%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش کسب گواهی: LPIC-1 Exam 101 (نسخه 5.0) (با زیرنویس فارسی AI)
Cert Prep: LPIC-1 Exam 101 (Version 5.0)
کد محصول: FL5065-2822058
لیندا _ آموزش کسب گواهی: LPIC-1 Exam 101 (نسخه 5.0) (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Cert Prep: LPIC-1 Exam 101 (Version 5.0)
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
129,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Grant McWilliams - گرنت مگ ویلیامز
تاریخ انتشار
1398/11/10
2020-01-30
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
7ساعت و 14دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
104 ویدیو
حجم فایل‌ها
905 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
15 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 7123
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

کار خود را به عنوان مدیر لینوکس با کسب گواهینامه LPIC-1 شروع کنید. این گواهینامه محبوب توزیع بی‌ طرف لینوکس به کارفرمایان بالقوه نشان می‌دهد که می‌توانید به طور موثری در خط فرمان لینوکس کار کنید و کارهای اصلی را برای تعمیر و نگهداری انجام دهید. هر هدف از امتحان مربوط به مهارتهای شغلی در دنیای واقعی است که از طریق داده‌های تجزیه و تحلیل جستجوی شغل تعیین می‌شود. در این دوره، Grant McWilliams آنچه را که باید بدانید برای قبولی در آزمون LPIC-1 101، نسخه 5.0 را پوشش می‌دهد. او نحوه مدیریت نرم‌افزار را با dpkg و APT، پیکربندی لینوکس به عنوان مهمان مجازی، تنظیم اهداف سیستمی، مدیریت اولویت فرایند با استفاده از ابزارهای خط فرمان و موارد دیگر را نشان می‌دهد. در طول راه او فرصت‌هایی را برای آزمایش دانش شما با سوالات ارزیابی فراهم می‌کند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 


00 مقدمه
___| 00_01 برای LPIC-1 آماده شوید
___| 00_02 آنچه باید بدانید
___| 00_03 درباره امتحان LPIC-1
___| 00_04 نصب CentOS 7
___| 00_05 آزمایشگاه CentOS 7
___| 00_06 نصب اوبونتو 19.04

01 تعیین و پیکربندی سخت افزار
___| 01_01 غیرفعال کردن سخت‌افزار یکپارچه
___| 01_02 منابع سخت‌افزاری را تعیین کنید
___| 01_03 کار با دستگاه‌های USB
___| 01_04 درباره sysfs، udev و D-Bus
___| 01_05 ماژول‌های هسته را مدیریت کنید
___| 01_06 پیکربندی شبکه دستی
___| 01_07 پیکربندی شبکه با استفاده از NetworkManager

02 Boot سیستم
___| 02_01 روند لینوکس boot را درک کنید
___| 02_02 با استفاده از GRUB
___| 02_03 یک منوی GRUB سفارشی ایجاد کنید
___| 02_04 هسته هسته لینوکس را به روز می‌کند
___| 02_05 درباره Acpid

03 خدمات سیستم و ورود به سیستم
___| 03_01 درباره SysVinit، systemd و Upstart
___| 03_02 وضعیت خدمات سیستمی را دریافت کنید
___| 03_03 خدمات سیستماتیک را مدیریت کنید
___| 03_04 خدمات سیستماتیک را پایدار کنید
___| 03_05 درباره خدمات SysVinit
___| 03_06 اهداف مرتفع را تغییر دهید
___| 03_07 Boot را وارد هدف اضطراری کنید
___| 03_08 فایل‌های ورود به سیستم سیستم را پیدا و تفسیر کنید
___| 03_09 خواندن ژورنال سیستم

04 از مدیریت بسته‌بندی Debian استفاده کنید
___| 04_01 بررسی اجمالی مدیریت نرم‌افزار دبیان
___| 04_02 اطلاعات بسته را با dpkg و APT دریافت کنید
___| 04_03 مدیریت نرم‌افزار با dpkg و APT
___| 04_04 با مخازن APT کار کنید

05 از مدیریت بسته‌بندی Red Hat استفاده کنید
___| 05_01 بررسی اجمالی مدیریت نرم‌افزار RPM
___| 05_02 بسته‌های پرس و جو با RPM
___| 05_03 بسته‌ها را با یوم نصب و حذف کنید
___| 05_04 گروه‌های بسته را نصب و حذف کنید

06 لینوکس به عنوان مهمان مجازی
___| 06_01 مفاهیم ابری و مجازی‌سازی را با هم مقایسه کنید
___| 06_02 انواع هایپراویسورها
___| 06_03 تصاویر سیستم و نمونه‌های ابر
___| 06_04 درباره ظروف
___| 06_05 آشنایی با cloud-init

07 کار روی خط فرمان
___| 07_01 دستورات ساده و مرکب
___| 07_02 محیط پوسته را اصلاح کنید
___| 07_03 تاریخچه فرمان
___| 07_04 PATH و اجرای فرمان
___| 07_05 نامگذاری شده و نامشخص pipes
___| 07_06 از تغییر مسیر ورودی و خروجی استفاده کنید (، ، 2، و غیره)
___| 07_07 از فیلترهای متن استفاده کنید
___| 07_08 0f0i0l0e0s0 را با استفاده از loc پیدا کنید
___| 07_09 یافتن فایل‌ها با find
___| 07_10 یافتن متن در فایل‌ها با grep

08 فرایندها را مدیریت کنید
___| 08_01 فرآیندهای نمایش را انتخاب و مرتب کنید
___| 08_02 نظارت بر فرآیندهای فعال
___| 08_03 سیگنال‌ها را به فرایندها ارسال کنید
___| 08_04 برنامه‌ای را با اولویت بالاتر یا پایین‌تر از پیش فرض اجرا کنید
___| 08_05 کارها را در پیش زمینه و پیش زمینه اجرا کنید
___| 08_06 برای ادامه کار پس از خروج از برنامه، سیگنال دهید

09 تطبیق الگو و ویرایش متن
___| 09_01 تفاوت بین عبارات معمولی اساسی و گسترده را درک کنید
___| 09_02 تطبیق کاراکترها و کلمات با regexes
___| 09_03 مشخص کردن وقایع همراه با رژکس ها
___| 09_04 آلترناتیو و گروه‌بندی با regexes
___| 09_05 مراجع برگشتی و زیرمجازات
___| 09_06 متن را با استفاده از عبارات منظم جستجو کنید
___| 09_07 برای حذف، تغییر و جایگزینی متن از عبارات منظم استفاده کنید
___| 09_08 آگاهی از Emacs، Nano و Vim
___| 09_09 مقدمه‌ای برای Vim
___| 09_10 ویرایش متن در Vim
___| 09_11 در Vim جستجو و جایگزین کنید

10 کار با پرونده ها
___| 10_01 گلوب فایل و گسترش پارامتر
___| 10_02 مسیرهای سیستم فایل را درک کنید
___| 10_03 0f0i0l0e0s0 و dirs ایجاد کنید
___| 10_04 0f0i0l0e0s0 و dirs را کپی کنید
___| 10_05 0f0i0l0e0s0 و dirs را تغییر دهید و تغییر نام دهید
___| 10_06 0f0i0l0e0s0 و dirs را حذف کنید
___| 10_07 پیوندهایی به فایل‌ها و dirs ایجاد کنید

11 مجوز و مالکیت
___| 11_01 حسابهای کاربری لوکال را ایجاد و حذف کنید
___| 11_02 حساب‌های کاربری لوکال را تغییر دهید
___| 11_03 رمزهای عبور کاربر را مدیریت کنید
___| 11_04 0f0i0l0e0 چیست؟
___| 11_05 صفت فایل را دریافت کنید
___| 11_06 ویژگی‌های گسترده را بدست آورید
___| 11_07 درباره مجوزهای استاندارد لینوکس
___| 11_08 پرونده‌ها و حالت‌های دایرکتوری
___| 11_09 مالکیت پرونده
___| 11_10 مجوزها را با استفاده از روش عددی تنظیم کنید
___| 11_11 مجوزها را با استفاده از روش نمادین تنظیم کنید
___| 11_12 مجوزهای پیش فرض با استفاده از umask
___| 11_13 بیت‌های ویژه 0f0i0l0e0؛ SUID و SGID
___| 11_14 بیت‌های مخصوص دایرکتوری؛ SGID و Sticky

12 پارتیشن‌ها و سیستم فایلها را ایجاد کنید
___| 12_01 استراتژی‌های پارتیشن‌بندی دیسک سخت
___| 12_02 لیست، ایجاد، حذف پارتیشن‌ها روی دیسک‌های MBR و GPT
___| 12_03 پارتیشن‌ها را با استفاده از parting ایجاد کنید
___| 12_04 تغییر اندازه پارتیشن‌ها بدون از دست دادن داده ها
___| 12_05 ویژگی‌های اصلی مدیریت حجم منطقی (LVM)
___| 12_06 حجم‌ها و گروه‌های حجم صدا را مدیریت کنید
___| 12_07 جلوه‌های منطقی موجود را گسترش دهید
___| 12_08 حجم منطقی موجود را کاهش دهید
___| 12_09 یک حجم فیزیکی را جایگزین کنید
___| 12_10 سیستم فایل‌های EXT ایجاد کنید
___| 12_11 سیستم‌های فایل EXT را تعمیر کنید
___| 12_12 سیستم‌های فایل را بطور خودکار سوار کنید
___| 12_13 تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی سیستم فایل EXT
___| 12_14 ویژگی‌های اصلی Btrfs
___| 12_15 بایگانی فایل‌ها با تار

13 نتیجه گیری
___| 13_01 امتحان گرفتن



00 Introduction
___| 00_01 Get ready for LPIC-1
___| 00_02 What you should know
___| 00_03 About the LPIC-1 exam
___| 00_04 CentOS 7 install
___| 00_05 CentOS 7 lab setup
___| 00_06 Ubuntu 19.04 install

01 Determine and Configure Hardware
___| 01_01 Enable disable integrated hardware
___| 01_02 Determine hardware resources
___| 01_03 Working with USB devices
___| 01_04 About sysfs, udev, and D-Bus
___| 01_05 Manage kernel modules
___| 01_06 Manual network configuration
___| 01_07 Configure networking using NetworkManager

02 Boot the System
___| 02_01 Understand the Linux boot process
___| 02_02 Using GRUB
___| 02_03 Create a custom GRUB menu
___| 02_04 Updating the Linux kernel
___| 02_05 About acpid

03 System Services and Logging
___| 03_01 About SysVinit, systemd, and Upstart
___| 03_02 Get systemd service status
___| 03_03 Manage systemd services
___| 03_04 Make systemd services persistent
___| 03_05 About SysVinit services
___| 03_06 Change runlevels targets
___| 03_07 Boot into the emergency target
___| 03_08 Locate and interpret system log files
___| 03_09 Reading the system journal

04 Use Debian Package Management
___| 04_01 Debian software management overview
___| 04_02 Get package information with dpkg and APT
___| 04_03 Manage software with dpkg and APT
___| 04_04 Work with APT repositories

05 Use Red Hat Package Management
___| 05_01 RPM software management overview
___| 05_02 Query packages with RPM
___| 05_03 Intall and remove packages with Yum
___| 05_04 Install and remove package groups

06 Linux as a Virtualized Guest
___| 06_01 Compare cloud and virtualization concepts
___| 06_02 Types of hypervisors
___| 06_03 System images and cloud instances
___| 06_04 About containers
___| 06_05 Introduction to cloud-init

07 Working on the Command Line
___| 07_01 Simple and compound commands
___| 07_02 Modify the shell environment
___| 07_03 Command history
___| 07_04 The PATH and command execution
___| 07_05 Named and unnamed pipes
___| 07_06 Use input-output redirection (>, >>, , 2>, etc.)
___| 07_07 Use text filters
___| 07_08 Find files using locate
___| 07_09 Finding files with find
___| 07_10 Finding text in files with grep

08 Manage Processes
___| 08_01 Select and sort processes for display
___| 08_02 Monitor active processes
___| 08_03 Send signals to processes
___| 08_04 Run a program with higher or lower priority than the default
___| 08_05 Run jobs in the foreground and background
___| 08_06 Signal a program to continue running after logout

09 Pattern Matching and Editing Text
___| 09_01 Understand the differences between basic and extended regular expressions
___| 09_02 Matching characters and words with regexes
___| 09_03 Specifying occurrences with regexes
___| 09_04 Alternation and grouping with regexes
___| 09_05 Back references and subexpressions
___| 09_06 Search text using regular expressions
___| 09_07 Use regular expressions to delete, change, and substitute text
___| 09_08 Awareness of Emacs, Nano, and Vim
___| 09_09 An introduction to Vim
___| 09_10 Edit text in Vim
___| 09_11 Search and replace in Vim

10 Working with Files
___| 10_01 File globbing and parameter expansion
___| 10_02 Understand filesystem paths
___| 10_03 Create files and dirs
___| 10_04 Copy files and dirs
___| 10_05 Move and rename files and dirs
___| 10_06 Remove files and dirs
___| 10_07 Create links to files and dirs

11 Permissions and Ownership
___| 11_01 Create and delete local user accounts
___| 11_02 Modify local user accounts
___| 11_03 Manage user passwords
___| 11_04 What is a file
___| 11_05 Get file attributes
___| 11_06 Get extended attributes
___| 11_07 About standard Linux permissions
___| 11_08 File and directory modes
___| 11_09 File ownership
___| 11_10 Set permissions using numeric method
___| 11_11 Set permissions using symbolic method
___| 11_12 Default permissions using umask
___| 11_13 Special file bits; SUID and SGID
___| 11_14 Special directory bits; SGID and Sticky

12 Create Partitions and Filesystems
___| 12_01 Hard drive partitioning strategies
___| 12_02 List, create, delete partitions on MBR and GPT disks
___| 12_03 Create parititons using parted
___| 12_04 Resize partitions without losing data
___| 12_05 Basic features of logical volume management (LVM)
___| 12_06 Manage LVM volumes and volume groups
___| 12_07 Extend existing logical volumes
___| 12_08 Reduce existing logical volumes
___| 12_09 Replace a physical volume
___| 12_10 Create EXT filesystems
___| 12_11 Repair EXT filesystems
___| 12_12 Mount filesystems automatically
___| 12_13 Back up and restore an EXT filesystem
___| 12_14 Basic features of Btrfs
___| 12_15 Archiving files with tar

13 Conclusion
___| 13_01 Taking the exam

مدرس: Grant McWilliams - گرنت مگ ویلیامز

تعداد دوره های آموزشی: 37

گرنت مک ویلیامز مشاور کامپیوتر، سخنگوی عمومی، نویسنده فنی، استاد و توسعه دهنده نرم افزار است که تخصص او لینوکس و open source است. او 15 سال مدرس کالج بوده است و در bellevue، Shoreline community college و Edmonds Community college تدریس می کند. او همچنین آماده کننده آموزش سفارشی و برنامه آموزشی برای بویینگ، پاناسونیک، thales و 500 شرکت خوش شانس دیگر است. آموزش او روی open source و تکنولوژی های لینوکس متمرکز است. شرکت مشاوره او، Sound Linux Training and Counsulting و در ساخت راه حل ها با استفاده از تکنولوژی open source تخصص دارد و 25 سال است که در این بیزنس بوده است. این تکنولوژی ها شامل "سیستم های سرگرمی در پرواز" بر مبنای لینوکس وسکوهای Xen hypervisor سایز خیلی بزرگ تعبیه شده-نزدیک هم، همچنین کنترل امنیت فیزیکی و مجازی آسمان، تجهیزات الکترونیکی آزمایش نفوذ هستند.موضوعات سخنرانی های عمومی او شامل LinuxCon( نیواورلینز، 2013)، Xen Project User Summit(نیویورک، 2014) و LinuxFest Northwest ( بلینگهام، آفریقای غربی، 2004-2011). موفقیت های ویرایش و نگارش فنی او شامل نوشتن مستند سازی و man pages برای Citrix XenServer از طریق پروژه Xenapi Admin است.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس