%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش امنیت وب: OAuth و OpenID Connect (با زیرنویس فارسی AI)
Web Security: OAuth and OpenID Connect
کد محصول: FL4799-2816000
لیندا _ آموزش امنیت وب: OAuth و OpenID Connect (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Web Security: OAuth and OpenID Connect
سطح پیشرفته
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
49,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Keith Casey - کيت کيسی
تاریخ انتشار
1398/7/25
2019-10-17
سطح آموزش
پیشرفته
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 44دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
44 ویدیو
حجم فایل‌ها
213 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
4 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 5441
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

در حالی که بسیاری از متخصصان فنی ادعا می‌کنند OAuth را می‌شناسند و می‌فهمند، واقعیت غالباً برعکس است. اجرای انواع کمکهای مالی مناسب و جریانهای مورد نیاز ضمن محافظت کامل از اسرار، در بهترین حالت چالش برانگیز است و در بدترین حالت فاجعه بار است. اصولاً، متخصصان غالباً با OAuth درگیر می‌شوند، زیرا آنها اشتباه می‌فهمند که چه چیزی است، از چه مواردی استفاده می‌کنند، خصوصاً خوب و بد است، و چگونگی ادغام آن و ایمنی در سیستم‌های خود. در این دوره، مدرس Keith Casey مبانی OAuth 2.0 و OpenID Connect را بررسی می‌کند و نحوه استفاده از آنها برای تأیید اعتبار برنامه‌های شما را نشان می‌دهد. او نشانه‌ها و زمینه‌ها را پوشش میدهد. طراحی و ساخت جریانهای کلیدی؛ ملاحظات امنیتی مشترک؛ و بیشتر.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 


00 مقدمه
___| 00_01 با استفاده از OAuth 2.0 و OpenID Connect
___| 00_02 آنچه باید بدانید
___| 00_03 آنچه شما نیاز دارید

01 OAuth چیست
___| 01_01 توصیف OAuth 2.0
___| 01_02 ساخت OAuth 2.0 با پسوندها مفید است
___| 01_03 گسترش OAuth 2.0 با OpenID Connect

02 مفاهیم بنیادی
___| 02_01 اصول OAuth 2.0
___| 02_02 در نقاط انتهایی OAuth
___| 02_03 طراحی و استفاده از محدوده OAuth

03 توکن‌های Outh
___| 03_01 نشانه‌های OAuth 2.0
___| 03_02 اعتبار سنجی JWTs
___| 03_03 با استفاده از نشانه‌های دسترسی و تازه کردن
___| 03_04 تجزیه و استفاده از نشانه‌های شناسه
___| 03_05 استفاده از نشانه‌ها با خیال راحت و ایمن

04 نوع کمک هزینه؛ کد مجوز
___| 04_01 بررسی اجمالی؛ جریان کد مجوز
___| 04_02 چه موقع باید از این استفاده کنم
___| 04_03 بررسی اجمالی PKCE
___| 04_04 چه موقع باید از PKCE استفاده کنم
___| 04_05 نمونه‌ای بسازید؛ برنامه وب یا پستچی
___| 04_06 نمونه‌ای بسازید؛ برنامه بومی یا SPA
___| 04_07 ملاحظات امنیتی

نوع کمک هزینه ترکیبی ضمنی
___| 05_01 بررسی اجمالی؛ جریان ضمنی
___| 05_02 چه موقع باید از این استفاده کنم
___| 05_03 نمونه‌ای بسازید؛ SPA
___| 05_04 ملاحظات امنیتی

06 نوع کمک هزینه؛ رمز عبور صاحب منابع
___| 06_01 بررسی اجمالی؛ جریان رمز عبور مالک منبع
___| 06_02 چه موقع باید از این استفاده کنم
___| 06_03 نمونه‌ای بسازید؛ حلقه
___| 06_04 ملاحظات امنیتی

07 نوع کمک هزینه؛ اعتبار مشتری
___| 07_01 بررسی اجمالی؛ جریان اعتبار مشتری
___| 07_02 چه موقع باید از این استفاده کنم
___| 07_03 نمونه‌ای بسازید؛ حلقه
___| 07_04 ملاحظات امنیتی

08 نوع کمک هزینه؛ نوع کمک هزینه دستگاه
___| 08_01 بررسی اجمالی؛ جریان دستگاه
___| 08_02 چه موقع باید از این استفاده کنم
___| 08_03 نمونه‌ای بسازید؛ کیوسک
___| 08_04 ملاحظات امنیتی

09 با استفاده از معماری OAuth
___| 09_01 OAuth شیوه‌هایی را توصیه می‌کند
___| 09_02 پیکربندی یک سرور OAuth در PHP
___| 09_03 پیکربندی یک سرور OAuth در Node.js
___| 09_04 OAuth 2.0 به عنوان سرویس با استفاده از Okta

10 وضعیت از صنعت
___| 10_01 برنامه‌های افزودنی OAuth
___| 10_02 افزونه‌های خاص OAuth صنعت

11 نتیجه گیری
___| 11_01 مراحل بعدی



00 Introduction
___| 00_01 Using OAuth 2.0 and OpenID Connect
___| 00_02 What you should know
___| 00_03 What you will need

01 What Is OAuth
___| 01_01 Describing OAuth 2.0
___| 01_02 Making OAuth 2.0 useful with extensions
___| 01_03 Extending OAuth 2.0 with OpenID Connect

02 Foundational Concepts
___| 02_01 OAuth 2.0 fundamentals
___| 02_02 Touring the OAuth endpoints
___| 02_03 Designing and using OAuth scopes

03 OAuth Tokens
___| 03_01 OAuth 2.0 tokens
___| 03_02 Validating JWTs
___| 03_03 Using access and refresh tokens
___| 03_04 Parsing and using ID tokens
___| 03_05 Handling tokens safely and securely

04 Grant Type; Authorization Code
___| 04_01 Overview; Authorization code flow
___| 04_02 When should I use this
___| 04_03 PKCE Overview
___| 04_04 When should I use PKCE
___| 04_05 Build an example; Web app or Postman
___| 04_06 Build an example; Native app or SPA
___| 04_07 Security considerations

05 Grant Type; Implicit Hybrid
___| 05_01 Overview; Implicit flow
___| 05_02 When should I use this
___| 05_03 Build an Example; SPA
___| 05_04 Security considerations

06 Grant Type; Resource Owner Password
___| 06_01 Overview; Resource owner password flow
___| 06_02 When Should I use this
___| 06_03 Build an example; curl
___| 06_04 Security considerations

07 Grant Type; Client Credential
___| 07_01 Overview; Client credential flow
___| 07_02 When should I use this
___| 07_03 Build an example; curl
___| 07_04 Security considerations

08 Grant Type; Device Grant Type
___| 08_01 Overview; Device flow
___| 08_02 When should I use this
___| 08_03 Build an example; Kiosk
___| 08_04 Security considerations

09 Using an OAuth Architecture
___| 09_01 OAuth recommended practices
___| 09_02 Configuring an OAuth server in PHP
___| 09_03 Configuring an OAuth server in Node.js
___| 09_04 OAuth 2.0 as a service using Okta

10 State of the Industry
___| 10_01 OAuth extensions
___| 10_02 Industry specific OAuth extensions

11 Conclusion
___| 11_01 Next steps

مدرس: Keith Casey - کيت کيسی

تعداد دوره های آموزشی: 8

کیت کیسی یک حل‌کننده مشکل با 10 سال تجربه در توسعه نرم‌افزار و مدیریت پروژه است . کیت پروژه‌ها و تیم‌هایی را دیده‌ است که مانند ساعت کار می‌کنند و چیزهای شگفت آوری انجام می‌دهند. او خیلی سریع کشف کرد که تنها راه برای جلوگیری از یخ زدگی این است که اطلاعات صحیح را از افراد صحیح ، به همان سرعتی که ممکن است ، بدست آورد . کیت حرفه خود را در کتابخانه کنگره Washington, D.C آغاز کرد ، جایی که او برای پاسخ به سوال نهایی geek کار می‌کرد : " چقدر اطلاعات در کتابخانه کنگره وجود دارد ؟ " در طول این کار ، او پیش‌نویس دو استاندارد XML را تهیه کرد که هنوز هم توسط کتابخانه ، برای جمع‌آوری فراداده صوتی و تصویری استفاده می‌شد . در بخش فنی ، او سایت‌های تلفن همراه فاکس‌نیوز ( پیش از آی فون ) از مفهوم تا راه اندازی را ، در چهل و پنج روز توسعه داد، سیستم رای‌گیری برای نمایش اجرای موسیقی زنده ، سیستم خبری syndication مدیا و سیستم syndication based برای لیگ حرفه‌ای ورزشی و تیم آن را توسعه داد . در سال 2011 ، او به عنوان یک تبلیغ کننده توسعه دهنده به Twilio پیوست ، و API های ارتباطات را به جهان عرضه کرد. او در طی دو سال تلاش‌های متعددی را در داخل ایالات‌متحده و جامعه جهانی PHP رهبری کرد . کیت همچنین بسیاری از تلاش‌های متمرکز بر مشتری را در Twilio برای کمک به استفاده از API در روش‌های جدید و خلاقانه هدایت کرد تا رشد درآمد و بهبود تجربیات مشتریان را بهبود بخشد . کیت در حال حاضر با تعدادی از شرکت‌ها در زمینه اصول طراحی API ، تضمین کیفیت نرم‌افزار ، و ارزیابی پروژه نرم‌افزار مشاوره می‌کند .

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس