%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش پیشرفته سی شارپ‌: داده‌های Thread-Safe با مجموعه‌های همزمان (با زیرنویس فارسی AI)
Advanced C#: Thread-Safe Data with Concurrent Collections
کد محصول: FL5609-2824383
لیندا _ آموزش پیشرفته سی شارپ‌: داده‌های Thread-Safe با مجموعه‌های همزمان (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Advanced C#: Thread-Safe Data with Concurrent Collections
سطح پیشرفته
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
49,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Walt Ritscher - والت ریچر
تاریخ انتشار
1399/2/31
2020-05-20
سطح آموزش
پیشرفته
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 39دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
37 ویدیو
حجم فایل‌ها
334 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
6 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 5922
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

کلاس `thread-safe` کلاسی است که اعضای آن در برابر موقعیت‌هایی محافظت می‌شوند که در آن یک thread ، یک thread دیگر را قطع می‌کند. انواع مجموعه دات نت استاندارد threadthread-safe نیست، که می‌تواند منجر به بروز مشکلات از جمله شرایط رقابتی، فساد داده‌ها و استثنائات غیر منتظره در برنامه‌های مدرن چند جمله‌ای شود. در این دوره، مربی Walt Ritscher نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با مجموعه‌های هم زمان مرتبط با thread-safe ها کار کرد تا داده‌ها را در موضوعات به اشتراک بگذارد و برنامه‌های مقیاس پذیر‌تری را ایجاد کند. با استفاده از مثال‌های عملی، او مشکلی را که می‌توانید هنگام کار در برنامه‌های چند رشته‌ای با آنها مواجه شوید، را تشریح می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا مجموعه‌های همزمان در کار با موضوعات مختلف عالی هستند. او چگونگی کار با کلاس ConcurrentDedding، از جمله نحوه به روزرسانی داده‌ها در ConcurrentDaching را بررسی می‌کند. بعلاوه، در مورد الگوی تولید کننده و مصرف کننده و چگونگی ارتباط آن با انواع مجموعه‌های همزمان، نحوه استفاده از BlockingCollection — کلاس جمع آوری ایمن موضوع thread و موارد دیگر بیاموزید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
 _ | 00_01 داده ایمن موضوع با مجموعه همزمان
 _ | 00_02 آنچه باید بدانید
 _ | 00_03 نحوه دسترسی به کد نمونه در GitHub

 01 تعریف مسئله
 _ | 01_01 مجموعه‌ها و موضوعات
 _ | 01_02 از صف با تک thread استفاده کنید
 _ | 01_03 از صف با موضوعات مختلف استفاده کنید
 _ | 01_04 مشکل چند ردیف صف را اشکال زدایی کنید

 02 کلاس صف. NET را خراب کنید
 _ | 02_01 نمونه را با کلاس دلخواه دوباره اجرا کنید
 _ | 02_02 کد مثالQueue را بررسی کنید

 03 با استفاده از کد ایمن موضوع با مجموعه استاندارد
 _ | 03_01 برای پشتیبانی از قفل‌های thread، کد را بازنویسی کنید
 _ | 03_02 از عبارات قفل و mutex برای ایمن کردن نخ استفاده کنید
 _ | 03_03 چرا قفل کردن راه حل خوبی نیست
 _ | 03_04 چگونه مجموعه‌های همزمان بهتر هستند

 04 نمای کلی از مجموعه موضوعات بی‌ خطر
 _ | 04_01 مجموعه‌های استاندارد و همزمان را مقایسه کنید
 _ | 04_02 دسته‌بندی مجموعه ها

 05 با کلاس ConcurrentDociation کار کنید
 _ | 05_01 یک فرهنگ لغت ایجاد کنید
 _ | 05_02 برای افزودن یک مورد از TryAdd استفاده کنید
 _ | 05_03 برای حذف یک مورد از TryRemove استفاده کنید
 _ | 05_04 روش GetOrAdd برای دریافت یا اضافه کردن یک مورد

 06 به روزرسانی داده‌ها در ConcurrentDociation
 _ | 06_01 برنامه نمونه به روز شده را مرور کنید
 _ | 06_02 مشکلات احتمالی در به روزرسانی یک مورد
 _ | 06_03 برای به روزرسانی ارزش فرهنگ لغت از TryUpdate استفاده کنید
 _ | 06_04 با استفاده از TryUpdate از حلقه در حالی استفاده کنید
 _ | 06_05 از روش AddOrUpdate استفاده کنید
 _ | 06_06 چرا ICollection و سایر رابط‌ها بدون امنیت هستند
 _ | 06_07 API‌های خود را برای استفاده از ICollection بررسی کنید

 07 با مجموعه تولیدکننده و مصرف کننده کار کنید
 _ | 07_01 بررسی اجمالی از مجموعه‌های تولید کننده و مصرف کننده
 _ | 07_02 با ConcurrentQueue کار کنید
 _ | 07_03 با ConcurrentStack کار کنید
 _ | 07_04 با ConcurrentBag کار کنید

 08 با استفاده از BlockingCollection
 _ | 08_01 BlockingCollection را درک کنید
 _ | 08_02 از BlockingCollection with ConcurrentQueue استفاده کنید
 _ | 08_03 از روش CompleteAdding استفاده کنید
 _ | 08_04 با استفاده از BlockingCollection از مجموعه‌های دیگر استفاده کنید
 _ | 08_05 موارد مختلف را با چندین مصرف کننده بخوانید
 _ | 08_06 با تولیدکننده‌های متعدد موارد ایجاد کنید

 09 ادامه سفر خود
 _ | 09_01 مراحل بعدی

00 Introduction
_ 00_01 Thread-safe data with concurrent collections
_ 00_02 What you should know
_ 00_03 How to access the sample code on GitHub

01 Defining the Problem
_ 01_01 Collections and threads
_ 01_02 Use Queue with single thread
_ 01_03 Use Queue with multiple threads
_ 01_04 Debug the Queue multiple-thread problem

02 Deconstruct the .NET Queue Class
_ 02_01 Re-implement the sample with custom class
_ 02_02 Examine the ExampleQueue code

03 Using Thread-Safe Code with Standard Collections
_ 03_01 Rewrite the code to support thread locks
_ 03_02 Use a lock statement and mutex to make thread-safe
_ 03_03 Why locking is not a good solution
_ 03_04 How the concurrent collections are better

04 Overview of Thread-Safe Collections
_ 04_01 Compare standard and concurrent collections
_ 04_02 Categories of collections

05 Work with the ConcurrentDictionary Class
_ 05_01 Create a dictionary
_ 05_02 Use TryAdd to add an item
_ 05_03 Use TryRemove to remove an item
_ 05_04 The GetOrAdd method to get or add an item

06 Updating Data in ConcurrentDictionary
_ 06_01 Review the updated example application
_ 06_02 Potential problems with updating an item
_ 06_03 Use TryUpdate to update dictionary value
_ 06_04 Use a while loop with TryUpdate
_ 06_05 Use the AddOrUpdate method
_ 06_06 Why ICollection and other interfaces are not thread-safe
_ 06_07 Inspect your APIs for ICollection usage

07 Work with the Producer-Consumer Collections
_ 07_01 Overview of the producer-consumer collections
_ 07_02 Work with ConcurrentQueue
_ 07_03 Work with the ConcurrentStack
_ 07_04 Work with the ConcurrentBag

08 Using the BlockingCollection
_ 08_01 Understand the BlockingCollection
_ 08_02 Use the BlockingCollection with ConcurrentQueue
_ 08_03 Use the CompleteAdding method
_ 08_04 Use other collections with BlockingCollection
_ 08_05 Read items with multiple consumers
_ 08_06 Create items with multiple producers

09 Continuing Your Journey
_ 09_01 Next steps

مدرس: Walt Ritscher - والت ریچر

تعداد دوره های آموزشی: 63

اشتیاق والت برای ساخت interfaceهای نرم افزار مدت کوتاهی بعد از کشف چگونگی جابه جا کردن پیکسل ها روی صفحه کامپیوتر شروع شد. او شروع به خواندن وسواسانه کتاب های گرافیک کامپیوتر و طراحی UI کرد. کمی بعد، او یافته هایش را با سایر حوزه های تکنولوژی سهیم شد، همین پیگیری دائم منجر به درگیری او در تدریس در دانشگاه ها، شرکت های آموزش خصوصی، و کنفرانس های دوره ایی بین المللی شد. والت، به عنوان یک مشاور با مشتری های متنوعی از قبیل میکروسافت، اچ پی، و اینتل کار کرده است. هم اکنون در Lynda.com، و شرکت LinkedIn کارمند نویسنده است جایی که تیم نگارش او سالانه صد ها کورس آموزشی برای سازندگان نرم افزار تولید می کنند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس