مایکل سولومون یک سخنران، نویسنده و رهبر تفکر بازاریابی و تبلیغات است.
سخنران پر جنب و جوش و محبوب، مایکل ارائه دهنده سخنرانی هایی است که نشان می دهد روند برش در تبلیغات و بازاریابی، نام تجاری، رفتار مصرف کننده و رسانه های اجتماعی ، چگونه است. او گشت و گذار بصری را در ذهن مصرف کنندگان ایجاد می کند و اینکه چه چیزی بر آنها تاثیر می گذارد. مایکل با 500 شرکت فورچون، آژانس های تبلیغاتی برتر و شعبه های دولتی در پنج قاره صحبت کرده است.
فهرست مشتریان مایکل شامل صنایع پیشرو مانند خدمات مالی و بیمه، کالاهای مصرفی و مواد غذایی، طراحی لباس و مد، و همچنین هواپیمایی و فن آوری است. او با گروههای تجاری در سراسر جهان صحبت کرده است و در کره جنوبی، برزیل، پرو، ژاپن، آلمان، مکزیک، بریتانیا و لهستان به آنها راهنمایی داده است. مایکل در مورد دنیای فوق العاده ی مصرف کنندگان عادی، از شرکت های متعددی در زمینه مسائل مربوط به بازاریابی شیوه زندگی و تحقیقات مصرف کنندگان، به منظور تنظیم محصولات و خدمات ارائه شده برای شروع نام تجاری و نتایج فروش قوی تر، توصیه کرده است.
مایکل، به عنوان استاد بازاریابی در دانشگاه سنت جوزف در فیلادلفیا و مشاور صنعت، از تئوری های علمی پیشرفته تر با استراتژی های دنیای واقعی استفاده می کند. او به مدیران کمک می کند تا در فکر مشتریان خود قرار بگیرند تا بتوانند نیازهای عمیق و فوری آنها را پیش بینی و برآورده کنند و خط پایین را بهبود ببخشند.