%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش جامع GraphRAG (با زیرنویس فارسی AI)
GraphRAG Essential Training
جدید ( 6 روز قبل)
کد محصول: FL11333-3981041
لیندا _ آموزش جامع GraphRAG (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ GraphRAG Essential Training
سطح مقدماتی
سطح متوسـط
85,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Dr. Clair Sullivan - دکتر کلر سالیوان
تاریخ انتشار
1404/4/19
جدید ( 6 روز قبل)
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 39دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
36 ویدیو
حجم فایل‌ها
267 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
4 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 13
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

این دوره آموزشی که برای مبتدیان مناسب است، اصول اولیه GraphRAG (بازیابی گراف-تولید افزوده) را معرفی می‌کند، یک تکنیک پیشرفته که گراف‌های دانش را با هوش مصنوعی مولد ترکیب می‌کند تا ارتباط و دقت زمینه‌ای را افزایش دهد. این دوره که برای متخصصان و دانشجویان تازه‌کار در GraphRAG طراحی شده است، مفاهیم کلیدی، از جمله ساختارهای گراف، گره‌ها، لبه‌ها و روابط، و همچنین مهارت‌های عملی در ساخت و پیکربندی مدل‌های GraphRAG را پوشش می‌دهد. از طریق تمرین‌های عملی و مثال‌های دنیای واقعی، نحوه ادغام GraphRAG در گردش‌های کاری موجود را برای ایجاد برنامه‌های هوش مصنوعی غنی و داده‌محور بررسی کنید. در پایان دوره، شما قادر خواهید بود موارد استفاده را شناسایی کرده و GraphRAG را به طور مؤثر در یک خط تولید هوش مصنوعی پیاده‌سازی کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 جلوگیری از توهم برنامه های Genai
01-02 نمونه ای از نمودارهای دانش در کار در AI
01-03 Codespaces Video Video

02 نمودارهای ساده: درک اصول اولیه
02-01 نمودار چیست؟
02-02 شناخت نمودارها در زندگی روزمره
02-03 چرا نمودارها مفید هستند؟
02-04 گره ها ، روابط و خصوصیات
نمودارهای 02-05 در مقابل ساختار داده های سنتی
02-06 نمودارهای دانش: اتصال اطلاعات
02-07 چگونه نمودارها قدرت AI

03 شروع به کار با ابزارهای نمودار
03-01 پایگاه داده نمودار چیست؟
03-02 مقدمه ای با Neo4J
03-03 تنظیم neo4j
03-04 کاوش در مرورگر NEO4J
03-05 مبانی Cypher: نوشتن اولین نمایش داده های خود
03-06 Cypher بیشتر: بازیابی گره ها و روابط
03-07 اتصال پایتون به neo4j
03-08 آزمایش خود را با نمایش داده های Cypher آزمایش کنید

04 اولین نمودار دانش خود را برای بازیابی نمودار بازیابی (Graphrag) ایجاد کنید
04-01 مقدمه ای برای بازیابی نسل (RAG)
04-02 چگونه RAG با تعبیه بردار کار می کند
04-03 بهبود پارچه خود با نمودارها: Graphrag
نمای کلی Langchain 04-04
04-05 مفاهیم کلیدی در Langchain برای گردش کار نمودار
04-06 با استفاده از Langchain نمودار دانش را به NEO4J جمع می کند
چالش 04-07: نمودار دانش خود را با Cypher پرس و جو کنید
04-08 راه حل: نمودار دانش خود را با Cypher پرس و جو کنید

05 اتصال نمودارهای دانش به AI تولیدی
05-01 ایجاد خط لوله گرافراگ با Langchain برای پرس و جو از داده های خود
05-02 افزایش نمودار دانش خود را با داده های غنی تر
05-03 با استفاده از نمودارهای دانش در یک خط لوله گرافراگ
05-04 مقایسه نتایج گرافراگ با یک پارچه سنتی مبتنی بر بردار
05-05 ارزیابی خط لوله گرافراگ شما
چالش 05-06: برنامه گرافراگ خود را ارزیابی کنید
راه حل 05-07: برنامه گرافراگ خود را ارزیابی کنید

06 قرار دادن همه اینها: ایجاد یک ربات پاسخ با گرافراگ
06-01 مقدمه ای برای پروژه Capstone
06-02 پیاده روی راه حل Capstone

07 نتیجه گیری
07-01 ادامه با نمودارهای دانش ، گرافراگ و Genai

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Prevent GenAI apps from hallucinating
01-02 An example of knowledge graphs at work in AI
01-03 Codespaces explainer video

02 Graphs Made Simple: Understanding the Basics
02-01 What is a graph?
02-02 Recognizing graphs in everyday life
02-03 Why are graphs useful?
02-04 Nodes, relationships, and properties
02-05 Graphs vs. traditional data structures
02-06 Knowledge graphs: Connecting information
02-07 How graphs power AI

03 Getting Started with Graph Tools
03-01 What is a graph database?
03-02 Introduction to Neo4j
03-03 Setting up Neo4j
03-04 Exploring the Neo4j browser
03-05 Cypher basics: Writing your first queries
03-06 More cypher: Retrieving nodes and relationships
03-07 Connecting Python to Neo4j
03-08 Testing your setup with Cypher queries

04 Building Your First Knowledge Graph for Graph Retrieval-Augmented Generation (GraphRAG)
04-01 Introduction to Retrieval-Augmented Generation (RAG)
04-02 How RAG works with vector embeddings
04-03 Improving your RAG with graphs: GraphRAG
04-04 Overview of LangChain
04-05 Key concepts in LangChain for graph workflows
04-06 Populating a knowledge graph into Neo4j using LangChain
04-07 Challenge: Query your knowledge graph with Cypher
04-08 Solution: Query your knowledge graph with Cypher

05 Connecting Knowledge Graphs to Generative AI
05-01 Creating a GraphRAG pipeline with LangChain to query your data
05-02 Enhancing your knowledge graph with richer data
05-03 Using knowledge graphs in a GraphRAG pipeline
05-04 Comparing the GraphRAG results to a traditional vector-based RAG
05-05 Evaluating your GraphRAG pipeline
05-06 Challenge: Evaluate your GraphRAG application
05-07 Solution: Evaluate your GraphRAG application

06 Putting It All Together: Creating a Question-Answering Bot with GraphRAG
06-01 Introduction to capstone project
06-02 Walkthrough of capstone solution

07 Conclusion
07-01 Continuing on with knowledge graphs, GraphRAG, and GenAI

 

مدرس: Dr. Clair Sullivan - دکتر کلر سالیوان

تعداد دوره های آموزشی: 1

دکتر. Clair Sullivan یک دانشمند داده است که در دنیای منبع باز در زمینه یادگیری ماشین کار می کند.

دکتر. سالیوان ، کلر سالیوان و همکاران را تأسیس و رهبری می کند ، متخصص در علوم داده و مشاوره در زمینه تولید هوش مصنوعی. او دکتری کسب کرد. در مهندسی هسته ای از دانشگاه میشیگان و کار خود را در آزمایشگاه ملی لوس آلاموس آغاز کرد. دکتر سالیوان به عنوان استادیار دانشگاه ایلینویز به آکادمی محور بود و در حال یادگیری ماشین برای شبکه های حسگر بود. وی سپس به عنوان مهندس یادگیری ماشین در Github ، مدافع علوم داده نمودار در NEO4J و مدیر علوم داده در Vail Resorts به نقش ها رفت. دکتر سالیوان تألیف بسیاری از نشریات و دریافت جایزه دانشکده جوان DARPA در سال 2014 و جایزه Ans Mary J. Oestmann در سال 2015 را دریافت کرده است.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس