%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش اعتماد و ایمنی هوش مصنوعی: حرکت در مرز جدید (با زیرنویس فارسی AI)
AI Trust and Safety: Navigating the New Frontier
جدید ( 3 روز قبل)
کد محصول: FL10896-3859075
لیندا _ آموزش اعتماد و ایمنی هوش مصنوعی: حرکت در مرز جدید (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ AI Trust and Safety: Navigating the New Frontier
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
75,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Tiffany Xingyu Wang - تیفانی زینگیو وانگ
تاریخ انتشار
1403/12/21
جدید ( 3 روز قبل)
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 8دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
29 ویدیو
حجم فایل‌ها
245 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
4 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 50
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

در این دوره پیشگام، رهبر تحسین شده اعتماد و ایمنی T&S) Tiffany Xingyu Wang) با چالش مهمی که سازمان ها با آن روبرو هستند مقابله می کند: هدایت نوآوری هوش مصنوعی در حالی که محافظت می شود. با ایجاد پل زدن در مورد هوش مصنوعی اخلاقی، مسئولانه و ایمن، نرده‌های محافظی با تمرکز بر T&S را برای پذیرش هوش مصنوعی سازمانی فراهم می‌کند. در دوران هوش مصنوعی تیفانی با تکیه بر تجربه گسترده، تکنیک های عملی را برای کاهش خطرات هوش مصنوعی به اشتراک می گذارد. در طول مسیر، چارچوب‌های اعتماد هوش مصنوعی، استراتژی‌های ایمنی با طراحی، ارزیابی ریسک، تیم‌سازی قرمز و ملزومات نظارتی را بررسی خواهید کرد. در پایان این دوره، شما برای مقابله با چالش‌های نوظهور آماده خواهید بود تا سازمان شما بتواند هوش مصنوعی را در حالی که محافظت می‌شود، مقیاس‌بندی کند. چه در T&S، مهندسی هوش مصنوعی، سیاست‌گذاری یا مدیریت برند باشید، استراتژی‌هایی برای تعبیه مسئولیت‌پذیری و نظارت در سراسر چرخه عمر هوش مصنوعی به دست خواهید آورد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 ساختمان نگهبان مقاوم برای آینده تولیدی

02 مبانی اعتماد و ایمنی هوش مصنوعی
02-01 زمینه تاریخی: از اعتدال محتوا تا حاکمیت هوش مصنوعی
02-02 چرا اعتماد و ایمنی اهمیت دارد
02-03 اصول اصلی: چارچوب ایمن تر
02-04 ذینفعان و نقش در اعتماد و ایمنی هوش مصنوعی

03 دوره Genai
03-01 اصول Genai
03-02 Genai خطرات و چالش ها
03-03 یادگیری از سیستم عامل های اصلی Genai

04 ارزیابی ریسک ایمنی AI و نقشه برداری
04-01 هدف و مراحل نقشه برداری ریسک
04-02 انگیزه ها: چرا مهاجمان هدف AI را هدف قرار می دهند
04-03 بردارهای سوءاستفاده در طول چرخه عمر AI
04-04 بهره برداری های نوظهور و تاکتیک های نسل بعدی

05 ملزومات نظارتی و حاکمیتی
05-01 چشم انداز نظارتی جهانی
05-02 مدیریت شرکت و سیاست داخلی
05-03 مستندات و گزارش: شفافیت و اعتماد ساختمان

06 ابزار فنی و استراتژی های طراحی
06-01 اهمیت داده های آموزش با کیفیت بالا
06-02 تکنیک های ارزیابی ایمنی و تیم سازی قرمز
06-03 طراحی کاربر محور برای اعتماد و ایمنی
06-04 ادغام AI قابل توضیح و تکنیک های حریم خصوصی

07 نظارت و کاهش مداوم
07-01 نظارت بر زمان واقعی برای سیستم های AI
07-02 در حال توسعه حلقه های بازخورد برای بهبود مداوم
07-03 پاسخ و مدیریت حادثه برای سیستم های هوش مصنوعی

08 چشم انداز استراتژیک
08-01 دستورالعمل های آینده و اتخاذ شرکت
08-02 عامل AI و نظارت
08-03 تمایز از طریق اعتماد
08-04 مقیاس در سراسر شرکت
08-05 رهبری فکر در اعتماد و ایمنی هوش مصنوعی
08-06 پیمایش روندهای نظارتی جهانی

09 نتیجه گیری
09-01 قهرمان اعتماد و ایمنی AI

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Building resilient guardrails for a generative future

02 Foundations of AI Trust and Safety
02-01 Historical context: From content moderation to AI governance
02-02 Why AI trust and safety matters
02-03 Core principles: SAFER framework
02-04 Stakeholders and roles in AI trust and safety

03 The GenAI Era
03-01 GenAI basics
03-02 GenAI risks and challenges
03-03 Learning from major GenAI platforms

04 AI Safety Risk Assessment and Mapping
04-01 Purpose and steps of risk mapping
04-02 Motivations: Why attackers target AI
04-03 Abuse vectors across the AI lifecycle
04-04 Emerging exploits and next-generation tactics

05 Regulatory and Governance Essentials
05-01 Global regulatory landscape
05-02 Corporate governance and internal policy
05-03 Documentation and reporting: Building transparency and trust

06 Technical Tools and Design Strategies
06-01 The importance of high-quality training data
06-02 Techniques for safety evaluations and red teaming
06-03 User-centric design for trust and safety
06-04 Integrating explainable AI and privacy techniques

07 Ongoing Monitoring and Mitigation
07-01 Real-time monitoring for AI systems
07-02 Developing feedback loops for continuous improvement
07-03 Incident response and management for AI systems

08 Strategic Outlook
08-01 Future directions and enterprise adoption
08-02 Agentic AI and oversight
08-03 Differentiating through trust
08-04 Scaling across the enterprise
08-05 Thought leadership in AI trust and safety
08-06 Navigating global regulatory trends

09 Conclusion
09-01 Championing AI trust and safety

 

مدرس: Tiffany Xingyu Wang - تیفانی زینگیو وانگ

تعداد دوره های آموزشی: 2

Tiffany Xingyu Wang راه را در پیشبرد پایداری دیجیتال از طریق فناوری و استانداردهای اخلاقی رهبری می کند.
تیفانی کنسرسیوم Oasis را تأسیس کرد، یک سازمان غیرانتفاعی که اولین استانداردهای جامع ایمنی کاربر را برای Web3.0 راه اندازی کرد. علاوه بر این، او مدیر ارشد استراتژی و بازاریابی در آزمایشگاه اسپکتروم است که نوآوری در فناوری‌های اعتماد و ایمنی را هدایت می‌کند و میلیاردها کاربر را به صورت آنلاین ایمن نگه می‌دارد. او همچنین عضو کمیته ائتلاف جهانی برای ایمنی دیجیتال در مجمع جهانی اقتصاد است. او میزبان تبادل ایمنی برند است، مقصدی برای رهبری فکری در اعتماد و ایمنی. کارهای او در زمینه اعتماد و امنیت دیجیتال در مجله تایم، فوربس، هاروارد بیزینس ریویو، بررسی فناوری MIT، پروتکل، VentureBeat، Digiday و غیره ظاهر شده است.
تیفانی یک سرمایه گذار و مشاور در فناوری های بلاک چین و محاسبات کوانتومی است. او شریک سرمایه گذاری در Tribe Capital است و دارای دو اختراع USPTO در برنامه های یادگیری ماشین در بازاریابی است.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس