%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش مصرف داده با پایتون (با زیرنویس فارسی AI)
Data Ingestion with Python
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL4970-5034172
لیندا _ آموزش مصرف داده با پایتون (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Data Ingestion with Python
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
75,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Miki Tebeka - ميکی تبکا
تاریخ انتشار
1398/9/21
2019-12-12
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 25دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
51 ویدیو
حجم فایل‌ها
243 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
4 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 6769
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

بخش قابل توجهی از وقت دانشمندان داده، اغلب صرف واکشی و تمیز کردن داده‌های لازم برای آموزش الگوریتم‌های آنها می‌شود. در این دوره یاد بگیرید که چگونه از ابزارها و تکنیک‌های پایتون استفاده کنید تا داده‌های مناسب و باکیفیت مورد نیاز خود را بدست آورید. مربی Miki Tebeka خواندن فایل‌ها را پوشش میدهد، از جمله نحوه کار با فایل‌های CSV، XML و JSON . او همچنین در مورد فراخوانی API، scraping وب (و چرا باید آخرین راه حل) و اعتبار و تمیز کردن داده‌ها، بحث میکند. به علاوه، نحوه ایجاد و نظارت بر شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را که به شما در نظارت بر مسیر داده کمک می‌کند را کشف کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 


00 مقدمه
___| 00_01 چرا مصرف داده مهم است
___| 00_02 آنچه باید بدانید
___| 00_03 با استفاده از پرونده‌های تمرینی

بررسی اجمالی مصرف اطلاعات 01
___| 01_01 مروری بر دانشمندان داده ها
___| 01_02 داده‌ها از کجا آمده است
___| 01_03 انواع مختلف داده ها
___| 01_04 داده‌ها pipeline (ETL)
___| 01_05 مقصد نهایی (دریاچه داده)

02 پرونده خواندن
___| 02_01 کار در CSV
___| 02_02 کار در XML
___| 02_03 کار در پارکت، Avro و ORC
___| 02_04 متن بدون ساختار
___| 02_05 JSON
___| 02_06 چالش؛ CSV به JSON
___| 02_07 راه حل؛ CSV به JSON

03 تماس با API
___| 03_01 همکاری با JSON
___| 03_02 برقراری تماس HTTP
___| 03_03 پردازش داده‌های مبتنی بر رویداد
___| 03_04 چالش؛ مکان از IP
___| 03_05 راه حل؛ مکان از IP

04 Scraping Web
___| 04_01 سعی کنید API را پیدا کنید
___| 04_02 کار با سوپ زیبا
___| 04_03 کار با Scrapy
___| 04_04 همکاری با سلنیوم
___| 04_05 ملاحظات دیگر
___| 04_06 چالش؛ GitHub API
___| 04_07 راه حل؛ GitHub API

05 طرحواره
___| 05_01 طرحواره چیست
___| 05_02 کار با هستی شناسی
___| 05_03 آنچه باید در طرحواره باشد
___| 05_04 طرحواره تغییر می‌کند
___| 05_05 اعتبار سنجی طرحواره

06 کار با بانکهای اطلاعاتی
___| 06_01 انواع بانکهای اطلاعاتی
___| 06_02 میزبانی و هزینه گزینه ها
___| 06_03 کار با بانکهای اطلاعاتی رابطه ای
___| 06_04 کار با بانکهای اطلاعاتی کلیدی یا ارزش
___| 06_05 کار با بانکهای اطلاعاتی اسناد
___| 06_06 کار با بانکهای اطلاعاتی نمودار
___| 06_07 چالش؛ ETL
___| 06_08 راه حل؛ ETL

07 داده عیب یابی
___| 07_01 داده‌ها هرگز 100٪ خوب نیست
___| 07_02 علل خطا
___| 07_03 مقادیر گمشده را پر می‌کند
___| 07_04 پیدا کردن محل‌های دور (دستی)
___| 07_05 یافتن مسافت‌های دور (ML)
___| 07_06 چالش؛ تمیز کردن سواری را با توجه به مدت زمان سوار شدن انجام دهید
___| 07_07 راه حل؛ تمیز کردن سواری را با توجه به مدت زمان سوار شدن انجام دهید

08 KPI داده و پردازش
___| 08_01 داده‌های خود را طراحی کنید
___| 08_02 KPI
___| 08_03 چه چیزی را کنترل کنیم

09 نتیجه گیری
___| 09_01 مراحل بعدی



00 Introduction
___| 00_01 Why is data inegstion important
___| 00_02 What you should know
___| 00_03 Using the exercise files

01 Data Ingestion Overview
___| 01_01 Overview of data scientists work
___| 01_02 Where does data come from
___| 01_03 Different types of data
___| 01_04 The data pipeline (ETL)
___| 01_05 Final destination (data lake)

02 Reading Files
___| 02_01 Working in CSV
___| 02_02 Working in XML
___| 02_03 Working in Parquet, Avro, and ORC
___| 02_04 Unstructured text
___| 02_05 JSON
___| 02_06 Challenge; CSV to JSON
___| 02_07 Solution; CSV to JSON

03 Calling APIs
___| 03_01 Working with JSON
___| 03_02 Making HTTP calls
___| 03_03 Processing event-based data
___| 03_04 Challenge; Location from IP
___| 03_05 Solution; Location from IP

04 Web Scraping
___| 04_01 Try to find an API
___| 04_02 Working with Beautiful Soup
___| 04_03 Working with Scrapy
___| 04_04 Working with Selenium
___| 04_05 Other considerations
___| 04_06 Challenge; GitHub API
___| 04_07 Solution; GitHub API

05 Schema
___| 05_01 What are schemas
___| 05_02 Working with ontologies
___| 05_03 What should be in schema
___| 05_04 Schema changes
___| 05_05 Schema validations

06 Working with Databases
___| 06_01 Types of databases
___| 06_02 Hosted and cost of ops
___| 06_03 Working with relational databases
___| 06_04 Working with key or value databases
___| 06_05 Working with document databases
___| 06_06 Working with graph databases
___| 06_07 Challenge; ETL
___| 06_08 Solution; ETL

07 Troubleshooting Data
___| 07_01 Data is never 100% okay
___| 07_02 Causes of errors
___| 07_03 Filling missing values
___| 07_04 Finding outliers (manual)
___| 07_05 Finding outliers (ML)
___| 07_06 Challenge; Clean rides according to ride duration
___| 07_07 Solution; Clean rides according to ride duration

08 Data KPIs and Process
___| 08_01 Design your data
___| 08_02 KPIs
___| 08_03 What to monitor

09 Conclusion
___| 09_01 Next steps

مدرس: Miki Tebeka - ميکی تبکا

تعداد دوره های آموزشی: 21

Miki Tebeka مدیر عامل 353Solutions است. Miki در کار خود با 353Solutions، کارگاه‌های آموزشی فراهم می‌کند که به افراد حرفه‌ای کمک می‌کند درک خود از پایتون و Go را تقویت کنند. علاوه بر این ، او خدمات مشاوره‌ای اختصاصی، متخصص در ساخت زیرساخت‌های داده‌های بزرگ ارائه می‌دهد. همانطور که او در 353Solutions راه‌حل نشان می‌دهد، به شدت در پایتون و Go، و همچنین ++C ، جاوا اسکریپت، Clojure و موارد بیشتر مهارت دارد.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس