%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش AWS: بازیابی فاجعه (با زیرنویس فارسی AI)
AWS: Disaster Recovery
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL6047-2833012
لیندا _ آموزش AWS: بازیابی فاجعه (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ AWS: Disaster Recovery
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
85,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Brien Posey - برایان پوسی
تاریخ انتشار
1399/7/16
2020-10-07
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 59دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
46 ویدیو
حجم فایل‌ها
328 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
5 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 5388
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

بازیابی فاجعه (DR) یکی از مولفه‌های مهم برنامه تداوم کسب و کار هر سازمان است. عدم برنامه ریزی مناسب برای خاموشی‌ها می‌تواند منجر به از دست رفتن زیاد داده‌ها و بهره وری شود. از مدیران IT گرفته تا مدیران سیستم، همه کارکنان باید درک کاملی از برنامه DR سازمان خود داشته باشند. این دوره مزایای ابر عمومی، به ویژه خدمات وب آمازون (AWS)، را در اجرای یک طرح DR بررسی می‌کند. همچنین مفاهیم DR مخصوص AWS را مرور می‌کند و نحوه استفاده از AWS برای ساختن یک محیط DR معتبر برای کسری از زمان و هزینه DR در یک مرکز داده خصوصی را نشان می‌دهد. مربی Brien Posey نحوه تعریف نیازهای بازیابی خاص سازمان شما و پیکربندی سرویس‌هایی مانند Storage Gateway، EC2 snapshots، تصاویر ماشین آمازون (AMI)، سرویس پایگاه داده ارتباطی (RDS) و مسیر 53 را نشان می‌دهد. وی همچنین چهار معماری اصلی را که برای بازیابی فاجعه را بیان میکند و نشان می‌دهد که چطور می‌توان از cold failover, pilot light و warm standby استفاده کرد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
_ | 00_01 وقتی همه چیز در AWS اشتباه پیش می‌رود چگونه می‌توان بهبود یافت
_ | 00_02 آنچه شما باید بدانید

01 بررسی اجمالی بازیابی
_ | 01_01 تفاوت بین تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی فاجعه
_ | 01_02 الزامات بازیابی را تعریف کنید
_ | 01_03 نقش ابر عمومی

02 AWS بعنوان یک بستر پشتیبان
_ | 02_01 چرا باید از AWS به عنوان پشتیبان استفاده کرد 
_ | 02_02 قانون 3-2-1
_ | 02_03 دروازه ذخیره سازی
_ | 02_04 دستیابی به دروازه ذخیره‌سازی AWS
_ | 02_05 پیکربندی دروازه ذخیره‌سازی AWS
_ | 02_06 پیکربندی یک برنامه پشتیبان

03 پشتیبان گیری در AWS
_ | 03_01 ایجاد عکس‌های فوری از ماشین‌های مجازی EC2
_ | 03_02 اعمال یک عکس فوری در یک نمونه EC2
_ | 03_03 حذف یک عکس فوری از یک نمونه EC2
_ | 03_04 ایجاد سیاست چرخه زندگی عکس فوری

04 بازیابی فاجعه
_ | 04_01 معرفی مناطق
_ | 04_02 چهار نوع failover

05 بازیابی بلایای cold
_ | 05_01 مقدمه‌ای برای خرابی cold
_ | 05_02 آماده شدن برای یک خرابی cold
_ | 05_03 تکرار یک ماشین مجازی
_ | 05_04 انجام خرابی cold

06 یک برنامه پایگاه داده بسازید
_ | 06_01 مقدمه‌ای بر محیط نمایش
_ | 06_02 یک VPC با زیرشبکه‌های دولتی و خصوصی ایجاد کنید
_ | 06_03 یک زیر شبکه اضافی ایجاد کنید
_ | 06_04 یک گروه امنیتی VPC برای وب سرور ایجاد کنید
_ | 06_05 یک گروه امنیتی VPC برای پایگاه داده ایجاد کنید
_ | 06_06 یک گروه زیر شبکه پایگاه داده ایجاد کنید
_ | 06_07 یک نمونه پایگاه داده ایجاد کنید
_ | 06_08 یک نمونه EC2 ایجاد کنید
_ | 06_09 یک سرور وب Apache نصب کنید
_ | 06_10 مجوزهای فایل را در وب سرور Apache تنظیم کنید
_ | 06_11 وب سرور را به نمونه پایگاه داده متصل کنید

07 بازیابی Pilot Light
_ | 07_01 مقدمه‌ای برای بازیابی Pilot Light
_ | 07_02 مقدمه‌ای برای خواندن ماکت ها
_ | 07_03 یک ماکت خواندنی ایجاد کنید
_ | 07_04 ماکت خواندنی را تبلیغ کنید

08 بازیابی warm آماده به کار
_ | 08_01 مقدمه‌ای برای خرابی warm و hot
_ | 08_02 انواع سیاست‌های مسیریابی DNS
_ | 08_03 یک نمونه Windows Server ایجاد کنید
_ | 08_04 استفاده از خدمات اطلاعات اینترنتی
_ | 08_05 یک نام دامنه را در سرور وب ترسیم کنید
_ | 08_06 یک بررسی سلامت وب سرور ایجاد کنید
_ | 08_07 یک وب سرور غیرفعال ایجاد کنید
_ | 08_08 ورود به یک سرور وب منفعل
_ | 08_09 تست فرآیند شکست

09 نتیجه گیری
_ | 09_01 مراحل بعدی

00 Introduction
_ 00_01 How to recover when things go wrong on AWS
_ 00_02 What you need to know

01 Disaster Recovery Overview
_ 01_01 The difference between backup and disaster recovery
_ 01_02 Define recovery requirements
_ 01_03 The role of the public cloud

02 AWS as a Backup Platform
_ 02_01 Why use AWS as a backup platform
_ 02_02 The 3-2-1 rule
_ 02_03 The Storage Gateway
_ 02_04 Acquiring the AWS Storage Gateway
_ 02_05 Configuring the AWS Storage Gateway
_ 02_06 Configuring a backup application

03 Backups within AWS
_ 03_01 Creating snapshots of EC2 virtual machines
_ 03_02 Applying a snapshot to an EC2 instance
_ 03_03 Deleting a snapshot of an EC2 instance
_ 03_04 Creating a snapshot lifecycle policy

04 Disaster Recovery
_ 04_01 An introduction to regions
_ 04_02 The four types of failover

05 Cold Disaster Recovery
_ 05_01 An introduction to cold failover
_ 05_02 Preparing for a cold failover
_ 05_03 Replicating a VM
_ 05_04 Performing a cold failover

06 Build a Database Application
_ 06_01 An Introduction to the demo environment
_ 06_02 Create a VPC with public and private subnets
_ 06_03 Create an additional subnet
_ 06_04 Create a VPC security group for the web server
_ 06_05 Create a VPC security group for the database
_ 06_06 Create a database subnet group
_ 06_07 Create a database instance
_ 06_08 Create an EC2 instance
_ 06_09 Install an Apache web server
_ 06_10 Set file permissions on the Apache web server
_ 06_11 Connect the web server to the database instance

07 Pilot Light Recovery
_ 07_01 An introduction to pilot light recovery
_ 07_02 An introduction to read replicas
_ 07_03 Create a read replica
_ 07_04 Promote a read replica

08 Warm Standby Recovery
_ 08_01 An introduction to warm and hot failover
_ 08_02 Types of DNS routing policies
_ 08_03 Create a Windows Server instance
_ 08_04 Deploy Internet Information Services
_ 08_05 Map a domain name to the web server
_ 08_06 Create a web server health check
_ 08_07 Create a passive web server
_ 08_08 Failover to a passive web server
_ 08_09 Testing the failover process

09 Conclusion
_ 09_01 Next steps

مدرس: Brien Posey - برایان پوسی

تعداد دوره های آموزشی: 18

Brien Posey یک مولف و سخنران مستقل است و ۱۵ بار صاحب عنوان Microsoft MVP با بیش از ۲۰ سال سابقه در IT است. Brien قبل از مستقل کار کردن، به عنوان CIO در مراکز بیمارستانی و بهداشتی ملی کار میکرد. او به عنوان مهندس ارشد شبکه برای وزارت دفاع آمریکا در Fort Knox خدمت میکرد و به عنوان مدیر شبکه برای برخی از بزرگترین شرکتهای بیمه ی آمریکا کار کرده است. علاوه بر فعالیت مستمرش در IT، او در حال حاضر در سال سوم آموزش کاندیدای فضانورد-دانشمند تجاری است، که در حال آماده شدن برای ماموریت مطالعه ی ابرهای mesospheric قطبی از فضا است. شما میتوانید از وبسایت شخصی او به آدرس brienposey.com دیدن فرمایید.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس