Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
با استفاده از این نکات و ابزارهای مفید، تولیدات ویدیویی خود را کمی هموارتر کنید. این قسمت از Video Gear چگونگی سادهسازی برخی از جنبههای چالش برانگیزتر فنی تولید فیلم را توضیح میدهد. مربی Richard Harrington و Robbie Carman چگونگی ضبط و توسعه فیلمهای با سرعت بالا، حرکت آهسته و صفحه سبز را نشان میدهند. صفحه نمایش خود را برای مدیریت بهتر رنگ کالیبره کنید. دیسکهای ذخیرهسازی آماده؛ و نیرومند بمانید بعلاوه، یاد بگیرید که چگونه با کمک ابزارهایی مانند Picture Rescue و Data Rescue، فایلها را از دیسک یا کارت رسانه خراب، بازیابی کنید.
نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه
_ | 00_01 خوش آمدید
01 فریم بالا عکسبرداری کنید: تولید
_ | 01_01 ضربات بالای فریم
_ | 01_02 فیلمبرداری با سرعت 60 فریم در ثانیه
_ | 01_03 فیلمبرداری با سرعت 120 فریم در ثانیه
_ | 01_04 فیلمبرداری با سرعت 240 فریم در ثانیه
02 فیلم پس از پردازش فیلم با نرخ بالا
_ | 02_01 پردازش فیلم با نرخ بالا
_ | 02_02 با استفاده از After Effects برای کاهش سرعت تصاویر با کیفیت بالا
_ | 02_03 کاهش سرعت فیلمهای با فریم بالا با پیچ و تاب زمان
03 حرکت آهسته پیشرفته با جلوههای شخص ثالث
_ | 03_01 با استفاده از Twixtor برای کاهش سرعت فیلمبرداری
_ | 03_02 با استفاده از آنارشی دیجیتال برای از بین بردن سوسو زدن از تصاویر با کیفیت بالا
04 کالیبره کردن صفحه نمایش کامپیوتر به صورت دستی، قسمت 1
_ | 04_01 اهمیت نمایشگرهای کالیبراسیون
_ | 04_02 نمایشگرهای کالیبراسیون در کامپیوتر شخصی
_ | 04_03 نمایشگرهای کالیبراسیون در مک
05 کالیبراسیون صفحه نمایش کامپیوتر با استفاده از سخت افزار، قسمت 2
_ | 05_01 انتخاب یک متر
_ | 05_02 با X-Rite i1Profiler کالیبره کنید
_ | 05_03 مشاوره در مورد کالیبراسیون
06 نصب دیسک و بازیابی فایل ها
_ | 06_01 نصب دیسک و بازیابی فایل ها
_ | 06_02 بازیابی رسانه
_ | 06_03 نصب تصویر دیسک
07 چگونه میتوانم جدول جستجو را ایجاد کنم؟
_ | 07_01 جدول جستجوی (LUT) چیست؟
_ | 07_02 با استفاده از Adobe Hue
_ | 07_03 اعمال یا تغییر LUT
_ | 07_04 دستکاری LUTها با شبکه
_ | 07_05 قرار دادن LUT برای استفاده در ست
08 چگونه میتوانم با یک بودجه صفحه سبز عکسبرداری کنم؟
_ | 08_01 عکسبرداری از صفحه سبز با بودجه
_ | 08_02 چرا صفحه سبز عکسبرداری میکنید؟
_ | 08_03 روشنایی دو چیز
_ | 08_04 صفحه سبز بودجه
_ | 08_05 با استفاده از یک پس زمینه حرفهای روی صفحه نمایش سبز
_ | 08_06 نمای کلی چرخ دنده
09 چگونه میتوانم کیفیت عکسهای صفحه سبز خود را ارتقاء دهم؟
_ | 09_01 بهبود کیفیت عکسهای صفحه سبز
_ | 09_02 با استفاده از یک پس زمینه صفحه نمایش سبز سخت
_ | 09_03 روشنایی استودیو برای پروژههای صفحه سبز
_ | 09_04 تست زمینه با مانیتور
_ | 09_05 آزمایش شروع زمینه
_ | 09_06 عکسبرداری در حالت عمودی
_ | 09_07 نمای کلی چرخ دنده
10 چگونه میتوان پس از تولید آسانتر برای پروژههای سبز؟
_ | 10_01 بهبود کیفیت عکسهای صفحه سبز
_ | 10_02 انتخاب قالب مناسب
_ | 10_03 ضبط فیلم غیر فشرده در مجموعه
11 چه چیزی باعث میشود فیلمهای صفحه سبز خوب باشد؟
_ | 11_01 ارزیابی فیلمهای صفحه کلید از یک دوربین Canon
_ | 11_02 ارزیابی فیلمهای مهم از Panasonic Lumix GH4
_ | 11_03 ارزیابی فیلمهای صفحه کلید از Sony a7S
_ | 11_04 مخلوط کردن یک کلید با پس زمینه با Light Wrap by Red Giant
_ | 11_05 مخلوط کردن یک کلید با پس زمینه با Lighwrap توسط دیجیتال آنارشی
12 ساخت زمینههای قاتل برای صفحه سبز
_ | 12_01 ساخت زمینههای قاتل برای صفحه سبز
_ | 12_02 عکسبرداری صفحات هنوز هم جابجا شده است
_ | 12_03 عکسبرداری از صفحات ویدئویی
_ | 12_04 پیش زمینه یابی در Photoshop CC
_ | صفحات را با یک دوربین درست نور عکسبرداری کنید
_ | 12_06 پردازش یک دوربین رشته سبک
_ | 12_07 نمای کلی چرخ دنده
13 شارژ باتری در حال حرکت
_ | 13_01 شارژ در حال حرکت
_ | 13_02 شروع شارژ کامل
_ | 13_03 با استفاده از اینورتر
_ | 13_04 با استفاده از یک شارژر خورشیدی
_ | 13_05 با استفاده از یک باتری
_ | 13_06 راهکارهای افزایش عمر باتری
00 Introduction
_| 00_01 Welcome
01 High Frame Rate Shoot Out: Production
_| 01_01 High frame rate shootout
_| 01_02 Footage at 60 frames per second
_| 01_03 Footage at 120 frames per second
_| 01_04 Footage at 240 frames per second
02 Post-Processing High-Frame-Rate Footage
_| 02_01 Processing high-frame-rate footage
_| 02_02 Using After Effects to slow down high-frame-rate footage
_| 02_03 Slowing down high-frame-rate footage with time warping
03 Advanced Slow Motion with Third Party Effects
_| 03_01 Using Twixtor to slow footage down
_| 03_02 Using Digital Anarchy to remove flicker from high-frame-rate footage
04 Calibrating a Computer Display Manually, Part 1
_| 04_01 The importance of calibrating displays
_| 04_02 Calibrating displays on a PC
_| 04_03 Calibrating displays on a Mac
05 Calibrating a Computer Display Using Hardware, Part 2
_| 05_01 Choosing a meter
_| 05_02 Calibrate with X-Rite i1Profiler
_| 05_03 Calibrating advice
06 Mounting Disk and Recovering Files
_| 06_01 Mounting a disk and recovering files
_| 06_02 Recovering media
_| 06_03 Mounting a disk image
07 How Can I Create a Lookup Table?
_| 07_01 What Is a lookup table (LUT)?
_| 07_02 Using Adobe Hue
_| 07_03 Applying or modifying a LUT
_| 07_04 Manipulating LUTs with Lattice
_| 07_05 Putting LUTs to use on set
08 How Do I Shoot Green Screen on a Budget?
_| 08_01 Shooting green screen on a budget
_| 08_02 Why shoot green screen?
_| 08_03 Lighting two things
_| 08_04 A budget green screen
_| 08_05 Using a professional green-screen backdrop
_| 08_06 Gear overview
09 How Do I Improve the Quality of My Green-Screen Shoots?
_| 09_01 Improving the quality of green-screen shots
_| 09_02 Using a hard cyc green-screen backdrop
_| 09_03 Studio lighting for green-screen projects
_| 09_04 Testing the backdrop with a monitor
_| 09_05 Testing the backdrop onset
_| 09_06 Shooting in portrait mode
_| 09_07 Gear overview
10 How Can I Make Post-Production Easier for Greenscreen Projects?
_| 10_01 Improving the quality of green-screen shots
_| 10_02 Choosing the right acquisition format
_| 10_03 Capturing uncompressed video on set
11 What Makes Good Green-Screen Footage?
_| 11_01 Evaluating the keying footage from a Canon camera
_| 11_02 Evaluating the keying footage from a Panasonic Lumix GH4
_| 11_03 Evaluating the keying footage from a Sony a7S
_| 11_04 Blending a key with the background with Light Wrap by Red Giant
_| 11_05 Blending a key with the background with Lighwrap by Digital Anarchy
12 Making Killer Backgrounds for Green Screen
_| 12_01 Making killer backgrounds for green screen
_| 12_02 Shooting defocused still plates
_| 12_03 Shooting defocused video plates
_| 12_04 Defocusing backgrounds in Photoshop CC
_| 12_05 Shoot plates with a light field camera
_| 12_06 Post-processing a light field camera
_| 12_07 Gear overview
13 Charging Batteries on the Go
_| 13_01 Charging on the go
_| 13_02 Starting out fully charged
_| 13_03 Using an inverter
_| 13_04 Using a solar charger
_| 13_05 Using a battery pack
_| 13_06 Strategies to extend battery life
ریچارد هرینگتون یک کارشناس ویدئوی دیجیتالی، مربی، سخنران، و نویسنده می باشد. او به عنوان یک کارشناس ویدئوی دیجیتالی و یک کارشناس تجاری حرفه ای تعلیم یافته، ریچ هرینگتون ، هر دو بعد مدیریت و خلاقِ صنعت ارتباطات بصری را درک می کند. وی بنیانگذار کمپانی ارتباطات بصری RHED Pixel در واشنگتن می باشد. او معلم دارای گواهینامه برای Adobe و Apple و یکی از اعضای National Association of Photoshop Professionals Instructor Dream Team می باشد. ریچ یک سخنران محبوب در مبحث ویدئوی دیجیتال است و به عنوان مدیر برنامه برای همایش هایی که میزبانشان National Aassociation of Broadcasters -NBA است، خدمت نموده است. وی همچنین نگارنده ی چندین کتاب در صنعت ویدئو که شامل : "راهنمای یک ویرایشگر در ادوبی پریمیر پرو "، "از سکون تا حرکت" و "فتوشاپ برای ویدئو" می باشد. به منظور کاوش منابع بیشتری برای حرفه ای های رسانه و نیز برای تماشای تعداد زیادی از پادکست های ریچ از RichardHarrington.com دیدن فرمایید.
فارسی لینـدا (FarsiLynda.com) سایتی منحصر بفرد در ایران، با بیش از 9500 دوره آموزشی تخصصی با زیرنویس فارسی و انگلیسی شامل 278/000 ویدیو از بیش از 1900 مدرس تائید شده بین المللی می باشد. سایت فارسی لینـدا در تابستان سال 1396 راه اندازی شد.
+ ما محصولات آموزشی معروفترین کمپانی سازنده آموزشهای ویدیویی در جهان، یعنی لینکدین linkedin.com/learning (Lynda.com سابق) را فارسی سازی کرده و در اختیار شما قرار دادهایم.
+ زیرنویسهای فارسی آموزشها، با جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence به اختصار AI)، ترجمه شده و پس از آن، طی چند مرحله بصورت هوشمند، مورد بازبینی و ویرایش قرار میگیرد.
+ تمامی آموزشهای فارسی لینـدا، با زیرنویس فارسی و انگلیسی و برخی با دوبله فارسی، با کیفیت ویدیوئی عالی (1280x720) ارائه میگردد.