%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش کاربردی OpenAI API: ساختن یک راه حل در دنیای واقعی (با زیرنویس فارسی AI)
Hands-On OpenAI API: Building a Real-World Solution
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL9823-3854057
لیندا _ آموزش کاربردی OpenAI API: ساختن یک راه حل در دنیای واقعی (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Hands-On OpenAI API: Building a Real-World Solution
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
65,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Rodrigo Diaz Concha - رودریگو دیاز کونچا
تاریخ انتشار
1402/12/15
2024-03-05
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
59دقیقه و 47ثانیه
تعداد ویدیو‌ها
30 ویدیو
حجم فایل‌ها
200 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
3 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 1498
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

OpenAI در خط مقدم هوش مصنوعی قرار دارد، به‌ویژه وقتی صحبت از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) می‌شود. اگر توسعه‌دهنده یا رهبر کسب‌وکاری هستید که به دنبال استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هستید، این دوره به شما کمک می‌کند تا با نحوه استفاده از APIهای OpenAI برای ساخت راه‌حل‌هایی بر اساس تکنیک نسل افزوده بازیابی (RAG) به سرعت آشنا شوید. به مربی Rodrigo Diaz Concha بپیوندید زیرا او طیف گسترده‌ای از گزینه‌های راه‌حل‌سازی از جمله استفاده از Audio API برای رونویسی صدا و Chat Completions API برای ایجاد اسناد را نشان می‌دهد. مهارت های جدید خود را با یک پروژه واقعی به نام KinderLogger با ساختن یک دستیار با استفاده از Assistants API، پیاده سازی فرآیند نسل افزوده بازیابی (RAG) در دستیار و پیاده سازی Web API با استفاده از FastAPI برای افشای دستیار آزمایش کنید. در طول مسیر، یاد بگیرید که چگونه محتوای مضر را با Moderations API شناسایی کنید و یک GPT را به عنوان یک صفحه جلویی برای فراخوانی سرویس و آزمایش پروژه KinderLogger خود ایجاد و استفاده کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 ساخت یک برنامه هوش مصنوعی در دنیای واقعی
01-02 آنچه باید بدانید
01-03 آنچه می خواهید در طول این دوره بسازید
01-04 آماده سازی ابزارها و محیط توسعه

02 استفاده از Audio API برای رونویسی صدا و Chat Completions API برای ایجاد اسناد
02-01 استخراج اطلاعات غنی از پیام های صوتی
02-02 نصب کتابخانه مورد نیاز و تهیه کد
02-03 رونویسی فایل های صوتی با استفاده از Audio API
02-04 ایجاد سند JSON با استفاده از Chat Completions API

03 ساخت دستیار KinderLogger با Assistants API
03-01 زنده کردن ایده دستیار KinderLogger
03-02 ایجاد دستیار با استفاده از Assitants API
03-03 ایجاد یک رشته مکالمه جدید و افزودن یک پیام
03-04 اجرای و آزمایش موضوع گفتگو

04 اجرای یک فرآیند بازیابی نسل افزوده (RAG) در دستیار
04-01 استفاده از اسناد و داده های خصوصی در پروژه KinderLogger
04-02 بارگذاری فایل های رونویسی به دستیار
04-03 بهبود دستیار با تکنیک های مهندسی سریع
04-04 استفاده از دستیار در زمین بازی دستیاران

05 پیاده سازی Web API برای افشای دستیار
05-01 افشای دستیار به عنوان یک سرویس
05-02 ایجاد Web API با استفاده از کتابخانه FastAPI
05-03 تماس با دستیار از Web API
05-04 پیاده سازی ورود به سیستم در Web API
05-05 ساخت و انتشار تصویر کانتینر Docker
05-06 استقرار برنامه کانتینر Azure برای این سرویس

06 شناسایی محتوای مضر با استفاده از API Moderations
06-01 استفاده از شیوه های هوش مصنوعی مسئول در KinderLogger
06-02 پیاده سازی API Moderations در برنامه رونویسی
06-03 پیاده سازی Moderations API در Web API
06-04 ساخت یک تصویر جدید و به روز رسانی برنامه کانتینر Azure

07 ایجاد KinderLogger GPT
07-01 استفاده از یک GPT به عنوان فرانت اند برای پروژه KinderLogger
07-02 ایجاد GPT و اقدام برای فراخوانی سرویس
07-03 تست KinderLogger GPT

08 نتیجه گیری
08-01 مراحل بعدی

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Building a real-world AI app
01-02 What you need to know
01-03 What you are going to build throughout this course
01-04 Preparing the tools and development environment

02 Using the Audio API to Transcribe Audio and the Chat Completions API to Create Documents
02-01 Extracting rich information from audio messages
02-02 Installing the required library and preparing the code
02-03 Transcribing the audio files by using the Audio API
02-04 Creating the JSON document using the Chat Completions API

03 Building the KinderLogger Assistant with the Assistants API
03-01 Bringing the KinderLogger assistant idea to life
03-02 Creating the assistant using the Assitants API
03-03 Creating a new conversation thread and adding a message
03-04 Running and testing the conversation thread

04 Implementing a Retrieval Augmented Generation (RAG) Process in the Assistant
04-01 Using private documents and data in the KinderLogger project
04-02 Uploading the transcription files to the assistant
04-03 Improving the assistant with prompt engineering techniques
04-04 Using the assistant on the Assistants Playground

05 Implementing the Web API to Expose the Assistant
05-01 Exposing the assistant as a service
05-02 Creating the Web API using the FastAPI library
05-03 Calling the assistant from the Web API
05-04 Implementing logging in the Web API
05-05 Building and publishing the Docker container image
05-06 Deploying the Azure Container App for the service

06 Identifying Harmful Content Using the Moderations API
06-01 Applying responsible AI practices in KinderLogger
06-02 Implementing the Moderations API in the transcription app
06-03 Implementing the Moderations API in the Web API
06-04 Building a new image and updating the Azure Container App

07 Creating the KinderLogger GPT
07-01 Using a GPT as a frontend for the KinderLogger project
07-02 Creating the GPT and the action for invoking the service
07-03 Testing the KinderLogger GPT

08 Conclusion
08-01 Next steps

 

مدرس: Rodrigo Diaz Concha - رودریگو دیاز کونچا

تعداد دوره های آموزشی: 13

رودریگو دیاز کونچا، یک معمار راه حل و مدیر منطقه ای مایکروسافت با 20+ سال تجربه است.
رودریگو یک مربی معتبر نرم افزار معماری Carnegie Mellon SEI است. او بیش از یک دهه به عنوان یک MV مایکروسافت شناخته شده است ، در حال حاضر در هر دو دسته توسعه دهنده فناوری و مایکروسافت آزور و علاوه بر این ، او ScrumMaster ، MCSD ، MCTS ، MCPD و MCP دارای گواهینامه Scrum Alliance است.
او به عنوان معمار ارشد نرم افزار در Lumedhealth ، راه حل های سلامت دیجیتال از راه دور را با محوریت تغییر زندگی افراد می سازد. وی همچنین امتیاز نوشتن اولین کتابها در مورد مایکروسافت سیلور لایت 5 و Xamarin.Forms به زبان اسپانیایی را دارد. رودریگو یک سخنران مکرر در رویدادهای مایکروسافت و غیر مایکروسافت در سرتاسر آمریکای لاتین ، ایالات متحده و اروپا است.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس