%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش کسب گواهینامه مهندس تجزیه و تحلیل مایکروسافت فابریک (DP-600) (با زیرنویس فارسی AI)
Microsoft Fabric Analytics Engineer Associate (DP-600) Cert Prep by Microsoft Press
جدید ( 2 روز قبل)
کد محصول: FL11675-4240064
لیندا _ آموزش کسب گواهینامه مهندس تجزیه و تحلیل مایکروسافت فابریک (DP-600) (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Microsoft Fabric Analytics Engineer Associate (DP-600) Cert Prep by Microsoft Press
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
192,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Microsoft Press - مایکروسافت پرس
تاریخ انتشار
1404/8/13
جدید ( 2 روز قبل)
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
7ساعت و 32دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
44 ویدیو
حجم فایل‌ها
771 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
13 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 14
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

آیا به‌دنبال دریافت گواهینامه به‌عنوان همکار مهندس مایکروسافت Fabric Analytics هستید؟ به عنوان کاندیدای آزمون رسمی DP-600، از قبل باید تخصص موضوعی در طراحی، ایجاد و مدیریت دارایی های تحلیلی، مانند مدل های معنایی، انبارهای داده، یا دریاچه ها داشته باشید. به مدرس آکریتی لال در این دوره از مایکروسافت پرس بپیوندید تا شایستگی های اصلی تحت پوشش امتحان را تشریح کند. نحوه تهیه و غنی سازی داده ها برای تجزیه و تحلیل، ایمن سازی و نگهداری دارایی های تجزیه و تحلیل، و پیاده سازی و مدیریت مدل های معنایی را بیاموزید. در طول مسیر، نکاتی را در مورد همکاری نزدیک با ذینفعان برای نیازهای تجاری و مشارکت با معماران، تحلیلگران، مهندسان و مدیران دریافت کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 مقدمه ای بر تجزیه و تحلیل داده ها و مایکروسافت فابریک
01-02 مقدمه ای بر اجزای فابریک مایکروسافت
01-03 Lakehouse ها، انبارهای داده، نوت بوک ها، جریان های داده و موارد دیگر
01-04 وظایف مدیر Fabric، مرکز مدیریت و مدیریت دسترسی کاربر
01-05 Lab: مجوز فابریک مایکروسافت را فعال کنید

02 انبار داده و مبانی SQL
02-01 پایگاه داده های رابطه ای و اصول SQL را درک کنید
02-02 Lab: دستورات SQL برای درک پایگاه داده های رابطه ای
02-03 طراحی و پیاده سازی انبارهای داده در مایکروسافت فابریک
02-04 داده های ETL به انبار داده مایکروسافت فابریک
02-05 داده ها را با استفاده از خط لوله داده، Dataflow Gen2 و T-SQL بارگیری کنید
02-06 نظارت و مدیریت انبارهای داده
02-07 آزمایشگاه: یک انبار داده ایجاد کنید و داده ها را در آن بارگیری و وارد کنید

03 بلع و آماده سازی داده ها
03-01 جذب داده با استفاده از Dataflow Gen2 و خط لوله داده
03-02 خطوط لوله داده را برای انتقال کارآمد داده ایجاد و مدیریت کنید
03-03 از Dataflow Gen2 برای آماده سازی و تبدیل داده ها استفاده کنید
03-04 بهترین شیوه ها برای جذب و آماده سازی داده ها
03-05 آزمایشگاه: داده ها را با استفاده از Dataflow Gen2 و خط لوله داده آماده کنید

04 Lakehouses، Semi-Structured Data و PySpark
04-01 مقدمه ای بر معماری خانه دریاچه در مایکروسافت فابریک
04-02 ذخیره و مدیریت داده های نیمه ساختار یافته در خانه های دریاچه
04-03 برای مدیریت کارآمد داده ها با جداول دلتا لیک کار کنید
04-04 از PySpark برای تبدیل و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنید
04-05 آزمایشگاه: داده ها را با استفاده از PySpark آماده کنید

05 معماری مدالیون در مایکروسافت فابریک
05-01 مفهوم معماری مدالیون را درک کنید
05-02 طراحی و پیاده سازی معماری مدالیون برای مدیریت داده ها
05-03 دریاچه های داده، انبارهای داده و دریاچه ها را سازماندهی کنید
05-04 بهترین شیوه ها برای معماری داده های مقیاس پذیر و کارآمد
05-05 آزمایشگاه: برای درک بهتر معماری مدالیون دست به کار شوید

06 کاوش و تجزیه و تحلیل داده ها
06-01 داده ها را در Microsoft Fabric کاوش و تجزیه و تحلیل کنید
06-02 از Power BI برای کاوش و تجسم داده ها استفاده کنید
06-03 انجام تجزیه و تحلیل توصیفی و تشخیصی بر روی مجموعه داده ها
06-04 بینش ها را استخراج کنید و تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید

07 Power BI و تجسم داده ها
07-01 مقدمه ای بر Power BI و نقش آن در تجسم داده ها
07-02 گزارش ها و داشبوردهای تعاملی ایجاد کنید
07-03 از Power BI برای کاوش و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنید
07-04 بهترین شیوه ها برای تجسم موثر داده ها
07-05 Lab: گزارش های تعاملی ایجاد کنید و در سرویس Power BI منتشر کنید

08 طراحی و ساخت مدل های معنایی
08-01 اهمیت مدل سازی معنایی در تجزیه و تحلیل داده ها
08-02 طراحی مدل های جدولی برای تحلیل معنایی در Power BI
08-03 روابط و محاسبات را با استفاده از DAX پیاده سازی کنید
08-04 مدل های معنایی را برای عملکرد و مقیاس پذیری بهینه کنید
08-05 تنظیمات امنیتی را در مایکروسافت فابریک اجرا کنید
08-06 آزمایشگاه: برچسب‌های حساسیت را در مدل‌های معنایی و خانه‌های دریاچه مدیریت کنید
08-07 آزمایشگاه: DAX Studio و Tabular Editor 2

09 نتیجه گیری
09-01 خلاصه

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Introduction to data analysis and Microsoft Fabric
01-02 Introduction to Microsoft Fabric components
01-03 Lakehouses, data warehouses, notebooks, dataflows, and more
01-04 Fabric admin tasks, admin center, and managing user access
01-05 Lab: Enable a Microsoft Fabric license

02 Data Warehousing and SQL Fundamentals
02-01 Understand relational databases and SQL fundamentals
02-02 Lab: SQL commands to understand relational databases
02-03 Design and implement data warehouses in Microsoft Fabric
02-04 ETL data into the Microsoft Fabric data warehouse
02-05 Load data using data pipeline, Dataflow Gen2, and T-SQL
02-06 Monitoring and managing data warehouses
02-07 Lab: Create a data warehouse and load and ingest data into it

03 Data Ingestion and Preparation
03-01 Data ingestion using Dataflow Gen2 and data pipeline
03-02 Create and manage data pipelines for efficient data movement
03-03 Use Dataflow Gen2 for data preparation and transformation
03-04 Best practices for data ingestion and preparation
03-05 Lab: Prepare the data using Dataflow Gen2 and data pipeline

04 Lakehouses, Semi-Structured Data, and PySpark
04-01 Introduction to lakehouse architecture in Microsoft Fabric
04-02 Store and manage semi-structured data in lakehouses
04-03 Work with Delta Lake tables for efficient data management
04-04 Use PySpark for data transformation and analysis
04-05 Lab: Prepare the data using PySpark

05 Medallion Architecture in Microsoft Fabric
05-01 Understand the concept of medallion architecture
05-02 Design and implement medallion architecture for data management
05-03 Organize data lakes, data warehouses, and lakehouses
05-04 Best practices for scalable and efficient data architectures
05-05 Lab: Get hands-on to better understand medallion architecture

06 Exploring and Analyzing Data
06-01 Explore and analyze data in Microsoft Fabric
06-02 Use Power BI for data exploration and visualization
06-03 Perform descriptive and diagnostic analysis on datasets
06-04 Extract insights and make data-driven decisions

07 Power BI and Data Visualization
07-01 Introduction to Power BI and its role in data visualization
07-02 Create interactive reports and dashboards
07-03 Use Power BI for data exploration and analysis
07-04 Best practices for effective data visualization
07-05 Lab: Create interactive reports and publish to Power BI service

08 Designing and Building Semantic Models
08-01 The importance of semantic modeling in data analytics
08-02 Design tabular models for semantic analysis in Power BI
08-03 Implement relationships and calculations using DAX
08-04 Optimize semantic models for performance and scalability
08-05 Implement security settings in Microsoft Fabric
08-06 Lab: Manage sensitivity labels in semantic models and lakehouses
08-07 Lab: DAX Studio and Tabular Editor 2

09 Conclusion
09-01 Summary

 

مدرس: Microsoft Press - مایکروسافت پرس

تعداد دوره های آموزشی: 12

محتوای برند مایکروسافت پرس آموزش برتر در مورد موضوعات مختلف مایکروسافت را ارائه می دهد.
Microsoft Press به متخصصان فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان و کاربران دفتر خانگی کمک می کند تا مهارت ها و دانش فنی خود را با استفاده از کتاب ها و منابع یادگیری ارتقا دهند. کارشناسان موضوعی از مایکروسافت و سایر نوآوران صنعت در عناوین و سری های بسیاری از خانواده محصولات Microsoft Press مشارکت دارند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس