%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش کسب گواهی LPIC-1 Exam 102 (نسخه 5.0) (با زیرنویس فارسی AI)
Cert Prep LPIC-1 Exam 102 (Version 5.0)
کد محصول: FL5375-2823071
لیندا _ آموزش کسب گواهی LPIC-1 Exam 102 (نسخه 5.0) (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Cert Prep LPIC-1 Exam 102 (Version 5.0)
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
106,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Grant McWilliams - گرنت مگ ویلیامز
تاریخ انتشار
1398/12/26
2020-03-16
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
5ساعت و 21دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
94 ویدیو
حجم فایل‌ها
634 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
11 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 5921
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

کسب گواهینامه LPIC-1 - گواهینامه توزیع خنثی لینوکس - به کارفرمایان بالقوه نشان می‌دهد که شما در دنیای واقعی مهارت‌های لازم برای برتری به عنوان مدیر لینوکس را دارید. در این دوره، Grant McWilliams آنچه را که باید بدانید برای آزمون LPIC-1 exam 102، نسخه 5.0 را پوشش می‌دهد. او مبحث‌هایی را که با هر هدف امتحان مطابقت دارد، را بررسی میکند در مورد پوسته‌ها و برنامه نویسی پوسته‌ها اطلاعات کسب کنید، مدیریت حسابهای کاربری و گروهی استفاده از تایمرهای cron و سیستمیک برای اجرای کارها در فواصل منظم و در زمانهای خاص. تنظیم تاریخ، زمان و منطقه زمانی سیستم؛ یافتن و تفسیر فایل‌های ورود به سیستم؛ عیب یابی شبکه اصلی را انجام دهید. و موارد بیشتر. به علاوه، وی نکات و ترفندهایی را برای موفقیت در آزمون ارائه می‌دهد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
 _ | 00_01 خوش آمدید
 _ | 00_02 آنچه باید بدانید
 _ | 00_03 درباره امتحان LPIC 1
 _ | 00_04 CentOS 7 را نصب کنید
 _ | 00_05 راه اندازی آزمایشگاه Centos 7

 01 محیط Shell را شخصی‌سازی و استفاده کنید
 _ | 01_01 متغیرهای محیط را تنظیم کنید
 _ | 01_02 توابع Bash برای کارهای مکرر
 _ | 01_03 Bash را به عنوان میانبر جستجو می‌کنید
 _ | 01_04 مسیر جستجوی فرمان را تنظیم کنید
 _ | 01_05 دایرکتوری اسکلت را حفظ کنید

 02 اسکریپت‌های ساده بنویسید
 _ | 02_01 آشنایی با باش
 _ | 02_02 اسکریپت پوسته چیست؟
 _ | 02_03 دستورات مرکب را اجرا کنید
 _ | 02_04 از جایگزینی Command و Variable استفاده کنید
 _ | 02_05 جریان شرط با اگر، پس اگر
 _ | 02_06 جریان مشروط با کیس
 _ | 02_07 با حلقه‌های مسدود کنید
 _ | 02_08 با حلقه در حالی که در حال چرخش است
 _ | 02_09 با استفاده از کدهای برگشتی
 _ | 02_10 یک اسکریپت مانیتور ایجاد کنید

 03 نصب و پیکربندی X11
 _ | 03_01 معماری X11
 _ | 03_02 درباره محیط‌های دسک تاپ
 _ | 03_03 فن آوری‌های کمکی
 _ | 03_04 نکات برجسته در پیکربندی Xorg را نادیده بگیرید
 _ | 03_05 درباره پروتکل‌های دسک تاپ از راه دور
 _ | 03_06 برنامه‌ها را روی سرورهای X از راه دور نمایش دهید

 04 حساب‌های کاربری و گروهی را مدیریت کنید
 _ | 04_01 کاربران را اضافه و حذف کنید
 _ | 04_02 کاربران را اصلاح کنید
 _ | 04_03 مدیریت گروه ها
 _ | 04_04 حساب‌های خاص و محدود را مدیریت کنید
 _ | 04_05 آگاهی از رمزهای عبور سایه
 _ | 04_06 خط مشی پیش فرض گذرواژه را تغییر دهید
 _ | 04_07 تنظیمات حساب کاربری شخصی

 05 وظایف مدیریت خودکار سیستم با برنامه ریزی شغل
 _ | 05_01 بازیابی کاربر کارها با استفاده از cron
 _ | 05_02 سیستم بازیابی کارها با استفاده از کرون
 _ | 05_03 دسترسی کاربر به cron و خدمات را پیکربندی کنید
 _ | 05_04 واحد تایمر سیستمی

 06 محلی‌سازی و زمان سیستم
 _ | 06_01 تاریخ، زمان و منطقه زمانی سیستم را تنظیم کنید
 _ | 06_02 تنظیمات محلی و متغیرهای محیط را پیکربندی کنید
 _ | 06_03 کرون را نصب و شروع کنید
 _ | 06_04 پیکربندی سرور chrony
 _ | 06_05 پیکربندی مشتری مزمن
 _ | 06_06 از cryonyc استفاده کنید
 _ | 06_07 استفاده از ntpd برای مدت زمان خدمت

 07 ورود به سیستم
 _ | 07_01 فایل‌های ورود به سیستم را پیدا و تفسیر کنید
 _ | 07_02 ژورنال سیستم را بخوانید
 _ | 07_03 پیکربندی logrotate
 _ | 07_04 داده‌های ژورنال را بر اساس معیارها فیلتر کنید
 _ | 07_05 اقدامات Rsyslog
 _ | 07_06 پاک کردن داده‌های مجله سیستماتیک قدیمی
 _ | 07_07 داده‌های مجله سیستمی را از یک سیستم نجات بازیابی کنید
 _ | 07_08 درباره syslog، rsyslog و syslog-ng

08 مبانی انتقال عامل ایمیل (MTA) 
 _ | 08_01 درباره ایمیل
 _ | 08_02 نحوه کار ایمیل
 _ | 08_03 دانش برنامه‌های متداول MTA
 _ | 08_04 Postfix را نصب کنید
 _ | 08_05 دسترسی به Postfix را مدیریت کنید
 _ | 08_06 یک سرور نامه لوکال پیکربندی کنید
 _ | 08_07 نام مستعار ایمیل ایجاد کنید
 _ | 08_08 ارسال نامه به عنوان کاربر

 09 مدیریت چاپگر و چاپ
 _ | 09_01 چاپگرهای لوکال و راه دور را با CUPS پیکربندی کنید
 _ | 09_02 عیب یابی مشکلات کلی چاپ
 _ | 09_03 مدیریت چاپ کاربر 0j0o0b0s0

 10 اصول پروتکل اینترنت
 _ | 10_01 درباره آدرس‌های IP چهار نقطه خصوصی و عمومی
 _ | 10_02 ماسک‌های شبکه و نماد CIDR
 _ | 10_03 پورت‌ها و خدمات مشترک TCP و UDP
 _ | 10_04 تفاوت‌ها و ویژگی‌های اصلی UDP، TCP و ICMP
 _ | 10_05 آگاهی از تفاوت‌های عمده IPv4 و IPv6

 11 پیکربندی شبکه مداوم
 _ | 11_01 اطلاعات شبکه را جمع کنید
 _ | 11_02 پیکربندی رابط شبکه دستی
 _ | 11_03 شبکه را با استفاده از مدیر شبکه پیکربندی کنید
 _ | 11_04 شبکه را با استفاده از GUI پیکربندی کنید
 _ | 11_05 آگاهی از systemd-networkd

 12 عیب یابی شبکه اصلی
 _ | 12_01 درباره مسیریابی
 _ | جدول_ مسیریابی را مشاهده کنید
 _ | 12_03 مسیریابی دستی را با استفاده از iproute2 پیکربندی کنید
 _ | 12_04 مشکلات اشکال زدایی مرتبط با پیکربندی شبکه

 13 پیکربندی Client-Side DNS
 _ | 13_01 از سرورهای DNS از راه دور پرس و جو کنید
 _ | 13_02 وضوح نام لوکال را با سرورهای DNS از راه دور پیکربندی کنید
 _ | 13_03 ترتیب ترتیب اجرای نام را اصلاح کنید
 _ | 13_04 خطاهای اشکال زدایی مربوط به حل نام
 _ | 13_05 درباره سیستم حل شده

 14 وظایف مدیریت امنیتی را انجام دهید
 _ | 14_01 از Nmap و netstat برای ممیزی خدمات شبکه استفاده کنید
 _ | 14_02 محدودیت‌هایی را برای کاربران تنظیم کنید
 _ | 14_03 تعیین کنید که کاربران وارد سیستم شده اند
 _ | 14_04 پیکربندی و استفاده اولیه سودو
 _ | 14_05 فایل‌های suid / sgid را پیدا کنید
 _ | 14_06 درباره بندهای TCP

 15 امنیت داده‌ها با رمزگذاری
 _ | 15_01 پیکربندی اصلی OpenSSH 2 را انجام دهید
 _ | 15_02 درباره کلیدهای میزبان سرور OpenSSH 2
 _ | 15_03 پیکربندی و ابطال اولیه GnuPG را انجام دهید
 _ | 15_04 از GPG برای رمزگذاری، رمزگشایی، امضا و تأیید فایل‌ها استفاده کنید
 _ | تونل 15_05 SSH 0p0o0r0t0

 16 نتیجه گیری
 _ | 16_01 برگزاری امتحان

00 Introduction
_ 00_01 Welcome
_ 00_02 What you should know
_ 00_03 About the LPIC 1 exam
_ 00_04 Install CentOS 7
_ 00_05 Centos 7 Lab setup

01 Customize and Use the Shell Environment
_ 01_01 Set environment variables
_ 01_02 Bash functions for frequent tasks
_ 01_03 Bash aliases as shortcuts
_ 01_04 Set command search path
_ 01_05 Maintain skeleton directories

02 Write Simple Scripts
_ 02_01 Introduction to Bash
_ 02_02 What is a shell script
_ 02_03 Execute compound commands
_ 02_04 Use Command and Variable substitution
_ 02_05 Conditional flow with if, then if
_ 02_06 Conditional flow with case
_ 02_07 Iterate with for loops
_ 02_08 Iterate with while loops
_ 02_09 Using return codes
_ 02_10 Create a monitor script

03 Install and Configure X11
_ 03_01 X11 architecture
_ 03_02 About desktop environments
_ 03_03 Assistive technologies
_ 03_04 Override specific aspects of Xorg configuration
_ 03_05 About remote desktop protocols
_ 03_06 Display applications on remote X servers

04 Manage User and Group Accounts
_ 04_01 Add and removing users
_ 04_02 Modify users
_ 04_03 Manage groups
_ 04_04 Manage special purpose and limited accounts
_ 04_05 Awareness of shadow passwords
_ 04_06 Change default password policies
_ 04_07 Individual user account settings

05 Automate System Administration Tasks by Scheduling Jobs
_ 05_01 Reccuring user jobs using cron
_ 05_02 Reccuring system jobs using cron
_ 05_03 Configure user access to cron and at services
_ 05_04 Systemd timer units

06 Localization and System Time
_ 06_01 Set the system date, time, and timezone
_ 06_02 Configure locale settings and environment variables
_ 06_03 Install and start chrony
_ 06_04 Configure chrony server
_ 06_05 Configure chrony client
_ 06_06 Use cryonyc
_ 06_07 Using ntpd for serving time

07 System Logging
_ 07_01 Locate and interpret system log files
_ 07_02 Read the system journal
_ 07_03 Configuration of logrotate
_ 07_04 Filter journal data by criteria
_ 07_05 Rsyslog actions
_ 07_06 Clear old systemd journal data
_ 07_07 Retrieve systemd journal data from a rescue system
_ 07_08 About syslog, rsyslog, and syslog-ng

08 Mail Transfer Agent (MTA) Basics
_ 08_01 About email
_ 08_02 How email works
_ 08_03 Knowledge of common MTA programs
_ 08_04 Install Postfix
_ 08_05 Manage access to Postfix
_ 08_06 Configure a local mail server
_ 08_07 Create email aliases
_ 08_08 Forward mail as a user

09 Manage Printers and Printing
_ 09_01 Configure local and remote printers with CUPS
_ 09_02 Troubleshoot general printing problems
_ 09_03 Manage user print jobs

10 Fundamentals of Internet Protocols
_ 10_01 About private and public `dotted quad` IP addresses
_ 10_02 Network masks and CIDR notation
_ 10_03 Common TCP and UDP ports and services
_ 10_04 Differences and major features of UDP, TCP, and ICMP
_ 10_05 Knowledge of the major differences between IPv4 and IPv6

11 Persistent Network Configuration
_ 11_01 Gather network information
_ 11_02 Manual network interface configuration
_ 11_03 Configure networking using Network Manager
_ 11_04 Configure networking using the GUI
_ 11_05 Awareness of systemd-networkd

12 Basic Network Troubleshooting
_ 12_01 About routing
_ 12_02 View the routing table
_ 12_03 Manually configure routing using iproute2
_ 12_04 Debug problems associated with the network configuration

13 Configure Client-Side DNS
_ 13_01 Query remote DNS servers
_ 13_02 Configure local name resolution with remote DNS servers
_ 13_03 Modify the order in which name resolution is done
_ 13_04 Debug errors related to name resolution
_ 13_05 About systemd-resolved

14 Perform Security Administration Tasks
_ 14_01 Use Nmap and netstat to audit network services
_ 14_02 Set up limits on users
_ 14_03 Determine which users have logged in
_ 14_04 Basic sudo configuration and usage
_ 14_05 Find suid sgid files
_ 14_06 About TCP wrappers

15 Securing Data with Encryption
_ 15_01 Perform basic OpenSSH 2 client configuration
_ 15_02 About OpenSSH 2 server host keys
_ 15_03 Perform basic GnuPG configuration and revocation
_ 15_04 Use GPG to encrypt, decrypt, sign, and verify files
_ 15_05 SSH port tunnels

16 Conclusion
_ 16_01 Taking the exam

مدرس: Grant McWilliams - گرنت مگ ویلیامز

تعداد دوره های آموزشی: 37

گرنت مک ویلیامز مشاور کامپیوتر، سخنگوی عمومی، نویسنده فنی، استاد و توسعه دهنده نرم افزار است که تخصص او لینوکس و open source است. او 15 سال مدرس کالج بوده است و در bellevue، Shoreline community college و Edmonds Community college تدریس می کند. او همچنین آماده کننده آموزش سفارشی و برنامه آموزشی برای بویینگ، پاناسونیک، thales و 500 شرکت خوش شانس دیگر است. آموزش او روی open source و تکنولوژی های لینوکس متمرکز است. شرکت مشاوره او، Sound Linux Training and Counsulting و در ساخت راه حل ها با استفاده از تکنولوژی open source تخصص دارد و 25 سال است که در این بیزنس بوده است. این تکنولوژی ها شامل "سیستم های سرگرمی در پرواز" بر مبنای لینوکس وسکوهای Xen hypervisor سایز خیلی بزرگ تعبیه شده-نزدیک هم، همچنین کنترل امنیت فیزیکی و مجازی آسمان، تجهیزات الکترونیکی آزمایش نفوذ هستند.موضوعات سخنرانی های عمومی او شامل LinuxCon( نیواورلینز، 2013)، Xen Project User Summit(نیویورک، 2014) و LinuxFest Northwest ( بلینگهام، آفریقای غربی، 2004-2011). موفقیت های ویرایش و نگارش فنی او شامل نوشتن مستند سازی و man pages برای Citrix XenServer از طریق پروژه Xenapi Admin است.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس