%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش تسلط بر لینوکس پیشرفته امنیتی (SELinux) (با زیرنویس فارسی AI)
Mastering Security-Enhanced Linux (SELinux)
کد محصول: FL10505-3954224
لیندا _ آموزش تسلط بر لینوکس پیشرفته امنیتی (SELinux) (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Mastering Security-Enhanced Linux (SELinux)
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
105,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Sander van Vugt - ساندر ون ویگت
تاریخ انتشار
1403/8/1
2024-10-22
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
5ساعت و 18دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
103 ویدیو
حجم فایل‌ها
729 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
12 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 361
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

استاد شدن در استفاده از لینوکس تقویت‌شده با امنیت (SELinux) می‌تواند شما را به عنوان یک توسعه‌دهنده یا مهندس DevOps متمایز کند و فرصت‌های جدیدی را برای رشد حرفه‌تان باز کند. SELinux یک افزودنی ارزشمند به گزینه های امنیتی استاندارد لینوکس است که توزیع لینوکس شما را ایمن می کند. این دوره اصول اولیه SELinux را قبل از غواصی عمیق‌تر در موضوعات پیشرفته‌تر مانند امنیت چند سطحی (MLS)، امنیت چند دسته‌ای (MCS)، مدیریت SELinux با Ansible و استفاده از SELinux در محیط‌های کانتینری نشان می‌دهد. در طول مسیر، مهارت‌های جدید SELinux خود را در زمان واقعی در چالش‌های تمرینی در پایان هر بخش آزمایش کنید. این دوره همچنین یک منبع کامل برای زبان‌آموزانی است که می‌خواهند SELinux را در حین آماده شدن برای هر آزمون مرتبط با لینوکس Red Hat Enterprise درک کنند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 تسلط بر لینوکس با امنیت پیشرفته (SELinux): مقدمه

02 درس 1: کنترل دسترسی اجباری
02-01 ماژول 1: مقدمه اصول SELinux
02-02 اهداف آموزشی
02-03 کار SELinux
02-04 نیاز به کنترل دسترسی اجباری
02-05 درک SELinux و کنترل دسترسی اختیاری
02-06 درس 1: آزمایشگاه در حال بررسی تنظیمات SELinux
02-07 درس 1: راه حل آزمایشگاهی در حال بررسی تنظیمات SELinux

03 درس 2: فعال کردن SELinux
03-01 اهداف آموزشی
03-02 مدیریت حالت ها و حالت ها در Red Hat
03-03 نصب SELinux در اوبونتو
03-04 درک سیاست ها
03-05 درس 2: آزمایشگاه مدیریت وضعیت های SELinux
03-06 درس 2: راه حل آزمایشگاهی مدیریت وضعیت های SELinux

04 درس 3: درک برچسب های زمینه
04-01 اهداف آموزشی
04-02 نمایش برچسب های زمینه
04-03 درک زمان تنظیم برچسب های زمینه
04-04 استفاده از audit.log برای بررسی مسائل
04-05 درک وراثت زمینه
04-06 درس 3: آزمایشگاهی که رویدادهای SELinux را بررسی می کند
04-07 درس 3: راه حل آزمایشگاهی که رویدادهای SELinux را بررسی می کند

05 درس 4: مدیریت برچسب های زمینه
05-01 اهداف آموزشی
05-02 یافتن زمینه مناسب
05-03 تنظیم زمینه روی فایل ها
05-04 تنظیم زمینه در پورت ها
05-05 استفاده از انواع قابل تنظیم
05-06 پیکربندی یک Apache DocumentRoot غیر پیش فرض
05-07 درس 4: آزمایشگاه SSH را روی پورت 443 اجرا می کند
05-08 درس 4: راه حل آزمایشگاهی که SSH را روی پورت 443 اجرا می کند

06 درس 5: استفاده از Booleans
06-01 اهداف آموزشی
06-02 درک Booleans
06-03 استفاده از Booleans
06-04 پیدا کردن بولین ها
06-05 درس 5: پیکربندی آزمایشگاه vsftpd برای آپلودهای ناشناس
06-06 درس 5: راه حل آزمایشگاهی پیکربندی vsftpd برای آپلودهای ناشناس

07 درس 6: عیب یابی SELinux
07-01 ماژول 2: تجزیه و تحلیل معرفی SELinux
07-02 اهداف آموزشی
07-03 عیب یابی مشکلات SELinux
07-04 درک گزارش های حسابرسی
07-05 درک قوانین dontaudit
07-06 استفاده از audit2allow
07-07 استفاده از sealert
07-08 بارگیری دستی SELinux
07-09 درس 6: عیب یابی آزمایشگاهی SELinux
07-10 درس 6: عیب یابی راه حل آزمایشگاهی SELinux

08 درس 7: تجزیه و تحلیل منطقی و قوانین
08-01 اهداف آموزشی
08-02 تجزیه و تحلیل سیاست
08-03 اصطلاحات
08-04 با استفاده از جستجو
08-05 با استفاده از seinfo
08-06 یافتن کارهایی که یک دامنه می تواند انجام دهد
08-07 تجزیه و تحلیل بولین ها
08-08 تجزیه و تحلیل قوانین انتقال
08-09 درس 7: آزمایشگاهی در حال بررسی بولین ها
08-10 درس 7: راه حل آزمایشگاهی بررسی بولین ها

09 درس 8: ماژول های SELinux
09-01 ماژول 3: استفاده از برنامه های کاربردی سفارشی با معرفی SELinux
09-02 اهداف آموزشی
09-03 مدیریت ماژول ها
09-04 نوشتن ماژول های سفارشی
09-05 تولید ماژول های سفارشی
09-06 درس 8: آزمایشگاهی که برنامه شما را با ماژول ها فعال می کند
09-07 درس 8: راه حل آزمایشگاهی که برنامه شما را با ماژول ها فعال می کند

10 درس 9: ساختن هر برنامه کاربردی با SELinux
10-01 اهداف آموزشی
10-02 درک گزینه های اجرای برنامه های کاربردی سفارشی
10-03 استفاده از دامنه های نامحدود
10-04 استفاده از run-on برای اجرای برنامه های کاربردی با زمینه خاص
10-05 استفاده از sepolgen برای تولید ماژول های خط مشی برنامه
10-06 درس 9: آزمایشگاهی که هر برنامه ای را روی یک سیستم SELinux اجرا می کند
10-07 درس 9: راه حل آزمایشگاهی که هر برنامه ای را در یک سیستم SELinux اجرا می کند

11 درس 10: کاربران SELinux
11-01 ماژول 4: امنیت درجه نظامی با کاربران SELinux و معرفی MLS
11-02 اهداف آموزشی
11-03 درک کاربران و نقش ها
11-04 نگاشت کاربران لینوکس به کاربران SELinux
11-05 استفاده از booleans برای مدیریت کاربران SELinux
11-06 محدود کردن ریشه
11-07 درس 10: آزمایشگاه ایجاد کاربر کیوسک
11-08 درس 10: راه حل آزمایشگاهی ایجاد کاربر کیوسک

12 درس 11: استفاده از امنیت چند سطحی (MLS)
12-01 اهداف آموزشی
12-02 درک MLS و MCS
12-03 فعال کردن خط مشی MLS
12-04 ایجاد کاربر با سطح ترخیص
12-05 درک آنچه که باید در دایرکتوری ها انجام شود
12-06 درس 11: آزمایشگاه با استفاده از MLS
12-07 درس 11: محلول آزمایشگاهی با استفاده از MLS

13 درس 12: استفاده از امنیت چند دسته ای (MCS)
13-01 اهداف آموزشی
13-02 درک MCS
13-03 گروه بندی کاربران و برنامه ها با MCS
13-04 ترکیب MLS و MCS
13-05 درس 12: پیکربندی آزمایشگاهی MCS
13-06 درس 12: راه حل آزمایشگاهی پیکربندی MCS

14 درس 13: SELinux و Containers
14-01 ماژول 5: SELinux، کانتینرها و معرفی Ansible
14-02 اهداف آموزشی
14-03 درک نیازهای ظرف SELinux
14-04 پیکربندی دسترسی ذخیره سازی کانتینر
14-05 استفاده از udica برای پیکربندی دسترسی کانتینر
14-06 درس 13: آزمایشگاه پیکربندی SELinux برای کانتینرها
14-07 درس 13: راه حل آزمایشگاهی پیکربندی SELinux برای ظروف

15 درس 14: استفاده از Ansible برای مدیریت SELinux
15-01 اهداف آموزشی
15-02 استفاده از ماژول های SELinux Ansible
15-03 استفاده از نقش سیستم RHEL برای مدیریت SELinux
15-04 درس 14: آزمایشگاه با استفاده از Ansible برای مدیریت SELinux
15-05 درس 14: راه حل آزمایشگاهی با استفاده از Ansible برای مدیریت SELinux

16 خلاصه
16-01 تسلط بر لینوکس با امنیت پیشرفته (SELinux): خلاصه

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Mastering Security-Enhanced Linux (SELinux): Introduction

02 Lesson 1: Mandatory Access Control
02-01 Module 1: SELinux fundamentals introduction
02-02 Learning objectives
02-03 Working of SELinux
02-04 Requiring mandatory access control
02-05 Understanding SELinux and discretionary access control
02-06 Lesson 1: Lab exploring SELinux settings
02-07 Lesson 1: Lab solution exploring SELinux settings

03 Lesson 2: Enabling SELinux
03-01 Learning objectives
03-02 Managing states and modes on Red Hat
03-03 Installing SELinux on Ubuntu
03-04 Understanding policies
03-05 Lesson 2: Lab managing SELinux states
03-06 Lesson 2: Lab solution managing SELinux states

04 Lesson 3: Understanding Context Labels
04-01 Learning objectives
04-02 Showing context labels
04-03 Understanding when to set context labels
04-04 Using the audit.log to examine issues
04-05 Understanding context inheritance
04-06 Lesson 3: Lab examining SELinux events
04-07 Lesson 3: Lab solution examining SELinux events

05 Lesson 4: Managing Context Labels
05-01 Learning objectives
05-02 Finding the right context
05-03 Setting context on files
05-04 Setting context on ports
05-05 Using customisable types
05-06 Configuring a non-default Apache DocumentRoot
05-07 Lesson 4: Lab running SSH on port 443
05-08 Lesson 4: Lab solution running SSH on port 443

06 Lesson 5: Using Booleans
06-01 Learning objectives
06-02 Understanding booleans
06-03 Using booleans
06-04 Finding booleans
06-05 Lesson 5: Lab configuring vsftpd for anonymous uploads
06-06 Lesson 5: Lab solution configuring vsftpd for anonymous uploads

07 Lesson 6: Troubleshooting SELinux
07-01 Module 2: Analysing SELinux introduction
07-02 Learning objectives
07-03 Troubleshooting SELinux issues
07-04 Understanding the audit logs
07-05 Understanding dontaudit rules
07-06 Using audit2allow
07-07 Using sealert
07-08 Loading SELinux manually
07-09 Lesson 6: Lab troubleshooting SELinux
07-10 Lesson 6: Lab solution troubleshooting SELinux

08 Lesson 7: Analysing Booleans and Rules
08-01 Learning objectives
08-02 Analysing the policy
08-03 Terminology
08-04 Using sesearch
08-05 Using seinfo
08-06 Finding what a domain can do
08-07 Analysing booleans
08-08 Analysing transition rules
08-09 Lesson 7: Lab investigating booleans
08-10 Lesson 7: Lab solution investigating booleans

09 Lesson 8: SELinux Modules
09-01 Module 3: Using custom applications with SELinux introduction
09-02 Learning objectives
09-03 Managing modules
09-04 Writing custom modules
09-05 Generating custom modules
09-06 Lesson 8: Lab enabling your application with modules
09-07 Lesson 8: Lab solution enabling your application with modules

10 Lesson 9: Making Any Application Work with SELinux
10-01 Learning objectives
10-02 Understanding options for running custom applications
10-03 Using unconfined domains
10-04 Using run-on to run applications with a specific context
10-05 Using sepolgen to generate application policy modules
10-06 Lesson 9: Lab running any application on an SELinux system
10-07 Lesson 9: Lab solution running any application on an SELinux system

11 Lesson 10: SELinux Users
11-01 Module 4: Military grade security with SELinux users and MLS introduction
11-02 Learning objectives
11-03 Understanding users and roles
11-04 Mapping Linux users to SELinux users
11-05 Using booleans to manage SELinux users
11-06 Restricting root
11-07 Lesson 10: Lab creating a kiosk user
11-08 Lesson 10: Lab solution creating a kiosk user

12 Lesson 11: Using Multi-Level Security (MLS)
12-01 Learning objectives
12-02 Understanding MLS and MCS
12-03 Enabling an MLS policy
12-04 Creating a user with a clearance level
12-05 Understanding what needs to be done on directories
12-06 Lesson 11: Lab using MLS
12-07 Lesson 11: Lab solution using MLS

13 Lesson 12: Using Multi-Category Security (MCS)
13-01 Learning objectives
13-02 Understanding MCS
13-03 Grouping users and applications with MCS
13-04 Combining MLS and MCS
13-05 Lesson 12: Lab configuring MCS
13-06 Lesson 12: Lab solution configuring MCS

14 Lesson 13: SELinux and Containers
14-01 Module 5: SELinux, containers, and Ansible introduction
14-02 Learning objectives
14-03 Understanding container SELinux needs
14-04 Configuring container storage access
14-05 Using udica to configure container access
14-06 Lesson 13: Lab configuring SELinux for containers
14-07 Lesson 13: Lab solution configuring SELinux for containers

15 Lesson 14: Using Ansible to Manage SELinux
15-01 Learning objectives
15-02 Using SELinux Ansible modules
15-03 Using the RHEL system role to manage SELinux
15-04 Lesson 14: Lab using Ansible to manage SELinux
15-05 Lesson 14: Lab solution using Ansible to manage SELinux

16 Summary
16-01 Mastering Security-Enhanced Linux (SELinux): Summary

 

مدرس: Sander van Vugt - ساندر ون ویگت

تعداد دوره های آموزشی: 2

Sander van Vugt سالها تجربه کار با موضوعات لینوکس و متن باز، نوشتن و آموزش آن را دارد.

ساندر نویسنده پرفروش‌ترین راهنمای گواهی Red Hat RHCSA و دوره کامل ویدیویی Red Hat RHCSA، به همراه بسیاری از عناوین دیگر در مورد موضوعاتی از جمله RHCE، Bash، Kubernetes، Ansible و موارد دیگر است. او همچنین به عنوان مربی لینوکس کار می کند و کلاس های آنلاین و آنلاین را برای مشتریان در سراسر جهان تدریس می کند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس