Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
با تسلط بر ابزارهای موجود در Adobe Camera Raw، موتوری که در قلب همه نرم افزارهای ویرایش عکس Adobe قرار دارد، ابرقدرت های جدید تصویربرداری را کشف کنید. با نحوه تبدیل فایل های RAW به فایل های DNG با وضوح فوق العاده آشنا شوید. نحوه دسترسی به Camera Raw از Photoshop، Lightroom و After Effects را بیاموزید. باز کردن و ویرایش یک تصویر RAW؛ و با نوار ابزار، کنترل های لغزنده، نماها و پانل ها کار کنید. درباره منحنیهای تن، افزودن جزئیات و کار با HSL، کنترلهای مقیاس خاکستری، درجهبندی رنگ، اصلاحات اپتیک و جلوهها بیاموزید. در کالیبراسیون دوربین و تنظیمات از پیش تعیین شده و عکس های فوری که می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند غوطه ور شوید. نحوه استفاده از ابزارهای ضروری و کنترل های پیشرفته را کشف کنید. مدرس Rich Harrington دوره را با تکنیکهای خلاقانه برای ادغام تصاویر و پانوراما، به علاوه نکاتی برای تنظیم گزینههای گردش کار و تبدیل فایلهای خام به فرمتهای دیگر پایان میدهد.
نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویسها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
[FARSI]
01 مقدمه
01-01 آیا می خواهید به Adobe Camera Raw مسلط شوید؟
01-02 آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید
01-03 استفاده از فایل های تمرین
02 درک فایل های خام
02-01 فایل خام چیست و چرا باید پردازش شود؟
02-02 فایل های DNG چیست؟
02-03 تبدیل فایل های خام به DNG با وضوح فوق العاده
03 مقدمه ای بر Adobe Camera Raw
03-01 یک فناوری، راه های زیادی برای دسترسی
03-02 استفاده از Adobe Camera Raw در فتوشاپ
03-03 استفاده از Adobe Camera Raw در Adobe Bridge
03-04 استفاده از Adobe Camera Raw در Lightroom Classic
03-05 استفاده از Adobe Camera Raw در Lightroom
03-06 استفاده از Adobe Camera Raw در افتر افکت
04 کار با فایل های خام
04-01 باز کردن یک فایل خام و نحوه ذخیره ویرایش ها
04-02 کار با نوار ابزار
04-03 کار با کنترل های لغزنده
04-04 استفاده از نماهای قبل و بعد
04-05 سفارشی کردن پانل های ویرایش
04-06 سفارشی کردن نمای فیلم استریپ
04-07 تنظیم تنظیمات اولیه Camera Raw
05 تنظیمات اساسی
05-01 شروع با نمایه خام
05-02 تنظیم تعادل رنگ سفید مناسب
05-03 تنظیم تن
05-04 تنظیم عمق و رنگ
05-05 استفاده از هیستوگرام برای تنظیم تصاویر
06 منحنی های تن
06-01 با استفاده از منحنی های پارامتریک و ابزار تنظیم هدفمند
06-02 استفاده از منحنی های نقطه ای و کانال های رنگی
06-03 ذخیره از پیش تنظیم منحنی ها
07 افزودن جزئیات
07-01 تیز کردن عکس شما
07-02 پاک کردن تصویر با کاهش نویز
07-03 بازبینی کنترلهای بافت و شفافیت
08 کار با کنترل های HSL و Grayscale
08-01 تنظیم رنگ
08-02 تنظیم اشباع
08-03 تنظیم روشنایی
08-04 کار با تصاویر خاکستری
09 کار با درجه بندی رنگ
09-01 درجه بندی رنگ چیست؟
09-02 ایجاد درجه رنگ موثر
10 کار با اصلاحات اپتیک
10-01 استفاده از پروفایل های لنز داخلی
10-02 تصحیح لنز
10-03 حذف انحرافات رنگی
11 کار با افکت ها
11-01 افزودن دانه
11-02 اضافه کردن خطوط سفارشی
11-03 ونیت های جایگزین با برس شعاعی
12 کالیبراسیون دوربین
12-01 نقش تب Camera Calibration
12-02 تنظیم یک کالیبراسیون سفارشی
13 کار با تنظیمات از پیش تنظیم شده و عکس های فوری
13-01 کار با تنظیمات از پیش تعیین شده برتر
13-02 ایجاد تنظیمات از پیش تعیین شده خود
13-03 ایجاد پروفایل های پیشرفته Adobe
13-04 افزودن LUT به نمایه
13-05 اصلاح پروفایل های Adobe
13-06 افزودن عکس های فوری برای ذخیره نسخه های مختلف
14 ابزار ضروری
14-01 برش و صاف کردن
14-02 استفاده از پوشش های برش برای کنترل بیشتر
14-03 رفع مسائل چشم انداز
14-04 تبدیلات هندسی
14-05 از بین بردن لکه ها
15 کنترل پیشرفته
15-01 دستور Enhance Details
15-02 کار با تنظیم عمودی
15-03 شبیه سازی یک منطقه
15-04 انجام تنظیمات محلی
15-05 کار با ماسک های مبتنی بر شی
15-06 کار با برس و شیب
15-07 استفاده از مات های عمقی
16 ادغام تصاویر پانوراما
16-01 ادغام تصاویر پانوراما
16-02 تصحیح اعوجاج در تصاویر پانوراما
16-03 توسعه تصاویر پانوراما، قسمت 1
16-04 توسعه تصاویر پانوراما، قسمت 2
17 ادغام تصاویر HDR
17-01 ادغام تصاویر HDR
17-02 تصحیح شبح در تصاویر HDR
17-03 توسعه تصاویر HDR
18 گزینه گردش کار
18-01 اتصال گزینه های گردش کار به عکس ها
18-02 کار با فایل های خام به عنوان اشیاء هوشمند فتوشاپ
18-03 تبدیل به فایل های DNG
18-04 تبدیل به سایر فرمت های فایل
19 نتیجه گیری
19-01 مراحل بعدی
[ENGLISH]
01 Introduction
01-01 Want to master Adobe Camera Raw?
01-02 What you should know before watching this course
01-03 Using the exercise files
02 Understanding Raw Files
02-01 What is a raw file and why must they be processed?
02-02 What are DNG files?
02-03 Converting raw files to DNG with Super Resolution
03 An Introduction to Adobe Camera Raw
03-01 One technology, many ways to access
03-02 Using Adobe Camera Raw in Photoshop
03-03 Using Adobe Camera Raw in Adobe Bridge
03-04 Using Adobe Camera Raw in Lightroom Classic
03-05 Using Adobe Camera Raw in Lightroom
03-06 Using Adobe Camera Raw in After Effects
04 Working with Raw Files
04-01 Opening a raw file and how edits are stored
04-02 Working with the toolbar
04-03 Working with slider controls
04-04 Using the before and after views
04-05 Customizing the Edit panels
04-06 Customizing the Filmstrip view
04-07 Adjusting essential Camera Raw preferences
05 Basic Adjustments
05-01 Starting with a raw profile
05-02 Setting proper white balance
05-03 Adjusting tone
05-04 Adjusting depth and color
05-05 Using the histogram to adjust images
06 Tone Curves
06-01 Using parametric curves and the targeted adjustment tool
06-02 Using point curves and color channels
06-03 Saving curves presets
07 Adding Detail
07-01 Sharpening your photo
07-02 Cleaning up an image with noise reduction
07-03 Revisiting the texture and clarity controls
08 Working with HSL and Grayscale Controls
08-01 Adjusting hue
08-02 Adjusting saturation
08-03 Adjusting luminance
08-04 Working with grayscale images
09 Working with Color Grading
09-01 What is color grading?
09-02 Creating an effective color grade
10 Working with Optics Corrections
10-01 Using built-in lens profiles
10-02 Refining lens corrections
10-03 Removing chromatic aberrations
11 Working with Effects
11-01 Adding grain
11-02 Adding custom vignettes
11-03 Alternative vignettes with the Radial Brush
12 Camera Calibration
12-01 The role of the Camera Calibration tab
12-02 Setting a custom calibration
13 Working with Presets and Snapshots
13-01 Working with premium presets
13-02 Creating your own presets
13-03 Creating advanced Adobe profiles
13-04 Adding a LUT to a profile
13-05 Refining Adobe profiles
13-06 Adding snapshots to store different versions
14 Essential Tools
14-01 Cropping and straightening
14-02 Using crop overlays for additional control
14-03 Fixing perspective issues
14-04 Geometric transformations
14-05 Removing spots
15 Advanced Controls
15-01 The Enhance Details command
15-02 Working with the Upright adjustment
15-03 Cloning an area
15-04 Making local adjustments
15-05 Working with object-based masks
15-06 Working with brushes and gradients
15-07 Using depth mattes
16 Merging Panoramic Images
16-01 Merging panoramic images
16-02 Correcting distortion in panoramic images
16-03 Developing panoramic images, part 1
16-04 Developing panoramic images, part 2
17 Merging HDR Images
17-01 Merging HDR images
17-02 Correcting ghosting in HDR images
17-03 Developing HDR images
18 Workflow Options
18-01 The Workflow Options connection to photos
18-02 Working with raw files as Photoshop Smart Objects
18-03 Converting to DNG files
18-04 Converting to other file formats
19 Conclusion
19-01 Next steps
ریچارد هرینگتون یک کارشناس ویدئوی دیجیتالی، مربی، سخنران، و نویسنده می باشد. او به عنوان یک کارشناس ویدئوی دیجیتالی و یک کارشناس تجاری حرفه ای تعلیم یافته، ریچ هرینگتون ، هر دو بعد مدیریت و خلاقِ صنعت ارتباطات بصری را درک می کند. وی بنیانگذار کمپانی ارتباطات بصری RHED Pixel در واشنگتن می باشد. او معلم دارای گواهینامه برای Adobe و Apple و یکی از اعضای National Association of Photoshop Professionals Instructor Dream Team می باشد. ریچ یک سخنران محبوب در مبحث ویدئوی دیجیتال است و به عنوان مدیر برنامه برای همایش هایی که میزبانشان National Aassociation of Broadcasters -NBA است، خدمت نموده است. وی همچنین نگارنده ی چندین کتاب در صنعت ویدئو که شامل : "راهنمای یک ویرایشگر در ادوبی پریمیر پرو "، "از سکون تا حرکت" و "فتوشاپ برای ویدئو" می باشد. به منظور کاوش منابع بیشتری برای حرفه ای های رسانه و نیز برای تماشای تعداد زیادی از پادکست های ریچ از RichardHarrington.com دیدن فرمایید.
فارسی لینـدا (FarsiLynda.com) سایتی منحصر بفرد در ایران، با بیش از 9500 دوره آموزشی تخصصی با زیرنویس فارسی و انگلیسی شامل 278/000 ویدیو از بیش از 1900 مدرس تائید شده بین المللی می باشد. سایت فارسی لینـدا در تابستان سال 1396 راه اندازی شد.
+ ما محصولات آموزشی معروفترین کمپانی سازنده آموزشهای ویدیویی در جهان، یعنی لینکدین linkedin.com/learning (Lynda.com سابق) را فارسی سازی کرده و در اختیار شما قرار دادهایم.
+ زیرنویسهای فارسی آموزشها، با جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence به اختصار AI)، ترجمه شده و پس از آن، طی چند مرحله بصورت هوشمند، مورد بازبینی و ویرایش قرار میگیرد.
+ تمامی آموزشهای فارسی لینـدا، با زیرنویس فارسی و انگلیسی و برخی با دوبله فارسی، با کیفیت ویدیوئی عالی (1280x720) ارائه میگردد.