%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش آمادگی برای کسب گواهینامه (Kubernetes Administrator (CKA (با زیرنویس فارسی AI)
Certified Kubernetes Administrator (CKA) Cert Prep
جدید ( 8 روز قبل)
کد محصول: FL11168-2742102
لیندا _ آموزش آمادگی برای کسب گواهینامه (Kubernetes Administrator (CKA (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Certified Kubernetes Administrator (CKA) Cert Prep
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
240,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Sander van Vugt - ساندر ون ویگت
تاریخ انتشار
1404/2/26
جدید ( 8 روز قبل)
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
10ساعت و 5دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
159 ویدیو
حجم فایل‌ها
1470 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
25 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 120
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

به سطح مورد نیاز خود برسید و مهارت‌های لازم را برای موفقیت در آزمون Certified Kubernetes Administrator (CKA) کسب کنید. هر هدف آزمون را در آزمون CKA بررسی کنید و نحوه ساخت، اجرا و مدیریت خوشه‌های Kubernetes را بیاموزید. ساندر ون ووگت، مربی و نویسنده متخصص، کانتینرها و Kubernetes را معرفی می‌کند و قبل از ارائه آزمایشگاه‌هایی در مورد راه‌اندازی و مدیریت خوشه‌ها و نحوه عیب‌یابی برنامه‌های Kubernetes و گره‌های خوشه، فرآیند ایجاد، مدیریت و ذخیره‌سازی برنامه‌ها را طی می‌کند. ساندر نحوه مدیریت استقرارها، سرویس‌ها، ورودی‌ها، راه‌اندازی ذخیره‌سازی و سناریوهای عیب‌یابی کلیدی را نشان می‌دهد.
این دوره شامل آزمایشگاه‌های عملی برای کار با Kubernetes است، بنابراین می‌توانید مهارت‌های خود را آزمایش کنید و با یک آزمون نمونه به پایان می‌رسد که به شما امکان می‌دهد قبل از شرکت در آزمون واقعی تمرین کنید.
این دوره توسط ساندر ون ووگت و پیرسون ایجاد شده است. ما خوشحالیم که این آموزش را در کتابخانه خود برگزار می‌کنیم.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 مجوز Kubernetes Administrator (CKA): مقدمه

02 درک معماری Kubernetes
02-01 ماژول 1: معماری خوشه ای ، نصب و مقدمه پیکربندی
02-02 اهداف یادگیری
02-03 وانیل Kubernetes و اکوسیستم
02-04 در حال اجرا Kubernetes در ابر یا محل
توزیع 02-05 Kubernetes
نقش گره 02-06 Kubernetes

03 ایجاد یک خوشه Kubernetes با Kubeadm
03-01 اهداف یادگیری
03-02 درک نیازهای گره خوشه
03-03 تهیه زیرساخت برای میزبانی Kubernetes
نمای کلی روش نصب 03-04
03-05 پیکربندی تنظیمات هسته لینوکس برای شبکه Kubernetes
03-06 نصب کانتینر رابط زمان اجرا (CRI) و ابزارها
03-07 با استفاده از kubeadm init
03-08 پیکربندی مشتری Kubernetes
03-09 تنظیم شبکه گره
03-10 اضافه کردن گره ها به خوشه
03-11 با استفاده از Kubeadm Init با یک فایل پیکربندی
03-12 درس 2 چالش آزمایشگاه: ساخت یک خوشه Kubernetes
03-13 درس 2 راه حل آزمایشگاه: ساخت یک خوشه Kubernetes

04 مدیریت خوشه های Kubernetes
04-01 اهداف یادگیری
04-02 تجزیه و تحلیل گره های خوشه ای
04-03 با استفاده از Crictl برای مدیریت ظروف گره
04-04 در حال اجرا غلافهای استاتیک
04-05 مدیریت حالت گره
04-06 مدیریت خدمات گره
04-07 درس 3 چالش آزمایشگاه: اجرای غلافهای استاتیک
04-08 درس 3 راه حل آزمایشگاه: در حال اجرا غلافهای استاتیک

05 انجام وظایف نگهداری گره
05-01 اهداف یادگیری
05-02 با استفاده از سرور Metrics برای نظارت بر عملکرد گره و POD
05-03 پشتیبان گیری از ETCD
05-04 بازگرداندن ETCD
05-05 انجام ارتقاء گره خوشه
05-06 انجام ارتقاء کارگران خوشه ای
05-07 درک گزینه های در دسترس بودن بالا (HA) خوشه
05-08 تنظیم یک خوشه Kubernetes بسیار در دسترس
05-09 درس 4 چالش آزمایشگاه: پشتیبان گیری و بازیابی و غیره
05-10 درس 4 راه حل آزمایشگاه: پشتیبان گیری و بازگرداندن

06 مدیریت تنظیمات امنیتی
06-01 اهداف یادگیری
06-02 درک دسترسی API
06-03 مدیریت زمینه امنیت
06-04 کاربران ، حساب های خدمات و دسترسی API
06-05 درک کنترل دسترسی مبتنی بر نقش (RBAC)
06-06 تنظیم RBAC برای حساب های خدمات
06-07 پیکربندی نقش های خوشه ای و نقش های نقش
06-08 تنظیم RBAC برای کاربران
06-09 درس 5 چالش آزمایشگاه: مدیریت امنیت
06-10 درس 5 راه حل آزمایشگاه: مدیریت امنیت

07 استفاده از برنامه های Kubernetes
07-01 ماژول 2: بار کار و مقدمه برنامه ریزی
07-02 اهداف یادگیری
07-03 با استفاده از استقرار
07-04 در حال اجرا با Daemonsets
07-05 با استفاده از حالت های برجسته
07-06 پرونده برای اجرای غلافهای فردی
07-07 مدیریت اولیه سازی غلاف
07-08 برنامه های مقیاس گذاری
07-09 پیکربندی خودکار
07-10 با استفاده از ظروف Sidecar برای ورود به سیستم
07-11 LASON 6 LAB چالش: اجرای یک Daemonset
07-12 درس 6 راه حل آزمایشگاه: اجرای یک Daemonset

08 با استفاده از ابزارهای قالب بندی
08-01 اهداف یادگیری
08-02 در حال اجرا برنامه ها از پرونده های YAML
08-03 مدیر بسته HELM
08-04 ایجاد یک الگوی از نمودار کلاه
08-05 مدیریت برنامه ها با HELM
08-06 با استفاده از Kustomize
08-07 درس 7 چالش آزمایشگاه: مدیریت برنامه ها با HELM
08-08 درس 7 راه حل آزمایشگاه: مدیریت برنامه ها با HELM

09 مدیریت برنامه ریزی
09-01 اهداف یادگیری
09-02 کاوش در روند برنامه ریزی
09-03 تنظیم تنظیمات گره
09-04 مدیریت وابستگی و قوانین ضد توقف
09-05 مدیریت رنگ ها و تحمل ها
09-06 پیکربندی محدودیت ها و درخواست های منابع
09-07 تنظیم سهمیه فضای نام
09-08 پیکربندی محدودیت
09-09 پیکربندی اولویت های POD
09-10 درس 8 چالش آزمایشگاه: پیکربندی رنگ آمیزی
09-11 درس 8 راه حل آزمایشگاه: پیکربندی رنگها

10 مدیریت دسترسی به برنامه
10-01 ماژول 3: خدمات و معرفی شبکه
10-02 اهداف یادگیری
10-03 کاوش در شبکه Kubernetes
10-04 درک افزونه های شبکه
10-05 با استفاده از خدمات برای دسترسی به برنامه ها
10-06 در حال اجرا یک کنترلر ورودی
10-07 پیکربندی ورود
10-08 با استفاده از ارسال پورت برای دسترسی مستقیم به برنامه
10-09 درک API Gateway
10-10 پیکربندی API Gateway
10-11 با استفاده از API Gateway برای دسترسی به برنامه ها
10-12 پیکربندی API Gateway برای دسترسی TLS
10-13 درس 9 چالش آزمایشگاه: مدیریت شبکه
10-14 درس 9 راه حل آزمایشگاه: مدیریت شبکه

11 شبکه
11-01 اهداف یادگیری
11-02 مدیریت رابط شبکه کانتینر (CNI) و افزونه های شبکه
11-03 درک خدمات ثبت نام خودکار و Kubernetes DNS
11-04 با استفاده از NetworkPolicies برای مدیریت ترافیک بین غلاف ها
11-05 پیکربندی NetworkPolicies برای مدیریت ترافیک بین نام های نام
11-06 مدیریت coredns
11-07 درس 10 چالش آزمایشگاه: استفاده از NetworkPolicies
11-08 درس 10 راه حل آزمایشگاه: استفاده از شبکه

12 مدیریت ذخیره سازی
12-01 ماژول 4: مقدمه ذخیره سازی
12-02 اهداف یادگیری
12-03 درک گزینه های ذخیره سازی Kubernetes
12-04 دسترسی به ذخیره سازی از طریق حجم POD
12-05 پیکربندی ذخیره PersistentVolume (PV)
12-06 پیکربندی PersistentVolumeClaims (PVC)
12-07 پیکربندی ذخیره سازی POD با PV و PVC
12-08 با استفاده از سیاستهای بازپس گیری حجم
12-09 با استفاده از پیکربندی ها و اسرار به عنوان حجم
12-10 درس 11 چالش آزمایشگاه: تنظیم ذخیره سازی
12-11 درس 11 راه حل آزمایشگاه: تنظیم ذخیره سازی

13 ذخیره سازی خودکار
13-01 اهداف یادگیری
13-02 با استفاده از StorageClass
13-03 درک مواد ذخیره سازی
13-04 تنظیم یک تأمین کننده ذخیره سازی NFS
13-05 LASON 12 LAB چالش: با استفاده از HostPath Provideer
13-06 درس 12 راه حل آزمایشگاه: با استفاده از HostPath Storage

14 ورود به سیستم ، نظارت و عیب یابی
14-01 ماژول 5: عیب یابی معرفی
14-02 اهداف یادگیری
14-03 نظارت بر منابع Kubernetes
14-04 درک جریان عیب یابی
14-05 عیب یابی برنامه های Kubernetes
14-06 گره های خوشه ای عیب یابی
14-07 رفع مشکلات دسترسی به برنامه
14-08 درس 13 چالش آزمایشگاه: گره های عیب یابی
14-09 درس 13 راه حل آزمایشگاه: گره های عیب یابی

15 دستورالعمل امتحان نمونه
15-01 ماژول 6: مقدمه امتحانات نمونه
15-02 اهداف یادگیری
15-03 تهیه محیطی برای امتحانات نمونه
15-04 کار از طریق امتحانات نمونه
15-05 با استفاده از اسکریپت درجه امتحان

16 CKA امتحان نمونه 1
16-01 اهداف یادگیری
16-02 سؤال اجمالی
16-03 پیکربندی یک خوشه Kubernetes بسیار در دسترس
16-04 برنامه ریزی یک غلاف
16-05 مدیریت اولیه سازی برنامه
16-06 تنظیم ذخیره سازی مداوم
16-07 پیکربندی دسترسی به برنامه
16-08 تضمین ترافیک شبکه
16-09 تنظیم سهمیه
16-10 ایجاد یک غلاف استاتیک
خدمات گره عیب یابی 16-11
16-12 پیکربندی دسترسی خوشه ای
16-13 پیکربندی رنگ ها و تحمل ها

17 امتحان نمونه CKA 2
17-01 اهداف یادگیری
بررسی اجمالی 17-02
17-03 ایجاد یک خوشه
17-04 انجام یک به روزرسانی گره کنترل
17-05 پیکربندی ورود به سیستم برنامه
17-06 مدیریت پی وی سی ها
17-07 بررسی سیاهههای مربوط به غلاف
17-08 تجزیه و تحلیل عملکرد
17-09 مدیریت برنامه ریزی برنامه
17-10 پیکربندی Ingress
17-11 آماده سازی برای نگهداری گره
17-12 برنامه های مقیاس گذاری
17-13 و غیره پشتیبان گیری و بازیابی

18 خلاصه
18-01 سرپرست معتبر Kubernetes (CKA): خلاصه

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Certified Kubernetes Administrator (CKA): Introduction

02 Understanding Kubernetes Architecture
02-01 Module 1: Cluster architecture, installation, and configuration introduction
02-02 Learning objectives
02-03 Vanilla Kubernetes and the ecosystem
02-04 Running Kubernetes in the cloud or on premises
02-05 Kubernetes distributions
02-06 Kubernetes node roles

03 Creating a Kubernetes Cluster with kubeadm
03-01 Learning objectives
03-02 Understanding cluster node requirements
03-03 Provisioning an infrastructure for hosting Kubernetes
03-04 Installation procedure overview
03-05 Configuring Linux kernel settings for Kubernetes networking
03-06 Installing Container Runtime Interface (CRI) and tools
03-07 Using kubeadm init
03-08 Configuring the Kubernetes client
03-09 Setting up node networking
03-10 Adding nodes to the cluster
03-11 Using kubeadm init with a configuration file
03-12 Lesson 2 lab challenge: Building a Kubernetes cluster
03-13 Lesson 2 lab solution: Building a Kubernetes cluster

04 Managing Kubernetes Clusters
04-01 Learning objectives
04-02 Analyzing cluster nodes
04-03 Using crictl to manage node containers
04-04 Running static Pods
04-05 Managing node state
04-06 Managing node services
04-07 Lesson 3 lab challenge: Running static Pods
04-08 Lesson 3 lab solution: Running static Pods

05 Performing Node Maintenance Tasks
05-01 Learning objectives
05-02 Using metrics server to monitor node and Pod performance
05-03 Backing up the etcd
05-04 Restoring the etcd
05-05 Performing cluster node upgrades
05-06 Performing cluster worker upgrades
05-07 Understanding cluster high availability (HA) options
05-08 Setting up a highly available Kubernetes cluster
05-09 Lesson 4 lab challenge: etcd backup and restore
05-10 Lesson 4 lab solution: etcd backup and restore

06 Managing Security Settings
06-01 Learning objectives
06-02 Understanding API access
06-03 Managing security context
06-04 Users, service accounts, and API access
06-05 Understanding role-based access control (RBAC)
06-06 Setting up RBAC for service accounts
06-07 Configuring cluster roles and RoleBindings
06-08 Setting up RBAC for users
06-09 Lesson 5 lab challenge: Managing security
06-10 Lesson 5 lab solution: Managing security

07 Deploying Kubernetes Applications
07-01 Module 2: Workloads and scheduling introduction
07-02 Learning objectives
07-03 Using deployments
07-04 Running agents with DaemonSets
07-05 Using StatefulSets
07-06 The case for running individual Pods
07-07 Managing Pod initialization
07-08 Scaling applications
07-09 Configuring autoscaling
07-10 Using sidecar containers for application logging
07-11 Lesson 6 lab challenge: Running a DaemonSet
07-12 Lesson 6 lab solution: Running a DaemonSet

08 Using Templating Tools
08-01 Learning objectives
08-02 Running applications from YAML files
08-03 The Helm package manager
08-04 Creating a template from a Helm chart
08-05 Managing applications with Helm
08-06 Using kustomize
08-07 Lesson 7 lab challenge: Managing applications with Helm
08-08 Lesson 7 lab solution: Managing applications with Helm

09 Managing Scheduling
09-01 Learning objectives
09-02 Exploring the scheduling process
09-03 Setting node preferences
09-04 Managing affinity and anti-affinity rules
09-05 Managing taints and tolerations
09-06 Configuring resource limits and requests
09-07 Setting namespace quota
09-08 Configuring LimitRange
09-09 Configuring Pod priorities
09-10 Lesson 8 lab challenge: Configuring taints
09-11 Lesson 8 lab solution: Configuring taints

10 Managing Application Access
10-01 Module 3: Services and networking introduction
10-02 Learning objectives
10-03 Exploring Kubernetes networking
10-04 Understanding network plugins
10-05 Using services to access applications
10-06 Running an ingress controller
10-07 Configuring ingress
10-08 Using port forwarding for direct application access
10-09 Understanding gateway API
10-10 Configuring gateway API
10-11 Using gateway API to provide access to applications
10-12 Configuring gateway API for TLS access
10-13 Lesson 9 lab challenge: Managing networking
10-14 Lesson 9 lab solution: Managing networking

11 Networking
11-01 Learning objectives
11-02 Managing the Container Network Interface (CNI) and network plugins
11-03 Understanding service auto registration and Kubernetes DNS
11-04 Using NetworkPolicies to manage traffic between Pods
11-05 Configuring NetworkPolicies to manage traffic between namespaces
11-06 Managing CoreDNS
11-07 Lesson 10 lab challenge: Using NetworkPolicies
11-08 Lesson 10 lab solution: Using NetworkPolicies

12 Managing Storage
12-01 Module 4: Storage introduction
12-02 Learning objectives
12-03 Understanding Kubernetes storage options
12-04 Accessing storage through Pod volumes
12-05 Configuring PersistentVolume (PV) storage
12-06 Configuring PersistentVolumeClaims (PVCs)
12-07 Configuring Pod storage with PVs and PVCs
12-08 Using volume reclaim policies
12-09 Using ConfigMaps and secrets as volumes
12-10 Lesson 11 lab challenge: Setting up storage
12-11 Lesson 11 lab solution: Setting up storage

13 Auto-Provisioning Storage
13-01 Learning objectives
13-02 Using StorageClass
13-03 Understanding storage provisioners
13-04 Setting up a NFS storage provisioner
13-05 Lesson 12 lab challenge: Using the hostpath storage provisioner
13-06 Lesson 12 lab solution: Using the hostpath storage provisioner

14 Logging, Monitoring, and Troubleshooting
14-01 Module 5: Troubleshooting introduction
14-02 Learning objectives
14-03 Monitoring Kubernetes resources
14-04 Understanding the troubleshooting flow
14-05 Troubleshooting Kubernetes applications
14-06 Troubleshooting cluster nodes
14-07 Fixing application access problems
14-08 Lesson 13 lab challenge: Troubleshooting nodes
14-09 Lesson 13 lab solution: Troubleshooting nodes

15 Sample Exam Instructions
15-01 Module 6: Sample exams introduction
15-02 Learning objectives
15-03 Preparing an environment for the sample exams
15-04 Working through the sample exams
15-05 Using the exam-grade script

16 CKA Sample Exam 1
16-01 Learning objectives
16-02 Questions overview
16-03 Configuring a highly available Kubernetes cluster
16-04 Scheduling a Pod
16-05 Managing application initialization
16-06 Setting up persistent storage
16-07 Configuring application access
16-08 Securing network traffic
16-09 Setting up a quota
16-10 Creating a static Pod
16-11 Troubleshooting node services
16-12 Configuring cluster access
16-13 Configuring taints and tolerations

17 CKA Sample Exam 2
17-01 Learning objectives
17-02 Questions overview
17-03 Creating a cluster
17-04 Performing a control node upgrade
17-05 Configuring application logging
17-06 Managing PVCs
17-07 Investigating Pod logs
17-08 Analyzing performance
17-09 Managing application scheduling
17-10 Configuring ingress
17-11 Preparing for node maintenance
17-12 Scaling applications
17-13 etcd backup and restore

18 Summary
18-01 Certified Kubernetes Administrator (CKA): Summary

 

مدرس: Sander van Vugt - ساندر ون ویگت

تعداد دوره های آموزشی: 5

Sander van Vugt سالها تجربه کار با موضوعات لینوکس و متن باز، نوشتن و آموزش آن را دارد.

ساندر نویسنده پرفروش‌ترین راهنمای گواهی Red Hat RHCSA و دوره کامل ویدیویی Red Hat RHCSA، به همراه بسیاری از عناوین دیگر در مورد موضوعاتی از جمله RHCE، Bash، Kubernetes، Ansible و موارد دیگر است. او همچنین به عنوان مربی لینوکس کار می کند و کلاس های آنلاین و آنلاین را برای مشتریان در سراسر جهان تدریس می کند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس