
Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

پروژههای SketchUp به خوبی ساخته شده و سازمان یافته به معماران این امکان را میدهد که در هر مرحله از طراحی، از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار باشند. این دوره نحوه ساخت و سازماندهی جزئیات طراحیهای معماری خود را با اسکچاپ و ابزار اسناد همراه، LayOut نشان میدهد. مربی Paul J. Smith، یک پروژه ساختمان مسکونی را بازسازی میکند، در حالی که تمام جزییاتی را که در این طرح وارد میشود، از جمله عایق کاری و ضد آب بودن را توضیح میدهد. او با فونداسیون شروع میکند و سپس دیوارهای حفره خارجی را با اجزای آجری و بلوک میسازد، سپس دهانههای پنجره و در را میافزاید و سقف را میسازد. او همچنین نحوه تولید جزئیات 2D از یک مدل سه بعدی با استفاده از LayOut را توضیح داده و تکنیکهای اولیه تجسم را برای تولید رندرهای ساده اما حرفهای با V-Ray و Photoshop معرفی میکند.







نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه 
___| 00_01 جزئیات ساخت و ساز را با SketchUp باز کنید 
___| 00_02 آنچه باید بدانید 
___| 00_03 از پروندههای تمرینی استفاده کنید 
___| 00_04 طرحبندی 2019 در مقابل 2019 
01 جزئیات معماری 
___| 01_01 جزئیات چیست؟ 
___| 01_02 چگونه جزئیات را نشان میدهید 
___| 01_03 جزئیات را انتخاب کنید 
02 مقیاس و جزئیات 
___| 02_01 درک مقیاس و فروش مناسب 
___| 02_02 عناصر اصلی خانه 
___| 02_03 لایهبندی دیوار 
___| 02_04 لایهبندی سقف 
___| 02_05 لایهبندی کف 
___| 02_06 دهانه ها 
03 مدلسازی بنیاد و کارهای زمینی به تیم الوار 
___| 03_01 پایه 
___| 03_02 زیر بلوکهای زمینی 
___| 03_03 پایه اسلب بتونی 
___| 03_04 عایقبندی و قرار گیری غشاها 
___| 03_05 مش تقویت را قرار دهید 
___| 03_06 دال را بریزید 
___| 03_07 برگرداندن و درجه 
___| 03_08 آستر چوب یا صفحه تنها 
04 ساختمان دیوار گل میخ چوب به اولین ثابت 
___| 04_01 قاب و عایق چوب 
___| 04_02 قاب پنجره و دربهای چوبی 
___| 04_03 لایههای داخلی و غشاها 
___| 04_04 لایهها و غشاهای خارجی 
05 نصب پنجره و درب 
___| 05_01 پنجره سطح بالا را وارد کنید 
___| 05_02 درها را وارد کنید 
___| 05_03 صفحه باران را بسازید 
___| 05_04 گچ کاری سه لایه را در سطح بالایی اضافه کنید 
___| 05_05 چراغ قوهها را اضافه کرده و اصلاح کنید 
___| 05_06 سطح خارجی را بسازید 
___| 05_07 گچ کاری سطح پایین را اضافه کنید 
___| 05_08 دیوارهای داخلی را تمام کنید 
06 ساخت سقف 
___| 06_01 بشقاب دیواری و قایقهای بریده شده 
___| 06_02 عرشه سقف و عایق 
___| 06_03 غشاء و زونا 
___| 06_04 خنده دار 
___| 06_05 فاسیا 
___| 06_06 سقف الوار داخلی را تمام کنید 
___| 06_07 پیچ و کف و سطح درب خود 
07 صادر کردن جزئیات CAD و Layout 
___| 07_01 CAD 2D را به عنوان تصویر صادر کنید 
___| 07_02 گزینه slice را ایجاد کنید 
___| 07_03 وارد AutoCAD شوید 
___| 07_04 فایلهای قالب را تنظیم کنید 
___| 07_05 0f0i0l0e0s0 را در LayOut وارد کنید 
___| 07_06 با خطوط بردار در LayOut کار کنید 
___| 07_07 خطوط پر کننده الگوی و یک ظاهر طراحی شده را اضافه کنید 
08 ترکیب برنامهها، بخشها و جزئیات 
___| 08_01 از Scrapbook به LayOut اضافه کنید 
___| 08_02 جزئیات مرجع از نماها 
___| 08_03 مقیاس مناسب را تنظیم کنید 
___| 08_04 حاشیه نویسی را اضافه کنید 
09 مواد و ارائه 
___| 09_01 مواد قانع کننده را اضافه کنید 
___| 09_02 از محور برای تراز کردن بافت استفاده کنید 
___| 09_03 برای جلوگیری از تکرار، بافت را تنظیم کنید 
___| 09_04 مدل تکمیل شده با بافت 
___| 09_05 تنظیمات ارائه V-Ray را بارگیری کنید 
___| 09_06 فایلهای پوشش روی خط را ایجاد کنید 
___| 09_07 از حالت ترکیبی در فتوشاپ استفاده کنید 
___| 09_08 ترکیب تصاویر در فتوشاپ 
___| 09_09 2D با 3D را در LayOut گنجانید 
___| 09_10 صادرات به PDF 
10 نتیجه گیری 
___| 10_01 مراحل بعدی 
00 Introduction 
___| 00_01 Unpack construction detail with SketchUp 
___| 00_02 What should you know 
___| 00_03 Use the exercise files 
___| 00_04 Layout 2019 vs. 2019 
01 The Architectural Detail 
___| 01_01 What is a detail 
___| 01_02 How do you show details 
___| 01_03 Choose a detail 
02 Scale and Detail 
___| 02_01 Understand scale and appropriate sale 
___| 02_02 The main elements of the house 
___| 02_03 Wall layering 
___| 02_04 Roof layering 
___| 02_05 Floor layering 
___| 02_06 Openings 
03 Modeling the Foundation and Groundworks to Timber Sill 
___| 03_01 Foundation 
___| 03_02 Below ground blocks 
___| 03_03 Concrete slab base 
___| 03_04 Insulation and membrane placement 
___| 03_05 Place the reinforcement mesh 
___| 03_06 Pour the slab 
___| 03_07 Backfill and grade 
___| 03_08 Timber sill or sole plate 
04 Building the Timber Stud Wall to First Fix 
___| 04_01 Timber frame and insulation 
___| 04_02 Timber frame window and door openings 
___| 04_03 Internal layers and membranes 
___| 04_04 External layers and membranes 
05 Installing the Window and Door 
___| 05_01 Insert the high-level window 
___| 05_02 Insert the doors 
___| 05_03 Build up the rainscreen 
___| 05_04 Add the three-coat stucco at a high level 
___| 05_05 Add the flashings and trim 
___| 05_06 Build up the external levels 
___| 05_07 Add the low-level stucco 
___| 05_08 Finish off the internal walls 
06 Building the Roof 
___| 06_01 Wall plate and the cut rafters 
___| 06_02 Roof deck and insulation 
___| 06_03 Membrane and shingles 
___| 06_04 Soffit 
___| 06_05 Facia 
___| 06_06 Finish the internal timber ceiling 
___| 06_07 Self-leveling screed and door trim 
07 Exporting Details for CAD and Layout 
___| 07_01 Export 2D CAD as image 
___| 07_02 Create group from slice option 
___| 07_03 Import into AutoCAD 
___| 07_04 Set up template files 
___| 07_05 Insert files in LayOut 
___| 07_06 Work with vector lines in LayOut 
___| 07_07 Add pattern fills and styling lines 
08 Combining Plans, Sections, and Details 
___| 08_01 Add to LayOut from the Scrapbook 
___| 08_02 Reference details from views 
___| 08_03 Set an appropriate scale 
___| 08_04 Add annotation 
09 Materials and Rendering 
___| 09_01 Add convincing materials 
___| 09_02 Use the axis for texture alignment 
___| 09_03 Adjust texture to avoid repetition 
___| 09_04 Completed model with textures 
___| 09_05 Load V-Ray render settings 
___| 09_06 Create the line overlay files 
___| 09_07 Use blend mode in Photoshop 
___| 09_08 Combine images in Photoshop 
___| 09_09 Incorporate 2D with 3D in LayOut 
___| 09_10 Export to PDF 
10 Conclusion 
___| 10_01 Next steps
پل جی. اسمیت ، بیش از 25 سال پیش از گرفتنِ منصبِ استاد دانشگاه در UK، در حوزه ی طراحی کار میکرده است. او روی پروژه هایی در بخش هایی نظیر کارهای کوچک، تا طراحی استودیو موزیک، تعلیم، و طراحی تبلیغاتی و محلی کارکرده است. او که همیشه به طراحی و جزئیات طراحی علاقمند بوده است، از زمان نسخه 4 sketchup کاربر و طرفداراش بوده است. پُل عاشق تدریس به دانشجویان معماری و مهندسی درباره روند طراحی است و همیشه با اشتیاقی که دانشجویان به هنگام استفاده از Sketchup دارند تا طرح هایشان را به واقعیت تبدیل کنند، تشویق می شود. وی همچنین کورس هایی درحوزه SketchUP و Revit گرفته تا بیزنس محلی را در دانشگاه تدریس می کند. در وقت آزادش از شنا، اسکی، دوچرخه سواری، و پیاده روی در کوه لذت می برد.