%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش ۷ کلید برای توسعه تفکر خلاق و انتقادی مؤثر (با زیرنویس فارسی AI)
7 Keys for Developing Effective Creative and Critical Thinking
جدید ( 16 روز قبل)
کد محصول: FL11361-6057143
لیندا _ آموزش ۷ کلید برای توسعه تفکر خلاق و انتقادی مؤثر (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ 7 Keys for Developing Effective Creative and Critical Thinking
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
85,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Emma-Sue Prince - اماسو پرینس
تاریخ انتشار
1404/4/12
جدید ( 16 روز قبل)
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
1ساعت و 44دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
48 ویدیو
حجم فایل‌ها
366 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
6 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 13
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

متفکر خلاق بودن به معنای پرورش کنجکاوی و سیالیت، توانایی تولید ایده‌های متنوع و تمایل به امتحان کردن رویکردهای مختلف برای حل مشکلات است. تفکر خلاق چیزی بیش از توانایی شما در تجزیه و تحلیل، بحث و ارزیابی است. تفکر انتقادی، خلاقانه و مشارکتی مهارت‌های ضروری برای موفقیت هستند. یک متفکر واقعاً انتقادی بودن شامل توانایی حرکت سریع، سازگاری خوب با تغییرات و از بین بردن برخی از موانع طبیعی ما برای تفکر انتقادی است. در این دوره، اما سو پرینس - نویسنده «7 مهارت برای آینده» و متخصص تفکر خلاق و انتقادی - شما را از طریق تکنیک‌های ساده و آزمایش‌شده برای بهبود و تکمیل درک خود از اصول تفکر خلاق راهنمایی می‌کند. خلاقیت و علوم مغزی، تولید ایده، تفکر واگرا، ابهام و تغییر، سوگیری‌های طبیعی و موارد دیگر را بررسی کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 به دوره خوش آمدید

02 خلاقیت و مغز
02-01 خلاقیت و علم مغز
02-02 علوم اعصاب خلاقیت
02-03 تمرینات مغزی برای تفکر خلاق

03 ایجاد ایده های عالی
03-01 یافتن سفارش در هرج و مرج
03-02 تجربه شخصی
03-03 تفکر واگرا
03-04 کنجکاوی
محدودیت ها و محدودیت ها 03-05
03-06 حالات ذهنی
03-07 الهام بخش
03-08 تولید ایده ها

04 توسعه تفکر واگرا
04-01 ساختن یک زمینه خلاق
04-02 طوفان مغزی و ایده
04-03 نقشه برداری ذهن
04-04 ارتباط کلمه/شیء تصادفی
04-05 تفکر معکوس
04-06 تکنیک کلاهبرداری
04-07 با در نظر گرفتن دیدگاه ها و دیدگاه های مختلف

05 پذیرش ابهام و تغییر
05-01 پرورش یک ذهنیت رشد
05-02 ذهن آگاهی و لحظه فعلی
05-03 ساختمان قدرت عاطفی و روحی
05-04 چگونه برای دیدگاه های مختلف باز باشیم
05-05 کنجکاوی کشت
05-06 یادگیری در آغوش تغییر
05-07 یادگیری از اشتباهات
05-08 تحمل ناراحتی
05-09 قدرت بازتاب

06 درک تعصبات طبیعی
06-01 چرا مغز ما تعصب دارد؟
06-02 خطر ایجاد فرضیات
06-03 تعصب شناختی
06-04 پر کردن تعصب شکاف ها
06-05 نحوه پرسیدن س questions الات بهتر
06-06 بین واقعیت و داستان تمایز قائل نیست
06-07 نحوه تمرکز
06-08 راه برای کاهش تعصب مغز

07 شکستن موانع تفکر خلاق و انتقادی
07-01 چرا خودمان را حدس می زنیم
07-02 نحوه حرکت در استدلال عاطفی
07-03 وقتی رفتار با اعتقادات در تضاد است
07-04 چگونه می توان در هنگام حل مسئله از فکر گروهی جلوگیری کرد
07-05 چهار استراتژی برای بهبود تفکر انتقادی

08 ساختن یک تیم رویایی خلاقیت
08-01 تعیین اهداف و چشم انداز برای تیم خود
08-02 نقش ها و نقاط قوت کلیدی را شناسایی کنید
08-03 تشویق تنوع و گرفتن صداها به اتاق
08-04 همکاری را تشویق کنید
08-05 ایجاد آزادی ، منابع و یادگیری مداوم
08-06 درگیری ها را سریع حل کنید

09 اعتبار
09-01 اعتبار تصویر

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Welcome to the course

02 Creativity and the Brain
02-01 Creativity and brain science
02-02 The neuroscience of creativity
02-03 Brain exercises for creative thinking

03 Generating Great Ideas
03-01 Finding order in chaos
03-02 Personal experience
03-03 Divergent thinking
03-04 Curiosity
03-05 Constraints and limitations
03-06 Mental states
03-07 Inspiration
03-08 Generating ideas exercise

04 Developing Divergent Thinking
04-01 Building a creative context
04-02 Brainstorming and ideation
04-03 Mind mapping
04-04 Random word/object association
04-05 Reverse thinking
04-06 The SCAMPER technique
04-07 Taking on different perspectives and views

05 Embracing Ambiguity and Change
05-01 Cultivating a growth mindset
05-02 Mindfulness and the present moment
05-03 Building emotional and mental strength
05-04 How to be open to different perspectives
05-05 Cultivating curiosity
05-06 Learning to embrace change
05-07 Learning from mistakes
05-08 Developing tolerance to discomfort
05-09 The power of reflection

06 Understanding Natural Biases
06-01 Why does our brain have biases?
06-02 The danger of making assumptions
06-03 Cognitive bias
06-04 Filling in the gaps bias
06-05 How to ask better questions
06-06 Not distinguishing between fact and fiction
06-07 How to focus
06-08 Ways to reduce brain biases

07 Breaking Down Barriers to Creative and Critical Thinking
07-01 Why we second-guess ourselves
07-02 How to navigate emotional reasoning
07-03 When behavior conflicts with beliefs
07-04 How to avoid “groupthink” when problem-solving
07-05 Four strategies to improve critical thinking

08 Building a Creativity Dream Team
08-01 Defining goals and vision for your team
08-02 Identify key roles and strengths
08-03 Encouraging diversity and getting voices into the room
08-04 Encourage collaboration
08-05 Create freedom, resources, and continuous learning
08-06 Resolve conflicts fast

09 Credits
09-01 Image credits

 

مدرس: Emma-Sue Prince - اماسو پرینس

تعداد دوره های آموزشی: 1

Emma-Sue Princeis یک متخصص یادگیری تجربی است که به حمایت از توسعه شخصی اختصاص داده شده است.

کار Emma بر بهبود روابط بهزیستی ، شخصی و حرفه ای متمرکز است. روش او بر اساس هفت مهارت کلیدی استوار است. با توجه به دنیای کار همیشه در حال تغییر ، Emma-Sue طیف وسیعی از مهارت ها را برای تجهیز افراد به کلید شغلی خود آموزش می دهد.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس