متخصص بازاریابی اینترنتی "ایان لوری" درباره SEO، رسانه اجتماعی، و تحلیل می نویسد و در Portent مشاوره می دهد. "ایان لوری" مدیر عامل و موسس Portent، یک آژانس بازاریابی اینترتی است که از سال 1995 بازاریابی اینترنتی از قبیل جستجوی خدمات اجتماعی و تحلیلی ارائه کرده است. وی اخیراً به صورت مشترک جلد دوم Web Marketing, All in all for Dummies را منتشر کرده و بخش های درباره SEO، بلاگ کردن، رسانه اجتماعی، و تحلیل وب نگاشته است. او همچنین کتاب گفتگوهای بازاریابی: استراتژی های بازاریابی اینترنتی را نوشت. وی به طور مرتب برای Portent Blog می نویسد و در AllThingsD، Forbes.com و TechCrunch منتشر کرده است. پیش زمینه تحصیلی او شامل لیسانس تاریخ از UC San Diego و مدرک حقوق از UCLA است. در عین حال، او یک دوچرخه سوار آماتور اهل رقابت، پیام رسان دوچرخه ایی، مشاور مسکن، نویسنده فنی و مشاور Adobe Framemaker است. ممکن است او را آخر هفته ها در حال آموزش بازی D&D به بچه ها بیابید، یا در حال نفس زدن پشت دوچرخه در حالی که سعی می کند خود را به بالای تپه های شیب دار سیاتل برساند.