%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش امنیت محصول هوش مصنوعی: معماری، استقرار و زیرساخت امن (با زیرنویس فارسی AI)
AI Product Security: Secure Architecture, Deployment, and Infrastructure
جدید ( 7 روز قبل)
کد محصول: FL11068-4563399
لیندا _ آموزش امنیت محصول هوش مصنوعی: معماری، استقرار و زیرساخت امن (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ AI Product Security: Secure Architecture, Deployment, and Infrastructure
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
95,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Sam Sehgal - سام سیگال
تاریخ انتشار
1404/1/29
جدید ( 7 روز قبل)
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
2ساعت و 19دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
62 ویدیو
حجم فایل‌ها
232 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
4 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 15
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

در این دوره ، مربی Sam Sehgal - یک رهبر امنیتی ابری و برنامه - یک راهنمای کامل برای ساخت محصولات ایمن هوش مصنوعی ، با تمرکز بر چالش های امنیتی منحصر به فرد در یادگیری ماشین (ML) و مدل های بزرگ زبان (LLMS) ارائه می دهد. بیاموزید که چگونه از سیستم های هوش مصنوعی در تمام مراحل توسعه ، از حفاظت از داده ها و برنامه نویسی ایمن گرفته تا مدل و امنیت استقرار محافظت کنید. چارچوب های امنیتی اساسی ، مدل سازی تهدید و استراتژی های کاهش را کشف کنید که می تواند به شما در پیش بینی و دفاع در برابر حملات احتمالی کمک کند. به بهترین روشهای صنعت برای تأمین استقرار AI ، زیرساخت ها و زنجیره تأمین نرم افزار شیرجه بزنید. در پایان دوره ، شما مجهز به استفاده از تکنیک های ورود به سیستم ، نظارت و حسابرسی برای حفظ امنیت و انطباق سیستم در حال انجام است. چه شما یک توسعه دهنده ، مدیر محصول یا متخصص امنیتی باشید ، این دوره شما را با مهارت ها آماده می کند تا محصولات AI خود را به پایان برساند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 محصولات AI خود را با اطمینان BUILLD BUILLD
01-02 آنچه شما باید بدانید

02 مبانی تأمین محصولات AI
02-01 ML- در مقابل LLM توسعه مبتنی بر
02-02 ML مبتنی بر توسعه محصول AI
02-03 مراحل MLOPS
02-04 توسعه محصول AI مبتنی بر LLM
مراحل 02-05 LLMOPS

03 چه اشتباهی می تواند انجام شود؟
03-01 در ML و MLOP چه اشتباهی می تواند انجام شود؟
03-02 در LLM و LLMOPS چه اشتباهی می تواند انجام شود؟

04 مدل امنیتی برای محصولات AI
04-01 معرفی مدل N-Factor برای تأمین محصولات AI
04-02 فاکتور: تأمین اطلاعات
04-03 فاکتور: امنیت مدل ها
04-04 فاکتور: تأمین کد
04-05 فاکتور: تضمین استقرار و زیرساخت ها
04-06 ماهیت بهم پیوسته همه عوامل

05 تأمین اطلاعات
05-01 قرار گرفتن در معرض داده در هنگام ترانزیت
05-02 حملات تزریق
05-03 دسترسی غیرمجاز
05-04 تهدید خودی
05-05 مسمومیت با ویژگی
05-06 نشت حریم خصوصی
05-07 حلقه بازخورد مسموم

06 مدل های امن
06-01 معرفی به مسمومیت
06-02 مسمومیت داده
06-03 مسمومیت مدل
06-04 سرقت مدل
06-05 تست مدل حمله پیش نیازهای
سناریوهای حمله مدل 06-06
06-07 مدل آزمایش حمله حمله
06-08 مدل رجیستری اصلاحات غیرمجاز
06-09 تهدید استخراج مدل
06-10 دفاع استخراج مدل
مقایسه وارونگی مدل 06-11
تهدید وارونگی مدل 06-12
دفاع وارونگی مدل 06-13
06-14 حمله سریع تزریق

07 تأمین کد
07-01 کد پردازش داده های ناامن
07-02 اسرار سخت کد شده
07-03 آسیب پذیری در کتابخانه های منبع باز
07-04 سردرگمی وابستگی
کتابخانه های پشتی 07-05
نتیجه گیری 07-06

08 تضمین استقرار و زیرساخت های هوش مصنوعی
08-01 محاسبات و ذخیره ناامن
خطوط لوله 08-02 CI/CD
08-03 دسترسی به شبکه نامحدود
08-04 جداسازی منابع کافی
08-05 تصاویر کانتینر غلط تنظیم شده
08-06 رانش
پایگاه داده های بردار 08-07

09 بهترین روشها
09-01 آشنایی با 10 روش برتر
09-02 مدل سازی تهدید
09-03 تست امنیتی
09-04 پاسخ بروز
09-05 حاکمیت
09-06 حریم خصوصی
09-07 استحکام مخالف
09-08 همکاری
09-09 توضیح و شفافیت
09-10 ورود و نظارت
09-11 آموزش امنیتی و آگاهی
09-12 همه اینها را گرد هم آورد

10 نتیجه گیری
10-01 مراحل بعدی در سفر هوش مصنوعی شما

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Builld your AI products securely
01-02 What you need to know

02 Foundations of Securing AI Products
02-01 ML- vs. LLM-based development
02-02 ML-based AI product development
02-03 MLOps stages
02-04 LLM-based AI product development
02-05 LLMOps stages

03 What Can Go Wrong?
03-01 What can go wrong in ML and MLOps?
03-02 What can go wrong in LLM and LLMOps?

04 Security Model for AI Products
04-01 Introducing the N-factor model for securing AI products
04-02 Factor: Securing data
04-03 Factor: Securing models
04-04 Factor: Securing code
04-05 Factor: Securing deployments and infrastructure
04-06 Interconnected nature of all factors

05 Securing Data
05-01 Data exposure during transit
05-02 Injection attacks
05-03 Unauthorized access
05-04 Insider threat
05-05 Feature poisoning
05-06 Privacy leakage
05-07 Poisoned feedback loop

06 Securing Models
06-01 Intro to poisoning
06-02 Data poisoning
06-03 Model poisoning
06-04 Model theft
06-05 Model testing attack prerequisites
06-06 Model testing attack scenarios
06-07 Model testing attack defense
06-08 Model registry unauthorized modifications
06-09 Model extraction threat
06-10 Model extraction defense
06-11 Model inversion comparison
06-12 Model inversion threat
06-13 Model inversion defense
06-14 Prompt injection attack

07 Securing Code
07-01 Insecure data processing code
07-02 Hard-coded secrets
07-03 Vulnerabilities in open-source libraries
07-04 Dependency confusion
07-05 Backdoor libraries
07-06 Conclusion

08 Securing AI Deployments and Infrastructure
08-01 Insecure compute and storage
08-02 CI/CD pipelines
08-03 Unrestricted network access
08-04 Insufficient resource isolation
08-05 Misconfigured container images
08-06 Drift
08-07 Vector databases

09 Best Practices
09-01 Introduction to top 10 practices
09-02 Threat modeling
09-03 Security testing
09-04 Incidence response
09-05 Governance
09-06 Privacy
09-07 Adversarial robustness
09-08 Collaboration
09-09 Explainability and transparency
09-10 Logging and monitoring
09-11 Security training and awareness
09-12 Bringing it all together

10 Conclusion
10-01 Next steps in your AI journey

 

مدرس: Sam Sehgal - سام سیگال

تعداد دوره های آموزشی: 5

سام سیگال، رهبر امنیت ابری و برنامه های کاربردی است و دارای تجربه ای در زمینه استراتژی و اجرای امنیت است.
سام تجربه گسترده ای با استانداردها ، سیاست ها و ابزارهای مدرن و امن DevOps مورد نیاز برای مدیریت برنامه های امنیتی محصولات و برنامه ها دارد. او در حال حاضر مهارت های خود را در Dell ، جایی که به عنوان مدیر برنامه فعالیت می کند ، به کار می برد. در این نقش ، او بر امنیت و معماری DevSecOps و همچنین اتوماسیون (Secure Development Lifec (SDL تمرکز دارد. او علاوه بر کسب مدرک لیسانس در ارتباطات شبکه و مهندسی نرم افزار ، دارای یک مدرک MBA و دارای چندین گواهینامه از جمله (Certified Information Systems Security Professional (CISSP و (Certified Ethical Hacker (CEH است.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس