 
  سه بعدی سازی و انیمیشن3D & Animation
سه بعدی سازی و انیمیشن3D & Animation طراحی مهندسیCAD
طراحی مهندسیCAD برنامه نویسی و توسعهProgramming & Develop
 برنامه نویسی و توسعهProgramming & Develop فناوری اطلاعات - ITInformation Technology
فناوری اطلاعات - ITInformation Technology طراحی ، گرافیک ، عکاسیDesign, Graphic, Photography
طراحی ، گرافیک ، عکاسیDesign, Graphic, Photography فیلم ، ویدیو ، صداFilm, Video, Audio
فیلم ، ویدیو ، صداFilm, Video, Audio آموزش و یادگیری الکترونیکیEducation & Elearning
آموزش و یادگیری الکترونیکیEducation & Elearning بیزنس و بازاریابیBusiness & Marketing
بیزنس و بازاریابیBusiness & Marketing وبWeb
وبWeb 
                                          
                                                         
     
Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

اگر می دانید چطوری ساخت تم های سفارشی وردپرس را با استفاده از تم های استارتر به نام (s (Underscores_ می توانید تقریبا هر چیزی رویای ایجاد کنید. در این دوره، مدرس Morten Rand-Hendriksen نشان می دهد که چگونه یک تم را با تکه تکه کردن و شکستن آن به بخش هایی از جمله هدر، منوها، تصاویر، صفحات فهرست و موارد دیگر نشان دهید. در طول راه، او مفاهیم کلیدی توسعه مانند استفاده از Sass و Sass partials را برای تم ، پوشش می دهد، با استفاده از Gulp برای پردازش کد ، درک قالب سلسله مراتبی وردپرس، سفارشی سازی جاوا اسکریپت برای کار بر روی تم و موارد دیگر. Morten برای تدوین، Customizer را پوشش می دهد و بر ویژگی های جدید مانند تصاویر واکنشی تمرکز می کند.






نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 Introduction 
___| 00_01 Welcome 
___| 00_02 What to know before you start this course 
___| 00_03 How this course and the lesson files will work 
___| 00_04 Humescores; A preview of the final project 
01 Set Up a WordPress Development Environment 
___| 01_01 How to set up a WordPress development environment 
___| 01_02 Get and install _s 
___| 01_03 Install and explore WordPress Theme Unit Test data 
___| 01_04 Install the Developer plugin and other useful plugins 
___| 01_05 Install and set up NetBeans or another IDE 
___| 01_06 Automate theme development with Gulp and various tools 
02 The Design to Development Process 
___| 02_01 Modular, mobile-first design 
___| 02_02 How do WordPress themes work 
___| 02_03 How to make sense of the WordPress template hierarchy 
___| 02_04 Underscores; An overview 
___| 02_05 Explore the Sass partials setup in _s 
03 Set Up the Basic Theme 
___| 03_01 Configure the theme info 
___| 03_02 Configure baseline settings and functions 
___| 03_03 Enqueue and apply custom web fonts 
___| 03_04 Allow translators to control web fonts 
___| 03_05 Preconnect custom web fonts for improved performance 
___| 03_06 Work with Sass and source maps 
___| 03_07 Create responsive typography 
___| 03_08 Lay the groundwork for responsive layouts 
04 Build the Header 
___| 04_01 Style the default header 
___| 04_02 Add an optional header image function 
___| 04_03 Show the header image only on the front page 
___| 04_04 Add an optional custom logo to the header 
___| 04_05 Fix responsive problems in the header 
05 Create Menus 
___| 05_01 How to register and display menus 
___| 05_02 Apply styles to the menu 
___| 05_03 Borrow JavaScript from Twenty Seventeen to enable dropdown menus 
___| 05_04 Customize JavaScript to work with the current theme 
___| 05_05 Challenge; Add a social media menu to the footer 
___| 05_06 Solution; Add a social media menu to the footer 
06 Configure the Single Post Template 
___| 06_01 Get to know the single post template 
___| 06_02 Display a category list at the top of the post 
___| 06_03 Modify the output of post metadata 
___| 06_04 Apply CSS to the post header 
___| 06_05 Apply CSS to typical post content 
___| 06_06 Configure and verify image alignments 
___| 06_07 Display full-bleed images on smaller screens 
___| 06_08 Style image captions 
___| 06_09 Style image galleries 
___| 06_10 Configure post navigation 
07 Create Conditional Layouts 
___| 07_01 Planning an unusual layout 
___| 07_02 Detect when the sidebar has widgets 
___| 07_03 Build the structure for displaying the sidebar 
___| 07_04 Use Flexbox to create a responsive layout 
___| 07_05 Customize the single post template for a no-sidebar layout 
___| 07_06 Use Flexbox to create a no-sidebar responsive layout 
08 Work with Comments 
___| 08_01 Get to know the comments template 
___| 08_02 Configure comments output including Gravatars 
___| 08_03 Apply CSS to comments 
___| 08_04 Highlight post author comments 
___| 08_05 Change the display of the comment form using CSS 
___| 08_06 Configure the comment section title and navigation 
09 Work with Featured Images 
___| 09_01 How do featured images (post thumbnails) work 
___| 09_02 Display featured images in the single post template 
___| 09_03 Create custom featured image sizes 
___| 09_04 Generate new featured image sizes with a plugin 
10 Work with Widget Areas (Sidebars) 
___| 10_01 Get to know widget areas, aka sidebars 
___| 10_02 Use the Monster Widget plugin to test all widgets 
___| 10_03 Applying CSS to the widget area 
___| 10_04 Add custom styles to specific widgets 
___| 10_05 Challenge; Add an optional widget area to the footer 
___| 10_06 Solution; Add an optional widget area to the footer 
11 Work with Index templates 
___| 11_01 Get to know the index template hierarchy 
___| 11_02 Identify when you are on an archive page 
___| 11_03 Customize index and archive templates 
___| 11_04 Add a custom Read More link to index posts 
___| 11_05 Display excerpts in indexes and archives 
___| 11_06 Customize the excerpt output 
___| 11_07 Add featured images to index and archive pages 
___| 11_08 Add more meaningful archive navigation 
___| 11_09 Highlight sticky posts 
___| 11_10 Customize archive pages 
___| 11_11 Customize the search results page 
___| 11_12 Customize the 404 error page and empty search results 
12 Work with Static Pages 
___| 12_01 Get to know the page template 
___| 12_02 Challenge; Create a page layout with a custom left-aligned sidebar 
___| 12_03 Solution; Create a page layout with a custom left-aligned sidebar 
13 Advanced Features 
___| 13_01 Customize responsive image output for all images 
___| 13_02 Add SVG icon functionality 
___| 13_03 Add your own SVG icons in your theme 
___| 13_04 Provide fallbacks for browsers without SVG support 
14 Adding Features to the Customizer 
___| 14_01 Get to know the Customizer 
___| 14_02 Add controls for the header background color 
___| 14_03 Preview settings in the Customizer 
___| 14_04 Apply Customizer changes to the front end 
___| 14_05 Add sections and radio controls to the Customizer 
___| 14_06 Change theme output based on Customizer settings 
15 Back-End Customization 
___| 15_01 Add editor styles to match front-end styles 
___| 15_02 Add a screenshot 
16 Conclusion 
___| 16_01 Going further with WordPress
مورتن رند هندریکسن طراح و سازنده وب، مشتاق نرم افزارهای open source مثل wordpress است. مورتن رند هندریکسن سازنده و طراح وب مشتاق طراحی های تروتمیز، کد مبتنی بر استاندارد، و نرم افزار open-source است. او چندین کتاب، مقاله و ویدئو در این زمینه ها منتشر کرده است و سخنران معروفی در کنفرانس ها است. او که یک شرکت کوچک رسانه دیجیتال را اداره می کند، وقت خود را به طور مساوی بین ساختن web solutionها و تدریس چگونه درست انجام دادن چیزها و گرفتن بهترین نتیجه از وب ، با دیگران تقسیم کرده است. مورتن در نوروژ بزرگ شد و در سال 2002 به کانادا رفت و آنجا را خانه خود می داند.
فارسی لینـدا (FarsiLynda.com) سایتی منحصر بفرد در ایران، با بیش از 10/000 دوره آموزشی تخصصی با زیرنویس فارسی و انگلیسی شامل 29/000 ویدیو از بیش از 1970 مدرس تائید شده بین المللی می باشد. سایت فارسی لینـدا در تابستان سال 1396 راه اندازی شد.
+ ما محصولات آموزشی معروفترین کمپانی سازنده آموزشهای ویدیویی در جهان، یعنی لینکدین linkedin.com/learning (Lynda.com سابق) را فارسی سازی کرده و در اختیار شما قرار دادهایم.
+ زیرنویسهای فارسی آموزشها، با جدیدترین تکنولوژی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence به اختصار AI)، ترجمه شده و پس از آن، طی چند مرحله بصورت هوشمند، مورد بازبینی و ویرایش قرار میگیرد.
+ تمامی آموزشهای فارسی لینـدا، با زیرنویس فارسی و انگلیسی و برخی با دوبله فارسی، با کیفیت ویدیوئی عالی (1280x720)  ارائه میگردد.

 
			 تلگرام
 تلگرام  اینستاگرام
 اینستاگرام  
  
 