%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش مبانی طراحی گرافیک: تایپوگرافی (آپدیت 2023) (با زیرنویس فارسی AI)
Graphic Design Foundations: Typography
کد محصول: FL9407-2878003
لیندا _ آموزش مبانی طراحی گرافیک: تایپوگرافی (آپدیت 2023) (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Graphic Design Foundations: Typography
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
66,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Ina Saltz - اينا سالتز
تاریخ انتشار
1402/6/2
2023-08-24
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
3ساعت و 10دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
52 ویدیو
حجم فایل‌ها
592 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
10 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 1696
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

تایپوگرافی خوب می تواند قدرت فوق العاده ای به طراحی و پیام شما بیافزاید، خواه یک پروژه چاپی یا مبتنی بر صفحه، یک گرافیک ثابت یا متحرک، یک گرافیک سه بعدی یا دو بعدی باشد. این دوره شیوه های خوب تایپوگرافی را توضیح می دهد، به طوری که می توانید یک «چشم» برای تایپ ایجاد کنید و نحوه استفاده موثر از آن را درک کنید. مربی Ina Saltz طبقه بندی نوع (سریف در مقابل sans serif، نوع نمایش در مقابل نوع نوشتار)، نحوه اندازه گیری، اندازه و سازماندهی نوع و چگونگی تأثیر فاصله گذاری و تراز بر طراحی شما را توضیح می دهد. او همچنین نحوه استفاده از کرنینگ، ردیابی، پیشرو و طول خط را توضیح می دهد و تاریخچه و روندهای فعلی در تایپوگرافی را پوشش می دهد. این دوره اصول خوانایی، خوانایی و سازگاری را آموزش می‌دهد و اینکه چگونه باید هنگام انتخاب و طراحی با نوع در نظر گرفته شود.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 به دنیای شگفت انگیز نوع خوش آمدید
01-02 چرا تایپوگرافی خوب مهم است
01-03 قدرت نوع: مبتنی بر چاپ و مبتنی بر صفحه نمایش
01-04 نظریه نسبیت چاپی
01-05 تبدیل شدن به یک کارآگاه نوع خوب
01-06 بیشترین بهره را از این دوره ببرید

02 تمایز تایپوگرافی
02-01 Serif vs sans serif
02-02 نوع نمایش در مقابل نوع متن
02-03 نوع نمایش و نام تجاری
02-04 تاریخچه نوع
02-05 طبقه بندی نوع
02-06 دسته بندی های دیگر
02-07 دستورالعمل انتخاب و ترکیب حروف چاپی
02-08 استفاده از موارد

03 زبان نوع
03-01 آناتومی: قطعات و اشکال نوع
03-02 اندازه و اندازه گیری نوع
03-03 نوع خانواده ها: عرض ها، وزن ها و شیب ها
03-04 اصطلاحات نوع بر اساس عملکرد
03-05 رنگ و وزن تن: تمرینات

04 فاصله و تراز
04-01 جفت کرنینگ و کرنینگ
04-02 ردیابی و هدایت
04-03 تغییرات در تراز
04-04 خط خطی و توجیه
04-05 تورفتگی ها، برون رفتگی ها و علائم نگارشی آویزان
04-06 سایر شیوه های تایپوگرافی خوب
04-07 ملاحظات ویژه: نوع مبتنی بر صفحه نمایش

05 روی طراحی تایپ لمس کنید
05-01 جایی که تایپ شروع می شود: علامت دست
05-02 بخش ها و اشکال مرتبط: شباهت های خانوادگی
05-03 طراحی تایپ فیس

06 خوانایی و خوانایی
06-01 خوانایی و خوانایی: تفاوت ها
06-02 نکات خوانایی بیشتر
06-03 کشف کنید که سلسله مراتب چگونه کار می کند
06-04 سلسله مراتب سیستماتیک: برندسازی
06-05 باز کردن پاراگراف ها و رها کردن سرپوش ها
06-06 مکروهات تایپی

07 ترکیب تایپوگرافی
07-01 نیروهای متضاد تایپوگرافی
07-02 شبکه: ساختاری برای نوع شامل
07-03 کنتراست و مقیاس

08 تفکر با تایپ
08-01 تایپوگرافی رسا
08-02 تأثیر عاطفی نوع
08-03 نوع سه بعدی

09 کاربردهای تخصصی
09-01 تایپوگرافی محیطی
09-02 برندسازی با استفاده از تایپوگرافی
09-03 تایپوگرافی در حرکت
09-04 کار با اعداد
09-05 کاراکترهای خبره و نمادهای الفبایی
09-06 استفاده از تایپوگرافی برای پیمایش محتوا

10 فکر نهایی
10-01 مدیریت فونت های خود
10-02 ساخت کتابخانه نوع شما
10-03 توسعه چشم تایپوگرافی شما
10-04 زیر پا گذاشتن قوانین
10-05 بعدی چیست؟

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Welcome to the wonderful world of type
01-02 Why good typography matters
01-03 The power of type: Print-based and screen-based
01-04 The theory of typographic relativity
01-05 Becoming a good type detective
01-06 Getting the most out of this course

02 Typographic Differentiation
02-01 Serif vs. sans serif
02-02 Display type vs. text type
02-03 Display type and branding
02-04 Type history
02-05 Type classification
02-06 Other type categories
02-07 Guidelines for choosing and combining typefaces
02-08 Using cases

03 The Language of Type
03-01 Anatomy: Parts and shapes of type
03-02 Size and measurements of type
03-03 Type families: Widths, weights, and slopes
03-04 Terminology of type based on function
03-05 Color and tonal weight: Exercises

04 Spacing and Alignment
04-01 Kerning and kerning pairs
04-02 Tracking and leading
04-03 Variations on alignment
04-04 Hyphenation and justification
04-05 Indents, outdents, and hanging punctuation
04-06 Other good typographic practices
04-07 Special considerations: Screen-based type

05 Touching on Type Design
05-01 Where type begins: The mark of the hand
05-02 Related parts and shapes: Family resemblances
05-03 Designing a typeface

06 Legibility and Readability
06-01 Legibility and readability: Differences
06-02 More legibility tips
06-03 Discover how hierarchy works
06-04 Systematized hierarchy: Branding
06-05 Opening paragraphs and drop caps
06-06 Typographic abominations

07 Typographic Composition
07-01 Opposing forces of typography
07-02 The grid: A structure for containing type
07-03 Contrast and scale

08 Thinking with Type
08-01 Expressive typography
08-02 The emotional impact of type
08-03 Three-dimensional type

09 Specialized Uses
09-01 Environmental typography
09-02 Branding using typography
09-03 Typography in motion
09-04 Working with numbers
09-05 Expert characters and analphabetic symbols
09-06 Using typography to navigate content

10 Final Thoughts
10-01 Managing your fonts
10-02 Building your type library
10-03 Developing your typographic eye
10-04 Breaking the rules
10-05 Whats next?

 

مدرس: Ina Saltz - اينا سالتز

تعداد دوره های آموزشی: 8

مدیر طراحی Former Time یعنی Ina Saltz ، کتاب می‌نویسد، خلق هنر می‌کند ، و در کالج شهر نیویورک تدریس می‌کند.
Ina Saltz یک کارگردان هنری، طراح، نویسنده، عکاس و پروفسور ( در کالج شهر نیویورک ) است که زمینه‌های تخصص آن‌ها تایپوگرافی و طراحی چاپ سردبیری است. او بیش از پنجاه مقاله در مورد طراحی و تایپوگرافی نوشته است ، در پنج کتاب ، به استیون هلر کمک کرده است و پانزده مقاله برای Phaidon's Archive of Graphic Design تهیه کرده است.
او به عنوان رئیس طراحی در مجله تایم ( International Editions )، مجله Worth، مجله گلف و دیگران خدمت کرده ‌است. او یکی از اولین کارگردانان هنری بود که روی پروژه Teletext شرکت Time کار می‌کرد. Ina به کرات درباره موضوعات مربوط به طراحی مجله و تایپوگرافی سخنرانی می‌کند و ریاست، و مدیر اجرایی، و چندین رقابت طراحی و تایپوگرافی مختلف را مورد قضاوت قرار می‌دهد. او یک عضو هیات‌ مدیره Type Directors Club است.
اینا نویسنده مجموعه‌ای از کتاب‌های Body Type ( تاتوهای چاپی ) و نیز " Typography Essentials: 100 Design Principles for Working With Type " است. او یکی از نویسندگان کتاب " Typography Referenced: A Comprehensive Visual Guide to the Language, History and Practice of Typography "، به عنوان یکی از بهترین 11 کتاب‌ مرجع سال 2012 توسط انجمن کتابخانه آمریکا نامگذاری شده است.
Ina در شهر نیویورک با شوهرش زندگی می‌کند. او هیچ حیوان خانگی یا خالکوبی ندارد، اما او typefaces مورد علاقه (Requiem, Bickham Script, and Franklin Gothic No. 2) و شخصیت‌های مورد علاقه (&, Q, Z, and R) را دارد.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس