%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش AWS: ذخیره سازی و مدیریت داده (با زیرنویس فارسی AI)
AWS: Storage and Data Management
کد محصول: FL8965-3082086
لیندا _ آموزش AWS: ذخیره سازی و مدیریت داده (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ AWS: Storage and Data Management
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
101,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Brandon Rich - براندون ریچ
تاریخ انتشار
1401/10/15
2023-01-05
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
5ساعت و 4دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
68 ویدیو
حجم فایل‌ها
921 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
15 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 955
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

خدمات وب آمازون راه حل هایی را ارائه می دهد که برای مدیریت داده ها در مقیاس کشویی ایده آل هستند - از مشاغل کوچک گرفته تا برنامه های کاربردی داده های بزرگ. این دوره به مدیران سیستم مهارت‌های سطح متوسطی را که برای مدیریت موفقیت‌آمیز داده‌ها با ایجاد پشتیبان‌گیری، اجرای الزامات انطباق، و مدیریت فرآیند بازیابی فاجعه نیاز دارند، آموزش می‌دهد. مربی Brandon Rich نحوه پیکربندی راه‌حل‌های ذخیره‌سازی شی و مدیریت چرخه حیات در سرویس ذخیره‌سازی ساده (S3) و مهاجرت، پشتیبان‌گیری و تکرار داده‌های رابطه‌ای در RDS را نشان می‌دهد. بیاموزید که چگونه با استفاده از Elastic File System (EFS) از فضای ذخیره سازی شبکه انعطاف پذیر استفاده کنید و از چسب AWS برای جابجایی و تبدیل داده ها استفاده کنید. به‌علاوه، یاد بگیرید که Snowball چگونه می‌تواند به شما در انتقال کامیون‌های داده به داخل و خارج از ابر کمک کند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[FARSI]

01 مقدمه
01-01 ذخیره سازی و AWS
01-02 آنچه باید بدانید
01-03 فایل های تمرین

02 بررسی اجمالی
02-01 مدیریت داده چیست؟
02-02 امنیت داده در AWS
02-03 انطباق با مقررات و AWS

03 ذخیره سازی اشیا
03-01 اصول اولیه AWS S3
03-02 دوام و در دسترس بودن
03-03 ایجاد سطل S3
03-04 S3 آپلود و ثبت نام
03-05 S3 تکرار منطقه ای متقابل
03-06 SNS را برای اعلان رویدادها تنظیم کنید
03-07 S3 را برای اعلان رویدادها تنظیم کنید
03-08 AWS Glacier و قوانین چرخه حیات S3
03-09 پیکربندی چرخه عمر داده S3
نسخه 03-10 در S3
03-11 تخریب S3

04 سیستم های فایل
04-01 ذخیره سازی بلوک الاستیک
04-02 یک نمونه با چندین حجم EBS ایجاد کنید
04-03 نوع و اندازه یک حجم EBS را تغییر دهید
04-04 یک ولوم EBS را جدا کرده و دوباره وصل کنید
04-05 EBS پشتیبان گیری، بازیابی و برنامه ریزی با CloudWatch
04-06 سیستم فایل الاستیک
04-07 نسخه ی نمایشی EFS ایجاد EFS
04-08 EFS نصب دمو EFS
04-09 خرابی EBS و EFS
04-10 آمازون FSx

05 خدمات پایگاه داده
05-01 RDS
05-02 یک نمونه MySQL RDS ایجاد کنید
05-03 با MySQL Workbench متصل شوید
05-04 یک ماکت خواندنی Aurora ایجاد کنید
05-05 RDS پشتیبان گیری و بازیابی
05-06 شکست RDS
05-07 DynamoDB
05-08 یک جدول DynamoDB ایجاد کنید
05-09 شکست دینامو

06 دریافت داده به AWS
06-01 داده ها را به AWS منتقل کنید
06-02 داده ها را با استفاده از AWS CLI انتقال دهید
06-03 Storage Gateway
06-04 گیت‌وی فایل و اشتراک‌گذاری‌ها را پیکربندی کنید
06-05 از طریق NFS به File Gateway متصل شوید
06-06 خرابی دروازه فایل
06-07 انتقال داده با AWS Snowball
06-08 سرویس مهاجرت پایگاه داده AWS
نسخه ی نمایشی DMS 06-09: مراحل راه اندازی
نسخه ی نمایشی 06-10 DMS: نمونه تکرار ایجاد کنید
06-11 نسخه آزمایشی DMS: ایجاد و اجرای کار
06-12 تخریب DMS
06-13 سرویس AWS SFTP
پیش نیازهای AWS SFTP 06-14
06-15 یک نقطه پایانی SFTP ایجاد کنید
06-16 ارسال داده به S3 با استفاده از AWS SFTP
06-17 خرابی AWS SFTP
06-18 AWS DataSync
06-19 انتقال داده ها با AWS DataSync
خرابی AWS DataSync 06-20

07 انتقال داده ها در AWS
نمای کلی چسب AWS 07-01
07-02 AWS Glue: یک خزنده ابرداده S3 ایجاد کنید
07-03 شبکه چسب AWS
07-04 AWS Glue: یک اتصال به RDS ایجاد کنید
07-05 چسب AWS: خزنده داده RDS
07-06 AWS Glue: یک کار ایجاد و اجرا کنید
07-07 چسب و پارگی دوره

08 پشتیبان گیری
08-01 پشتیبان گیری AWS را درک کنید
08-02 یک کار پشتیبان AWS ایجاد و پیکربندی کنید
08-03 بازیابی از پشتیبان
08-04 AWS Backup Teardown

09 نتیجه گیری
09-01 مراحل بعدی

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Storage and AWS
01-02 What you should know
01-03 Exercise files

02 Overview
02-01 What is data management?
02-02 Data security in AWS
02-03 Regulatory compliance and AWS

03 Object Storage
03-01 AWS S3 basics
03-02 Durability and availability
03-03 S3 bucket creation
03-04 S3 upload and logging
03-05 S3 cross-region replication
03-06 Set up SNS for event notifications
03-07 Set up S3 for event notifications
03-08 AWS Glacier and S3 lifecycle rules
03-09 S3 data lifecycle configuration
03-10 Versioning in S3
03-11 S3 teardown

04 File Systems
04-01 Elastic Block Storage
04-02 Create an instance with multiple EBS volumes
04-03 Modify the type and size of an EBS volume
04-04 Detach and reattach an EBS volume
04-05 EBS backup, restore, and schedule with CloudWatch
04-06 Elastic File System
04-07 EFS demo create EFS
04-08 EFS demo mount EFS
04-09 EBS and EFS teardown
04-10 Amazon FSx

05 Database Services
05-01 RDS
05-02 Create a MySQL RDS instance
05-03 Connect with MySQL Workbench
05-04 Create an Aurora read replica
05-05 RDS backup and recovery
05-06 RDS teardown
05-07 DynamoDB
05-08 Create a DynamoDB table
05-09 Dynamo teardown

06 Getting Data to AWS
06-01 Move data to AWS
06-02 Transfer data using the AWS CLI
06-03 Storage Gateway
06-04 Configure File Gateway and shares
06-05 Connect to File Gateway via NFS
06-06 File Gateway teardown
06-07 Transfer data with AWS Snowball
06-08 AWS Database Migration Service
06-09 DMS demo: Setup steps
06-10 DMS demo: Create replication instance
06-11 DMS demo: Create and execute task
06-12 DMS teardown
06-13 AWS SFTP service
06-14 AWS SFTP prerequisites
06-15 Create an SFTP endpoint
06-16 Send data to S3 using AWS SFTP
06-17 AWS SFTP teardown
06-18 AWS DataSync
06-19 Move data with AWS DataSync
06-20 AWS DataSync teardown

07 Moving Data in AWS
07-01 AWS Glue overview
07-02 AWS Glue: Create an S3 metadata crawler
07-03 AWS Glue networking
07-04 AWS Glue: Create a connection to RDS
07-05 AWS Glue: RDS data crawler
07-06 AWS Glue: Create and run a job
07-07 Glue and course teardown

08 Backup
08-01 Understand AWS Backup
08-02 Create and configure an AWS Backup job
08-03 Restore from backup
08-04 AWS Backup teardown

09 Conclusion
09-01 Next steps

مدرس: Brandon Rich - براندون ریچ

تعداد دوره های آموزشی: 3

براندون ریچ، یک معمار فناوری اطلاعات و استاد در دانشگاه نوتردام است.
به عنوان یک معمار یکپارچه سازی نرم افزار، براندون متخصص در توسعه منبع باز و پردازش ابری است. او دارای تجربه در باره حرکت زیرساخت ها به ابر با AWS و اجرای راه حل های اتوماسیون است. او چارچوب و معماری سیستم را برای توسعه و گسترش برنامه های Ruby on Rails تعریف و عملیاتی کرده است. در عین حال، او همچنین API ها را ایجاد می کند و استراتژی های جامع برای ادغام سیستم های داخلی و خارجی ایجاد می کند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس