%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش ساخت SDK های بهتر با هوش مصنوعی مولد (با زیرنویس فارسی AI)
Building Better SDKs with Generative AI
جدید ( 5 روز قبل)
کد محصول: FL11071-5210667
لیندا _ آموزش ساخت SDK های بهتر با هوش مصنوعی مولد (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Building Better SDKs with Generative AI
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
75,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Keith Casey - کيت کيسی
تاریخ انتشار
1404/2/1
جدید ( 5 روز قبل)
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 22دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
39 ویدیو
حجم فایل‌ها
239 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
4 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 18
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

برنامه نویسان از کیت های توسعه نرم افزار (SDK) برای استفاده از رابط های برنامه نویسی برنامه وب خود (API) در ده ها پروژه استفاده می کنند در حالی که یک گروه هسته بسیار کوچکتر آن SDK ها را ایجاد می کند. علیرغم اینکه غالباً پس از آن وجود دارد ، SDK ها به عنوان درب جلو برای بسیاری از API ها خدمت می کنند و اولین تصور و درک خود را از یک محصول به توسعه دهندگان می دهند و می توانند یک پروژه را بسازند یا بشکنند. این دوره به جای درمان SDK ها به عنوان یک کار ، نحوه استفاده از ابزارهای تولید کننده AI را برای ایجاد SDK های بهتر ، مفیدتر و ساختار یافته برای API شما بررسی می کند. تجربه دست و پنجه نرم کنید زیرا مربی کیت کیسی اصول اولیه مدل های AI مولد را بیان می کند و به شما نشان می دهد که چگونه از آنها ، نحوه ارزیابی خروجی آنها و نحوه ادغام هوش مصنوعی در گردش کار خود استفاده کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 از تئوری تا تمرین: ساختن SDK با AI تولیدی
01-02 آنچه باید بدانید

02 شروع به کار با SDK
02-01 SDK چیست؟
02-02 چه چیزی SDK عالی را ایجاد می کند: موجز ، هدفمند ، منبع باز
02-03 چه چیزی SDK عالی را ایجاد می کند: اصطلاحات و منطقی
02-04 نمونه هایی از SDK های عالی
02-05 خطرات استفاده از SDK ها
02-06 چالش های ساخت SDK

03 تولید SDK شما
03-01 تولید کد چیست؟
03-02 تولید کد از کجا شکست می خورد؟
03-03 OpenAPI 101
03-04 تنظیم محیط ساخت خود
03-05 تولید اولین SDK خود
03-06 اعتبار سنجی SDK شما
03-07 مرور SDK خود را
03-08 بهبود مشخصات OpenAPI شما
چالش 03-09: بهبود مشخصات OpenAPI خود
03-10 راه حل: بهبود مشخصات OpenAPI

04 تولید SDK خود را با Copilot
04-01 Copilot چیست؟
04-02 تولید SDK خود را با Copilot
04-03 اعتبار SDK تولید شده توسط Copilot خود را
04-04 بررسی SDK تولید شده توسط Copilot خود
چالش 04-05: استفاده از Copilot در مشخصات OpenAPI خود
04-06 راه حل: استفاده از Copilot در مشخصات OpenAPI خود

05 تولید SDK خود را با یک مدل سفارشی
05-01 LLM چیست؟
05-02 چگونه می توانیم کد را برای مدل خود انتخاب کنیم؟
05-03 تولید SDK خود را با LLM
05-04 اعتبار SDK تولید شده خود را تأیید کنید
05-05 بررسی SDK تولید شده خود
چالش 05-06: استفاده از LLM برای بهبود SDK تولید LLM
راه حل 05-07: استفاده از LLM برای بهبود SDK تولید LLM

06 بهبود نسل SDK شما
06-01 تنظیم LLM خود را برای کد بهتر
06-02 ایجاد یک حلقه بازخورد برای کیفیت کد
06-03 تنظیم مدل: خوب ، بد و زشت
06-04 تنظیم سریع: به من بگویید چه می خواهید

07 مراحل بعدی
07-01 انتخاب مجوزهای خود
07-02 چگونه پشتیبانی و توزیع را کنترل می کنیم؟
07-03 بهبود مشخصات OpenAPI شما
07-04 بیشتر بدانید

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 From theory to practice: Building SDKs with generative AI
01-02 What you should know

02 Getting Started with SDKs
02-01 What is an SDK?
02-02 What makes a great SDK: Succinct, purposeful, open source
02-03 What makes a great SDK: Idiomatic and logical
02-04 Examples of great SDKs
02-05 Risks of using SDKs
02-06 Challenges of building SDKs

03 Generating Your SDK
03-01 What is code generation?
03-02 Where does code generation fail?
03-03 OpenAPI 101
03-04 Setting up your build environment
03-05 Generating your first SDK
03-06 Validating your SDK
03-07 Reviewing your SDK
03-08 Improving your OpenAPI spec
03-09 Challenge: Improving your OpenAPI spec
03-10 Solution: Improving your OpenAPI spec

04 Generating Your SDK with Copilot
04-01 What is Copilot?
04-02 Generating your SDK with Copilot
04-03 Validating your Copilot-generated SDK
04-04 Reviewing your Copilot-generated SDK
04-05 Challenge: Using Copilot on your OpenAPI spec
04-06 Solution: Using Copilot on your OpenAPI spec

05 Generating Your SDK with a Custom Model
05-01 What is an LLM?
05-02 How do we choose code for our model?
05-03 Generating your SDK with an LLM
05-04 Validating your generated SDK
05-05 Reviewing your generated SDK
05-06 Challenge: Using an LLM to improve your LLM-generated SDK
05-07 Solution: Using an LLM to improve your LLM-generated SDK

06 Improving Your SDK Generation
06-01 Tuning your LLM for better code
06-02 Building a feedback loop for code quality
06-03 Model tuning: The good, the bad, and the ugly
06-04 Prompt tuning: Tell me what you want

07 Next Steps
07-01 Choosing your licenses
07-02 How do we handle support and distribution?
07-03 Improving your OpenAPI spec
07-04 Learn more

 

مدرس: Keith Casey - کيت کيسی

تعداد دوره های آموزشی: 9

کیت کیسی یک حل‌کننده مشکل با 10 سال تجربه در توسعه نرم‌افزار و مدیریت پروژه است . کیت پروژه‌ها و تیم‌هایی را دیده‌ است که مانند ساعت کار می‌کنند و چیزهای شگفت آوری انجام می‌دهند. او خیلی سریع کشف کرد که تنها راه برای جلوگیری از یخ زدگی این است که اطلاعات صحیح را از افراد صحیح ، به همان سرعتی که ممکن است ، بدست آورد . کیت حرفه خود را در کتابخانه کنگره Washington, D.C آغاز کرد ، جایی که او برای پاسخ به سوال نهایی geek کار می‌کرد : " چقدر اطلاعات در کتابخانه کنگره وجود دارد ؟ " در طول این کار ، او پیش‌نویس دو استاندارد XML را تهیه کرد که هنوز هم توسط کتابخانه ، برای جمع‌آوری فراداده صوتی و تصویری استفاده می‌شد . در بخش فنی ، او سایت‌های تلفن همراه فاکس‌نیوز ( پیش از آی فون ) از مفهوم تا راه اندازی را ، در چهل و پنج روز توسعه داد، سیستم رای‌گیری برای نمایش اجرای موسیقی زنده ، سیستم خبری syndication مدیا و سیستم syndication based برای لیگ حرفه‌ای ورزشی و تیم آن را توسعه داد . در سال 2011 ، او به عنوان یک تبلیغ کننده توسعه دهنده به Twilio پیوست ، و API های ارتباطات را به جهان عرضه کرد. او در طی دو سال تلاش‌های متعددی را در داخل ایالات‌متحده و جامعه جهانی PHP رهبری کرد . کیت همچنین بسیاری از تلاش‌های متمرکز بر مشتری را در Twilio برای کمک به استفاده از API در روش‌های جدید و خلاقانه هدایت کرد تا رشد درآمد و بهبود تجربیات مشتریان را بهبود بخشد . کیت در حال حاضر با تعدادی از شرکت‌ها در زمینه اصول طراحی API ، تضمین کیفیت نرم‌افزار ، و ارزیابی پروژه نرم‌افزار مشاوره می‌کند .

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس