%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش تحقیقات طراحی (با زیرنویس فارسی AI)
Learning Design Research
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL5272-182890
لیندا _ آموزش تحقیقات طراحی (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Learning Design Research
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
95,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Andy Schwanbeck - اندی شووانبک
تاریخ انتشار
1393/12/5
2015-02-24
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
2ساعت و 57دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
46 ویدیو
حجم فایل‌ها
820 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
14 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 5580
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

با تحقیقات طراحی، طرح‌ها معنی دار‌تر و مؤثر‌تر هستند زیرا در یک بستر دنیای واقعی پایه گذاری شده‌اند. هدف از این دوره معرفی فرایند تحقیقات طراحی و کمک به طراحان در درک چگونگی دستیابی به طرح‌های عالی بسیار مهم است. مربیان Peni Acayo و Andy Schwanbeck شما را از طریق انواع مختلف تحقیقات (اولیه در مقابل ثانویه، کمی در مقابل کیفی، و غیره) پیش میبرند تا احساس خوبی از آن داشته باشید که مناسب کار شما باشد. آنها همچنین ابزارهای تحقیقاتی، ملاحظات برنامه ریزی و فریمورک‌هایی را برای ارائه نتایج شما مانند Personas و Infographics معرفی می‌کنند. بعلاوه، با استفاده از تحقیقات تولیدی، آزمایش کاربر و نمونه‌سازی سریع، بدانید که چگونه تحقیقات می‌تواند به طور مستقیم به طراحی شما اطلاع دهد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
 _ | 00_01 خوش آمدید
 _ | 00_02 استفاده از فایلهای تمرینی
 _ | 00_03 چالش ها

 01 چرا موضوعات تحقیق را طراحی می‌کنید
 _ | 01_01 تحقیق طراحی در زمینه طراحی است
 _ | 01_02 دوباره فرایند طراحی خود را دوباره بنویسید: یک طراح بهتر باشید
 _ | 01_03 ارزش و اعتبار خود را به کار خود بیفزایید

 02 درک روشهای تحقیق مختلف
 _ | 02_01 تحقیقات اولیه در مقابل ثانویه
 _ | 02_02 تحقیق کمی در مقابل
 _ | 02_03 پژوهش پیمایشی و ارزیابی
 _ | 02_04 تحقیقات بازار
 _ | 02_05 تحقیقات مردم نگاری
 _ | 02_06 چالش: روش تحقیق را برای استفاده انتخاب کنید
 _ | 02_07 راه حل: از کدام روش تحقیق استفاده کنید

 03 ابزاری برای تحقیقات طراحی
 _ | 03_01 انتخاب ابزار تحقیق مناسب
 _ | 03_02 بررسی ادبیات
 _ | 03_03 تجزیه و تحلیل رقابتی
 _ | 03_04 یادداشت برداری
 _ | 03_05 مردم نگاری عکس
 _ | 03_06 پرسشنامه / نظرسنجی
 _ | 03_07 مصاحبه
 _ | 03_08 گروه کانونی
 _ | 03_09 مشاوره برای انجام تحقیقات
 _ | 03_10 چالش: با مشاهده خوب 0n0o0t0e0s0
 _ | 03_11 راه حل: در نظر گرفتن نت‌ها مشاهده خوب
 _ | 03_12 چالش: نوشتن سوالات مصاحبه خوب
 _ | راه حل 03_13: نوشتن سوالات مصاحبه خوب

 04 ایجاد یک طرح تحقیقاتی طراحی
 _ | 04_01 بررسی اجمالی فرآیند
 _ | 04_02 تهیه یک طرح تحقیق: جدول KWHL
 _ | 04_03 تهیه نقشه تحقیق: الگوی منطق تحقیق
 _ | 04_04 تعیین دامنه مناسب تحقیق
 _ | 04_05 چالش: ایجاد یک طرح تحقیق طراحی
 _ | 04_06 راه حل: ایجاد یک طرح تحقیق طراحی

 05 ترکیب و ارائه یافته‌های شما
 _ | 05_01 بیشترین استفاده را از تحقیقات خود کنید
 _ | 05_02 فریمورک‌‌های اطلاعاتی
 _ | 05_03 مدل تجربه: 5 Es
 _ | 05_04 ایجاد personas
 _ | 05_05 استفاده از personas برای توضیح تحقیقات شما: قسمت اول
 _ | 05_06 استفاده از personas برای توضیح تحقیقات شما: قسمت دوم
 _ | 05_07 تجسم و مستندسازی تحقیقات شما
 _ | 05_08 سناریو چالش: ترکیب و شناسایی فرصت‌های طراحی
 _ | 05_09 راه حل: ترکیب و شناسایی فرصت‌های طراحی

 06 با استفاده از تحقیقات برای آگاهی از راه حل‌های طراحی
 _ | 06_01 استفاده از تحقیق برای شروع فرایند طراحی
 _ | 06_02 تست کاربر و نمونه‌سازی سریع
 _ | 06_03 ارزیابی فرایند تحقیق طراحی

 07 نتیجه گیری
 _ | 07_01 افکار نهایی
 _ | 07_02 منابع اضافی

00 Introduction
_| 00_01 Welcome
_| 00_02 Using the exercise files
_| 00_03 Challenges

01 Why Design Research Matters
_| 01_01 Design research is designing in context
_| 01_02 Reignite your design process: Be a better designer
_| 01_03 Add value and credibility to your work

02 Understanding Different Research Methods
_| 02_01 Primary vs. secondary research
_| 02_02 Quantitative vs. qualitative research
_| 02_03 Generative vs. evaluative research
_| 02_04 Market research
_| 02_05 Ethnographic research
_| 02_06 Challenge: Choose which research methods to use
_| 02_07 Solution: Choose which research methods to use

03 Tools for Design Research
_| 03_01 Choosing the right research tools
_| 03_02 Literature review
_| 03_03 Competitive analysis
_| 03_04 Observational note-taking
_| 03_05 Photo ethnography
_| 03_06 Questionnaire/survey
_| 03_07 Interview
_| 03_08 Focus group
_| 03_09 Advice for performing research
_| 03_10 Challenge: Taking good observational notes
_| 03_11 Solution: Taking good observational notes
_| 03_12 Challenge: Writing good interview questions
_| 03_13 Solution: Writing good interview questions

04 Creating a Design Research Plan
_| 04_01 Research process overview
_| 04_02 Crafting a research plan: KWHL table
_| 04_03 Crafting a research plan: The research logic model
_| 04_04 Determining an appropriate scope of research
_| 04_05 Challenge: Creating a design research plan
_| 04_06 Solution: Creating a design research plan

05 Synthesizing and Presenting Your Findings
_| 05_01 Making the most of your research
_| 05_02 Information frameworks
_| 05_03 Experience model: The 5 Es
_| 05_04 Creating personas
_| 05_05 Using personas to help explain your research: Part one
_| 05_06 Using personas to help explain your research: Part two
_| 05_07 Visualizing and documenting your research
_| 05_08 Challenge scenario: Synthesizing and identifying design opportunities
_| 05_09 Solution: Synthesizing and identifying design opportunities

06 Using Research to Inform Design Solutions
_| 06_01 Utilizing research to begin the design process
_| 06_02 User testing and rapid prototyping
_| 06_03 Evaluating the design research process

07 Conclusion
_| 07_01 Final thoughts
_| 07_02 Additional resources

مدرس: Andy Schwanbeck - اندی شووانبک

تعداد دوره های آموزشی: 1

اندی شووانبک، یک مربی است که در زمینه طراحی گرافیک ، طراحی صنعتی و طراحی مفهومی تخصص دارد.
اندی همچنین در استراتژی تحقیق و طراحی تخصص دارد. وی دارای مدرک هایی در طراحی صنعتی (کارشناسی از دانشگاه هنر) و طراحی ارتباطات تصویری (MFA از دانشگاه ایالتی Kent) است. اندی فعالیت خود را به عنوان طراح محصول و مدل ساز در Lyon فرانسه آغاز کرد. علاقه مستمر وی به طراحی گرافیکی و سه بعدی ، وی را به سمت حرفه خود در طراحی گرافیک تجربی سوق داد. در اینجا تحقیق او استفاده از طراحی گرافیکی تجربی برای برقراری مجدد جوامع شهری تفکیک‌ شده را مورد بررسی قرار داده است.
اندی به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آمریکایی و دانشگاه ایالتی Kent خدمت کرده است. او همچنان به تدریس در آموزش عالی می پردازد و در شرکت Big Little Design Company شریک است.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس