فارسی لیندا
تولید کننده محصولات فارسی (دوبله و زیرنویس) ، از محصولات شرکت Lynda
برای اولین بار در ایران ، بصورت حرفه ای ، اقدام به فارسی سازی منتخبی از محصولات معروفترین کمپانی سازنده آموزشهای ویدئویی در جهان کرده ایم.
محصولات آموزشی فارسی لیندا (FarsiLynda.com) ، شامل ترجمه ، زیرنویس و دوبله به فارسی ، منتخبی از بهترین آموزشهای IT شرکت لیندا میباشد که با ترجمه ای حرفه ای ، صدا گذاری مطلوب و کیفیت ویدیوئی عالی (1280x720) و قیمت مناسب ، تقدیم شما میگردد.
ما کارمان را ، در تابستان سال 1396 آغاز کردیم ، از آنجا که پروسه ترجمه ، ویرایش و صدابرداری محصولات ، زمان بر است ، لذا سعی شده در تولید محصولات فارسی ، همواره کیفیت مد نظر بوده و به خاطر سرعت در کار تولید ، از کیفیت کاسته نشود. بنابراین ممکن است فاصله زمانی در تولید محصولات فارسی ، کمی بطول بیانجامد ، از اینکه شکیبایی کرده تا از محصولات فارسی ما بهره مند شوید ، سپاسگذاریم.
ویژگی های موتور رندر V-ray 3.0 را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و محدوده تسلط خود به 3ds Max را با ابزارهای مدرن V-Ray، نظیر progressive sampling و shaderهای مو و پوست، و stereoscopic 3D rendering را گسترش بدهید.
این دوره آموزشی به مفاهیم اساسی V-Ray از قبیل ساخت مواد اصلی، نمونه گیری تصویر، color mapping ، زیرمجموعه ها، و نورپردازی، همچنین درست کردن افکهای دوربینی مانند depth of field، motion blur، و Caustics می پردازد. نویسنده و متخصص 3D "براین برادلی" به شما کمک می کند تا با استفاده از این plugin نیرمند ، عناصر حیرت انگیر و زنده خلق کنید و افکت هایی را به مدل های 3D خود بیافزایید.
در این دوره قراره با هم به بررسی ابزار و ویژگیهای موجود در نسخه ی سه v-ray برای موتور رندر 3da max بپردازیم.
اگرچه این دوره جهت کاربران تازه کار موتور رندر v-ray طراحی شده، اما سعی کردیم با قرار دادن اطلاعات جزئی و دقیق در هر بخش، این دوره را در حد یک رفرنس باارزش برای کاربران خبره و باتجربه ارتقا دهیم.
در فصل یک، با شیوه ی دسترسی به ابزار و ویژگیهای v-ray از طریق رابط کاربری 3d max و همچنین برخی از مهمترین و اصلیترین مفاهیم و اصطلاحات v-ray آشنا میشیم.
توجه: فایلهای تمرینی مربوط به کل دوره میباشد.
نمونه ویدیوی آموزشی :
00 مقدمه و اطلاعات مهم
00-01 خوشامدگویی
00-02 نسخه ی نرم افزاری مورد استفاده
00-03 اطلاعات لازم پیش از تماشای این دوره
00-04 ساختار پروژه 3d max
00-05 هندلینگ گاما
00-06 یک نکته در مورد Intel Embree
00-07 یک نکته در مورد HDRIS
01 آماده شدن جهت رندر با ویری
01-01 آپشنهای V-ray workflow و پیشنهادات
01-02 نوار ابزار ویری
01-03 Quick Settings و المنتهای رابط کاربری جدید
01-04 فریم بافر جدید با کنترل های پیشرفته رنگ
01-05 آپشن های خروجی رندر ویری
01-06 توضیح نمونه برداری تصویر (Image sampling)
01-07 بررسی subdivs
01-08 بررسی کلی color mapping
01-09 وظیفه ی Color mapping modes چیست؟
02 ابزار نورپردازی اصلی
02-01 استفاده از انواع نور 3d max با ویری
02-02 کار با نور ویری
02-03 افزودن نور fill کروی
02-04 سیستم sun & sky ویری
02-05 کنترل global exposure
02-06 فعال کردن Environment skylight
02-07 کار با dom light ویری
02-08 ایجاد نور mesh
03 Global Illumination
03-01 توضیح Global Illumination
03-02 بررسی primary and secondary bounces
03-03 نحوه ی عملکرد irradiance mapping
03-04 استفاده از irradiance mapping: قسمت 1
03-05 استفاده از irradiance mapping: قسمت 2
03-06 نحوه ی عملکرد light cache
03-07 استفاده از light cache
03-08 بررسی brute force GI
03-09 استفاده از brute force GI
04 متریال ها و Mapهای ویری
04-01 مقدمه ای بر متریال های ویژه ی ویری
04-02 ایجاد diffuse color
04-03 ساخت یک متریال شیشه ای شفاف
04-04 ساخت یک شیشه ی رنگی و مات
04-05 ساخت متریالهای انعکاسی
04-06 مات کردن انعکاسات
04-07 ایجاد افکت نیمه شفاف (translucency effect)
04-08 استفاده از VRmats
04-09 ray-traced SSS shader جدید
04-10 skin shader ساده شده جدید
04-11 hair shader ویری
05 کنترل کیفیت توسط نمونه برادری تصویر (Image Sampling)
05-01 استفاده از موتور fixed-rate
05-02 نحوه ی استفاده از موتور تطبیقی (adaptive engine)
05-03 کار با موتور تطبیقی (subdivision (adaptive subdivision engine
05-04 Progressive sampler
05-05 رفع مشکلات نمونه برداری super bright
05-06 استفاده از تنظیمات سراسری (universal settings)
06 کار با دوربین ها
1- دوربین فیزیکی ویری
06-01 ستآپ دوربین فیزیکی
06-02 کنترل های دوربین فیزیکی
06-03 عمق میدان
06-04 ایجاد افکت Motion Blur
2- ویری 3 و دوربین فیزیکی 3d max
06-05 دوربین فیزیکی ویری کجا میرود؟
06-06 افزودن یک دوربین فیزیکی به scene
06-07 مرور کلی کنترل های دوربین فیزیکی
06-08 مبانی اولیه ی مقادیر اکسپوژر (EVs)
06-09 اکسپوژر کنترل اتوماتیک شده
06-10 کنترل دستی اکسپوژر
06-11 تصحیح یک پرسپکتیو skewed
06-12 ایجاد عمق میدان
06-13 افزودن افکت های Motion Blur
07 ابزار FX ویری
07-01 ستآپ افکت Caustic
07-02 تولید افکت Caustic
07-03 استفاده از VRayFur
07-04 رندرینگ Stereoscopic 3D
07-05 متریال های Vr-Ray
07-06 Proxies
07-07 VRayClipper
07-08 عمق میدان : استفاده از یک perspective viewport
07-09 استفاده از Render Mask
08 نتیجه گیری
08-01 گام بعدی؟
برایان برادلی هنرمند طراح 3D و صاحب بیزنس است که حدوداً اواخر 1993 شروع به آزمایش و کار با نرم افزارهای خلاق و اپلیکیشن های 3D کرد، تا اینکه بفهمد آیا می تواند از طریق کار کردن با چنین ابزارهایی امرار معاش کند! تا سال 1998، بیزنس چند رسانه ایی خودش را شروع کرده بود، و روی پروژه هایی از جمله logoهای هوانوردی ، طراحی گرافیکی برای لباس ، وسایل نقلیه ، ساخت محصولات و پروژه های تصویری-معماری کار کرده است. در حالی که برروی ابزارهای مورد نیازش کار می کرد، با زیرکی به این آگاهی رسید که نیاز مبرمی به یک آموزش مفصل و با کیفیت است که بتواند ابزارهای نرم افزار را برای همه افرادی که مایل به یادگیری هستند قابل دسترس و آشکار کند. او در سال 2007 توجه اصلی بیزنس خانوادگی اش را معطوف تدریس تمام وقت طراحی گرافیک و ابزارهای تولیدی مورد علاقه خود به دیگران کرد.