%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش جامع لایت روم کلاسیک (با زیرنویس فارسی AI)
Lightroom Classic Essential Training
کد محصول: FL5880-2836002
لیندا _ آموزش جامع لایت روم کلاسیک (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Lightroom Classic Essential Training
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
77,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Theresa Jackson - ترزا جکسون
تاریخ انتشار
1399/5/29
2020-08-19
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
3ساعت و 41دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
55 ویدیو
حجم فایل‌ها
752 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
13 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 7011
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

Lightroom Classic یک برنامه مدیریت، بهبود و انتشار عکس بسیار محبوب است که کاملاً با Adobe Creative Cloud یکپارچه شده است. در این دوره، عکاس و مربی Theresa Jackson شما را به یادگیری موارد ضروری Lightroom Classic دعوت می‌کند. کشف کنید چگونه می‌توانید از کامپیوتر یا هارد خود عکس به Lightroom Classic وارد کنید، آنها را در مجموعه‌ها سازماندهی کنید و برای فعال کردن جستجوی هوشمند رتبه‌بندی و کلمات کلیدی را اضافه کنید. سپس وارد فضای کار ویرایش عکس شوید، ماژول Develop، جایی که او نشان می‌دهد چگونه می‌توان هم تنظیمات ساده و هم پیچیده، از برش تا اصلاحات لنز را انجام داد. در آخر، یاد بگیرید که چگونه تصاویر نهایی خود را از لایت روم صادر کنید و مشکلات معمول مانند یافتن عکس‌های گمشده را عیب یابی کنید. او همچنین نحوه همگام‌سازی مجموعه‌های خود را با ابر نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانید به کارهای خود در هر دستگاه دسترسی پیدا کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
_ | 00_01 عکسهای خود را سازماندهی، ویرایش و به اشتراک بگذارید
_ | 00_02 با استفاده از فایلهای تمرینی
_ | 00_03 از کدام سبکی باید استفاده کنید؟

01 درک کاتالوگ کلاسیک لایت روم
_ | 01_01 فروشگاه چیست؟
_ | 01_02 نحوه ایجاد کاتالوگ برای این دوره

02 دریافت عکس‌ها به Lightroom Classic
_ | 02_01 نکاتی برای سازماندهی عکسهای خود
_ | 02_02 عکسها را از کامپیوتر وارد کنید
_ | 02_03 ایجاد پیش فرض فراداده کپی رایت
_ | 02_04 حق چاپ و کلمات کلیدی را هنگام وارد کردن اعمال کنید
_ | 02_05 درباره پیش نمایش تصویر
_ | 02_06 با کشیدن و رها کردن وارد کنید
_ | 02_07 عکس‌ها را از یک کارت حافظه وارد کنید

03 کاوش در فضای کار کلاسیک Lightroom
_ | 03_01 تور فضای کار کلاسیک Lightroom
_ | 03_02 بررسی ماژول کتابخانه
_ | 03_03 مشاهده عکس ها
_ | 03_04 مشاهده اطلاعات عکس
_ | 03_05 مقایسه عکسها

04 بررسی، کلمه کلیدی و رتبه‌بندی تصاویر
_ | 04_01 عکس‌های صفحه کلید
_ | 04_02 افراد تشخیص چهره را مشاهده می‌کنند
_ | 04_03 تصاویر را مرور و رتبه‌بندی کنید

05 سازماندهی کنید
_ | 05_01 عکسها را به صورت دسته‌ای دسته‌بندی کنید
_ | 05_02 مجموعه منظم
_ | 05_03 مجموعه هوشمند
_ | مجموعه مجموعه 05_04
_ | 05_05 عکس‌های دارای نوار فیلتر را پیدا کنید

06 توسعه ماژول و ویرایش عکس اساسی
_ | 06_01 تور ماژول توسعه
_ | 06_02 ماژول توسعه را سفارشی کنید
_ | 06_03 انتخاب نمایه
_ | 06_04 پنل Basic
_ | 06_05 نقطه سیاه و سفید را دقیق تنظیم کنید
_ | 06_06 پنل جلوه ها
_ | 06_07 ابزار برش

07 توسعه ماژول و ویرایش عکس پیشرفته
_ | 07_01 پنل Tone Curve
_ | 07_02 صفحه HSL / Color
_ | 07_03 تقسیم تقسیم
_ | 07_04 پانل جزئیات
_ | 07_05 پنل اصلاحات لنز
_ | 07_06 پنل Transform
_ | 07_07 ابزار حذف نقطه
_ | 07_08 ابزار ویرایش انتخابی
_ | 07_09 کار با نسخه‌های مجازی
_ | 07_10 ایجاد سیاه و سفید
_ | 07_11 دسته‌بندی چندین تصویر

08 گرفتن عکس از لایت روم
_ | 08_01 یک علامت علامت ایجاد کنید
_ | 08_02 صادرات عکس‌های ویرایش شده
_ | 08_03 لایت روم و فتوشاپ
_ | 08_04 ویرایش در فتوشاپ از یک فایل لایه لایه فتوشاپ

09 اتصال کلاسیک به (Lightroom (Cloud
_ | 09_01 درک اکوسیستم Lightroom
_ | 09_02 کاتالوگ Lightroom Classic را با Lightroom همگام‌سازی کنید
_ | 09_03 همگام‌سازی یک مجموعه Lightroom Classic با ابر Lightroom
_ | 09_04 یک لینک عمومی برای اشتراک گذاری آنلاین ایجاد کنید
_ | 09_05 مدیریت عکس‌های همگام‌سازی شده از تلفن همراه Lightroom

10 عیب یابی
_ | 10_01 نحوه یافتن عکسهای گمشده
_ | 10_02 عکس، مجموعه یا ویرایش از دست رفته

11 نتیجه گیری
_ | 11_01 مراحل بعدی

00 Introduction
_ 00_01 Organize, edit, and share your photos
_ 00_02 Using the exercise files
_ 00_03 Which Lightroom should you use

01 Understanding the Lightroom Classic Catalog
_ 01_01 What is a catalog
_ 01_02 How to create a catalog for this course

02 Getting Photos Into Lightroom Classic
_ 02_01 Tips for organizing your photos
_ 02_02 Import photos from your computer
_ 02_03 Create copyright metadata preset
_ 02_04 Apply copyright and keywords during import
_ 02_05 About image previews
_ 02_06 Import with drag and drop
_ 02_07 Import photos from a memory card

03 Exploring the Lightroom Classic Workspace
_ 03_01 Lightroom Classic workspace tour
_ 03_02 Exploring the Library module
_ 03_03 Viewing photos
_ 03_04 Viewing photo information
_ 03_05 Comparing photos

04 Review, Keyword, and Rate Images
_ 04_01 Keywording photos
_ 04_02 People view face recognition
_ 04_03 Review and rate images

05 Get Organized
_ 05_01 Group photos into stacks
_ 05_02 Regular collection
_ 05_03 Smart Collection
_ 05_04 Collection set
_ 05_05 Find photos with filter bar

06 Develop Module and Basic Photo Editing
_ 06_01 Tour of the Develop module
_ 06_02 Customize the Develop module
_ 06_03 Choosing a profile
_ 06_04 The Basic panel
_ 06_05 Fine-tune the black point and white point
_ 06_06 The Effects panel
_ 06_07 Crop tool

07 Develop Module and Advanced Photo Editing
_ 07_01 The Tone Curve panel
_ 07_02 The HSL Color panel
_ 07_03 Split toning
_ 07_04 The Detail panel
_ 07_05 The Lens Corrections panel
_ 07_06 The Transform panel
_ 07_07 Spot Removal tool
_ 07_08 Selective editing tools
_ 07_09 Working with virtual copies
_ 07_10 Creating black and whites
_ 07_11 Batch edit multiple images

08 Getting Photos Out of Lightroom
_ 08_01 Create a watermark
_ 08_02 Exporting edited photos
_ 08_03 Lightroom and Photoshop
_ 08_04 Edit in Photoshop from a layered Photoshop file

09 Connecting Classic to Lightroom (Cloud)
_ 09_01 Understanding the Lightroom ecosystem
_ 09_02 Sync a Lightroom Classic catalog with Lightroom
_ 09_03 Sync a Lightroom Classic collection with the Lightroom cloud
_ 09_04 Create a public link to share online
_ 09_05 Managing photos synced from Lightroom mobile

10 Troubleshooting
_ 10_01 How to find missing photos
_ 10_02 Lost photos, collections, or edits

11 Conclusion
_ 11_01 Next steps

مدرس: Theresa Jackson - ترزا جکسون

تعداد دوره های آموزشی: 10

ترزا جکسون یک هنرمند گرافیک است که به دیگران آموزش می دهد که چگونه تصاویر حرفه ای و هنری ایجاد کند.
ترزا فارغ التحصیل UCLA با مدرک BFA در سال 1984 است. مدت کوتاهی پس از شروع به کار در هنرهای گرافیکی و صنعت چاپ. او در طول سال های اولیه تصویربرداری دیجیتال در prepress کار می کرد و تخصص خود را در روتوش کردن عکس، ترکیب بندی عکس و همه موارد مربوط به پیش چاپ و چاپ انجام داد.
تجربه کاری او شامل پشتیبانی فنی و آموزش برای یک شرکت نرم افزاری مدیریت رنگ ، مدیریت پروژه و توسعه محصول بوده است. از سال 2005 او به عنوان یک پیمانکار مستقل و هنرمند گرافیک مشغول به کار بوده و تمرکز اصلی او در طراحی چاپی، از جمله چاپ بزرگ و روتوش و ویرایش عکس است.
او قادر به سخنرانی برای مشاغل، آموزش شرکت ها و مشاوره گردش کار، و همچنین آموزش Lightroom، فتوشاپ و آموزش مدیریت فایل ها است. در orchardviewcolor.com در مورد او بیشتر بدانید.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس