
Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

QuickBooks به گونهای طراحی شده است که اداره کردن یک تجارت راحت باشد، بنابراین میتوانید روی کارهایی که میکنید بهتر انجام دهید. در این دوره مقدماتی یاد بگیرید که چگونه QuickBooks فایل شرکت خود را ایجاد کرده و آنرا سریعاً راه اندازی کنید. این کار با اضافه کردن اطلاعات بانکی، کارتهای اعتباری و دادههای تاریخی شما به نمودار حسابها شروع میشود. همچنین میتوانید نحوه تنظیم مشتریان، فروشندگان، کارمندان و وسایل موجودی خود را بیاموزید. مربی Jess Stratton سپس شما را از طریق عملیات روزانه که فعالیت شما را حفظ میکند، پیش میبرد: ایجاد تخمین، سفارشات خرید، فاکتورها و رسیدهای فروش. پردازش پرداخت؛ ضبط سپرده؛ و چکهای چاپی. بعلاوه یاد بگیرید که چگونه گزارشها را اجرا کنید. اطلاعات مربوط به شغل خود را پیدا کنید؛ و با آماده سازیهای پایان سال، کتابها را ببندید.







نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه 
___| 00_01 تجارت خود را با QuickBooks انجام دهید 
___| 00_02 سیستم ورود دوگانه حسابداری 
___| 00_03 نحوه استفاده از فایلهای نمونه و ورزش 
01 QuickBooks را جستجو کنید 
___| 01_01 گشت و گذار در رابط 
___| 01_02 در داخل هر مرکز حرکت کنید 
02 با پروندههای شرکت کار کنید 
___| 02_01 یک پرونده شرکت موجود را باز و بسته کنید 
___| 02_02 یک پرونده جدید شرکت تنظیم کنید 
___| 02_03 تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی پرونده شرکت 
03 راه اندازی فروشگاه 
___| 03_01 با نمودار حساب کار کنید 
___| 03_02 حسابهای بانکی و کارتهای اعتباری را اضافه کنید 
___| 03_03 از شماره حساب استفاده کنید 
___| 03_04 موارد سرویس یا موجودی را اضافه کنید 
___| 03_05 مالیات فروش را تنظیم کنید 
___| 03_06 وسایل نقلیه را اضافه کنید 
___| 03_07 از مدیر دارایی ثابت استفاده کنید 
___| 03_08 اطلاعات شرکت را ویرایش کنید 
04 افزودن مشتری 
___| 04_01 نمایه مشتری را تنظیم کنید 
___| 04_02 ایجاد و ویرایش مشتریان 
___| 04_03 مشتریان را از برنامه دیگری وارد کنید 
___| 04_04 کار با سرب 
05 با فروشندگان کار کنید 
___| 05_01 نمایه فروشنده را تنظیم کنید 
___| 05_02 فروشندگان را ایجاد و ویرایش کنید 
06 اضافه کردن کارمندان 
___| 06_01 کارمندان را ایجاد و ویرایش کنید 
___| 06_02 تکرار فروش را ایجاد و ویرایش کنید 
07 عملیات روزانه را مدیریت کنید 
___| 07_01 تخمینها را ایجاد کنید 
___| 07_02 سفارشات خرید را برای فروشندگان ایجاد کنید 
___| 07_03 صورتحساب فروشنده را وارد کنید 
___| 07_04 مشتریان فاکتور 
___| 07_05 پیشرفت فاکتور مشتریان 
___| 07_06 زمان و مسافت پیموده شده علیه شغلها را وارد کنید 
___| 07_07 دریافت و پرداخت رسید را دریافت کنید 
___| 07_08 رسید فروش را برای فروش نقدی ایجاد کنید 
___| 07_09 یادآوری فاکتورهای معوق را مشاهده کنید 
___| 07_10 اظهارات را به مشتریان ارسال کنید 
___| 07_11 هزینه کارت اعتباری را وارد کنید 
___| 07_12 ثبت سپرده 
___| 07_13 قبض فروشنده را پرداخت کنید 
___| 07_14 چک را چک کنید 
___| 07_15 کار با شغل 
08 رسیدگی به موارد خاص 
___| 08_01 مراقب بازپرداخت باشید 
___| 08_02 اعتبار مشتری را اداره کنید 
___| 08_03 فاکتورها و سایر موارد خط را باطل کنید 
___| 08_04 دادههای ناسازگار را برطرف کنید 
___| 08_05 با ثبتهای چک به صورت دستی کار کنید 
___| 08_06 تخفیف 
___| 08_07 مشتریان گروه را برای دستهای از فاکتورها گروهبندی کنید 
___| 08_08 موارد را غیرفعال کنید و علامت گذاری کنید 
___| 08_09 شارژ عبارات را وارد کنید 
___| 08_10 هزینههای مالی را ارزیابی کنید 
___| 08_11 معاملات را حفظ کنید 
___| 08_12 حسابهای بانکی را آشتی دهید 
09 دستمزد سرپرست 
___| 09_01 حقوق و دستمزد را روشن کنید 
___| 09_02 موارد حقوق و دستمزد را تنظیم کنید 
___| 09_03 کارمندان را برای دریافت حقوق و دستمزد تنظیم کنید 
___| 09_04 به کارمندان پرداخت کنید 
10 مدیریت بانکی آنلاین 
___| 10_01 حسابهای بانکی آنلاین را تنظیم کنید 
___| 10_02 معاملات آنلاین را آشتی دهید 
11 QuickBooks را با دیگران به اشتراک بگذارید 
___| 11_01 حالت چند کاربر را فعال کنید 
___| 11_02 حسابهای کاربری را اضافه و ویرایش کنید 
___| 11_03 QuickBooks را به روز نگه دارید 
___| 11_04 محافظت از کارت اعتباری را فعال کنید 
12 اطلاعات را سریع بیابید 
___| 12_01 از Snapshot، Insights و Bill Tracker استفاده کنید 
___| 12_02 جستجوی داده ها 
___| 12_03 لیستهای فیلتر 
___| 12_04 معاملات و مشتریان را طبق کلاس پیگیری کنید 
13 گزارش را اجرا کنید 
___| 13_01 معرفی گزارش ها 
___| 13_02 مرور دادهها و سفارشی کردن دادههای گزارش 
___| 13_03 گزارش را فیلتر کنید 
___| 13_04 حفظ، صادرات و چاپ یک گزارش 
14 مقدمات پایان سال را مدیریت کنید 
___| 14_01 1099 فرم تنظیم کنید 
___| 14_02 کتابها را ببندید 
15 QuickBook را سفارشی کنید 
___| 15_01 فاکتورها و فرمها را سفارشی کنید 
___| 15_02 تنظیمات برگزیده QuickBooks را تنظیم کنید 
16 نتیجه گیری 
___| 16_01 حسابداری بیشتری انجام دهید 
00 Introduction 
___| 00_01 Run your business with QuickBooks 
___| 00_02 The double-entry system of accounting 
___| 00_03 How to use the sample and exercise files 
01 Navigate QuickBooks 
___| 01_01 A tour of the interface 
___| 01_02 Navigate inside each center 
02 Work with Company Files 
___| 02_01 Open and close an existing company file 
___| 02_02 Set up a new company file 
___| 02_03 Back up and restore a company file 
03 Set Up Shop 
___| 03_01 Work with the chart of accounts 
___| 03_02 Add bank accounts and credit cards 
___| 03_03 Use account numbers 
___| 03_04 Add service or inventory items 
___| 03_05 Set up sales tax 
___| 03_06 Add vehicles 
___| 03_07 Use the Fixed Asset Manager 
___| 03_08 Edit company information 
04 Add Customers 
___| 04_01 Set up the customer profile 
___| 04_02 Create and edit customers 
___| 04_03 Import customers from another program 
___| 04_04 Work with leads 
05 Work with Vendors 
___| 05_01 Set up the vendor profile 
___| 05_02 Create and edit vendors 
06 Add Employees 
___| 06_01 Create and edit employees 
___| 06_02 Create and edit sales reps 
07 Manage Day-to-Day Operations 
___| 07_01 Create estimates 
___| 07_02 Create purchase orders for vendors 
___| 07_03 Enter vendor bills 
___| 07_04 Invoice customers 
___| 07_05 Progress invoice customers 
___| 07_06 Enter time and mileage against jobs 
___| 07_07 Receive payments and print receipts 
___| 07_08 Create sales receipts for cash sales 
___| 07_09 View reminders for overdue invoices 
___| 07_10 Send statements to customers 
___| 07_11 Enter credit card charges 
___| 07_12 Record deposits 
___| 07_13 Pay vendor bills 
___| 07_14 Print checks 
___| 07_15 Work with jobs 
08 Handle Special Cases 
___| 08_01 Take care of refunds 
___| 08_02 Handle customer credits 
___| 08_03 Void invoices and other line items 
___| 08_04 Fix mismatched data 
___| 08_05 Work with check registers manually 
___| 08_06 Discounts 
___| 08_07 Group customers to batch invoices 
___| 08_08 Delete and mark items inactive 
___| 08_09 Enter statement charges 
___| 08_10 Assess finance charges 
___| 08_11 Memorize transactions 
___| 08_12 Reconcile bank accounts 
09 Administer Payroll 
___| 09_01 Turn on payroll 
___| 09_02 Set up payroll items 
___| 09_03 Set up employees for payroll 
___| 09_04 Pay employees 
10 Manage Online Banking 
___| 10_01 Set up accounts for online banking 
___| 10_02 Reconcile online transactions 
11 Share QuickBooks with Others 
___| 11_01 Enable multiuser mode 
___| 11_02 Add and edit user accounts 
___| 11_03 Keep QuickBooks up to date 
___| 11_04 Enable credit card protection 
12 Find Information Quickly 
___| 12_01 Use Snapshot, Insights, and Bill Tracker 
___| 12_02 Search for data 
___| 12_03 Filter lists 
___| 12_04 Track transactions and customers by class 
13 Run Reports 
___| 13_01 Introduction to reports 
___| 13_02 Navigate and customize report data 
___| 13_03 Filter a report 
___| 13_04 Memorize, export, and print a report 
14 Manage Year-End Preparations 
___| 14_01 Set up 1099 forms 
___| 14_02 Close the books 
15 Customize QuickBooks 
___| 15_01 Customize invoices and forms 
___| 15_02 Set QuickBooks preferences 
16 Conclusion 
___| 16_01 Do more accounting
جس استراتن یک کارمند نویسنده و مشاور متخصص تکنولوژی در تولید نرم افزار و تکنولوژی موبایل است. جس استراتن، بیش از 10 سال را به گرداندن کسب و کار مشاوره تکنولوژی خودش، ساخت و نگه داری پایگاه داده برای شرکت ها و کسب و کار های کوچک و متوسط، ساخت وبسایت، نصب شبکه و رهبری تیم ها، کارمندان، و افراد کرده است تا برای تولید بیشتر از آخرین فن آوری های desktop و موبایل استفاده کنند. هم اکنون، جس علاوه بر اینکه یک ارائه دهنده برجسته کنفرانس های Lotus Note و نویسنده مشارکتی برای چندین صنعت چاپ و مجله ها، کتب درسی، پادکست ها، وب کست ها و سایر سایت های محبوب از جمله: Lifehacker.com است، یک نویسنده تمام وقت در Lynda.com نیز می باشد. جس را می توانید از طریق وب سایت او www.solacelearning.com ودنبال کردن در تویتر به آدرس@NerdGirlJess پیدا کنید.