند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
_ | 00_01 درک برنامه نویسی سطح پایین در اسمبلر
_ | 00_02 آنچه باید بدانید

01 آماده‌سازی محیط اسمبلر
_ | 01_01 مقدمه‌ای بر زبان اسمبلی
_ | 01_02 تنظیم محیط توسعه خود
_ | 01_03 تنظیم GoAsm در IDE
_ | 01_04 در حال توسعه رمزنگاری فایل مشابه Enigma

02 کدگذاری در اسمبلر: من
_ | 02_01 تنظیم اسکلت برنامه
_ | 02_02 درک رجیسترها و حافظه
_ | 02_03 انواع داده ها
_ | 02_04 با استفاده از ساختارهای داده
_ | 02_05 دستورالعمل‌های انتقال و تعویض
_ | 02_06 دستورالعمل‌های تمدید شده حرکت
_ | 02_07 عملگرهای منطقی یا بیتی
_ | 02_08 عملگرهای حساب
_ | 02_09 کنترل جریان اسمبلر
_ | 02_10 آدرس و نشانگرهای غیرمستقیم
_ | 02_11 ورودی و خروجی کنسول
_ | 02_12 چالش
_ | 02_13 راه حل

03 کدگذاری در اسمبلر: II
_ | 03_01 فراخوانی برنامه‌های فرعی
_ | 03_02 کار با نقطه شناور
_ | 03_03 مدیریت آرایه ها
_ | 03_04 افزودن پلاگین به رمزگذار Enigmatic
_ | 03_05 Windows API
_ | 03_06 اطلاعات بیشتر در مورد Windows API
_ | 03_07 فراخوانی عملکرد خارجی printf
_ | 03_08 اجرای دستورات سیستم
_ | 03_09 جداول پرش
_ | 03_10 خواندن فایل‌های داده

04 تکمیل رمزگذار معمایی
_ | 04_01 افزودن یک فهرست و پرش جدول به رمزنگار Enigmatic
_ | 04_02 خواندن و نوشتن پیکربندی Enigmatic
_ | 04_03 رمزگذاری داده ها
_ | 04_04 از دستورالعمل‌های x64 AES استفاده کنید
_ | 04_05 چالش: عملکرد رمزگشایی
_ | 04_06 راه حل: عملکرد رمزگشایی

05 مسائل امنیتی در اسمبلر
_ | 05_01 نوشتن یک برنامه اسمبلر آسیب پذیر
_ | 05_02 گرفتن جریان کنترل
_ | 05_03 اجرای کد از بخش داده ها

06 استفاده از زبان اسمبلی در زبانهای دیگر
_ | 06_01 تماس با اسمبلر از زبانهای دیگر
_ | 06_02 با استفاده از NASM
_ | 06_03 تماس روتین اسمبلر از C
_ | 06_04 اجرای اسمبلر در پایتون

07 نتیجه گیری
_ | 07_01 بعدی چیست

00 Introduction
_ 00_01 Understanding low-level programming in assembler
_ 00_02 What you should know

01 Preparing Your Assembler Environment
_ 01_01 Introduction to assembly language
_ 01_02 Setting up your development environment
_ 01_03 Setting up GoAsm in the IDE
_ 01_04 Developing an Enigma-like file encryptor

02 Coding in Assembler; I
_ 02_01 Setting up a program skeleton
_ 02_02 Understanding registers and memory
_ 02_03 Data types
_ 02_04 Using data structures
_ 02_05 The move and exchange instructions
_ 02_06 Extended move instructions
_ 02_07 Logical or bitwise operators
_ 02_08 Arithmetic operators
_ 02_09 Controlling the assembler flow
_ 02_10 Indirect addressing and pointers
_ 02_11 Console Input and output
_ 02_12 Challenge
_ 02_13 Solution

03 Coding in Assembler; II
_ 03_01 Calling subprograms
_ 03_02 Working with floating point
_ 03_03 Managing arrays
_ 03_04 Adding plugs to the Enigmatic encryptor
_ 03_05 The Windows API
_ 03_06 More on the Windows API
_ 03_07 Calling the printf external function
_ 03_08 Executing system commands
_ 03_09 Jump tables
_ 03_10 Reading data files

04 Completing the Enigmatic Encryptor
_ 04_01 Adding a menu and jump table to the Enigmatic encryptor
_ 04_02 Reading and writing the Enigmatic configuration
_ 04_03 Ciphering the data
_ 04_04 Leveraging the x64 AES instructions
_ 04_05 Challenge; Decryption function
_ 04_06 Solution; Decryption function

05 Security Issues in Assembler
_ 05_01 Writing a vulnerable assembler program
_ 05_02 Taking control flow
_ 05_03 Executing code from the data section

06 Using Assembly Language in Other Languages
_ 06_01 Calling assembler from other languages
_ 06_02 Using NASM
_ 06_03 Calling assembler routines from C
_ 06_04 Executing assembler in Python

07 Conclusion
_ 07_01 What`s next

مدرس: Malcolm Shore - مالکوم شور

تعداد دوره های آموزشی: 41

مالکوم شور متخصص امنیت cyber است که 10 سال را به عنوان مدیر GCSB نیوزلندی سپری کرد. دکتر شور ، افسر اصلی امنیت در شرکت شبکه پهن باند ملی استرالیا و مدیر آموزش و روابط اجتماعی تعاونی امنیت اطلاعات استرالیا بود. وی در حال حاضر مدیر فنی در BAE Systems، Applied intelligence و مدرس در زمینه های قضایی، جنگ اطلاعات، مدیریت امنیت، و رمزنویسی کاربردی است. او در رشته امنیت اطلاعات PhD دارد.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس