Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
آزمون (Certified Information Systems Security Professional (CISSP استاندارد طلایی در صدور گواهینامه امنیت IT است. برای دامنه سه آزمون - معماری و مهندسی امنیت - در این قسمت از CISSP Cert Prep آماده شوید. مهندسی امنیت اطمینان میدهد که سیستمها برای مقابله با انواع خطرات و اختلالات، از هکرها و تخریب پایگاه داده گرفته تا قطعی برق طراحی شدهاند. در این دوره، کارشناس امنیت Mike Chapple همه مواردی را که باید بدانید تا تعادل نیازهای تجاری و خطرات امنیتی را متعادل کرده و سیستمهای ایمنتری طراحی کنید را پوشش میدهد. وی پردازش ابری و همچنین سختافزار و امنیت وب را پوشش میدهد. آسیب پذیری سرور؛ امنیت دستگاه هوشمند؛ و امنیت فیزیکی، مانند طراحی سایت و نظارت بر آن. بعلاوه، یک رمزنگاری عمیق کنید، یکی از قدرتمندترین ابزاری که متخصصان فناوری اطلاعات میتوانند از آن برای امنیت دادهها و حسابها استفاده کنند.
کتابهای مطالعه همراه را در سایت آمادگی آزمون Sybex پیدا کنید و مجموعه کامل دانش CISSP را در https://www.isc2.org/cissp-domains/default.aspx مرور کنید. همچنین میتوانید به گروه تحصیل رایگان مایک در certmike.com بپیوندید.
نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویسها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه
_ | 00_01 مهندسی امنیت
_ | 00_02 آنچه شما باید بدانید
_ | 00_03 منابع را مطالعه کنید
01 طراحی امن
_ | 01_01 اصول طراحی ایمن
_ | 01_02 مدلهای امنیتی
_ | 01_03 مدلهای ارزیابی امنیتی
_ | 01_04 تفکیک وظایف
_ | 01_05 انتخاب کنترلهای امنیتی
_ | 01_06 حریم شخصی توسط طراحی
_ | 01_07 پیش فرضهای امنیتی را امن کنید
02 مجازیسازی و رایانش ابری
_ | 02_01 ابر چیست؟
_ | 02_02 نقشهای رایانش ابری
_ | 02_03 درایورهای رایانش ابری
_ | 02_04 محاسبات چندگانه
_ | 02_05 مجازی سازی
_ | 02_06 مجازیسازی دسک تاپ و برنامه
_ | 02_07 منابع محاسبات ابری
_ | 02_08 کانتینر سازی
_ | 02_09 فعالیتهای ابر و معماری مرجع ابر
_ | 02_10 مدلهای استقرار ابر
_ | 02_11 دسته خدمات ابر
_ | 02_12 محاسبه لبه و مه
03 امنیت سخت افزار
_ | 03_01 محافظت از حافظه
_ | 03_02 رمزگذاری سخت افزار
_ | 03_03 امنیت سختافزار و سیستم عامل
04 مشکلات امنیتی سرور
_ | 04_01 امنیت سرور و پایگاه داده
_ | 04_02 پایگاههای داده NoSQL
_ | 04_03 محاسبات توزیع شده و با کارایی بالا
05 مشکلات امنیت وب
_ | 05_01 ده برتر OWASP
_ | 05_02 پیشگیری از تزریق SQL
_ | 05_03 جلوگیری از برنامه نویسی بین سایت
_ | 05_04 درخواست پیشگیری از جعل از طریق سایت
_ | 05_05 دفاع در برابر عبور از دایرکتوری
_ | 05_06 حملات سرریز
_ | 05_07 هواپیماربایی جلسه
_ | 05_08 افزایش امتیاز
06 سیستمهای تعبیه شده امنیت
_ | 06_01 سیستمهای کنترل صنعتی
_ | 06_02 اینترنت اشیا
_ | 06_03 ایمنسازی دستگاههای هوشمند
_ | 06_04 شبکه ایمن برای دستگاههای هوشمند
_ | 06_05 سیستمهای جاسازی شده
_ | 06_06 ارتباطات برای دستگاههای جاسازی شده
07 رمزگذاری
_ | 07_01 درک رمزگذاری
_ | 07_02 رمزنگاری متقارن و نامتقارن
_ | 07_03 اهداف رمزنگاری
_ | 07_04 رمزها و رمزها
_ | 07_05 ریاضی رمزنگاری
_ | 07_06 انتخاب الگوریتمهای رمزگذاری
_ | 07_07 الگوریتم رمزگذاری کامل
_ | 07_08 چرخه زندگی رمزنگاری
08 رمزنگاری متقارن
_ | 08_01 استاندارد رمزگذاری داده ها
_ | 08_02 3DES
_ | 08_03 AES، Blowfish و Twofish
_ | 08_04 RC4
_ | 08_05 حالتهای رمزگذاری
_ | 08_06 استگنوگرافی
09 رمزنگاری نامتقارن
_ | 09_01 ریوست، شامیر، عادلمان (RSA)
_ | 09_02 PGP و GnuPG
_ | 09_03 رمزنگاری منحنی بیضوی و رمزنگاری کوانتومی
10 مدیریت کلیدی
_ | 10_01 تعویض کلید
_ | 10_02 دیفی هلمن
_ | 10_03 سپرده کلید
_ | 10_04 کشش کلید
_ | 10_05 ماژولهای امنیتی سخت افزار
11 زیرساخت کلید عمومی
_ | 11_01 مدلهای اعتماد
_ | 11_02 PKI و گواهینامههای دیجیتال
_ | 11_03 توابع هش
_ | 11_04 امضاهای دیجیتال
_ | 11_05 استاندارد امضای دیجیتال
_ | 11_06 یک گواهینامه دیجیتال ایجاد کنید
_ | 11_07 گواهی دیجیتال را لغو کنید
_ | 11_08 منگنه گواهی
_ | 11_09 مقامات گواهی
_ | 11_10 افراد دارای گواهینامه
_ | 11_11 انواع گواهی
_ | 11_12 قالبهای گواهی
12 حمله رمزنگاری
_ | 12_01 حملات نیرویبی رحم
_ | 12_02 حملات دانش بنیان
_ | 12_03 حملات استراق سمع
_ | 12_04 حملات پیاده سازی
_ | 12_05 محدودیتهای الگوریتمهای رمزگذاری
_ | 12_06 Ransomware
13 امنیت جسمی
_ | 13_01 طراحی سایت و امکانات
_ | 13_02 کنترلهای محیطی مرکز داده
_ | 13_03 مرکز داده حفاظت از محیط زیست
_ | 13_04 کنترل قدرت
_ | 13_05 کنترل دسترسی فیزیکی
_ | 13_06 مدیریت بازدید کننده
_ | 13_07 پرسنل امنیت جسمی
14 مدل تهدید
_ | 14_01 هوش تهدید
_ | 14_02 مدیریت شاخصهای تهدید
_ | 14_03 اشتراک اطلاعات
_ | 14_04 تحقیقات تهدید
_ | 14_05 شناسایی تهدیدها
_ | 14_06 خودکارسازی اطلاعات تهدید
_ | 14_07 شکار تهدید
15 معماری امنیت نرم افزار
_ | 15_01 صابون و بقیه
_ | 15_02 SOA و میکروسرویسها
16 نتیجه گیری
_ | 16_01 ادامه آماده سازی
00 Introduction
_ 00_01 Security engineering
_ 00_02 What you need to know
_ 00_03 Study resources
01 Secure Design
_ 01_01 Secure design principles
_ 01_02 Security models
_ 01_03 Security evaluation models
_ 01_04 Separation of duties
_ 01_05 Selecting security controls
_ 01_06 Privacy by design
_ 01_07 Secure defaults
02 Virtualization and Cloud Computing
_ 02_01 What is the cloud
_ 02_02 Cloud computing roles
_ 02_03 Drivers for cloud computing
_ 02_04 Multitenant computing
_ 02_05 Virtualization
_ 02_06 Desktop and application virtualization
_ 02_07 Cloud compute resources
_ 02_08 Containerization
_ 02_09 Cloud activities and the Cloud Reference Architecture
_ 02_10 Cloud deployment models
_ 02_11 Cloud service categories
_ 02_12 Edge and fog computing
03 Hardware Security
_ 03_01 Memory protection
_ 03_02 Hardware encryption
_ 03_03 Hardware and firmware security
04 Server Security Issues
_ 04_01 Server and database security
_ 04_02 NoSQL databases
_ 04_03 Distributed and high performance computing
05 Web Security Issues
_ 05_01 OWASP Top Ten
_ 05_02 SQL injection prevention
_ 05_03 Cross-site scripting prevention
_ 05_04 Cross-site request forgery prevention
_ 05_05 Defending against direcotry traversal
_ 05_06 Overflow attacks
_ 05_07 Session hijacking
_ 05_08 Privilege escalation
06 Embedded Systems Security
_ 06_01 Industrial control systems
_ 06_02 Internet of Things
_ 06_03 Securing smart devices
_ 06_04 Secure networking for smart devices
_ 06_05 Embedded systems
_ 06_06 Communications for embedded devices
07 Encryption
_ 07_01 Understanding encryption
_ 07_02 Symmetric and asymmetric cryptography
_ 07_03 Goals of cryptography
_ 07_04 Codes and ciphers
_ 07_05 Cryptographic math
_ 07_06 Choosing encryption algorithms
_ 07_07 The perfect encryption algorithm
_ 07_08 The cryptographic lifecycle
08 Symmetric Cryptography
_ 08_01 Data Encryption Standard
_ 08_02 3DES
_ 08_03 AES, Blowfish, and Twofish
_ 08_04 RC4
_ 08_05 Cipher modes
_ 08_06 Steganography
09 Asymmetric Cryptography
_ 09_01 Rivest, Shamir, Adelman (RSA)
_ 09_02 PGP and GnuPG
_ 09_03 Elliptic-curve and quantum cryptography
10 Key Management
_ 10_01 Key exchange
_ 10_02 Diffie-Hellman
_ 10_03 Key escrow
_ 10_04 Key stretching
_ 10_05 Hardware security modules
11 Public Key Infrastructure
_ 11_01 Trust models
_ 11_02 PKI and digital certificates
_ 11_03 Hash functions
_ 11_04 Digital signatures
_ 11_05 Digital signature standard
_ 11_06 Create a digital certificate
_ 11_07 Revoke a digital certificate
_ 11_08 Certificate stapling
_ 11_09 Certificate authorities
_ 11_10 Certificate subjects
_ 11_11 Certificate types
_ 11_12 Certificate formats
12 Cryptanalytic Attacks
_ 12_01 Brute force attacks
_ 12_02 Knowledge-based attacks
_ 12_03 Eavesdropping attacks
_ 12_04 Implementation attacks
_ 12_05 Limitations of encryption algorithms
_ 12_06 Ransomware
13 Physical Security
_ 13_01 Site and facility design
_ 13_02 Data center environmental controls
_ 13_03 Data center environmental protection
_ 13_04 Power control
_ 13_05 Physical access control
_ 13_06 Visitor management
_ 13_07 Physical security personnel
14 Threat Modeling
_ 14_01 Threat intelligence
_ 14_02 Managing threat indicators
_ 14_03 Intelligence sharing
_ 14_04 Threat research
_ 14_05 Identifying threats
_ 14_06 Automating threat intelligence
_ 14_07 Threat hunting
15 Software Security Architecture
_ 15_01 SOAP and REST
_ 15_02 SOA and microservices
16 Conclusion
_ 16_01 Continuing your preparation
مایک چپل، سرپرست ارشد بخش ارائه ی خدمات IT در دانشگاه Notre Dame می باشد. در این جایگاه، وی بر امنیت اطلاعات ، معماری IT ، مدیریت پروژه، برنامه ریزی استراتژیک و انطباق وظایف برای Office of Information Technologies نظارت می کند. مایک همچنین به عنوان یک استادیار در دپارتمان Computer Applications دانشگاه ، جایی که وی به تدریس یک دوره ی کارشناسی با موضوع امنیت اطلاعات میپردازد، خدمت می کند. مایک پیش از این به عنوان مشاور ارشد برای معاون رئیس اجرایی در Notre Dame به مدت دو سال خدمت نموده است. پیش از آن، وی مدیر برنامه بخش برنامه نویسی Information Security دانشگاه و یک مشاور در Notre Dame Alumni Association با عنوان "ابتکارات سرگرم کننده فارغ التحصیلان" بود. پیش از بازگشت به Notre Dame مایک به عنوان معاون اجرایی رئیس و افسر ارشد اطلاعات در Brand Institute ، یک شرکت مشاوره مستقر در میامی ، مشغول به خدمت بوده است. مایک همچنین به مدت چهار سال در گروه پژوهشی امنیت اطلاعات در National Security Agency اشتغال ورزیده است و به عنوان یک افسر اطلاعات وظیفه ی فعال در U.S. Air Force مشغول به خدمت رسانی بوده است. وی یک ویرایشگر فنی برای مجله Information Security می باشد و بیش از دوازده کتاب که شامل CISSP: Certified Information System Security Professional Study Guide (که اکنون در چاپ ششم قرار دارد) و CompTIA Security+ Training Kit میباشند، به رشته ی تحریر در آورده است. مایک مدارک لیسانس و دکترای خویش را از Notre Dame در رشته ی علوم کامپیوتر و مهندسی ، کسب نموده است. وی همپنین یک مدرک فوق لیسانس در رشته ی علوم کامپیوتر از University of Idaho و یک MBA از Auburn University اخذ نموده است.
فارسی لینـدا (FarsiLynda.com) سایتی منحصر بفرد در ایران، با بیش از 9500 دوره آموزشی تخصصی با زیرنویس فارسی و انگلیسی شامل 278/000 ویدیو از بیش از 1900 مدرس تائید شده بین المللی می باشد. سایت فارسی لینـدا در تابستان سال 1396 راه اندازی شد.
+ ما محصولات آموزشی معروفترین کمپانی سازنده آموزشهای ویدیویی در جهان، یعنی لینکدین linkedin.com/learning (Lynda.com سابق) را فارسی سازی کرده و در اختیار شما قرار دادهایم.
+ زیرنویسهای فارسی آموزشها، با جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence به اختصار AI)، ترجمه شده و پس از آن، طی چند مرحله بصورت هوشمند، مورد بازبینی و ویرایش قرار میگیرد.
+ تمامی آموزشهای فارسی لینـدا، با زیرنویس فارسی و انگلیسی و برخی با دوبله فارسی، با کیفیت ویدیوئی عالی (1280x720) ارائه میگردد.