
Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

3ds Max برای ابزارهای مدل سازی و رندر حرفه ای آن شناخته شده است. این نقاط قوت در معماری، تولید، توسعه بازی، طراحی صنعتی و گرافیک حرکتی بازی ، کاربرد دارند و اهمیت پیدا می کنند. چندین مشخصه از ویژگی ها و تکنیک های به کار رفته، از مجسمه سازی و بافتن تا نورپردازی و رندر کردن وجود دارد. این دوره آموزشی Max 3ds از ابتدا شروع میکند، یک مرور کلی از کل بسته و همچنین مهارت های ضروری که هنرمندان 3D نیاز به ایجاد مدل های حرفه ای و انیمیشن دارند را پوشش میدهد.
  یاد بگیرید چگونه با رابط کاربری 3ds Max کار کنید و تنظیمات آنرا سفارشی کنید. چگونگی مدل سازی اشیاء مختلف را با استفاده از splines ها، چند ضلعی ها، سطوح subdivision surfaces و مجسمه سازی آزاد انجام دهید. سپس، یاد بگیرید که سلسله مراتب را ایجاد کنید، دوربین ها و نورها را اضافه کنید و با فریم های کلیدی ، انیمیشن را به آن اضافه کنید. مدرس آرون اف راس ، همچنین نگاهی عمیق به مواد و نقشه برداری بافت، و نیز گزینه هایی برای رندر موتور مانند آرنولد و ART می اندازد.






نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 Introduction 
___| 00_01 Welcome 
___| 00_02 Using the Exercise Files 
01 Setup 
___| 01_01 Choosing a workspace 
___| 01_02 Customize the user interface and defaults 
___| 01_03 Setting preferences 
___| 01_04 Using project folders 
02 3ds Max Interface 
___| 02_01 Getting familiar with the interface 
___| 02_02 Customizing a workspace 
___| 02_03 Customizing viewport and grid colors 
___| 02_04 Creating and manipulating primitives 
___| 02_05 Transforming objects with Move and Rotate 
___| 02_06 Navigating in viewports 
___| 02_07 Choosing viewport shading modes 
___| 02_08 Saving time with keyboard shortcut hotkeys 
___| 02_09 Customizing hotkeys 
___| 02_10 Choosing a reference coordinate system 
___| 02_11 Manipulating objects around a transform center 
___| 02_12 Using the Scene Explorer outline 
___| 02_13 Configuring viewport layouts 
___| 02_14 Using Isolate Selection and Lock Selection 
___| 02_15 Selecting in window and crossing modes 
03 Scene Layout 
___| 03_01 Specifying display units 
___| 03_02 Specifying system units 
___| 03_03 Defining the home grid 
___| 03_04 Saving a maxstart.max template scene 
___| 03_05 Creating an image plane 
___| 03_06 Duplicating objects with Array 
___| 03_07 Collecting objects in groups 
___| 03_08 Managing display layers 
___| 03_09 Merging scenes 
___| 03_10 Referencing scenes with XRef objects 
04 Spline Modeling 
___| 04_01 Creating shapes 
___| 04_02 Creating a loft compound object 
___| 04_03 Creating a freehand spline 
___| 04_04 Editing control vertex types 
___| 04_05 Editing Bezier splines 
___| 04_06 Rendering shapes 
___| 04_07 Setting shape detail with Interpolation 
___| 04_08 Revolving a surface with the Lathe modifier 
___| 04_09 Extruding with the Sweep modifier 
___| 04_10 Importing Illustrator paths to 3ds Max 
___| 04_11 Adding a Bevel modifier 
___| 04_12 Creating a TextPlus primitive 
___| 04_13 Modeling walls with the Extrude modifier 
05 Parametric Modeling with Modifiers 
___| 05_01 Deforming an object with a modifier 
___| 05_02 Layering deformers in the modifier stack 
___| 05_03 Defining polygon level of detail 
___| 05_04 Passing a selection up the stack 
___| 05_05 Understanding topology dependence 
___| 05_06 Versioning and collapsing the stack 
06 Polygon Modeling 
___| 06_01 Preparing Boolean operands 
___| 06_02 Adding edges with Quickslice 
___| 06_03 Cutting with Boolean subtraction 
___| 06_04 Creating doors 
___| 06_05 Using the Modeling ribbon 
___| 06_06 Creating polygons 
___| 06_07 Transforming sub-objects 
___| 06_08 Use the caddy to set options for an inset polygon 
___| 06_09 Cloning sub-objects with Detach 
___| 06_10 Branching with Editable Poly Extrude 
___| 06_11 Simplifying geometry with Remove 
___| 06_12 Extruding a planar surface to a closed volume 
___| 06_13 Detailing with Editable Poly Chamfer 
___| 06_14 Reflecting objects with Mirror 
___| 06_15 Welding vertices 
___| 06_16 Refining geometry with SwiftLoop 
___| 06_17 Constraining sub-object transforms 
07 Subdivision Surface Modeling 
___| 07_01 Understanding subdivision surfaces 
___| 07_02 Box modeling for subdivision surfaces 
___| 07_03 Modeling with the Symmetry modifier 
___| 07_04 Shaping with Ribbon tools 
___| 07_05 Using Soft Selection 
___| 07_06 Sharpening corners with Crease 
___| 07_07 Baking subdivisions 
08 Freeform Modeling 
___| 08_01 Using the Freeform tools on the ribbon 
___| 08_02 Sculpting with Paint Deform Push Pull 
___| 08_03 Using Paint Deform Brushes 
___| 08_04 Setting paint options 
___| 08_05 Setting brush options 
___| 08_06 Conforming one object to another 
___| 08_07 Adjustment with Move Conform 
___| 08_08 Sculpting with Conform Transform 
09 Camera Techniques 
___| 09_01 Creating a physical camera and target 
___| 09_02 Enabling safe frames 
___| 09_03 Choosing aspect ratio in Render Setup 
___| 09_04 Setting up a free camera 
___| 09_05 Rotating in Gimbal coordinate space 
___| 09_06 Setting rotation axis order 
___| 09_07 Offsetting the image with Lens Shift 
10 Lighting 
___| 10_01 Previewing renders with ActiveShade 
___| 10_02 Assigning a diffuse material 
___| 10_03 Creating photometric lights 
___| 10_04 Adjusting light intensity and color 
___| 10_05 Adjusting the Camera Exposure Control 
___| 10_06 Adjusting light shape 
___| 10_07 Adjusting light distribution 
___| 10_08 Controlling spotlight parameters 
___| 10_09 Creating a sun and sky 
___| 10_10 Illuminating a scene with the environment 
___| 10_11 Using the Light Explorer 
11 Materials 
___| 11_01 Using the Slate Material Editor 
___| 11_02 Managing scene materials 
___| 11_03 Managing sample slots 
___| 11_04 Saving material libraries 
___| 11_05 Understanding physical materials 
___| 11_06 Adjusting physical material parameters 
12 Mapping Textures 
___| 12_01 Controlling material sample size 
___| 12_02 Designing 3D procedural maps 
___| 12_03 Mapping bitmap image files 
___| 12_04 Projecting UVs with UVW Map 
___| 12_05 Using Real-World Map Size 
___| 12_06 Mapping with vector art 
___| 12_07 Restoring links with Asset Tracking 
13 Hierarchies 
___| 13_01 Understanding hierarchies 
___| 13_02 Transforming pivot points 
___| 13_03 Prioritizing rotation axes 
___| 13_04 Linking objects 
___| 13_05 Locking transforms 
___| 13_06 Avoiding and correcting scale issues 
14 Keyframe Animation 
___| 14_01 Setting up Time Configuration 
___| 14_02 Creating keyframes in Auto Key mode 
___| 14_03 Creating keyframes in Set Key mode 
___| 14_04 Editing keyframes in the Timeline 
___| 14_05 Editing keyframes in the Dope Sheet 
___| 14_06 Editing function curves in the Curve Editor 
___| 14_07 Editing a trajectory with a motion path 
15 Rendering 
___| 15_01 Choosing a renderer 
___| 15_02 Choosing render options 
___| 15_03 Rendering an image sequence 
___| 15_04 Playing an image sequence with the RAM Player 
16 Conclusion 
___| 16_01 Getting started with lighting
آرون اف. راس ، یک متخصص 3D، تولید کننده ویدئو، نویسنده و مدرس است. آرون اف. راس ، تولید کننده ویدئو، نویسنده و معلم است. آرون ، ویدئو های کوتاه و انیمیشن کامپیوتری می سازد. کارهای وی در فستیوال های معتبر و رویدادهایی نظیر SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش در آمده است. طی سال ها ، وی به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تهیه کننده، تصویر بردار، مدل ساز سه بعدی کامپیوتر ، انیماتور، و طراح صدا به فعالیت پرداخته است. آرون در زمینه انیمیشن 3D متخصص است و در این زمینه سه کتاب به صورت مفرد و مشترک نوشته است. در سال 1999، وی تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 تدریس کورس های فشرده ی ، "توسعه حرفه ای Maya و 3ds Max" را آغاز کرد. در حال حاضر، یک وب سایت آموزشی به نام digigtalartsguild.com را برای هنرمندان 3D مدیریت میکند. آرون ، فوق لیسانس هنرهای زیبا در فیلم/ویدئو را از موسسه هنر کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از موسسه هنر شیکاگو دارد.