
Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

Microsoft OneDrive و Teams مؤلفههای مهم راهکارهای تیمی مایکروسافت 365 هستند. OneDrive یک فضای ذخیرهسازی ابری پلتفرم است که به کاربران اجازه میدهد تا به راحتی فایلها را ذخیره، همگامسازی و به اشتراک بگذارند، و Teams یک پلتفرم ارتباطی است که اتصال تیمها در سراسر جهان را آسان میکند. در این دوره، به Ed Liberman بپیوندید زیرا او نحوهی تنظیم و مدیریت OneDrive و Teams را نشان میدهد. در مورد ویژگیهای اصلی هر دو OneDrive برای تجارت و Teams، نحوه آمادهسازی برای استقرار Teams، نحوه پیکربندی و مدیریت Teams و موارد دیگر مطلع شوید. این دوره همچنین با پیکربندی و مدیریت OneDrive for Business و پیکربندی و مدیریت دامنههای Teams در آزمون (Deploying Microsoft 365 Teamwork exam (MS-300، یکی از دو آزمون مورد نیاز برای Microsoft 365 Teamwork Administrator Associate است.







نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه 
___| 00_01 همکاری cloud را در OneDrive و Teams مدیریت کنید 
___| 00_02 آنچه باید بدانید 
01 یک حساب آزمایشی ایجاد کنید 
___| 01_01 یک حساب Outlook.com رایگان ایجاد کنید 
___| 01_02 یک حساب آزمایشی رایگان مایکروسافت 365 E5 ایجاد کنید 
02 OneDrive for Business 
___| 02_01 بررسی اجمالی OneDrive for Business 
___| 02_02 ویژگیهای کلیدی OneDrive 
___| 02_03 استقرار OneDrive 
___| 02_04 مرکز cdmin OneDrive 
03 مدیریت OneDrive Storage را مدیریت کنید 
___| 03_01 فضای ذخیرهسازی را مدیریت کنید 
___| 03_02 پیکربندی حفظ اطلاعات 
04 OneDrive for Business را مدیریت کنید 
___| 04_01 مدیریت اشتراک گذاری 
___| 04_02 مدیریت امنیت همگام سازی 
___| 04_03 تنظیمات خط مشی گروه برای همگام سازی 
___| 04_04 مدیریت دسترسی دستگاه 
___| 04_05 مدیرها را برای یک حساب OneDrive اضافه و حذف کنید 
05 مانیتور OneDrive 
___| 05_01 گزارش فعالیت 
___| 05_02 گزارشهای استفاده 
06 برنامه برای اعزام تیم ها 
___| 06_01 نمای کلی تیم 
___| 06_02 اعزام تیم 
___| 06_03 تیمها و کانال ها 
07 برای تیمها آماده شوید 
___| 07_01 در Office 365 کاربران ایجاد کنید 
___| 07_02 گروهها را در Office 365 ایجاد کنید 
08 تیم را پیکربندی کنید 
___| 08_01 مرکز مدیریت مایکروسافت تیم 
___| 08_02 مشتری تیم 
___| 08_03 یک تیم را از ابتدا ایجاد کنید 
___| 08_04 ایجاد کانال 
___| 08_05 از یک گروه یک تیم ایجاد کنید 
___| 08_06 دسترسی مهمان را پیکربندی کنید 
09 مدیریت تیم ها 
___| 09_01 تیمها را مدیریت کنید 
___| 09_02 مدیریت کاربران 
___| 09_03 خط مشیهای جلسه را پیکربندی کنید 
___| 09_04 خط مشیهای پیام رسانی را پیکربندی کنید 
___| 09_05 خط مشی برنامه 
___| 09_06 برنامههای مشتری مشتری را مستقر کنید 
10 امنیت و انطباق 
___| 10_01 حسابرسی در تیمها 
___| 10_02 پیکربندی جستجوی محتوا 
___| 10_03 eDiscovery با دارا بودن حقوقی 
11 نتیجه گیری 
___| 11_01 مراحل بعدی 
00 Introduction 
___| 00_01 Manage cloud collaboration in OneDrive and Teams 
___| 00_02 What you should know 
01 Create a Trial Account 
___| 01_01 Create a free Outlook.com account 
___| 01_02 Create a free Microsoft 365 E5 trial account 
02 OneDrive for Business 
___| 02_01 OneDrive for Business overview 
___| 02_02 Key OneDrive features 
___| 02_03 OneDrive deployment 
___| 02_04 OneDrive cdmin center 
03 Manage OneDrive Storage 
___| 03_01 Manage storage space 
___| 03_02 Configuring data retention 
04 Manage OneDrive for Business 
___| 04_01 Manage sharing 
___| 04_02 Managing sync security 
___| 04_03 Group Policy settings for sync 
___| 04_04 Managing device access 
___| 04_05 Add and remove admins for a OneDrive account 
05 Monitor OneDrive 
___| 05_01 Activity reports 
___| 05_02 Usage reports 
06 Plan for Teams Deployment 
___| 06_01 Teams overview 
___| 06_02 Deploy Teams 
___| 06_03 Teams and channels 
07 Get Ready for Teams 
___| 07_01 Create users in Office 365 
___| 07_02 Create groups in Office 365 
08 Configure Teams 
___| 08_01 Microsoft Teams admin center 
___| 08_02 Teams client 
___| 08_03 Create a team from scratch 
___| 08_04 Create channels 
___| 08_05 Create a team from a group 
___| 08_06 Configure guest access 
09 Manage Teams 
___| 09_01 Manage teams 
___| 09_02 Manage users 
___| 09_03 Configure meeting policies 
___| 09_04 Configure messaging policies 
___| 09_05 App policies 
___| 09_06 Deploy Teams client apps 
10 Security and Compliance 
___| 10_01 Auditing in Teams 
___| 10_02 Configure content search 
___| 10_03 eDiscovery with a legal hold 
11 Conclusion 
___| 11_01 Next steps
اد لیبرمن ، مشاور و مدرس ، به هزاران نفر کمک کرده است تا کارشان را در حیطه IT شروع کنند. اد لیبرمن 20 سال در حوزه تکنولوژی کار کرده است. او از سال 1990 IT تدریس می کرده و مدرک آن را دارد. او به هزاران نفر کمک کرده است تا کار خود را در صنعت IT شروع کرده یا گسترش دهند. وقتی در کلاس درس نیست، بیرون از کلاس مشغول کمک به شرکت ها در زمینه زیرساخت شبکه به صورت یک مشاور مستقل است. او به شما کمک می کند تا در حین پیشرفت ، مهارت های لازم برای موفقیت در دنیای واقعی و در امتحاناتتان قبول شوید. روش تدریس او شما را تشویق می کند تا در حین لذت بردن یاد بگیرید. او همچنین در اجتماع محلی به صورت داوطلبانه به بچه مدرسه هایی که مشکل دارند ریاضی یاد می دهد.