%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش مبانی طراحی گرافیک: رنگ (با زیرنویس فارسی AI)
Graphic Design Foundations: Color
کد محصول: FL5490-120601
لیندا _ آموزش مبانی طراحی گرافیک: رنگ (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Graphic Design Foundations: Color
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
49,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Mary Jane Begin - مری جین بگین
تاریخ انتشار
1392/5/29
2013-08-20
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 57دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
42 ویدیو
حجم فایل‌ها
854 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
14 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 4478
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

رنگ یک عنصر اساسی زندگی ماست. دانستن چگونگی استفاده از آن برای برقراری ارتباط بصری در انواع زمینه ها، برای طراحان و هنرمندان ضروری است. این دوره در مورد یادگیری نحوه استفاده از رنگ است، نه تنها برای ایجاد طرح‌های مؤثرتر، بلکه برای گفتن یک داستان. تصویرگر، استاد و نویسنده Mary Jane Begin توضیح می‌دهد که چگونه رنگ درهم آمیخته با هویت برند، چگونه بر روحیه یک قطعه تأثیر می‌گذارد و توجه بیننده را به قسمتهای موردعلاقه هدایت می‌کند، و اینکه چگونه می‌تواند تصاویر را به هم وصل کند یا فضایی بین عناصر ایجاد کند. او رمز و راز پیرامون چرخش رنگ و روابط رنگی را حذف می‌کند. نحوه لایه، مخلوط کردن و تغییر رنگ دیجیتالی را نشان می‌دهد. و از نور برای ادغام دما، شفافیت و کنتراست استفاده میکند.
 این دروس برای تعدادی از زمینه‌ها از جمله طراحی گرافیک، عکاسی و تصویر‌سازی و رسانه‌های سنتی و دیجیتال قابل استفاده است. به آن وارد شوید و نگاهی تازه به رنگ بدست آورید که مطمئناً خلاقیت و کار شما را زنده می‌کند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
 _ | 00_01 خوش آمدید
 _ | 00_02 رسانه سنتی به دیجیتال: جاده طولانی و پر پیچ و خم رنگ
 _ | 00_03 فایل‌های ورزشی

 01 چگونه شکل رنگ معنی می‌دهد
 _ | 01_01 مقدمه: چگونه رنگ معنی را شکل می‌دهد
 _ | 01_02 نمادهای جهانی، فرهنگی و شخصی از رنگ
 _ | 01_03 مفاهیم روشن است
 _ | 01_04 هویت و زبان تجاری
 _ | 01_05 دنباله و الگوی

 02 چرخ رنگ
 _ | 02_01 چرخ رنگ چیست؟
 _ | 02_02 رنگهای اصلی، نگرانی‌های اصلی
 _ | 02_03 پخش با رنگهای مکمل
 _ | 02_04 رنگهای سوم: اصول اولیه قهوه‌ای و خاکستری

 03 عناصر رنگ
 _ | 03_01 مروری بر عناصر
 _ | 03_02 ارزش یک داوری اخلاقی نیست
 _ | 03_03 اشباع به خنثی سازی
 _ | 03_04 درجه حرارت: چقدر گرم است؟
 _ | 03_05 بافت، علامت، خط و نقاط
 _ | 03_06 دیدن از طریق رنگ: مات، شفاف و شفاف

 04 کنتراست
 _ | 04_01 تضاد چیست؟
 _ | 04_02 ایجاد تمرکز: زندگی در لبه
 _ | 04_03 ایجاد تصویر قابل خواندن
 _ | 04_04 اتصال متضاد با محتوا

 05 رنگ و نور
 _ | 05_01 نور روشنایی
 _ | 05_02 تأثیر کنتراست در نور
 _ | 05_03 ارزش و اشباع
 _ | 05_04 در دما
 _ | 05_05 در مکمل ها
 _ | 05_06 نور ثانویه و منعکس شده
 _ | 05_07 RGB در مقابل CMYK

 06 پالت
 _ | 06_01 معرفی مقالات
 _ | 06_02 پالت محدود: یک پالت رنگی هماهنگ
 _ | 06_03 هارمونی و اختلاف
 _ | 06_04 زمینه رنگ متحد کننده
 _ | 06_05 لعاب و لایه‌های متحد کننده
 _ | 06_06 ترسیم یک خانواده رنگی

 07 شکل رنگ، بافت و متن
 _ | 07_01 ترازو اشکال: خیلی زیاد است؟
 _ | 07_02 بافندگی رنگ بافت
 _ | 07_03 رنگ در متن
 _ | 07_04 کوری رنگ
 _ | 07_05 چالش: تجزیه رنگ
 _ | 07_06 راه حل: نسخه‌ی نمایشی از تجزیه رنگ

 08 گام بعدی
 _ | 08_01 نتیجه گیری

00 Introduction
_ 00_01 Welcome
_ 00_02 Traditional media to digital; The long and winding road of color
_ 00_03 Exercise files

01 How Color Shapes Meaning
_ 01_01 Introduction; How color shapes meaning
_ 01_02 Universal, cultural, and personal symbols of color
_ 01_03 Concepts made clear
_ 01_04 Brand identity and language
_ 01_05 Sequence and pattern

02 The Color Wheel
_ 02_01 What is the color wheel
_ 02_02 Primary colors, primary concerns
_ 02_03 Playing with complementary colors
_ 02_04 Tertiary colors; The basics of brown and gray

03 The Elements of Color
_ 03_01 An overview of elements
_ 03_02 Value is not a moral judgment
_ 03_03 Saturation to neutralization
_ 03_04 Temperature; How hot is hot
_ 03_05 Textures, marks, dashes, and dots
_ 03_06 Seeing through color; Opaque, translucent, and transparent

04 Contrast
_ 04_01 What is contrast
_ 04_02 Creating focus; Living on the edge
_ 04_03 Creating the readable image
_ 04_04 Connecting contrast with content

05 Color and Light
_ 05_01 Illuminating light
_ 05_02 The effect of contrast in light
_ 05_03 Value and saturation
_ 05_04 On temperature
_ 05_05 On complements
_ 05_06 Secondary and reflected light
_ 05_07 RGB vs. CMYK

06 Palettes
_ 06_01 An introduction to palettes
_ 06_02 Limited palettes; A harmonious color palette
_ 06_03 Harmony and discord
_ 06_04 Unifying color grounds
_ 06_05 Unifying glazes and layers
_ 06_06 Charting a color family

07 Color Shape, Texture, and Context
_ 07_01 Balance of shapes; How much is too much
_ 07_02 Weaving textural color
_ 07_03 Color in context
_ 07_04 Color blindness
_ 07_05 Challenge; Deconstructing color
_ 07_06 Solution; Demo of deconstructing color

08 Next Steps
_ 08_01 Conclusion

مدرس: Mary Jane Begin - مری جین بگین

تعداد دوره های آموزشی: 2

مری جین بگین، استاد دانشکده طراحی رود آیلند (RISD) و تصویرگر/نویسنده برنده جایزه است.
مری جین بگین استاد دانشکده طراحی رود آیلند (RISD) است ، جایی که وی بیست و یک سال تدریس کرده و همچنین به عنوان مشاور توسعه حرفه‌ای + کارآموزی برای بخش تصویرگری فعالیت می کند. او تصویرگر و نویسنده‌ی برنده جایزه است و به ویژه به خاطر کتابهای تحسین شده‌اش ، نقاشی Little Mouse و Before I Go to Sleep, A Mouse Told His Mother و retellings of the Sorcerer's Apprentice and Willow Buds ، و داستانهایی با الهام از Wind in the Willows است. آخرین کتاب تصویری مری جین با نام My Little Pony: Under the Sparkling Sea است که توسط Brown Books منتشر شده است.
انواع مشتریهای تبلیغاتی عمده وی شامل Hasbro, Celestial Seasonings, Mead Johnson و Disney است. وی دریافت کننده جوایز بسیاری از جمله Steven Donahos Award و گواهینامه های متعدد شایستگی از انجمن تصویرگران ، چندین جایزه عالی از هنرهای ارتباطی ، جایزه Irma Black Award ، و جایزه Critici Erba در نمایشگاه کتاب بولونیا است. آثار وی در سراسر کشور به نمایش گذاشته شده است ، با نمایش های یک زن در گالری کتاب Wonder در نیویورک و بورلی هیلز و موزه ملی تصویرگری آمریکا در نیوپورت. وی همچنین در موزه RISD ، انجمن (Illustrators (NY ، موزه deCordova و Storyopolis در LA نمایش داده است. کار وی را می توانید در http://www.maryjanebegin.com پیدا کنید.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس