%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش پیشرو از پایه: درس های رهبری الهام گرفته از طبیعت (با زیرنویس فارسی AI)
Leading from the Roots: Nature Inspired Leadership Lessons
کد محصول: FL8425-2488474
لیندا _ آموزش پیشرو از پایه: درس های رهبری الهام گرفته از طبیعت (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Leading from the Roots: Nature Inspired Leadership Lessons
سطح عمـومی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
75,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
genConnectU - جنکانکت
تاریخ انتشار
1401/4/15
2022-07-06
سطح آموزش
عمومی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 12دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
34 ویدیو
حجم فایل‌ها
1320 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
22 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 2731
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

در حالی که تصور شرکت‌ها به‌عنوان «سازمان‌های مکانیکی» رایج است – سازمان‌های موفق اغلب به عنوان یک «ماشین روغن‌کاری شده» توصیف می‌شوند – پذیرش دیدگاهی از شرکت به‌عنوان یک سیستم زنده می‌تواند به رهبران کمک کند تا درک بهتری از نحوه عملکرد سازمان‌شان داشته باشند. در این دوره، دکتر Kathleen Allen، نویسنده کتاب Leading from the Roots: Nature Inspired Leadership Lessons for Today`s World، توضیح می دهد که چگونه سیستم های زنده با اطلاعات و بازخورد تکامل می یابند و چرا استفاده از اشتراک استراتژیک یکسان اطلاعات در سازمان شما می تواند به توسعه سازمان کمک کند. و افرادی که در آنجا کار می کنند. او همچنین ارزش به کارگیری اصل نسل هفتم را مورد بحث قرار می دهد، مفهومی که نسل کنونی را ترغیب می کند که به نفع نسل هفتم در آینده زندگی و کار کند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[FARSI]

01 مقدمه
01-01 مقدمه

02 چرا رهبری با یک طرز فکر سیستمی زندگی، انعطاف پذیری و سرزندگی سازمانی را بهینه می کند
02-01 چگونه سیستم های زنده به ما اطلاع می دهند که رهبری کنیم
02-02 رهبری چند نسلی
02-03 مردم به رفتار با آنها به عنوان یک انسان زنده پاسخ می دهند
02-04 انطباق و نوآوری روش های طبیعی هستند
02-05 عینیت سازی در سازمان ها
02-06 راه حل های خود ساخته

03 سیستم های زنده چگونه رفتار می کنند
03-01 وابستگی متقابل، تنوع، انعطاف پذیری، تغییر مداوم، بازخورد و اطلاعات
03-02 چرا وابستگی متقابل ضروری است

04 سازمان خود را ارزیابی کنید
04-01 چرخه تطبیقی
04-02 PDF مقدمه تمرین
04-03 سیستم ها و رهبری وابسته به یکدیگر
04-04 تفکر سیستمی
04-05 چرا روابط اهمیت دارد و شایستگی رابطه

05 با بازخورد و اطلاعات تکامل پیدا کنید
05-01 ارزیابی شرکت شما
05-02 مقاومت در داخل شرکت
05-03 مشاهده پویایی

06 Living Systems به ما کمک می کند تا سازمان هایمان را تغییر دهیم
06-01 تفکر نسل هفتم

07 سازمان های در جریان
07-01 جریان انرژی یک تشخیص عالی برای سلامت سیستم است
07-02 چرخه های تطبیقی ​​برای ظرفیت بازسازی حیاتی هستند

08 کاوش، حفظ، راه اندازی و انتشار!
08-01 استعاره بالکن - حرکت و الگوهای لکه بینی
08-02 کاوش و حفظ کنید
08-03 راه اندازی و انتشار
08-04 ارزیابی سازمانی

09 فرم و الگوها
09-01 مروری بر فرم ها و الگوها
09-02 از کارمندان خود در مورد اشکال و الگوها بپرسید

10 حلقه بازخورد
10-01 تغییر طرز تفکر و تمرین رهبری
10-02 ارزش بازخورد و اطلاعات
10-03 بازخورد، شفافیت و تغییر الگوها در سازمان
10-04 حلقه های بازخورد بیش از حد را محدود می کنند
10-05 حلقه های بازخورد و کار از خانه
10-06 حلقه های بازخورد و خلاصه تغییر رهبری

11 نتیجه گیری
11-01 کار با سیستم های زنده فرم
11-02 خلاصه ای از تفکر سیستم های زنده

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Introduction

02 Why Leading with a Living System Mindset Optimizes Organizational Resilience and Vitality
02-01 How living systems inform us to lead
02-02 Multigenerational leadership
02-03 People respond to being treated as a living human
02-04 Adaptation and innovation are natural ways of being
02-05 Objectification in organizations
02-06 Self-made solutions

03 How Living Systems Behave
03-01 Interdependence, diversity, resilience, constant change, feedback, and information
03-02 Why interdependence is essential

04 Assess Your Organization
04-01 Adaptive cycle
04-02 PDF exercise introduction
04-03 Interdependent systems and leadership
04-04 System thinking
04-05 Why relationships matter and relationship competency

05 Evolve with Feedback and Information
05-01 Assessment of your company
05-02 Resistance within the company
05-03 Noticing dynamics

06 Living Systems Will Help Us Transform Our Organizations
06-01 Seventh-generational thinking

07 Organizations in the Flow
07-01 Energy flows are a great diagnostic on the health of the system
07-02 Adaptive cycles are critical to regenerative capacity

08 Explore, Sustain, Launch, and Release!
08-01 Balcony metaphor—spotting movement and patterns
08-02 Explore and sustain
08-03 Launch and release
08-04 Organizational assessment

09 Form and Patterns
09-01 Overview of forms and patterns
09-02 Ask your employees about forms and patterns

10 Feedback Loops
10-01 Shifting the way you think about and practice leadership
10-02 The value of feedback and information
10-03 Feedback, transparency, and changing patterns within an organization
10-04 Feedback loops curb excess
10-05 Feedback loops and working from home
10-06 Feedback loops and leadership changing summary

11 Conclusion
11-01 Working with the living systems form
11-02 Overview summary of living systems thinking

مهارت های موجود در این دوره:

بیزنس، بازاریابی، مهارتهای شخصی رهبری

مدرس: genConnectU - جنکانکت

تعداد دوره های آموزشی: 30

genConnectU یک شرکت رسانه‌ای دیجیتال است که مخاطبان را با کارشناسان برتر و محتوای یادگیری مورد نیاز مرتبط می‌سازد.
genconnectU در ماموریتی است که هم شخصی و هم به صورت حرفه‌ای، از طریق ارائه دوره‌های آنلاین الهامبخش در همه چیز از کارآفرینی گرفته تا مراقبه، برای مخاطبانش ، توانایی می آفریند. این شرکت دارای یک شبکه موثر با بیش از ۳۰۰۰ متخصص رده جهانی است که دانش در موضوعاتی را ارایه می‌دهند که بیشترین اهمیت را برای مخاطبان دارد، از جمله شغل، سلامتی، سبک زندگی و روابط. تیم genconnectU دانش آموزان را با این کارشناسان متصل می کند و هر دو در گروه ها و یک به یک برای کمک به مردم، زندگی خود را تقویت می کنند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس