%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش تسلط بر ویرایش: نحوه ویرایش عالی نوشتار (با زیرنویس فارسی AI)
Editing Mastery: How to Edit Writing to Perfection
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL6361-721925
لیندا _ آموزش تسلط بر ویرایش: نحوه ویرایش عالی نوشتار (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Editing Mastery: How to Edit Writing to Perfection
سطح پیشرفته
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
144,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Shani Raja - شانی راجا
تاریخ انتشار
1399/8/19
2020-11-09
سطح آموزش
پیشرفته
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
4ساعت و 49دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
54 ویدیو
حجم فایل‌ها
2420 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
40 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 4864
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

این آموزش، بخشی از این مسیرهای یادگیری میباشد:

فارسی لیندا

اکثر ویراستاران می‌توانند املا، دستور زبان، علائم نگارشی و غلط نوشتاری را در یک متن بنویسند. برای تبدیل نثر خشک وبی‌ نظم به نوشتاری که به زیبایی سازماندهی شده و از پر از زندگی و انرژی است، یک مجموعه مهارت دیگر لازم است. در این دوره، مربی Shani Raja شما را با یک تکنیک قدرتمند - ویرایش عمیق - آشنا می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند تقریباً هر قطعه از داستان غیر داستانی را به نثر با شکوه و درخشان تبدیل کنید. تکنیک ویرایش عمیق شما را مجبور می‌کند که تمام جنبه‌های یک سند را در نظر بگیرید، اطمینان حاصل کنید که کیفیت در هر یک از منافذ نوشتار قرار می‌گیرد. کشف کنید که چگونه محتوا، ساختار، سبک و نحوه ارائه یک سند را به خوبی تنظیم کنید تا محصول نهایی بدرخشد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 جادوی ویرایش عمیق
_ | 00_01 ویرایش عمیق چیست؟
_ | 00_02 فریمورک‌ ویرایش عمیق
_ | 00_03 این چگونه کار می‌کند؟

01 ویرایش محتوا
_ | 01_01 قلمرو قطعه چیست؟
_ | 01_02 نمونه مقاله
_ | 01_03 هدف نهایی آن چیست؟
_ | 01_04 نقاط منفرد کدامند؟
_ | 01_05 تظاهرات: شکستن امتیازات
_ | 01_06 آیا هر نکته منطقی است؟
_ | 01_07 نمایش: ایجاد معنی در هر نقطه
_ | 01_08 آیا هر نکته‌ای مربوط است؟
_ | 01_09 نمایش: حذف نکاتبی‌ ربط
_ | 01_10 آیا هر نکته ارزش دارد؟
_ | 01_11 تظاهرات: حذف هیاهو
_ | 01_12 آیا هر نکته منحصر به فرد است؟
_ | 01_13 تظاهرات: خلاص شدن از شر تکرار
_ | 01_14 آیا همه حقایق صحیح است؟
_ | 01_15 تظاهرات: تأیید حقایق
_ | 01_16 آیا چیزی از دست رفته است؟
_ | 01_17 نمایش: افزودن اطلاعات از دست رفته

02 ویرایش ساختار
_ | 02_01 زاویه چیست؟
_ | 02_02 نمایش: انتخاب زاویه خود
_ | 02_03 بخشهای اصلی کدامند؟
_ | 02_04 نمایش: ایجاد دسته ها
_ | 02_05 ساختار روایی چیست؟
_ | 02_06 نمایش: ایجاد یک روایت
_ | 02_07 آیا امتیازها به زیبایی مرتب شده اند؟
_ | 02_08 نمایش: ترتیب ترتیب نقاط در بخشها

03 سبک ویرایش
_ | 03_01 آیا تعریف روایی وجود دارد؟
_ | 03_02 نمایش: ایجاد روایت چرخش
_ | 03_03 آیا خوب خوانده می‌شود؟
_ | 03_04 نمایش: ساخت قطعه به خوبی خوانده شده
_ | 03_05 آیا درهم و برهمی وجود دارد؟
_ | 03_06 نمایش: پاک کردن شلوغی و آشفتگی
_ | 03_07 آیا پاراگراف‌ها شکل خوبی دارند؟
_ | 03_08 نمایش: ترتیب بندها
_ | 03_09 آیا ممکن است بهتر شروع شود؟
_ | 03_10 تظاهرات: ایجاد یک مقدمه جزیی
_ | 03_11 آیا ممکن است بهتر به پایان برسد؟
_ | 03_12 تظاهرات: ایجاد یک پایان مبهم
_ | 03_13 آیا می‌توانیم آن را بیشتر محرک کنیم؟
_ | 03_14 نمایش: افزودن رنگ به روایت
_ | 03_15 آیا هر شخص و موجودی به درستی معرفی شده است؟
_ | 03_16 تظاهرات: منابع مرتب

04 ویرایش ارائه
_ | 04_01 آیا هجی، دستور زبان، علائم نگارشی قابل احترام است؟
_ | 04_02 نمایش: مراقبت از اصول اولیه
_ | 04_03 آیا عناوین و متن‌ها مربع می‌شوند؟
_ | 04_04 نمایش: مطابقت عنوان
_ | 04_05 آیا همه چیز سازگار است؟
_ | 04_06 تظاهرات: رفع ناسازگاری ها
_ | 04_07 با صدای بلند بخوانید
_ | 04_08 تظاهرات: پرداختن به سفرهای یو پی اس

05 نتیجه گیری
_ | 05_01 تبریک می‌گویم، شما یک ویرایشگر نخبه هستید!
_ | 05_02 چند تمرین آخر

00 The Magic of Deep Editing
_ 00_01 What is deep editing
_ 00_02 The deep editing framework
_ 00_03 How is this going to work

01 The Content Edit
_ 01_01 What is the territory of the piece
_ 01_02 Sample article
_ 01_03 What is its ultimate purpose
_ 01_04 What are the individual points
_ 01_05 Demonstration; Breaking up the points
_ 01_06 Does every point make sense
_ 01_07 Demonstration; Making sense of each point
_ 01_08 Is every point relevant
_ 01_09 Demonstration; Deleting irrelevant points
_ 01_10 Is every point worthwhile
_ 01_11 Demonstration; Eliminating rambling
_ 01_12 Is every point unique
_ 01_13 Demonstration; Getting rid of repetition
_ 01_14 Are all the `facts` correct
_ 01_15 Demonstration; Verifying the `facts`
_ 01_16 Is anything missing
_ 01_17 Demonstration; Adding in missing information

02 The Structure Edit
_ 02_01 What is the `angle`
_ 02_02 Demonstration; Choosing your angle
_ 02_03 What are the key sections
_ 02_04 Demonstration; Creating categories
_ 02_05 What is the narrative structure
_ 02_06 Demonstration; Creating a narrative
_ 02_07 Are the points ordered elegantly
_ 02_08 Demonstration; Ordering points within sections

03 The Style Edit
_ 03_01 Is there narrative definition
_ 03_02 Demonstration; Creating narrative `turns`
_ 03_03 Does it read well
_ 03_04 Demonstration; Making the piece read well
_ 03_05 Is there any clutter
_ 03_06 Demonstration; Clearing up the clutter
_ 03_07 Are the paragraphs in good shape
_ 03_08 Demonstration; Arranging paragraphs
_ 03_09 Could it start better
_ 03_10 Demonstration; Creating a jazzy intro
_ 03_11 Could it end better
_ 03_12 Demonstration; Creating a snazzy ending
_ 03_13 Can we make it more evocative
_ 03_14 Demonstration; Adding color to the narrative
_ 03_15 Is every person and entity correctly introduced
_ 03_16 Demonstration; Tidy references

04 The Presentation Edit
_ 04_01 Is the spelling, grammar, punctuation respectable
_ 04_02 Demonstration; Taking care of the basics
_ 04_03 Do the headlines and text square up
_ 04_04 Demonstration; Title matching
_ 04_05 Is everything consistent
_ 04_06 Demonstration; Fixing inconsistencies
_ 04_07 Read out loud
_ 04_08 Demonstration; Addressing trip-ups

05 Conclusion
_ 05_01 Congratulations, you`re an elite editor!
_ 05_02 Some final exercises

مدرس: Shani Raja - شانی راجا

تعداد دوره های آموزشی: 2

Shani Raja سردبیر و مربی نویسندگی بسیار باتجربه ای است.
شانی به عنوان سردبیر و روزنامه نگار، با بزرگترین سازمانهای خبری جهان از جمله وال استریت ژورنال ، اکونومیست ، فایننشال تایمز و اخبار بلومبرگ همکاری کرده است. وی همچنین ویرایش کارهای مایکروسافت ، PricewaterhouseCoopers و سایر شرکت های جهانی را بر عهده داشته است. در حال حاضر ، او به روزنامه نگاران و متخصصان برتر می آموزد که چگونه مقاله خود را بهبود بخشند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس