Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
به اشتراک گذاری کارها به تیم های طراحی اجازه می دهد تا به طور همزمان به یک پروژه Revit واحد دسترسی پیدا کرده و آنها را تغییر دهند. با BIM Collaborate Pro (که قبلاً BIM 360 Design نامیده می شد) ، کاربران می توانند با استفاده از اشتراک گذاری ابری ، مانند شبکه محلی خود ، همکاری کنند - این امر باعث می شود شرکت های با تیم های توزیع شده به طور یکپارچه با یکدیگر همکاری کنند. در این دوره ، مربی Paul F. Aubin از طریق نحوه پیکربندی BIM Collaborate Pro و ادغام آن در گردش کار روزانه خود قدم می گذارد. نحوه پیوستن به اولین پروژه BIM Collaborate و راه اندازی Autodesk Construction Cloud و همچنین نحوه کار با پیوندهای Revit ، بازکردن و ویرایش فایل های Civil 3D از ابر و موارد دیگر را بیاموزید. از همه مهمتر ، عملکرد BIM Collaborate Pro از راهکارهای اشتراک گذاری تیم مبتنی بر ابر Autodesk استفاده می کند ، به این معنی که مدلهای Revit شما و سایر فایلهای پروژه مرتبط می توانند در دسترس همه ذینفعان از جمله کاربران داخلی ، مشتریان و مشاوران خارجی با امنیت بالا قرار گیرند. محیط.
نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویسها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
[FARSI]
01 مقدمه
01-01 همکاری در ابر با BIM Collaborate Pro
01-02 استفاده از فایل های تمرینی
01-03 نحوه استفاده از این دوره
02 به اولین پروژه همکاری BIM خود بپیوندید
02-01 مقدمه ای بر BIM Collaborate Pro
02-02 ایجاد حساب Autodesk
02-03 یک مدل Revit مبتنی بر ابر را باز کنید
02-04 نصب اتصال دهنده رومیزی
02-05 بررسی پورتال وب Autodesk Construction Cloud
02-06 مشاهده اول شخص با همکاری طراحی
02-07 بخش یک مدل در بیننده آنلاین
02-08 نشانه گذاری
02-09 استفاده از ردیابی مسئله
02-10 افزونه Revit Issues را نصب کنید
02-11 با استفاده از افزونه Revit Issues
03 راه اندازی Cloud Autodesk Construction Cloud
03-01 الزامات مدیریت Autodesk Construction Cloud شما
03-02 یک حساب جدید BIM Collaborate Pro ایجاد کنید
03-03 افزودن کاربران سرپرست حساب
03-04 تنظیمات دقیق حساب
03-05 ایجاد و بایگانی پروژه ها
03-06 افزودن و مدیریت اعضای ACC
03-07 افزودن و مدیریت اعضای BIM 360
03-08 مدیریت دایرکتوری شرکت شما
04 راه اندازی همکاری طراحی
04-01 دسترسی به ماژول Design Design
04-02 اختصاص مجوز به یک عضو
04-03 ایجاد تیم در ماژول همکاری طراحی ACC
04-04 ایجاد تیم در ماژول همکاری طراحی BIM 360
04-05 درک و شخصی سازی نقش ها
04-06 اختصاص مجوز به تیم ها
05 استفاده از Revit در ابر
05-01 مورد نیاز Revit در فضای ابری
05-02 ذخیره یک مدل ابر
05-03 عیب یابی مشکلات دسترسی به اعضا
05-04 ایجاد یک مدل Revit مبتنی بر ابر مبتنی بر کار
05-05 Revit نسخه های فایل در ابر
05-06 مدلهای ارتقاء ابری
05-07 تبدیل یک مدل ابر به مدل Cloud Workshare
06 Revit پیوندها در BIM Collaborate
06-01 پیوند مستقیم
06-02 انتشار مدلهای ابری
06-03 زمانبندی انتشار منظم
06-04 درک بسته/گردش کار مشترک
06-05 پیوند از طریق پوشه به اشتراک گذاشته شده
06-06 یک بسته جدید ایجاد و به اشتراک بگذارید
06-07 پیوند از طریق پوشه مصرف شده
06-08 بررسی بسته ها
07 مختصات مشترک و همکاری BIM
07-01 ایجاد مختصات مشترک در BIM Collaborate Pro
07-02 اصلاح مختصات مشترک در BIM Collaborate Pro (Revit 2021 و بالاتر)
07-03 اصلاح مختصات مشترک در BIM Collaborate Pro (Revit 2020 و 2019)
07-04 کار با چندین سایت مشترک
07-05 استفاده از ابزار Transform در طراحی همکاری
08 Civil 3D و فایل های CAD
08-01 با استفاده از اتصال دهنده رومیزی
08-02 بارگذاری فایل های Civil 3D روی ابر
08-03 پیوند به فایل Civil 3D در Revit
08-04 باز و ویرایش فایل های Civil 3D از طریق ابر
08-05 معماری را با ویرایش Civil 3D به روز کنید
08-06 ایجاد و صادرات سطوح توپوگرافی در Civil 3D
08-07 اتصال توپوگرافی Civil 3D به Revit
09 نکات مختلف مدیریتی
09-01 تاریخچه نسخه ، بازیابی فایل ها و کپی های محلی
09-02 خرابی و قطع خدمات
09-03 انتخاب بین Autodesk Construction Cloud و BIM 360
10 نتیجه گیری
10-01 مراحل بعدی
[ENGLISH]
01 Introduction
01-01 Collaborating in the cloud with BIM Collaborate Pro
01-02 Using the exercise files
01-03 How to use this course
02 Join Your First BIM Collaborate Project
02-01 Introduction to BIM Collaborate Pro
02-02 Create an Autodesk account
02-03 Open a cloud-based Revit model
02-04 Installing Desktop Connector
02-05 Exploring the Autodesk Construction Cloud web portal
02-06 First-person viewing with Design Collaboration
02-07 Section a model in the online viewer
02-08 Markups
02-09 Using issue tracking
02-10 Install the Revit Issues add-in
02-11 Using the Revit Issues add-in
03 Setting Up Autodesk Construction Cloud
03-01 Requirements of managing your Autodesk Construction Cloud
03-02 Create a new BIM Collaborate Pro account
03-03 Adding account admin users
03-04 Fine-tuning account settings
03-05 Creating and archiving projects
03-06 Adding and managing ACC members
03-07 Adding and managing BIM 360 members
03-08 Managing your company directory
04 Setting Up Design Collaboration
04-01 Gaining access to the Design Collaboration module
04-02 Assign a license to a member
04-03 Creating teams in the ACC Design Collaboration module
04-04 Creating teams in the BIM 360 Design Collaboration module
04-05 Understanding and customizing roles
04-06 Assigning permissions to teams
05 Using Revit in the Cloud
05-01 Requirements for Revit in the cloud
05-02 Save a Cloud Model
05-03 Troubleshooting member access issues
05-04 Creating a cloud-based workshared Revit model
05-05 Revit file versions in the cloud
05-06 Cloud upgrade models
05-07 Convert a Cloud Model to Cloud Workshare Model
06 Revit Links in BIM Collaborate
06-01 Direct linking
06-02 Publishing Cloud Models
06-03 Schedule regular publish
06-04 Understanding the package/shared workflow
06-05 Linking via Shared folder
06-06 Create and share a new package
06-07 Linking via Consumed folder
06-08 Exploring packages
07 Shared Coordinates and BIM Collaborate
07-01 Establishing shared coordinates in BIM Collaborate Pro
07-02 Modifying shared coordinates in BIM Collaborate Pro (Revit 2021 and later)
07-03 Modifying shared coordinates in BIM Collaborate Pro (Revit 2020 and 2019)
07-04 Working with multiple shared sites
07-05 Using the Transform tool in Design Collaboration
08 Civil 3D and CAD Files
08-01 Using Desktop Connector
08-02 Upload Civil 3D files to the cloud
08-03 Link to a Civil 3D file in Revit
08-04 Opening and editing Civil 3D files from the cloud
08-05 Update architecture with Civil 3D edits
08-06 Create and export topography surfaces in Civil 3D
08-07 Linking Civil 3D topography into Revit
09 Miscellaneous Management Tips
09-01 Version history, restoring files and local copies
09-02 Service degradations and outages
09-03 Choosing between Autodesk Construction Cloud and BIM 360
10 Conclusion
10-01 Next steps
مدیر CAD ، پل اف آبین، یک سخنران طراز اول در Autodesk University و مولف Aubin Academy Mastering می باشد. پل اف.بین مولف تعداد زیادی کتابهای CAD و BIM است که بطور گسترده ای مورد تحسین قرار گرفته است: The Aubin Academy Mastering Series . آخرین تالیفش، Renaissance Revit ، غوطه ی عمیقی در ویرایشگر Revit Family می خورد. پل همچنین مولف چندین دوره ی آموزشی ویدئویی برای lynda.com است. وی یک مشاور معماری مستقل می باشد که سفرهای بین المللی برای فراهم نمودن پیاده سازی، آموزش ، و خدمات پشتیبانی انجام میدهد. اشتغال پل در حرفه ی معماری بیش از 25 سال ، با تجربه ای که شامل طرح ، تولید، مدیریت CAD ، مشاوره ، مربی گری و آموزش می باشد. او یکی از اعضای فعال انجمن کاربران Autodesk است و همچنین یک سخنران طراز اول در Autodesk University برای سالهای زیادی بوده است. به علاوه پل یک سخنران همیشگی در Revit Technology Conference - RTC هم در آمریکا و هم در استرالیا، در کارگاه های آموزشی BIM ، و در دانشگاه مینه سوتا می باشد. تجارب متنوعش در شرکت های معماری ، به عنوان مدیر CAD ، و به عنوان یک مربی ، به آموزش های کلاس های درسی و نوشته هایش ، تمرکزی جدید و معتبر می بخشد.