%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش تکنیک‌های توسعه واقعیت افزوده بخش 2: نورپردازی و فیزیک (با زیرنویس فارسی AI)
AR Development Techniques 02: Lighting and Physics
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL6470-2313158
لیندا _ آموزش تکنیک‌های توسعه واقعیت افزوده بخش 2: نورپردازی و فیزیک (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ AR Development Techniques 02: Lighting and Physics
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
95,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Parth Anand - پارت آناند
تاریخ انتشار
1399/9/26
2020-12-16
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
2ساعت و 2دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
33 ویدیو
حجم فایل‌ها
443 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
7 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 5365
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

این دوره، دومین دوره از چهار بخش، به شما در مورد نور و فیزیک در توسعه برنامه AR در Unity آموزش می‌دهد. ابتدا مربی Parth Anand توضیح می‌دهد که چگونه یک صحنه AR ساده تنظیم کنید و چگونه صحنه های منحصر به فرد را در محیط شناسایی کنید. او به شما می‌آموزد که چگونه یک شی مجازی را در صحنه قرار دهید. در مرحله بعدی، Parth نحوه نوشتن کد برای مخفی کردن تجسم صحنه و نحوه تنظیم مجدد صحنه واقعیت افزوده را به شما نشان می‌دهد. وی از گزینه‌های مختلف نورپردازی موجود در Unity استفاده می‌کند، و شامل پروژکتور نور، نحوه افزودن بازتاب و نحوه اندازه گیری خصوصیات نور محیط است. او به شما نشان می‌دهد که چگونه سایه‌های مبتنی بر نور و سایه‌های لکه ایجاد کنید. او در مورد فضای جهان، فضای صفحه نمایش و نحوه ایجاد UI سه بعدی به شما می‌آموزد. او برای مقیاس گذاری، چرخش و جابجایی اشیا مجازی از حرکات روی صفحه استفاده می‌کند. وی نحوه افزودن برخوردهای فیزیک با استفاده از برخوردگرها و Rigidbody را بیان می‌کند. در پایان، او شما را در چگونگی ایجاد یک برنامه بولینگ AR راهنمایی می‌کند که در آن کاربر می‌تواند یک توپ را راه اندازی کند و به پین ​​های بولینگ ضربه بزند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
_ | 00_01 روشنایی و فیزیک در AR
_ | 00_02 آنچه باید بدانید

01 ردیابی صحنه
_ | 01_01 بررسی اجمالی صحنه
_ | 01_02 ARSession و ARSessionOrigin
_ | 01_03 ابرهای نقطه‌ای و تشخیص هواپیما
_ | 01_04 استقرار برنامه در دستگاه‌های شما
_ | 01_05 برای قرار دادن در هواپیما روی صفحه ضربه بزنید: قسمت 1
_ | 01_06 برای قرار دادن در هواپیما روی صفحه ضربه بزنید: قسمت 2
_ | 01_07 برای قرار دادن در هواپیما روی صفحه ضربه بزنید: قسمت 3
_ | 01_08 مخفی کردن تصویرگرهای هواپیما
_ | 01_09 FocusSquare برای قرار دادن در هواپیما
_ | 01_10 بازنشانی و بارگیری مجدد ARSession

02 نورپردازی
_ | 02_01 بررسی اجمالی
_ | 02_02 صحنه AR را تنظیم کنید
_ | 02_03 انواع مختلف نورپردازی
_ | 02_04 پروژکتور نور
_ | 02_05 پروب‌های بازتاب برای بازتاب ها
_ | 02_06 کاوشگرهای محیطی
_ | 02_07 برآورد نور محیط: قسمت 1
_ | 02_08 تخمین نور محیط: قسمت 2

03 سایه ها
_ | 03_01 انواع سایه ها
_ | 03_02 سایه‌ها با استفاده از نور جهت دار ایجاد می‌شوند
_ | 03_03 سایه‌ها را با استفاده از پروژکتور سایه لکه کنید

04 UI ​​3D برای AR
_ | 04_01 بررسی اجمالی
_ | 04_02 UI 2D در مقابل رابط کاربری 3D
_ | 04_03 ایجاد یک UI سه بعدی: قسمت 1
_ | 04_04 ایجاد یک UI سه بعدی: قسمت 2

05 تبدیل اشیا 3D 3D
_ | 05_01 نمای کلی حرکات
_ | 05_02 حرکات مقیاس و چرخش
_ | 05_03 حرکت‌ها را حرکت دهید

06 فیزیک AR
_ | 06_01 بررسی اجمالی فیزیک AR
_ | 06_02 برخورد کننده‌ها و بدنه صلب
_ | 06_03 بولینگ AR: قسمت 2

00 Introduction
_ 00_01 Lighting and physics in AR
_ 00_02 What you should know

01 Plane Detection
_ 01_01 Plane detection overview
_ 01_02 ARSession and ARSessionOrigin
_ 01_03 Point clouds and plane detection
_ 01_04 Deploying the app on your devices
_ 01_05 Tap on screen to place on plane; Part 1
_ 01_06 Tap on screen to place on plane; Part 2
_ 01_07 Tap on screen to place on plane; Part 3
_ 01_08 Hiding plane visualizers
_ 01_09 FocusSquare to place on plane
_ 01_10 Resetting and reloading the ARSession

02 Lightning
_ 02_01 Overview
_ 02_02 Set up the AR scene
_ 02_03 Different types of lightning
_ 02_04 Light projector
_ 02_05 Reflection probes for reflections
_ 02_06 Environmental probes
_ 02_07 Ambient light estimation; Part 1
_ 02_08 Ambient light estimation; Part 2

03 Shadows
_ 03_01 Types of shadows
_ 03_02 Shadows created using directional light
_ 03_03 Blob shadows using shadow projector

04 3D UI for AR
_ 04_01 Overview
_ 04_02 2D UI vs. 3D UI
_ 04_03 Creating a 3D UI; Part 1
_ 04_04 Creating a 3D UI; Part 2

05 Transforming 3D Objects
_ 05_01 Gestures overview
_ 05_02 Scale and rotate gestures
_ 05_03 Move gestures

06 AR Physics
_ 06_01 AR physics overview
_ 06_02 Colliders and rigidbody
_ 06_03 AR bowling; Part 2

مدرس: Parth Anand - پارت آناند

تعداد دوره های آموزشی: 6

پارت آناند، یک متخصص واقعیت افزوده (AR)، و توسعه دهنده مستقل و مربی است.
پارت، تجربه خود را با ابزارها و چارچوب AR مانند ARKit، ARCore، لنز استودیو توسط .Snap Inc و Vuforia به کار میگیرد تا پروژه های آزاد و خدمات مشاوره ای را برای مشتریانی که در این تکنولوژی در حال رشد هستند، ارزیابی کند. او از زمان انتشار آنها برنامه های ARKit و ARCore را توسعه داده است و بیش از 20 برنامه را تنها در AR توسعه داده است. او چندین برنامه از این برنامه ها را در کانال یوتیوب خود نشان می دهد. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کار پارت در EverythingXR.com پیدا کنید.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس