
Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

عکاسان و طراحان گرافیک که شامل حرفه ای ها ، علاقه مندان، هواخواهان و دانش آموزان می باشند ، از فتوشاپ برای ویرایش و پالایش کارشان استفاده می کنند. در این دوره ی آموزشی ، استاد Deke McClelland شما را به یک تور شخصی در میان ابزارها و تکنیک های پایه ای که شما از طریق آنها قادر به ساخت گرافیک و تصاویر عالی میگردید ، خواهد برد. Deke به شما نشان میدهد که چگونه تصاویر را از چندین منبع باز کرده ، آنها را crop کرده و مرتب نمایید ، منوها و پانل ها را حرکت داده و تنظیمات را شخصی سازی کنید. او شما را راهنمایی می کند که چگونه تصاویر را بواسطه ی تنظیم روشنایی و تباین ، اصلاح رنگ و روتوش عکس ها ، ویرایش نمایید. وی همچنین به شما نشان مید هد که چگونه از لایه ها برای پوشاندن قسمت هایی از یک عکس استفاده کنید و یک اثر هنری کامپوزیت بسازید. او همچنین فرمت متن، چاپ، آماده سازی گرافیک وب و موارد بیشتر را بیان می دارد.






نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 Introduction 
___| 00_01 Welcome 
___| 00_02 The new Photoshop CC 2017 interface 
01 Opening an Image 
___| 01_01 How it all starts 
___| 01_02 Opening from the Windows desktop 
___| 01_03 Opening from the Macintosh Finder 
___| 01_04 Opening from Photoshop or Bridge 
___| 01_05 Opening an image in Camera Raw 
___| 01_06 Closing one image, or all at once 
02 Getting Around 
___| 02_01 Navigating your image 
___| 02_02 Zooming in and out 
___| 02_03 Using the more precise Zoom tool 
___| 02_04 Zooming continuously 
___| 02_05 Entering a custom zoom value 
___| 02_06 Scrolling (panning) 
___| 02_07 A few top-secret scrolling tricks 
___| 02_08 Switching between open images 
___| 02_09 Rotating and resetting the view 
___| 02_10 Cycling between screen modes 
___| 02_11 Using the Navigator panel 
___| 02_12 Panels and workspaces 
___| 02_13 Updating a workspace 
___| 02_14 A few very important preferences 
___| 02_15 Reassigning Spotlight (Mac only) 
03 Image Size and Resolution 
___| 03_01 Digital imaging fundamentals 
___| 03_02 Image size and resolution 
___| 03_03 Introducing the Image Size command 
___| 03_04 Common resolution standards 
___| 03_05 Upsampling vs. real high-resolution data 
___| 03_06 Changing the print resolution 
___| 03_07 Downsampling for print 
___| 03_08 Downsampling for email and photo sharing 
___| 03_09 The six interpolation settings 
___| 03_10 Some practical downsampling advice 
___| 03_11 Upsampling with Preserve Details 
04 Crop and Straighten 
___| 04_01 Always shoot big 
___| 04_02 Using the Crop tool 
___| 04_03 Cropping nondestructively 
___| 04_04 Rotating and other Crop tool tricks 
___| 04_05 Straightening a crooked image 
___| 04_06 Filling in missing background details 
___| 04_07 Using the Perspective Crop tool 
___| 04_08 The new Content-Aware Crop 
05 Introducing Layers 
___| 05_01 The layered composition 
___| 05_02 Introducing the Layers panel 
___| 05_03 Converting the flat Background into a layer 
___| 05_04 Customizing the transparency checkerboard 
___| 05_05 Turning a color photo black and white 
___| 05_06 Creating a silhouette with Brightness Contrast 
___| 05_07 Creating a new layer and painting on it 
___| 05_08 Simple tricks for painting with the Brush tool 
___| 05_09 Distinguishing black from non-black pixels 
___| 05_10 Moving an image between documents 
___| 05_11 Expanding the canvas to accommodate a layer 
___| 05_12 Auto-Select and the Move tool 
___| 05_13 Employing a clipping mask 
___| 05_14 Working with Opacity and blend modes 
___| 05_15 Three ways to duplicate a layer 
___| 05_16 Scale, rotate, and layer mask 
___| 05_17 Filling a selection with color 
06 Saving Your Progress 
___| 06_01 The many, many ways to save 
___| 06_02 Four essential things to know about saving 
___| 06_03 Saving layers to the native PSD format 
___| 06_04 Saving a flat print image to TIFF 
___| 06_05 Saving an interactive image to PNG 
___| 06_06 Saving a flat photograph to JPEG 
07 Brightness and Contrast 
___| 07_01 Luminance and its relationship to color 
___| 07_02 How luminance works 
___| 07_03 The three Auto commands 
___| 07_04 Automatic Brightness Contrast 
___| 07_05 Custom Brightness Contrast 
___| 07_06 Applying a dynamic adjustment layer 
___| 07_07 Adjustment layer tips and tricks 
___| 07_08 Isolating an adjustment with a layer mask 
___| 07_09 Introducing the Histogram 
___| 07_10 Putting the Histogram to use 
___| 07_11 Reducing contrast with Shadows Highlights 
08 Balancing Colors 
___| 08_01 Color resides in the eyes of the beholder 
___| 08_02 Identifying the color cast of a photo 
___| 08_03 Correcting a color cast automatically 
___| 08_04 Manually adjusting colors with Color Balance 
___| 08_05 Tipping a color cast with Photo Filter 
___| 08_06 Correcting color cast in Camera Raw 
___| 08_07 Adjusting color intensity with Vibrance 
___| 08_08 Introducing Hue Saturation 
___| 08_09 Summoning colors where none exist 
___| 08_10 Making even more color with Vibrance 
___| 08_11 Creating a quick-and-dirty sepiatone 
___| 08_12 Your own personal color chart 
09 Making Selections 
___| 09_01 Photoshop’s power of selection 
___| 09_02 Using the geometric Marquee tools 
___| 09_03 Painting with the Quick Selection tool 
___| 09_04 Add, subtract, and intersect selections 
___| 09_05 Turning a selection into a layer mask 
___| 09_06 Aligning a layer to a selection 
___| 09_07 Working with the Magic Wand tool 
___| 09_08 Saving and loading selections 
___| 09_09 Refining the quality of a selection 
___| 09_10 Adding clouds to your composition 
___| 09_11 Enhancing the drama of your scene 
___| 09_12 Conquering the Quick Selection tool 
___| 09_13 Using each of the three Lasso tools 
___| 09_14 Drawing a freeform shadow with the Lasso 
___| 09_15 Colorizing a layer with Color Overlay 
10 The Quick Mask Mode 
___| 10_01 Painting selections 
___| 10_02 Combining the best of the selection tools 
___| 10_03 Introducing the Quick Mask mode 
___| 10_04 The fastest way to save a selection 
___| 10_05 Gauging the quality of a selection 
___| 10_06 Painting adjustments with the Brush tool 
___| 10_07 Adding motion blur with the Smudge tool 
___| 10_08 Reversing a mask with Invert 
___| 10_09 Applying a special-effects filter 
___| 10_10 Smoothing a badly stroked edge 
___| 10_11 Selecting all the black lines 
___| 10_12 Expanding and contracting a selection 
11 Retouch and Heal 
___| 11_01 Your best face forward 
___| 11_02 Correcting very bad colors 
___| 11_03 Cloning and Content-Aware 
___| 11_04 A closer look at Content-Aware cloning 
___| 11_05 Painting with the Spot Healing Brush 
___| 11_06 Healing Brush tips and tricks 
___| 11_07 Shift-clicking to heal in straight lines 
___| 11_08 Using the standard Healing Brush 
___| 11_09 Flipping and rotating the source data 
___| 11_10 Using the Dodge and Burn tools 
___| 11_11 Whitening teeth with the Sponge tool 
___| 11_12 Reshaping details with the Liquify filter 
___| 11_13 Selectively recoloring details 
___| 11_14 Smoothing skin textures with blur 
___| 11_15 Nondestructive dodging and burning 
12 Introducing Camera Raw 
___| 12_01 Camera Raw, the most powerful Photoshop plugin 
___| 12_02 Applying Camera Raw as a filter 
___| 12_03 The nondestructive Camera Raw 
___| 12_04 Handling a Camera Raw image in Photoshop 
___| 12_05 Capturing raw images and converting to DNG 
___| 12_06 Opening and developing a raw photograph 
___| 12_07 Opening and editing multiple images 
___| 12_08 Highlights, Shadows, Whites and Blacks 
___| 12_09 Clarity and Chromatic Aberration 
___| 12_10 HSL and the Targeted Adjustment tool 
___| 12_11 Using the Spot Removal tool 
___| 12_12 Cleaning up with the Patch tool 
13 Creating and Formatting Text 
___| 13_01 Photoshop vector-based type 
___| 13_02 Creating and scaling a line of type 
___| 13_03 Formatting type from the options bar 
___| 13_04 Formatting type from the Character panel 
___| 13_05 Finding the perfect font 
___| 13_06 Type size and script fonts 
___| 13_07 Creating and editing paragraph text 
___| 13_08 Adjusting leading and paragraph spacing 
___| 13_09 Setting the antialiasing for very small text 
___| 13_10 Aligning one layer to another 
___| 13_11 Creating text along a circle 
___| 13_12 Finding a character with the Glyphs panel 
___| 13_13 Double-stroking a circle 
___| 13_14 Creating a distressed cancellation mark 
14 Printing Your Images 
___| 14_01 Print from RGB, not CMYK 
___| 14_02 Using my customizable printer test file 
___| 14_03 Print, size, and position 
___| 14_04 Using printer-specific options on the PC 
___| 14_05 Using printer-specific options on the Mac 
___| 14_06 Brightening your image for print 
___| 14_07 Description and printing marks 
___| 14_08 Establishing a borderless bleed 
___| 14_09 Previewing an image at print size 
15 Creating Web Graphics 
___| 15_01 Images on the wild wild web 
___| 15_02 Assigning copyright and contact info 
___| 15_03 How color works on the web 
___| 15_04 Introducing the old-school Save for Web 
___| 15_05 Saving a full-color PNG image 
___| 15_06 Saving a graphic as an 8-bit GIF or PNG 
___| 15_07 Using the new Quick Export command 
___| 15_08 Exporting vector-based layers to SVG 
___| 15_09 Exporting multiple layers and groups 
___| 15_10 Sneak preview; Stroking translucent text 
16 Conclusion 
___| 16_01 Until next time
دیک مک کلند ، یک نویسنده و آموزگار برنده جایزه، خدای تدوین عکس و طراحی گرافیک است. دِک مَک کِلند ، نویسنده بیش از 50 ویدئو آموزشی در مورد تصویر سازی خلاق، گرافیک، 3D، و طراحی برای ، صنعت پیشرو در Lynda.com است. دِک که یکی از نویسندگان دارای بیشترین جایزه در این بیزنس به شمار می رود، بیش از 80 کتاب نوشته که به 24 زبان ترجمه شده است و بیش از 40 بار تجدید چاپ شده دارد. این کتاب ها شامل Photoshop Bible، چندین کتاب "For Dummies " می شوند و همچنین سری کتاب های One-on-One خودش که تحت Deke Press چاپ شده اند. دک در اوقات فراغتش، dekeonline را اداره می کند، جایی که روی آن قسمت هایی از محبوب ترین سری های هفتگی که در lynda.com داشته است به نام Deke's Techniques را منتشر می کند. او در "بولدر" واقع در "کولورادو" به همراه دو پسرش زندگی می کند.